• Gabo
    #1143
    A sors pontok a FATE esetében elég szorosan kapcsolódnak a komplikációkhoz. Ha a karakternek olyan jellemzője van, ami hátrányt jelenthet neki egy adott szituban, akkor az sors pontokat generálhat neki. A sors pontok aztán felhasználhatóak a dobások módosításához, egy negatív jellemző érvényesülése ellen (nincs próbadobás, hogy a kari ellen tud-e állni kapzsiságának, helyette a sors pontjaival fizethet), illetve az előzőleg említett kisebb narratív beavatkozáshoz. (Meg még néhány más dologra is.)
    Igazából az ilyen felhasználást lehet egyfajta kisebb szavazatnak venni a játékosok részéről, hogy nem érdekli őket, hogy hogyan, de szeretnék ha ilyen irányba mennének a dolgok tovább.
    Persze ha a elfogynak a karakter sors pontjai akkor a negatív jellemzői érvényesülésének sem tud ellenállni... A következményeket azt hiszem lehet sejteni. (Kapzsi karakterünk társaival mit sem törődve rohan a pénze után... Ugyanis nincs próbadobás.)

    Ez a megközelítés azért szimpatikusabb nekem, mert így nem csak a KM kegyein vagy éppen a vak véletlenen múlik a történet formálása. A játékosok tudni fogják, hogy ha most kedvezett nekik a sors, legközelebb meglehet a böjtje.
    Tehát csak sors ponttal nem fogja tudni megmenteni a világot, legfeljebb időben odaérhet, hogy lehetősége legyen rá. (Ha már ennyire sarkítjuk a dolgot.)
    Egyébként ugyan ezek a lehetőségek az NJK-k számára is nyitva állnak. Szóval lehet egymás fölé licitálni. ;o)