17
  • tom_pika
    #1
    Mindenféle dizájnra megvan a célcsoport, és gondolom az USA-ban életvédelmi szempontok sem korlátozzák ennek a csoda formatervnek a megvalósítását.
  • barret
    #2
    Nagyon könnyűnek találom! Ha ütközik egy kamionnal,mi védi meg a benne utazókat? A háromszorosára emelném a súlyát,hogy biztonságosabb legyen!
    Mondjuk akkumulátorok beépítésével,esetleg egy kis méret növeléssel,hogy elférjen.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    Nekem tetszik, ha vagyonos lennék hajtanám. :)
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2021.07.20. 16:16:03
  • Macropus Rufus
    #4
    @barret: amiért valami marha nehéz még nem jelenti azt, hogy biztonságos is.
  • Macropus Rufus
    #5
    @Gabbbbbbbbbbbb: csapatnám vele én is. Nem számít, hogy olyan mind ha baltával faragták volna. Pont ez a menőség benne. Nem egy szokványos forma. Meg hát megy mint az atom :)
  • Tetsuo
    #6
    A Tesla kezd visszaszorulni, mert a nagymúltú autógyártók immár teljesen jelen vannak az elektromos autózásban.
    Nem gondolhatja senki komolyan, hogy az első Tesla jobb lehet, mint egy kiforrott Ford, Hummer vagy akármi. Egy pick-upnál a hajtás vagy a robotizált gyártás pillanatnyi előnye nem minden...
  • barret
    #7
    Ütközéskor 50% az önsúlyon múlik!A másik 50 meg a gyűrődési zónán.Kb lepattannak,mint egy mozdonyról...
  • subertus
    #8
    Tetsuo:
    "A Tesla kezd visszaszorulni". Ezt viccnek szántad? Az utóbbi 3 negyedévben rekordot döntött az eladott járműveik száma. A Ford Lightning egy rossz vicc lesz ehhez képest. Kb 1:100 lesz az eladási arány a Cybertruck javára. A nagymúltú autógyártók közül a Ford van a legközelebb, de még ők is mintegy 6 évvel lemaradva az EV-gyártásban. Konkrétan az akkugyártásban. Én pont a tőled idézett mondat ellenkezőjét vizionálom. És nem túl vidám dolog ez
  • Macropus Rufus
    #9
    @barret: a tömeg meg a merevség nem ugyan az. Amiért valami merev (és ahogy írtad, lepattan róla bármi) nem biztos, hogy nehéz is. A kompozit anyagokban pont ez a menőség, könnyűek és a tömegükhöz képest rendkívül merevek tudnak lenni.
    De itt van pár videó, hogy mire is gondolok: videóban egy Mercedes S Class-t visznek bele egy Smart For Two-ba. A Merci 2.1t a Smart meg 1,1

    https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY

    ha tömegnek jelentősége lenne abban, hogy kevésbé sérüljön a kocsi, akkor ugye a Mercinek nem kellett volna össze csukódnia, ellentétben a Smarttal... A Smartnak egy brutál merevítő kerete van a kasztni alatt. És kb. 50%-al könnyebb mint a Merci.
    Szóval a tömeg olyan nagyon nagy szerepe nincs a buliban. A Mercédes kinetikus energiáját is írják a videóban, az 2x akkora mint a Smarté, és a tömeg arányoknak megfelelően a nagy részét a Smart nyelte el. És még is jobb állapotban van a Smart mint a Merci.
    A tézis, hogy egy 2.2t utcai csatahajó letarol mindent már részben a múlté. Ez 60-as években gyártott 1.6tonnás Chevy AirBell-t rommá zúzza a 2009-es 1.6tonnás Chevy Malibu.
    https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
  • defiant9
    #10
    Amiért számít a tömeg az az impulzus, ami ugye nem nyelhető el.
    A nagyobb tömegű autó az ütközés során végig tovább fog haladni a menetirányába, a kisebb tömegű autó pedig irányt vált. Ezáltal a nagyobb tömegű autóban ülők kisebb G terhelést kapnak. Verstappen amit most kapott a gumifalban 50G az egy személyautóban is simán összeszedhető. Nagyobb tömeg miatt feleakkora lassulási érték sem egy élmény de azért jóval ’barátságosabb’.
  • Macropus Rufus
    #11
    pont a f1 a jó példa: nem 5t vasakkal mennek. Könnyebbek mint egy átlagos személyautó. És 50g után kiszáll belőle az egyorrú. Tehát akkor itt is a merevség dominált és nem a tömeg.
    Persze vélhetően ha egy 50t autó megy akármibe azt meg sem érzi. De 50t tömegnek a mozgási energiájára nem is lehet méretezni semmit. Már egy 15-20t kamion tömegére sem lehet méretezni semmit, mert egyszerűen nincs olyan anyag ami képes lenne elnyelni a 20t mozgási energiáját.
  • defiant9
    #12
    Az F1 nem arról szól hogy az autók frontálisan ütköznek, mindenki egy irányba halad, ha a gumifal helyén beton van annak könnyen szomorú vége lehet.
    A lényeg hogyha a 20 tonnás kamionnal szembe kerülsz egy 1.5 tonnás járműben, akkor te pillanatokon belül azt tapasztalod hogy a sebességed 90 km/h -ról mínusz 70 km/h-ra vált(ana). Miközben a kamion 20km/h-t lassul csak. Ha egyben is marad az utastér és nem roncsolódsz, ezt a jóval nagyobb G erőhatást a testednek akkor is be kell nyelnie, azt hogy utána még 20 métert tol a kamion mire a teljes mozgási energiáját elveszti/impulzusát átadja a talajnak már kb. irreleváns az első tizedekben fellépő erőkhöz képest.

    3 ms value in the following graphs refers to the maximum deceleration that lasts for 3 ms. (Any shorter duration has little effect on the brain)

  • asgh
    #13
    A Cybertruck designja nem öncélú, a lényege, hogy a kaszni majdnem egyetlen lemezből robottal kihajtogatható legyen ahelyett, hogy n+1 db. elemből raknák össze.
    Az életvédelmi szempontoknak meg mi köze a kaszni formatervéhez?

    #2:
    Miért csak a Cybertruck tömegét emelnéd? Ennyi erővel legye minden személyautó 20 tonnánál nehezebb, mert mi van, ha frontálisan ütközik egy kamionnal? Sőt akkor legyen inkább 1000t, akkor a vasúti átkelőknél se kell annyira parázni.
  • Macropus Rufus
    #14
    "Az életvédelmi szempontoknak meg mi köze a kaszni formatervéhez?"
    gyalogos védelem.
  • asgh
    #15
    És ebből a szempontból pontosan mi is a gond a Cybertruck formatervével?
  • Macropus Rufus
    #16
    Az, hogy neki nincs ilyen. Kb. mint ha egy fém lap csapná el az arcot. + nincs gyűrődő zónája kvázi energia elnyerő része, tehát elég nagy eséllyel a benne ülők is szarul járnak, ha valaminek neki mennek. Az egész vas úgy ahogy van nem kimondottan életbiztosítás, se a bent ülőknek sem pedig azoknak akikkel találkozni fog az utcán.

    De am. kellene, csak esély nincs rá, hogy ebben a formában az Eu-ban engedélyt kap közúton való használatra.
  • Tetsuo
    #17
    Konkrétan, akik zsebreteszik majd a Teslát, azok a Volkswagen, a Hyundai, Toyota stb., de Amerikában sem előzheti meg a lassan cammogó matuzsálemeket, mert ez utóbbiak is rájöttek, hogy nincs más út, csak az elektromos.
    A visszaszorulás az arányokban van, nem a legyártott darabban. Lassan, de biztosan az első helyről hátrébb csúszik a Tesla, egyszercsak már nem lesz az első tíz eletromosautó-gyártó listájában sem. Nem mondom, hogy megszűnik, de vegetálni fog, marginális szerepben, illetve megveszi valamelyik nagy cég idővel.