49
vízbontásos elven, hidrogénnel üzemelő autók
  • corleone
    #1

    http://hjem.get2net.dk/hamv.laz/hir.html


  • Sid
    #2
    Igazán megható interjú volt, hogy itthon csak szivatják az embereket. Igaza is van, mert ha nem lett volna ez, meg akkor kaptak volna támogatást, akkor Neumann János, Teller Ede, Wigner Jenő, és a többi nagy magyar nem ment volna ki amerikába, hogy ott kutassanak.
    Visszatérve a tárgyra :
    Amit mondott a feltaláló, nem birom belátni miért működne, ráadásul a viz azthiszem valahol 2-3000 fok körül bomlik. Szerintem egy "örökmozgó".
    Vizet teszek bele, meg az is jön ki. Akkor hol itt nekem a haszon, az energia. Ugye a többi motor mind úgy működik, hogy belerakok valami nagy energiájú molekulát és azt kisebb molekulákban kapom vissza ( viz, CO2 ), meg még kapok egy kis energiát. Azonban ha azt kapom vissza, amit berakok, akkor nincs semmi energiakülönbség a kettő állapot között, azaz nem is kapok semmi energiát. Amit az elején emlitett, azt, hogy először felbontja árammal, aztán elégeti, arról 12 éves koromban - azhiszem ekkor tanultuk kémiából a viz felbonthatóságát - gondolkodtam, aztán édesapám felvilágositott, hogy ebből még akkor sem kapnék energiát, ha minden ( generátor, motor ) 100%-os hatásfokkal működik.
    Meg kell mondanom, hogy akármilyen szépnek is hangzik az egész, szerintem kamu.
    Igaz, hogy elmondja, hogy megnézték a professzorok, de még ők sem "teremthetnek" energiát a semmiből.... (Szerintem a gázolaj-viz meg a benzin-viz motorok az más tészta, a neten csomó helyen lehet mindenféle vizbefecskendezőket találni benzines, meg más motorokba. Van olyan, hogy Ladát alakitottak át ilyen "keverősüzemre", de ott sem a viztől megy a motor.)
    Ha meg mégiscsak tévednék, akkor az azért volt, mert nem állt elég információ a rendelkezésemre. :)
  • Sid
    #3
    Rákerestem, hogy hány kelvitől kezd bomlani a viz, és azt irják, hogy 1800 kelvin fölött már kezd, 3500 kelvin fölött meg már teljesen. De ez 1 mmHg nyomáson van.
  • corleone
    #4
    Egyre többen foglalkoznak a témával. Itthon Egely György Tiltott Találmányok c. könyvében ír részletesen a témáról. Ő több olyan feltalálót is említ, akik elkészítették a vízautót, majd nyomtalanul eltüntek.

    Egyébként a hidrogénnel működő autó már valóság! A Ballard nonprofit cég (www.ballard.com) több buszt is készített, óriási sikerrel. Jelenleg Chicago városa is több ilyet használ. Ezek viszont nem vízbontással működnek. Európában az Xcellsis (www.xcellsis.com) már személyautóban is sikeresen tesztelte az üzemanyagcellás technológiát. Természetesen itt is a hidrogéné a főszerep, akárcsak a Ballard esetében. A tömeggyártást 2004-re ígérik.

    Az igazán nagy áttörés a vízbontásos módszer lenne. Kérdés, hogy Egely eszmefuttatása helyes-e? Több olyan találmány is született a multban, amit a kor tudóstársadalma lehetetlennek hitt, s ma az életünk elválaszthatatlan részét képezi.
  • Laalee
    #5
    a ford most csinalta meg a fokusz hidrocell es prototipusat, par even belül tömeggyartjak...
  • Sid
    #6
    Lehet, hogy igazatok van, de ha hidrogéncellával csinálta volna, akkor azt mondta volna. :)
    Ezekről za eltűnésekről én is hallottam, szerintem az olajipari "nagymenőknek" biztos nem tetszett az, hogy olyan autókat is lehet csinálni, amelyeket a vizcsapról kell tankolni. :)

    Jaja, tényleg sok olyasmi volt, amit elképzelhetetlennek hittek, például az atomreaktor, meg atombomba, ezekről sem hitték, hogy meg lehet csinálni, de mégis megcsinálták. :)

    A hidrogénnel meg csak az a gond, hogy túl nagy a térfogata, az lenne az igazi, ha nem kellene magammal vinnem, hanem az autóban csinálnám. Meg drága az egész technológia, nem hiszem, hogy minden orosznak, vagy magyarnak pár éven belül hidrogéncellás autója lesz.
  • Laalee
    #7
    te ha valaki feltalaja a fuzios erőművet tuti hogy nem a kocsiba fogja beszerelni kezdesnek... :)

    ha beindul a sorozatgyartas az arak leesnek... addigis vannak a hybrid autok, azokkal is eleg szep takaritast lehet elerni...
  • Sid
    #8
    Jaja, biztos igazad van, majd ha kocsit veszek, akkor talán majd elérhető áron lezs ez is.
    Milyen király lenne a fúziós kocsi!! :))
    Ezekhez már majd valami extra gumi meg karosszéria kell. :))
    400-500km/h minimum. :))
    A hibrid az király, főleg ha a villanymotor rásegit gyorsuláskor, akkor nagyon megy:)
  • mikike
    #9
    azt hallottam afrikáb ojat találtak fel ami levegövel megy
  • Laalee
    #11
    persze eé ugyhivjak leghajo :) vagy léggömb.
  • DJviolin
    #12
    Tessék. Itt a vízautó. 5 éve kész van, azért az előző szériájé még a dizájn. Most az olalyválság miatt ez a topik aktuális lett. Egyébként az olyamaffia behatása miatt nem került még sor a sorozatgyártására.
  • LittleL
    #13
    szép up....

    Ilyen autókra a közeljövőben asszem nagy szükség lesz,
    mert küszöbön a 360. forintos benzinár.
  • Magnumrolcsi
    #14
    Meg az árvíz.
  • DJviolin
    #15
    Igazad van. Ezen az elven működő autók és repülőgépek, és minden jármű fogja jelenteni a jövőt, ugyanis 5-10 éven belül a kőolaj kiürül. A hidrogén működik, mennek az autók, nemcsak a bmw csinált, már töltőállomás is van, csak az olyalymaffia a hátráltató ok.

    Szerintem jó ötlet volt, hogy felhoztam a topikot. Most lett aktuális beszélni róla.
  • DJviolin
    #16
    Ezt sasoljátok meg.
  • LittleL
    #17
    át lehet szerelni a meglévő autókat vízhajtásra ?
    mennyibe kerül ?

    jó lenne, mert most vettünk egy Honda Legent -ed, és ha odalépek,
    akkor a 3.2 -es motor benyeli a 15 litert.
  • DJviolin
    #18
    Nemtom. Szerintem nem érné meg. Most képzeld el. Ez olyan lenne, mintha mondjuk a doktor a beteg összes belső szervét kicserélné. Szerintem olcsóbb lesz ha új autót veszünk majd. Ergo 20 éves audi mehet a sunyiba.
  • DJviolin
    #19
  • DJviolin
    #20
  • DJviolin
    #21
  • DJviolin
    #22
  • DJviolin
    #23
  • DJviolin
    #24
  • DJviolin
    #25
  • DJviolin
    #26
  • DJviolin
    #27
  • DJviolin
    #28
  • DJviolin
    #29
  • DJviolin
    #30
  • DJviolin
    #31
  • LittleL
    #32
    Most már csak az a kérdés hogy lehet -e biztonságosan tárolni a hidrogént..

    mindig eszembe jut a Hindenburg léghajó,
    amint elég a leszálláskor. c
  • DJviolin
    #33
  • DJviolin
    #34
    Igen. Ez jó kérdés. De például a gázos autók mennyire szoktak felrobbanni? Ja, és urban legend a javából. A Hindenburg asszem nem hidrogénnel ment, hanem héliummal.
  • DJviolin
    #35
    Ésha már egyszer kiég az autó, vagy neki mész 200-al egy fának, akkor t*kre nem fog érdekelni, hogy mekkorát robban. :-))
  • DJviolin
    #36
  • DJviolin
    #37
  • DJviolin
    #38
  • DJviolin
    #39
    Ezt még a női vezető is meg tudja tankolni a kutas segítsége nélkül :-))
  • DJviolin
    #40
    Szerintem nem sokkal nagyobbat szól, mint amiben lögyög a benzin.
  • exac
    #41
    A Hindenburg bizony hidrogénnel volt töltve. a hidrogén könnyebb mint a hélium. a hindenburg katasztrófája után tértek át a héliumra.

    http://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9ghaj%C3%B3