113
  • defiant9
    #113
    1.a "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb"
    "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne."
    Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást, de nem tudta az állítását alátámasztó adatokat prezentálni, sőt megkérdőjelezte hogy van-e ilyen.

    1.b "kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között.""
    Ez eleve nem is kérdés hanem megállapítás, (ennyire ostoba vagy). Amit te állítasz. De OK. Kérem hogy milyen kijelentésem alapján tetted ezt a megállapítást.
    Nexus6 vádaskodásával indult, de mint kiderült egy alaptalan kinyilatkoztatása volt ez is, ezért hamar el is kullogott. Lol.

    2. Lezárva. Nexus bukta. magyarázat: #109

    3. Lezárva. Nexus bukta. magyarázat: #109
  • NEXUS6
    #112
    1. Minekután pont ezt a kérdést a másik fórumon is sikerrel tisztáztuk. Hogy gyak a saját magad által belinkelt SAE önvezetés/automatizálási szintekre vonatkozó táblázatot sem tudod értelmezni a kijelentésem bizonyított.
    Köszönöm!

    2-3. Érdemi hsz nem érkezett.

    Részemről léptem, csá!
  • defiant9
    #111
    1.a
    "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb"
    "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne."
    Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást. Majd miután a fölbe lett döngölve a szokásos menekültűját választotta hogy nem elég jók - még a legjobb elérhető adatok - sem.
    Akkor mi alapján is tettél megállapítást?

    1.b " kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között.""
    Ez eleve nem is kérdés hanem megállapítás, (ennyire ostoba vagy). Amit te állítasz. De OK. Kérem hogy milyen kijelentésem alapján tetted ezt a megállapítást.

    2. Lezárva. Nexus bukta. magyarázat: #109

    3. Lezárva. Nexus bukta. magyarázat: #109
  • NEXUS6
    #110
    1. A kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között."
    Hiába támadsz vissza, hogy "de neked meg büdös a lábad!" az a fenti kijelentésemre, amit folyamatosan bizonyítottam, nem válasz. Nem tudtad bemutatni, hogy de igen, az önvezetés kérdést mind jogilag, mind technikailag, az általam felvetett kérdések/szempontok szerint is megfelelően értelmezed. Továbbra is várnám ennek alátámasztását és kímélj meg a személyeskedő irreleváns csapongásaidtól.

    2.-3 "Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem.
    Köszönöm."
    "Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!"
    XD

    Amennyiben nem tudsz a személyeskedésen túllépni, nincs érdemi hozzászólásod, én kiléptem.
  • defiant9
    #109
    1. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb"
    "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne."
    Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást. Majd miután a fölbe lett döngölve a szokásos menekültűját választotta hogy nem elég jók - még a legjobb elérhető adatok - sem.
    Akkor mi alapján is tettél megállapítást?

    2. "Fejezd be a hazudozást! "
    Idézd be mit hazudtam!
    Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott
    (további érdemi válasz hiányában a pontot lezártnak tekintem)

    3. "amelyben a számadatok szerepelnek"
    Nexus6 többszöri felszólításra sem tudta beidézni a megállapítása alapjául szolgáló számokat. Így a pontot bukta. (további érdemi válasz hiányában a pontot lezártnak tekintem)
  • NEXUS6
    #108
    "Úgy tudtam, hogy tegező viszonyban vagyunk. Mi változott!? :O Fel akarsz jelenteni vagy mi!? :O XD"

    1. A "gép" a jelenlegi szabályozás, forgalomba helyezett (nem kísérleti) járműveket tekintve soha nem minősül vezetőnek. Az, hogy emiatt hányszor avatkozik be a vezető a "gép" tevékenységébe a balesetek elkerülése érdekében, arról a Teszla nem ad ki rendszeresen összehasonlítható adatot. Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne. A Teszla által kiadott más adatok is a fentiek és más torzító tényezők szerint értelmezhetőek csak.

    2.-3 "Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem.
    Köszönöm."
    "Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!"
    XD
  • defiant9
    #107
    1. Nexus6 itt (sikertelenül) próbál elterelődni az összehasonlítás vitaponttól A pont arról szól hogy összehasonlítjuk az ember vezette állapotot(annak jóságát) a gép vezette állapottal. Úgy tűnik itt most Nexus6 (ismét) vitaképtelenné vált.

    2. "Fejezd be a hazudozást! "
    Idézd be mit hazudtam!
    Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott.

    3. "amelyben a számadatok szerepelnek"
    Ameddig nem idézed be a számadatokat amikre gondolsz addig hiába mutogatsz a linkedre, az nem egy egzakt referencia. Várom a számokat amik szerinted alátámasztják az állításod. Addig marad ez:
    Nexus6 ismételten nem tudta számokkal alátámasztani az egyenlőségre vonatkozó állítását. Ezzel megerősítette hogy állítása légből kapott volt, és vitaképtelenné vált.
  • NEXUS6
    #106
    Úgy tudtam, hogy tegező viszonyban vagyunk. Mi változott!? :O Fel akarsz jelenteni vagy mi!? :O XD

    Amúgy nem tudlak követni ebben a személyeskedés hullámodban. Konkrét észrevételed is lenne a cikkel, vagy az állításaimmal kapcsolatban? Meg amúgy most akkor melyik hsz-emre válaszoltál?

    Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem.
    Köszönöm.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.17. 13:30:11
  • defiant9
    #105
    1. Nexus6 itt (sikerltelünl) próbál elerelődni az összehasonlítás vitaponttól A pont arról szól hogy összehasonlítjuk az embee vezette állapotot(annak jóságát) a gép vezette állapottal. Úgy tűnik itt most Nexus6 (ismét) vitaképtelenné vált.

    2. "Fejezd be a hazudozást! "
    Idézd be mit hazudtam!
    Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott.

    3. Nexus6 ismételten nem tudta számokkal alátámasztani az egyenlőségre vonatkozó állítását. Ezzel megerősítette hogy állítása légből kapott volt, és vitaképtelenné vált.
  • NEXUS6
    #104
    Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között. A trükk az, hogy a technika nem mehet, nem mehetne szembe a jogi háttérrel. Lásd pl, hogy a hatóság folyamatosan baxogatja a Teszlát, mert nem elég hatékony annak ellenőrzése, hogy a júzer tényleg a kezét a kormányon tartja, nem alszik, stb. (Lásd hátsóülésen utazókról készült YT videók).
    Másrészt, van egy rossz hírem, merthogy technikai értelemben vagy 10-15 éve egy Teszla kategóriájú, hagyományos autót sem te vezetsz! Tudod, kormányszervó, négykerék kormányzás, automata parkolás, ESP, kipörgésgátló, elektronikus gáz, tempomat, automatafék stb. Az, hogy a Teszlánál (is) úgy gondolták, hogy az eddig különálló képességeket összekötötik és hozzákapcsolják a góglimapszhoz és aztán ez adja ki Musk szerint az önvezetést. Aztán kiderült, hogy mégsem, a dolog kicsit komplexebb, bonyolultabb.
    Bármilyen Teszla által kiadott statisztikát a kettőt összevetve, a hátteret látva kéne tudnod értelmezni, csak jelzem.

    Azon, hogy mint felvetettem korábban, nem vagy hajlandó elolvasni a részben általad is követelt LINKjeimet, ergo hülyén akarsz meghalni, azzal én nem tudok mit kezdeni. Ha érdemi észrevételed van, azzal kapcsolatban érvelnél, na akkor gyere vissza.
    Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!

    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.17. 09:03:00
  • defiant9
    #103
    "Az ember vezet."
    Mesélj, mégis hogy vezetsz ha nem nyomod a gázt és nem tekered a kormányt? Telepatikusan?
    A gép vezet, az ember felelős hogy átvegye tőle a vezetést ha a gép ezt kéri vagy ő úgy dönt hogy átveszi az adott helyzetben.

    "Vö: #89 második LINK"
    Kérem idézd be a számokat. Két számot várok. amik kb. egyformák. Megadnád? (amennyiben továbbra sem teszed mag akkor hazudtál)
  • NEXUS6
    #102
    "LOL.
    Nem érted, még mindíg!"
    Tényleg nem érted! Egy állapot van a LVL2 szerint. Az ember vezet. Ennyi.
    Vezetést támogató rendszerrel, vagy anélkül, de az ember vezet!

    Hazudozás, bizonyítás, meg hogy feleslegesen linkelgetek be akármit (mert NEM olvasod)
    "csakhogy erre nem tudtál szám adaott prezentálni,"
    Vö: #89 második LINK
  • defiant9
    #101
    "Te az embert hasonlítod egy emberrel megegyező képességű automatával.""
    Megismétlem. Azon megtett kilométereket hasonlítom össze amikor az FSD vezet, azzal amikor az ember. Ez két valós állapot.
    Tényleg olyan ostoba vagy hogy ennyit nem értesz meg?

    "Fejezd be a hazudozást! "
    Idézd be mit hazudtam!

    Tettél egy megállapítást:
    "ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!"
    Ez kb. az két állapotot aminek a jóságát hasolítgatnánk. Te azt mondod hogy egyenlőségjel, és azt mondom hogy az FSD jósága felé billen a nagyobb relációsjel. Továbbra is várom hogy milyen adatok alapján tetted ki az egyenlőségjelet. Várom a számokat. Írd le szépen ide!
  • NEXUS6
    #100
    LOL.
    Nem érted, még mindíg!
    Te az embert hasonlítod egy emberrel megegyező képességű automatával. Első eset.És nem az embert, egy másik, a képességeit kisegítő, növelő megoldást használó emberrel! Második eset.
    Te valamiért arról beszélsz, hogy a gép, mennyivel jobb az embernél, első ese, miközben neeeem, ilyen gép nemlétezik, csak a te fejedben!

    Ott a cikkben az átlag vezetői statisztika és az FSD használatára vonatkozó összehasonlítás. Ha olvastad volna tudnád hol hibáztam.
    Nem olvastad, nem hoztad fel, sőt itt azt próbálod bizonygatni, hogy eleve ilyet nem is adtam meg. Fejezd be a hazudozást! De igen, mutattam, a cikkel.
    Olvasd már el baxki!

    Értem nem xarod le a jogi szabályozást, csak nem vagy vele tisztában és nem is érdekel.
    Megjegyzem, lehetne bármilyen szuper önvezető technológiája a Teslának, ha arra nincs jogi szabályozás, akkor nem használhatja. Ennyi.
    Vagy ha van szabályozás, akkor azokkal a megkötésekkel, ami abban szerepel. Csak ezért lenne mégiscsak releváns.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.10. 12:57:26
  • defiant9
    #99
    "Még mindíg az embert hasonlítod össze"
    Igen, erről szól a topic, ezt hasonlítottad össze te is:
    "ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!!"
    Tehát akkor itt azt állítod hogy az FSD és az ember megegyező biztonsági szintet képvisel, csakhogy erre nem tudtál szám adaott prezentálni, ez a gond.
    Itt nem a jogi helyezet topic, nem szarom le, csak az a rendszer jósága kapcsán irreleváns, ha a jogi helyzet kapcsán van olyan álíltásom amit vitatnál akkor idézd be, ne csak szélmalmokkal hadakozz ahogy szoktál. Tényelg ennyire birka vagy hogy ennyit nem tudsz felfogni?
  • NEXUS6
    #98
    Lásd #92. Nem vetted figyelembe amit ott írtam.
    Még mindíg az embert hasonlítod össze egy LVL2 vezetéstámogató rendszerrel, ami gyak értelmetlen.

    Azzal meg hogy lexarod a jogi szabályozást, a fellősség kérdését már erkölcsi szinten sem tudok egyetérteni.

    Aztán nyilvánvalóan nem olvastad el a linkelt cikket, ha nem látod a hibámat sem.
  • defiant9
    #97
    "Ez aztán érvelés!"
    Igen, az egy érv hogy amire mutatsz az irrelváns ebben a kontextusban. Mit nem lehet ezen érteni? Amikor a sarokba szorulsz akkor tipikusan úgy oldod a kogintív disszoanciád hogy látszatválaszokat adsz. Itt is ez történt.
  • NEXUS6
    #95
    LOL
    Ez aztán érvelés!
  • defiant9
    #94
    Nexus6 irreleváns referenciára hivatkozás mantárba menekülés. A szokásos ugyan, de egyre könnyebb földbe döngölni az ostoba bemondóembert.
  • NEXUS6
    #94
    Lásd: #92
  • defiant9
    #93
    Jelenleg ott tartunk hogy az beidézett adatok alapján a Tesla FSD balesetmentesebben vezet mint az ember.
    Ezzel szemben Nexus6 semmiféle tény adatot nem tudott felmutatni csak tett egy kijelentést:
    "hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek, ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség"
    Ez így szokás Nexus6 féle megalapozatlan bemondások sorát bővíti. Azzal az önellentmondással megspékelve hogy előadod a szokásos menekülőutad miszerint nem használható a legjobb elérhető adat sem mert nem elég jó, majd erre az adatra hivatkozva tennél megállapítást. Lol.

    "jelenlegi jogi környezetben"
    Nem a jogi környezet a kérdés hanem a rendszer jósága, ugyanis ez alapozza meg a jogi környezetben történő változtatást. Ostoba.
  • NEXUS6
    #92
    Láthatóan falra hányt borsó az amit írok! Még mindíg nem fogod fel hogy az ember vs gép szemléleted hibás!!!!
    Egyrészt, lepereg rólad az a TÉNY, hogy a jelenlegi jogi környezetben a Teslát illetően, MINDÍG az ember vezet, ő a felellős, pont.
    Másrészt amiatt is, hogy a Tesla által ki nem adott mértékben, mind az Autopilótánál, mind az annak városi környezetre történő kiterjesztéseként működő FSD esetében folyamatos, a baleseteket elhárító beavatkozásokra van szükség a vezető részéről, ezért ÉRTELMETLEN a kérdésed, hogy
    "Azt kell eldönteni hogy eléri/meghaladja-e már egy átlagember baleseti kockázatát az FSD tudása."
    Merthogy NINCS olyan üzemmódja az Autopilot/FSD-nek, amely full autonóm lenne, ellentétben az emberrel!

    Csak jelzem, hogy amit én felvetek az nem az én maszatolásom, hanem a Teslá-é, amikor a beavatkozások mértékét pl beavtkozás/100 km, vagy beavatkozás/6,23 mill km Autopilotnál, NEM ADJA MEG!

    Mellesleg majd akkor kérjél a továbbiakban bármilyen plusz forrást, ha egyrészt a saját álláspontod alátámasztása érdekében bármit is megadsz.
    Másrészt amikor majd az én hívatkozásaimat is elolvasod, MERTHOGY HA ELOLVASTAD VOLNA, AKKOR ÉSZREVETTED VOLNA AZT AZ ORDAS HIBÁT AMIT ELKÖVETTEM. Azonban tekintve, hogy ezt minden rosszándékod és trollkodásod ellenére sem vetettetted fel, nyilvánvaló, hogy egyszerűen nem olvasod azt amit belinkelek!
  • duke
    #91
    Es a raketai is allandoan felrobbannak, igazi luzer.
  • defiant9
    #90
    "Összegezve: valójában, a koncepcióddal szemben, pont a beavatkozások miatt nem tudjuk,"
    Ez a szokásos Nexus6 menekülő taktika: "nem tudjuk". Akkor ha nem tudod, akkor ugye azt sem tudod kijelenteni hogy nem jobb mint az ember. Ugye?

    "hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek
    1. Kérem azt ezt alátámasztó számokat!
    2. Ezzel akkor megállapítottad hogy pont megegyező a jósága az FSD-nek mint az ember vezette Tesla-nak?

    Értem hogy próbálod az FSD(L3)-t és az autopilot(L2)-ot összemosni, de most az L3 szintről beszélünk, ezzel csak azt prezentálod hogy próbálsz megint a múltbéli adatokba menekülni egy fejlődő technológia kapcsán. (tipikus Nexus6 megoldás ez is)
    Azt kell eldönteni hogy eléri/meghaladja-e már egy átlagember baleseti kockázatát az FSD tudása.
  • NEXUS6
    #89
    Még mindíg összevissza beszélsz!
    Az egyik bekezdésben korrekt módon megfogalmazod azt, hogy mi is az Autopilot használata, amit a következőben már elcsúsztatsz.
    Azt kell mondanom, hogy a szemléleted hibás, a fenti pont ezt mutatja.
    Szal mégegyszer: Mindíg a sofőr vezet, ő a felelős. Pont. A jog ennyit tud.
    Mindeközben a 3-as szintű kocsiknál igazából 3 fajta feladatkör is lehetséges, amit az ember elláthat. Sajnos a jog itt véleményem szerint, el van maradva, hiszen legalább 3 esetet kéne megkülönböztetni, eltérő emberre vetített felelősséggel.
    Az ember gyakorlatilag lehet:
    -Vezető, sofőr teljes kontrollal és felelősséggel a jármű fölött.
    -Irányító -a jelenlegi előírások szerint állandóan készen arra, hogy akár átvegye a vezetést, közben instruálva, nem közvetlenül beavatkozva, pl az útvonalat kiválasztva irányítva az Autopilot-ot. (Itt szükségszerű lenne már hogy a jogban megjelenjen a sofőr korlátozott felelőssége).
    - Felügyelő, supervisor, amikor az Autopilot akár hosszabb, rövidebb szakaszokra korlátozott autonómiát kap (kvázi 4. szint), de az autón tartózkodó személy, (vagy akár külső technikai személyzet) fel van jogosítva pl baleset elhárítás, életvédelem, vagy csak kényelmi/célszerűségi okok érdekében a beavatkozásra. Ugyanakkor a felelősségének szükségszerűen itt is még korlátozottabnak lell lennie, hiszen a vezetés átvétele jelentős időt vesz igénybe, ami esetleg már nem elegendő a baleset elhárítására.
    Azt, hogy konfliktusok esetén átlag hány km-enként kell beavatkozni a jármű önvezetésébe, azt nem tudjuk, miközben egyetlen beavatkozás is akrámilyen hosszú úton, alapjaiban kérdőjelezi meg a gépjermű gyakorlati autonómiájának szintjét!
    Összegezve: valójában, a koncepcióddal szemben, pont a beavatkozások miatt nem tudjuk, hogy a "gép" amíg "önállóan" vezet, mennyivel jobb/biztonságosab mint az egység sugarú sofőr, így a kérdés a jelenlegi viszonyok között eleve értelmetlen, tekintve hogy a biztonság, a baleset elhárítása érdekében pont, a szerinted alacsonyabb képességű, emberi sofőrnek kell/kötelező (jogilag és technikailag) beavatkoznia, hogy kisegítenie a "gépet"!!!!

    Gondolom abból a statisztikából tudsz te is következtetéseket levonni, amiket a Tesla közzétesz. Ezek pedig az Autopilotára önmagában vonatkoznak évekre visszamenőleg, és annak FSD kiterjesztésére csak mninimális info áll rendelkezésre!
    Tesla Safety Report
    A több évre visszamenő statisztika a teljes US személygépjármű forgalmat és elszenvedett balesetet hasonlítja a Tesla autók/Autopilot használatának ugyan ilyen jellemzőihez.
    Tekintve, hogy többek között mert pl a Tesla járművei az átlagtól messze jobban felszereltek, és a legöregebbek is kb 1 évvel fiatalabbak, mint az US átlagjármű életkora, ezért mint azt korábban jeleztem, a statisztikák a felsorolt tények következtében torzítottak. Ez az ok, ami eleve jelentősen javítja általában a tesla járművek baleseti statisztikáját, lásd a diagramok. Az ehhez képest még jobb Autopilot használati statisztika pedig szimplám magyarázható azzal, hogy az Autopilot működése korlátozódik az átlaghoz képest eleve jobb statisztikákat mutató útszakaszokra, ahol az emberi sofőr az Autopilot használata nélkül is jobb statisztikai eredményt mutat az átlagnál, és ez hozzáadódik a Tesla gépjármű, amúgy is az átlag fölötti statisztikájához.

    Tekintve, hogy az FSD jelenleg csak béta verzióban létezik, ami tesztelés, fejlesztés alatt áll, (ami jelentős jogi kérdéseket vet fel) és ennek szélesebb közönség alatti tesztelése is kb 1 éve zajlik, így az FSD-re vonatkozó adatok korlátozottak és nem egységesek, verziók szerint jelentősen eltérőek lehetnek, változékonyak a jövőben még alakulhatnak. Minden esetre:

    As per Tesla’s Vehicle Safety Report for Q3 2022, the company reported one crash for every 6.26 million miles driven in which drivers were using Autopilot. Teslas operating with FSD Beta seem to be safer than cars not using Autopilot, however, as such vehicles recorded one crash for every 1.71 million miles driven.

    LINK

    Az 1,7 millió mérföld/baleset még mindíg jobb (kb 3X), mint a normál átlag baleseti statisztika. Azonban a cikkben feltárt ellentmondás, hogy miközben az FSD fejlettebb, biztonságosabbnak tűnik, ugyanakkor a normál Autopilot-ot használú sofőr 6,23 millió mérföldenként balesetezik pont az általam fentebb felvetettekkel magyarázható. Miközben a sztenderd Autopilot főleg az autópályán segíti a sofőrt, az FSD már városi forgalomban is műödik, ahol azonban neki is magasabb a baleseti statisztikája. Ez mutatja annak elsődlegességét, amit írtam, hogy a statisztikát alapvetően befolyásolja, hogy milyen útszakaszra is vonatkozik, tekintve, hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek, ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!!
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.17. 11:31:37
  • defiant9
    #87
    "mert NINCS ilyen összevethető helyzet,"
    De van.
    A. ember
    B. ember+vezetéstámogató rendszer miközben a vezetéstámogató rendszer aktív

    Ezen két állapot baleseti statisztikáját hasonlítom össze (nem csak én, mások is).
    Az hogy milyen tényezők torzítják +- irányban a statisztikát az egy másik kérdés.
    Pl. jelentősen rontja az FSD mód számának jóságát hogy ide van könyvelve az is amikor a másik emberi autós(akinek láthatóan pocsék a baleseti statisztikája) hibázik és ütközik épp egy Tesla-val. Az ideális az lenne ha csak Teslák vs. csak emberek számait hasonlítanánk össze.

    "Ez jellemzően jelenleg autópályát jelent,"
    Téves állítás, és innen bukik az egész okfejtésed. Kérem az állításod alapjául szolgáló forrást (FSD)!
    Utoljára szerkesztette: defiant9, 2023.04.14. 21:15:41
  • NEXUS6
    #87
    "Megtesz egy jármű 1000(x) mérföldet. A esetben egy ember irányítja, B esetben egy gép."
    Azért értelmetlen, sőt értelmezhetetlen az összevetés, mert NINCS ilyen összevethető helyzet, hogy "ember vs. Tesla", egyszerűen pongyolán fogalmazol!
    Ami van (jogilag és technikailag): A. ember vs. B. (ember+vezetéstámogató rendszer). A kettő, az általad és általam megfogalmazott helyzet azért lásd be, hogy nem ugyanaz!
    Ez a vezetéstámogató funkció amiről beszélünk, mint azt már írtam, gyak egy luxuskategóriában megjelenő feláras, kényelmi szolgáltatás, amire NINCS általános műszaki/technikai követelményeket tartalmazó közlekedési hatósági előírás.
    Jogilag pedig a 3. szintig mindíg az ember vezet (kéz a kormányon!)!

    Aztán az, hogy a torzított (vezetéstámogató rendszer alkalmazásával, illetve anélküli adatokat összevető) statisztikákból te megállapítani véled, hogy majd amikor majd lesz, mert jelenleg csak nyomokban, kísérleti szinten van 4/5 szintű valódi önvezető rendszer, akkor az milyen biztonsági jellemzőket, baleseti statisztikát fog produkálni, az a jogi szabályozatlanság, és a megoldatlan technikai/műszaki/számítástechnikai problémákra tekintettel, merőben fikcionális!!!

    Máshol kifejtettem, hogy melyek a Tesla önvezető rendszerének baleseti statisztikáit torzító tényezők:
    - A Tesla luxus kategórát, tulajdonosi réteget képvisel, amely önmagában jobb baleseti statisztikát mutat mint az iszonyatos műszaki álapotú Ford pickuppal közlekedő utolsó redneck tahót is magába foglaló, a teljes népességre vonatkozó.
    - A futott balesetre vonatkozó km-ek a Tesla esetében csak azokat a helyzeteket tartalmazzák ahol egyáltalán az Autopilot működőképes, be van kapcsolva. Ez jellemzően jelenleg autópályát jelent, ahol eleve, a tisztán emberi vezetővel IS jobb a km-re vetített baleseti statisztika, mint az összes, a beláthatatlan túlzsúfolt városi útszakaszokat is tartalmazó baleseti statisztikákat is magába foglalók. Ahol azonban csak az autópályás közlekedés adatait hasonlítjuk össze a működő Autopilottal támogatott és a tisztán emberi sofőr baleseti statisztikáját illetően ott NINCS szignifikáns különbség!
    - Nem ismert egzakt szinten, hogy hányszor és milyen súlyos, akár emberéletet követelő helyzetekben adja vissza a vezetést a sofőrnek az Autopilot. Ezekből így nem lesz baleset, pedig az ember nélkül, tisztán az AI képességére hagyatkozva LENNE, ez nem jelenik meg a balesetek, gyak incidensek között!
    Vesd össze pl a repülést, vagy a nukleáris technikát, ahol az incidensek ugyan olyan súlyos kivizsgálást, elbírálást, jogkövetkezményt jelenthetnek, mint a konkrét balesetek, még akár akkor is, ha az előbbiek anyagi kárral, emberélet veszteséggel nem is járnak!!!

    A fentiek miatt a megállapításaid, sőt a megfogalmazott kérdéseid is eleve értelmetlenek!
    Fogalmazz kevésbé pongyalán, ha megkérhetlek!
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.14. 10:48:32
  • defiant9
    #86
    "így értelmetlen az a kérdés hogy Tesla vs. ember!!!!"
    Miért az?
    Megtesz egy jármű 1000(x) mérföldet. A esetben egy ember irányítja, B esetben egy gép. Miért ne lehetne összehasonlítani hogy a két állapot közül melyikben történik nagyobb valószínűséggel baleset?

    "mégha ez a rendszer továbbra is csak egy vezetéstámogató és NEM egy fejlet önvezető rendszer!!!"
    És? Miért ne hasonlíthatnám össze egy a terminológiáddal élve "nem fejlett" önvezető rendszer teljesítményét egy nem fejlett átlagemberével? A kimenetetek/eredmény jóságát hasonlítom össze. Olyan ez kb. mintha a programozó által írt kód jóságát hasonlítanám össze a chatGPT-ével. Igen az egyik nem gondolkodó ember, de attól még a végeredmény összevethető.
    Az hogy minek hívod a 'chatGPT'-t, Full Self Driving-nek vagy Automated Driving System-nek, vagy SAE Level 3 driving automation-nak az az összehasonlítás szempontjából lényegtelen, itt most konkrétan a Tesla FSD módja kapcsán vannak értékelendő adataink.
  • NEXUS6
    #85
    Ismétlem a #83-ban tett kijelentésemnek megfelelően: :
    Mivel az Autopilot és annak fejlesztett funkcióit tartalmazó FSD csomag csak egy vezetéstámogató rendszer a TESLA SZERINT IS, így értelmetlen az a kérdés hogy Tesla vs. ember!!!!

    Ehhez képest te:
    #84

    "így értelmetlen az a kérdés"
    Ezért nem is ezt a megállapítást teszik meg hanem ezt:...


    vesd össze:

    A Tesla FSD módban a második kategóriába tartozik, egyébként az elsőbe. Az emberek meg ugyanúgy róják a mérföldeket mint ezek a járművek, csak ez idő alatt szignifikánsan több balesetet okoznak a megtett távolságra vetítve.


    illetve #68:

    Nem az a kérdés hogy az FSD is csinál balesetet(csinál), hanem az hogy ennek mennyisége hogy aránylik az emberi sofőrökéhez.


    Tehát te továbbra is úgy teszed fel a kérdést (értelmetlenül és gyak értelmezhetetlenül) hogy Autopilot vs ember, mégha ez a rendszer továbbra is csak egy vezetéstámogató és NEM egy fejlet önvezető rendszer!!!
  • defiant9
    #84
    "így értelmetlen az a kérdés"
    Ezért nem is ezt a megállapítást teszik meg hanem ezt:
    The following are NHTSA’s findings on ADAS crashes:
    In the 10-month period, cars with advanced driver-assist systems were involved in 392 collisions.
    These are the NHTSA’s findings on ADS-involved crashes:
    In the 10-month period, cars with automated driving systems were involved in 130 collisions.

    A Tesla FSD módban a második kategóriába tartozik, egyébként az elsőbe. Az emberek meg ugyanúgy róják a mérföldeket mint ezek a járművek, csak ez idő alatt szignifikánsan több balesetet okoznak a megtett távolságra vetítve.
  • NEXUS6
    #83
    Autopilot és a teljes önvezető képesség

    Az Autopilot egy korszerű vezetéstámogató rendszer, amely növeli a biztonságot és kényelmesebbé teszi a vezetést. Megfelelően használva az Autopilot csökkenti a vezető terhelését.

    Az Autopilot minden új Tesla alapfelszereltségének része. Azon tulajdonosok, akik Autopilot nélkül vették át autóikat, két Autopilot-csomagot vásárolhatnak meg, attól függően, hogy az autót mikor gyártották: ezek az Enhanced Autopilot és Teljes önvezető képesség.

    A jelenleg engedélyezett Autopilot, Enhanced Autopilot és Teljes önvezetés funkciók aktív vezetői felügyeletet igényelnek, és nem teszik önállóvá a járművet.

    Kérjük, hogy az Autopilot használatbavétele előtt olvassa el a használati útmutatót, amelyben nemcsak útmutatást, hanem további biztonsági tudnivalókat is talál. Az Autopilot használata közben a vezető felelőssége, hogy éber maradjon, kezei állandóan a kormányon legyenek és mindig az ellenőrzése alatt tartsa az autót.

    Továbbra is figyelnem kell az Autopilot használata közben?
    Igen. Az Autopilot olyan aktív vezetéstámogató rendszer, amelyet csak teljes figyelmet tanúsító vezető használhat. Nem teszi a Teslát önvezetővé, és nem lesz tőle autonóm az autó.


    Tekintve, hogy az Autopilot és annak fejlesztett funkcióit tartalmazó FSD csomag csak egy vezetéstámogató rendszer a TESLA SZERINT IS, így értelmetlen az a kérdés, amely Autopilot funkcióinak egy csoportját képező FSD-t ot mint feltételezett, bár a nevében megtévesztően szereplő "Teljes önvezető képesség" és az emberi vezetési képesség összevetésére vonatkozik. Ismétlem: Az Autopilot NEM használható sem jogilag, sem gyakorlatilag emberi felügyelet nélkül.
    Az Autopilot, és az FSD elnevezés vásárlót megtévesztő voltára az amcsi közlekedési hatóság is felhívta a Tesla figyelmét, tudomásom szerint ezzel kapcsolatban több országban is jogi eljárás indult a Tesla ellen!
  • defiant9
    #82
    "Ebből egyetlen koccanásos parkolást sem láttam"
    OK. Nem láttad tehát nem létezik.

    "linkelt 1 órás videón"
    Tehát láttad, akkor létezik.

    Akkor itt van egy rakat videó a parkolási bénázásokról:
    https://www.google.com/search?q=car+crashed+parking+lot
    Ezekből a videókból akkor ugye az követekzik hogy bénábbak az emberek?

    "Milyen kérdésedre kéne válaszolni így hallod-e...?"
    Amit feltettem.
  • militavia
    #81
    Több ezer órát tekertem az utakon és utasként kocsiban. Ebből egyetlen koccanásos parkolást sem láttam és közúti balesetet is kettőt élőben, mindkétszer szándékos szabályszegés volt benne a ludas az okozó részéről.

    A linkelt 1 órás videón a Tesla majdnem megölt egy bringást és megszámolhatatlan helyen volt, ahol feltette a kezét halál egyszerű helyeken.

    Milyen kérdésedre kéne válaszolni így hallod-e...?
  • defiant9
    #80
    "Felteszem újra a kérdés."
    Tehát nem tudtál válaszolni, csak visszakérdezni.

    "A kérdés azt te nagyon te, hogy átlagosan kiválasztva 1000 sofőrt hány órát kéne felvenni, hogy annyi bénázás legyen rajta, mint EGYETLEN teslás videón.."

    Erről nincs információ. Arról van hogyha balesetet szeretnél látni(amilyen a kerékpáros gázolást) akkor a Teslából 7,4x annyit kell felvenni mint egy átlagos sofőr esetén.
    A klasszikus bénázásból, pl. parkolás, az emberek vélhetően sokkal gyengébbek, több koccanást csinálnak, szimplán azért mert nem látnak 360 fokban és nem tudják forgatni a térbeli helyzetüket. Ebben a Tesla SW-e vélhetően nagyon erős, úgy gondolom az emberek nagyságrenddel 'bénábbak', de erre vonatkozó statisztika nem ismert, az csak a nagyobb balesetekről van, de igazándiból ez ami releváns.
  • militavia
    #79
    Felteszem újra a kérdés. Egy tesla tulaj EGYETEN összevágott videójában látható egy majdnem gázolás és egy rakás bénázás, ahol a tesla nem tud mit csinálni.

    A kérdés azt te nagyon te, hogy átlagosan kiválasztva 1000 sofőrt hány órát kéne felvenni, hogy annyi bénázás legyen rajta, mint EGYETLEN teslás videón...
  • defiant9
    #78
    "Lehet, hogy gyorsabban parkol, csak közben elüt egy bringást..."
    Ez szerinted válasz a kérdésemre? Felteszem újra:
    Tehát ha mutatok 1000 videót amiben az látszik hogy az emberek egy szimpla parkolást sem tudnak végrehajtani csak bénáznak akkor az azt jelenti hogy jobb az FSD, ugye?
  • NEXUS6
    #77
    Hát itt van kérem az eb elhantolva!
    "A linkelt videodban, ahogy irtam, egy régi béta softver volt, és egy olyan rendszert használtak amiről senki nem állitja, hogy level 4-5-ös szintu teljesen autonom vezetést biztositana, ergo, a vezetőnek mindig felügyelnie kel a folyamatot készen arra hogy beavatkozzon.
    ÉS egy ilyen félkész rendszer mégis képes volt az általad linkelt videoban az idő 80%ban teljesen autonom modon vezetni a maradékban kellett beavatkozni."

    Pontosan! Döntsük el, hogy miről beszélünk!? 4-5 szintű önvezetésről? Mert akkor a gép vezet! Vagy max 3-as szintűről, mert addig a szintig valójában MINDÍG az ember vezet, és ezért gyak értelmetlen arről beszélni, hogy a GÉP, mennyivel biztonságosabb. Semennyivel, mert nem az ő felelőssége, és nem tudjuk, hogy hányszor avatkozott be a sofőr.
    Arról nem is beszélve, hogy soxor fárasztóbb, és eleve alacsonyabb szintű felügyeletet jelent, ha nem te vagy a folyamatos beavatkozó, vezető, hanem csak időnként ránézel a rendszerre. Uagyanis egy baleset kialakulásához 3-4 másodperc elég, vagy még kevesebb idő, ebbe pedig nem fér bele pl. a videózás/csetelés, lásd az ominózus Uber balesetet.
    (És zárójelben ismételten megjegyezném, hogy ez továbbra is egy kényelmi luxus/feláras, és nem általánosan bevezetndő kötelező biztonsági rendszer/funkció)

    Az, hogy egy 3-as szintű önvezető rendszer valaha is alkalmas lesz arra, hogy 4-5 szintű besorolást kapjon, tekintve, hogy az már minőségi, és alapvetően más jogi kategória/helyzet, igencsak kétséges! Amely kérdést ráadásul az itteni bevált szájkarate módszerével nem fogunk tudni eldönteni!

    Összegezve: Tök mindegy, hogy a sofőrnek 1-vagy 50, vagy 500 km-enként kell beavatkoznia, mert az a rendszer definíciójából következően nem alkalmas 4-5 szintű önvezetésre!
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.04. 11:19:37
  • militavia
    #76
    Lehet, hogy gyorsabban parkol, csak közben elüt egy bringást...
  • defiant9
    #75
    "Ott a videó. Egyetlen autózás alatt elképesztő miket bénázik a rendszer."
    Tehát ha mutatok 1000 videót amiben az látszik hogy az emberek egy szimpla parkolást sem tudnak végrehajtani csak bénáznak akkor az azt jelenti hogy jobb az FSD, ugye?
  • militavia
    #74
    Ez a stílus kártya uncsi már...