14
  • manypet
    #14
    "Nem vágom az eszmefuttatásod."
    Azt veszem észre.

    "Te azt állítod hogy a hirdetők a facebookon majd drágábban hirdethetnek, és ezért árat fognak emelni?"
    A FB fog árat emelni, és a hirdetők meg majd beépítik az áraikba. Igen.

    "Szóval ha a Média Markt holnaptól ugyanazt a hirdetést pár százalékkal többért adhatja fel a facebookon, akkor ha én - aki nem vagyok facebook felhasználó - besétálok a Médiába, akkor drágábban vásárolok meg egy monitort?"
    Na látod, csak érted te ezt, ha akarod! :-)
    Csak segítségképpen megjegyezném, hogy a MMnál való eddigi esetleges vásárlásod árában is benne volt eddig is a MM reklámköltsége. Még ha nem is voltál FB felhasználó. Tudod, kemény dolgok ezek. De biztos vagyok benne, hogy képes leszel ezt majd feldolgozni, elég erős vagy hozzá. Bízom benned!

    "Mint említettem nem vagyok facebook felhasználó, és továbbra is azt mondom büntessék meg minél többre."
    Igen, ilyen az egységsugarú proli. A túlzottan összetett dolgok teljesen bezavarják, ezért ilyen esetben visszatér az egybites megoldásokhoz, mert azt még ő is megérti.

    "De sajnos nem fogják olyan sokra büntetni hogy tönkre menjen, ezért jobb lenne ha beszántanák a francba az egészet."
    No lám, meg is érkezett az egybites gondolkodás! :-)
  • manypet
    #13
    "az EU által kivetett adót nem az európaiak, hanem az amerikai cégek fizetik meg"
    Az európai emberektől megszerzett összegből.

    "És ezt az amerikai cégek nem tudják csak az európai emberekkel megfizettetni"
    De. Simán tudnak külön árakat bevezetni más-más szektorokban.

    "árat emelhetnek, de akkor kiárazzák magukat az európai piacról"
    Mivel Európában az európai cégek már most is fizetnek adót, így ez nem valószínű. Annyi fog csak történni, hogy az európai szolgáltatásaik ára kicsit emelkedni fog.
  • Bruce_Willis
    #12
    "És ha mindenkinek ott a webes és mobilos kliense, mert létkérdés a jövőben"

    És igen, így kell felépíteni egy Orwelli világot!
  • Bruce_Willis
    #11
    "A felhasználó kattint a reklámra és azon keresztül vásárol. A vásárlásának ezen része az eladó cégtől a Facebook-hoz vándorol. Azaz végső soron a végfelhasználó fizet, a többiek csak közvetítik ezt az összeget."

    Nem vágom az eszmefuttatásod. Te azt állítod hogy a hirdetők a facebookon majd drágábban hirdethetnek, és ezért árat fognak emelni?
    Szóval ha a Média Markt holnaptól ugyanazt a hirdetést pár százalékkal többért adhatja fel a facebookon, akkor ha én - aki nem vagyok facebook felhasználó - besétálok a Médiába, akkor drágábban vásárolok meg egy monitort?
    Hmm...
    Hát.. szerintem még a facebook felhasználókat sem érinti az amit leírtál, pedig nem vagyok közgazdász. De ahogy elnézem te sem vagy az.


    "Ez a kijelentésed olyan, mint amikor az egységsugarú proli azzal jött, hogy milyen jó, hogy a bankokat adóztatja az állam, nem pedig az átlagembert."

    Mint említettem nem vagyok facebook felhasználó, és továbbra is azt mondom büntessék meg minél többre. De sajnos nem fogják olyan sokra büntetni hogy tönkre menjen, ezért jobb lenne ha beszántanák a francba az egészet.
  • felemelő
    #10
    Eddig oké, korrekt az EU hozzáállása.

    Amit hiányolok egy egyértelmű IT stratégia az EU szintű versenytárs felépítéséről.
    És ez nem csak pénzügyi (vám) kérdés, már évekkel ezelőtt bebizonyosodott, hogy kellett volna egyértelmű lépéseket tenni.

    És egy "digitális közmű" definícióval sokmindent lehetne erős állami (EU megtámogatással) "helyzetbe" hozni, hogy képes legyen versenytársként és alternatívaként megjelenni.

    Kezdetnek:

    Adatközpontok és szerverfarmok: EU szabály szerint bizonyos érzékeny adatok (pl. katonai, államigazgatási) nem hagyhatják el az EU fizikai határait. Vagyis vagy itt épül az adatközpont vagy a külföldi cég lemarad erről az üzletről. Aztán a védett és EU-ban tárolandó adatok köre nőhet, pl. az állami tulajdonú cégek adatai, stb, stb.

    Facebook féle szolgáltatás és messenger.
    Egy EU közösségi tulajdonú nonprofit cégnek ad az EU megbízást, ez kezdetnek a rengeteg sallang nélkül csak egy alapot ad (kapcsolati háló, publikálás és üzenetek). Ebbe azonban automatikusan minden EU polgárt és céget beregisztrálnak az államok.
    És minden korábbi emailes, ügyfélkapu szerű alkalmazás stb. értesítést itt kézbesítene az EU minden országa. És ha mindenkinek ott a webes és mobilos kliense, mert létkérdés a jövőben, onnan csak azok tartanak fenn pl. FB-ot, akiknek nem EU-s partnerei vagy érdeklődése is van. De mivel hatalmas kapcsolati háló az EU-s rendszer, így inkább mindenki más (cég, személy) fog áramlani ebbe, hogy kapcsolatba kerülhessen az EU-s tagokkal.

    És ugye ezer lehetőség van, hogy egy EU méretű állami háttér elősegítse a fejlődést.

    Az én "képzetemben" az EU átengedte annó az EU IT piacot azért, mert az USA autó piacon szabadságot kapott. De ennek vége.
    És ez innen már nem csak üzleti kérdés.
    Mára már katonai, szuverenitási kérdés is, mert nincs meg a bizalom abban, hogy az USA biztosan társ és partner.
  • Cat #9
    Akkor még egyszer leírom, hogy
    - a Trump által kivetett vámot nem az európaiak, hanem az amerikai emberek fizetik meg.
    - az EU által kivetett adót nem az európaiak, hanem az amerikai cégek fizetik meg. (És ezt az amerikai cégek nem tudják csak az európai emberekkel megfizettetni. Igen, árat emelhetnek, de akkor kiárazzák magukat az európai piacról.)

  • manypet
    #8
    "És hogyan fizeti meg a végfelhasználó?
    A Facebook freemium modellt működtet."
    A felhasználó kattint a reklámra és azon keresztül vásárol. A vásárlásának ezen része az eladó cégtől a Facebook-hoz vándorol. Azaz végső soron a végfelhasználó fizet, a többiek csak közvetítik ezt az összeget.

    "A felhasználónak mindegy mennyit adózik a facebook. Remélem jó sokat!"
    Ha többet adózik a Facebook, akkor magasabb reklámköltséget számláz a cégeknek, akik ezt továbbterhelik a felhasználóknak. Ez a kijelentésed olyan, mint amikor az egységsugarú proli azzal jött, hogy milyen jó, hogy a bankokat adóztatja az állam, nem pedig az átlagembert. Ja, persze, milyen fasza is lett! A szerencsétlen barom nem fogja fel, hogy MINDENT ő fizet.
    Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.04.12. 02:18:54
  • manypet
    #7
    Azaz összehasonlítottad az amerikai vámot az európai adóval, és kiderült, hogy az amerikai vám az amcsi kormányhoz fut be, az európai adó meg az európai politikusokhoz. Remek! Csak tudod, én is pont ezt írtam.
  • Cat #6
    Kizárt dolognak tartom, hogy a Facebook önként kivonulna bárhonnan. Most tanúskodott arról a Facebook politikai igazgatója, hogy bármit megtett volna Zuckerberg, hogy jelen lehessen a kommunista Kínában, átadott bármilyen adatot, cenzúrázott, de így se engedték.
  • kvp
    #5
    A problema az, hogy az EU nem tudja megvamolni a szolgaltatasokat, mint pl. a facebook. Megadoztatni meg csak a teruleten tudja. A nagy kulonbseg az, hogy az amerikaiaknak dragabb lesz a termek, de az EU eseten nem lesz elerheto. Ha tobbe kerul egy kinai polo vagy iphone az meg elviselhetobb az embereknek mintha egyaltalan nincs facebook vagy tiktok. Utobbiert hamarabb kimennek az utcara, mert a lassu eletszinvonal csokkenest jobban elviselik az emberek mint a hirtelen kozossegi media megvonast.
  • Bruce_Willis
    #4
    És hogyan fizeti meg a végfelhasználó?
    A Facebook freemium modellt működtet.
    Nem minden gazdasági résztvevőre érvényes az állításod. Az IT szektorban - pont az óriások amelyeket meg akarnak adóztatni - freemium modellt alkalmaznak. A felhasználónak mindegy mennyit adózik a facebook. Remélem jó sokat!
  • Cat #3
    Azért nincs igazad, mert a vámot csak az amerikai felhasználó fizeti meg (azaz ha a Nintendo gyárt egy Switch 2-t Japánban, az drágább lesz az USA-ban, mint Európában), addig az európai adót, amit amerikai cégre vetnek ki, az amerikai cég fizeti ki, és annak költségét nem csak az európai, hanem az amerikai felhasználó is viseli.
  • manypet
    #2
    Minden befizetést a végfelhasználó fizet. Vámot is, adót is. A vámot is a cég fizeti be az adott államnak, ahogy az adót is - közvetlenül legalábbis. Viszont a cégnek előtte mindkét esetben a fogyasztó fizeti be az összeget a vásárlásával. Azaz a fogyasztó / végfelhasználó lesz a lényegi befizető. A különbség a Trump és Leyen féle adóztatások között csak annyi, hogy ki szedi be, azaz hogy hova megy végül a lóvé. Az USAba vagy az EUba.
  • Cat #1
    Érdekes különbség, hogy míg Trump vámokról beszél, amit valójában az amerikai fogyasztó fizet meg, addig Leyen adókról, amit az amerikai cégek fizetnek be az európai költségvetésbe.