ATI vs Nvidia

***** Tesztek 1 *****
Tesztek 2 *****
Tesztek 3 *****
Tesztek 4 *****
Tesztek 5 *****
Tesztek 6 *****
  • Borg
    #1341
    Az AF-el pl a talaj (tehát a kis szögben látszó felületek) távolban lévő textúrái kiélesednek. Biztos észrevetted, hogy pl FPS játékokban a padló stb távolabbi része egyre elmosódottabb. Az AF ezen segít.

    Az AA pedig az éleket simítja el. Pl van egy ojjektumod, egy játékban, egy ház mondjuk, akkor a házfal függőleges (vizszintes, szögben hajló, stb) éle ilyen recésnek hat, mintha fűrészfogas lenne. Az AA ezen segít úgy, hogy mintát vesz a képből, és az ilyen helyeken a fűrészfogak közé plusz pixeleket kever be, amelyeknek átmeneti színük van. Így kevésbé hat recésnek az él. Minél nagyobb a mintavételezés (2x-6x), annál több ilyen pixelt nyomorít be oda, és annál simábbak az élek. Viszont a mintavételezés olyan, mintha többször kellene kiszámolnia ugyanazt a képkockát, ezért többszörös sávszélesség és memória kell hozzá, ami bizony a kártyák 80%-ánál ma nincs jelen... Szóval pl egy 9700PRO alatt felesleges ezzel játszani még, mert annyira visszaesik a másodpercenként megjelenített képkockák száma.