• Macropus Rufus
    #9
    @barret: a tömeg meg a merevség nem ugyan az. Amiért valami merev (és ahogy írtad, lepattan róla bármi) nem biztos, hogy nehéz is. A kompozit anyagokban pont ez a menőség, könnyűek és a tömegükhöz képest rendkívül merevek tudnak lenni.
    De itt van pár videó, hogy mire is gondolok: videóban egy Mercedes S Class-t visznek bele egy Smart For Two-ba. A Merci 2.1t a Smart meg 1,1

    https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY

    ha tömegnek jelentősége lenne abban, hogy kevésbé sérüljön a kocsi, akkor ugye a Mercinek nem kellett volna össze csukódnia, ellentétben a Smarttal... A Smartnak egy brutál merevítő kerete van a kasztni alatt. És kb. 50%-al könnyebb mint a Merci.
    Szóval a tömeg olyan nagyon nagy szerepe nincs a buliban. A Mercédes kinetikus energiáját is írják a videóban, az 2x akkora mint a Smarté, és a tömeg arányoknak megfelelően a nagy részét a Smart nyelte el. És még is jobb állapotban van a Smart mint a Merci.
    A tézis, hogy egy 2.2t utcai csatahajó letarol mindent már részben a múlté. Ez 60-as években gyártott 1.6tonnás Chevy AirBell-t rommá zúzza a 2009-es 1.6tonnás Chevy Malibu.
    https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U