ha én mesélek, nekem bevett szokásom, hogy képességből a szokásos 3 szintenként 1 (3. szint felett) helyett minden páros szinten adok képességet...tehát kap 2 db-ot 0-on, majd 1-1-1 az első 3 szinten, végül kapnak 4. 6. 8. 10. stb... szinten
oka: szerintem a képességek sokat segítenek abban, hogy egy karakter egyedi lehessen, vagy eltérhessen az átlagostól.. persze az ellenfeleknél beszámítom, hogy a több képesség miatt erősebbek valamivel a játékosok
másik szokásom, hogy főértékre a következő pontokat oszthatják el: 16, 14,14,12,10,8 kalandozó képességgel még +4 pontot eloszthatnak, amivel persze nem mehetnek 18 fölé.. erre jönnek rá a faji és egyéb módosítók..
oka: ne legyen vita abból, hogy valaki szerencsésebb a dobásokban és ezáltal sokkal jobbak a főértékei..és így mindenkinek van legalább 1 gyengébb értéke (faji átlaghoz képest..)
továbbá... él az íjász-szabály, valamint rohamnál a dobott kocka duplán sebez (triplán ha szálfegyver)