-
Nuki #1139 Ez az előre kidobott próbadobások jó ötlet. :)
Utolsó két sor: fogadóba való sietés esete. Ez egy nagyon összetett kérdés amit felvetettél.
Kockadobást, vagy apróbb eseményeket módosító tényezők, ha jól emlékszem vannak a magus fehér könyvében (az E.T.-ben nem emlékszem lenne-e ilyen).
Képesség (perk) vagy ha rendelkezel isteni keggyel, akkor ezt is felhasználhatod. Persze nem olyan értelemben hogy -1 pont és ott vagyok időben, mint ahogy azt az általad említett módon például FATE rendszerben lehetséges, de valamilyen úton-módon lehetséges. (nem tudom mennyire ismered a MAGUS fehér könyvet, azért nem akarok belemenni ezekbe a dolgokba mélyremenően).
Visszatérve a fenti (vagy lenti) esetre, a MAGUS rendszerében ahhoz hogy egy csapattag visszaérjen a kocsmához, lehet nagy rakás próbát dobatni. Ekkor a mesélő felvállalja mind a két kockázatot, egy jó mesélő tud improvizálni, nincs ezzel gond.
Tudvalevő, hogy minden szerepjáték mesélő-függő, szóval nagy részben a mesélő cselekedetei dominálnak, az hogy a kalandozó csoport hogy-hol-mit jár, az mellékes. Éppen ezért a mesélő megteheti, mondhatja azt is (képességpróbák, vagy egyéb dobások helyett), hogy "odaértetek a városőrök előtt").
Így magában megjegyezte, hogy most nekik szerencséjük volt (vagy sorspontot mondtál? oké, így hozta a sors, vagy valami felső erő, hogy odaérjen(ek) időben.
Cserébe viszont egy későbbi esemény folyamán ha úgy kívánja (mert ugye nem kötelező kiegyensúlyozni, hogy ha jó történt, történjen feltétlen rossz is), egy olyan helyzetben, ahol a végkimenetel nem nyom sokat a latban a kaland vékimenetelét illetően, akkor úgy 'történnek' (ergo KM úgy rendezi őket:) hogy most egy picit rosszabbul járjanak, hogy meglegyen a böjtje a múltkori jónak.
Mondom ez egy opcionális dolog, a mesélő dönthet úgyis, hogy kalandonként 1-2 pozitív módosítás jár mindenkinek és nem hoz a nyakukba EZEK MIATT! még több balszerencsés fordulatot (azon felül amit eredetileg eltervezett, ami szükséges a történet folyamán, ugye... ;).