Kinek milyen tapasztalata van az Axelero ADSL szolgáltatásáról?
  • enginer
    #482
    A mobil- és adatátviteli bevételek növekedése nem tudta feledtetni a vezetékes forgalom csökkenését.

    Még a 15 százalékos visszaeséssel számoló elemzõi konszenzusra is sikerült rácáfolnia a Matávnak, a távközlési vállalat elsõ 9 havi eredménye mintegy 10 milliárd forinttal csökkent, és ezúttal éppen csak meghaladta a 41 milliárd forintot.

    A Matáv esetében már jó ideje óvatosak az elemzõk, a vezetékes telefónia iránti csökkenõ keresletet ugyanis kevéssé tudják ellensúlyozni a mobilkommunikációból és a egyre gyorsabban terjedõ széles sávú ineternetbõl származó bevételek. A trend a mostani számokon is meglátszott, a mobil-, adatátviteli és készülékértékesítési bevételek növekedése nem tudta feledtetni a belföldi és nemzetközi forgalom csökkenését. Így az idei 449,7 milliárd forintos árbevétel minimális mértékben, de még a tavalyitól is elmaradt. A 82 milliárd forintos csoportszintû üzleti eredmény szintén mérséklõdést jelent, ezt a vállalat elsõsorban az átszervezések miatt megnövekedett személyi költségekkel és a tavalyinál magasabb értékcsökkenési leírással magyarázza. A pénzügyi eredmény a jelentõs hitelállomány miatt ismét csökkent. (Bár a hitelállomány teljes összege ezúttal már apadt, továbbra is jelentõs terhet rótt a társaságra.)

    A nettó eredmény így ismét csak süllyedt, a 41,1 milliárd forintos elsõ 9 havi nyereség mind a korábbi 51,8 milliárd mind pedig az elemzõk által várt 44 milliárd forinttól elmarad. Ráadásul a cashflow-termelõ képesség is romlott, ez szeptemberig 144,1 milliárd forintot tett ki az egy évvel ezelõtti 153 milliárd forinttal szemben.

    A mostani számoktól eltekintve a gyorsjelentéssel együtt megjelent szöveges kiegészítés szerint az éves számok tarthatóak lesznek. A Matáv számára továbbra is a hatékonyság javítása lehet az egyik legfontosabb feladat, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilpiacon egyre több kihívóval kell majd szembenéznie. A vezetékes szegmens esetében a széles sávú internet-hozzáférések gyors terjedése kedvezõ a cég számára, de a vonalak számát és a beszédforgalmat tekintve továbbra is csökkenéssel lehet majd számolni. A mobilpiacon egyelõre a stabil piaci pozicíó megõrzése a cél, ami azért eddig is együtt járt a bevételek növekedésével.