Antracit#3
Köszi a kiegészítést. A vezérlőrendszer modernizálása egyfelől logikus lépés, ha szerelvény fizikailag jó állapotban van. Viszont egyedileg kell hozzáigazítani a nem-szabványos szerelvényhez, ami meg plusz költséget jelent, és eljöhet az a pont, ahol már nem éri meg.
kvp#2
Raadasul a cikk meg se emliti, hogy a rendszer az indiai szeles nyomkozt hasznalja, igy tenyleg minden egyedi rajta. Persze az, hogy a vezerlest nem modernizaltak a regi jarmuveken eleg sokat elmond a karbantartasi filozofiarol.
A BART-hoz hasonloan a vancouveri skytrain kozponti rendszere az atadasakor meg floppy-rol boot-olt, de ennek ellenere a mai napig hasznaljak a regi jarmuveket is, persze modernizalt vezerlessel. Nem mintha az a rendszer annyival szabvanyosabb lenne, ott mar a kezdetek ota nem volt vezeto egyetlen jarmuben sem, es meg a meghajtas sem hagyomanyos a legkorabban epult vonalakon (linearis motor, ami egy a sinek kozze fektett femcsikon huzza vegig a szerelvenyt). A kulonbseg, hogy ott mindig idoben csereltek a regi felszerelest, igy a legregebbi kocsik es a teljes vezerlorendszer is tobbszor modernizalasra kerult.
Antracit#1
Erről eddig nem hallottam, de érdekes volt!