IL-2 Sturmovik: Battle of StalingradTeam Fusion FB oldalIL-2 1946 MOD telepítésLőszer leírás Vogeltől!Kép feltöltése

IL-2 BoS: Aircraft Familiarisation IL-2 BoS Tutorials CloD: New Pilots

Nem jogtiszta játék letöltésében, telepítésében és használatában nem tudunk és nem is akarunk segíteni.

Az ilyen jellegű hozzászólások válaszolatlanul lesznek, vagy minden további értesítés nélkül törlésre kerülnek.
  • Sidewinder
    #91108
    Azokat a rakétákat, amiket alkalmazott a gép a filmben,az oroszok addigra már régóta fejlesztették. Az RSZ-82 típus első légi indítására még 1929-ben került sor, de akkor még igen veszélyes volt az egész,a rakéta nagyon instabilan viselkedett. 1935-től már többször hajtottak végre a sikeres légi indítási kísérleteket I-15-ös vadászokról. Az indítószerkezet és hordozószerkezet megfelelő formájának kialakításával volt a legnehezebb dolga a fejlesztőknek,továbbá a rakéta repülés közbeni stabilizálása. A 82-es szám azt jelöli,hogy a rakáta 82mm-es.
    Az RSZ-82 első éles harci alkalmazására Halkin-Gol térségében került sor, ahol japán és szovjet gépek találkoztak össze augusztus 20-án délután. Zvonarjov százados egy 5 gépes vadászkötelék parancsnoka volt ekkor. Az ő parancsára történt a történelem első, légi indítású rakétákkal végrehajtott kettő légigyőzelme: kb 1 km-es távról "zalp"-ot hajtottak végre, vagyis ellőtték mind az 5 gép összes rakétáját,és ezzel a japánok két gépét sikerült lelőniük. A kötelék összesen 14 éles légiharc feladatot hajtott végre, aminek során 13 gépet lőttek le, saját veszteség nélkül.Az RSZ-82 után megjelentek a nagyobb kaliberű RSZ-132-es rakéták is a repülőgépek fegyverzetében. Először a vadászoknál (a MiG-3-asnál is) kezdett terjedni a rakétafegyverzet, de megjelent az IL-2-eseken is. A filmben az volt a hiba,hogy 1941-ben még csak együléses változatai repültek az Il-2-esnek. Amiken nem volt lövész,csak egyedül a pilóta. Ezt azért nem rovom fel hibának, még ha az is, mert ez amiatt történt, mert nem CGI repülőgépet használtak a filmben, hanem egy igazi, repülőképes Il-2-est. Kettő repülőképes IL-2-es van a világon, és mindkettő kétüléses. A forgatások során a gép pilótája Vlagyimir Barszuk, a Szibériai Repüléstudományi Kutatóintézet (SzibNIA) igazgatója volt. A filmben megjelelő MiG-3-as, és a Polikarpovok is mind igaziak voltak. Csak a Messerek voltak CGI gépek. A film szerintem a Pugacsov-Kobra manőver kivételével teljesen vállalható volt, de az a Red Tails óta már szinte kötelező elem minden II Vh-s repülős filmben. Ma láttam ennél durvábbat is,igaz nem a második világháborúval foglalkozó alkotásban: For All Mankind amerikai sorozat,második évad. A főszereplő és a legjobb barátja újra visszatérnek az űrbe, és előtte Floridába kettő T-38-assal repülnek le. Ott a tisztán aerodinamikai kormányzású T-38-asokkal olyan manővereket repülnek, amit még egy TVC-s Szu-35Sz-től se nagyon lehetett látni. Valamiért ez kell, nem tudom miért