58
Humankind a Civ sorozat vetélytársa
  • AnuluWork #58
    Annyi jó kis nép van/volt a világban. Fa..án be lehetne rakni még jópárat, amelyek ismertek, nem rétegnépek egy-egy civ szintű játékban, erre mi az első kieg? Cultures of Africa ... a bantu, (aztán még egy bantu) a szuahéli, a maszáj, az etióp és a nigériai ... Talán egyedül a garamantészek azok, akiknek van létjogosultságuk egy ilyen játékban ERA 2ben, de a többi? Minek ennyi? PC kvóta?

    Az etiópok meg a nigériaiak is hatalmas csodákat alkottak. Ja, nem. De ha már etiópok, miért az 5. ERAban??? Aztán a nigériaiak a 6.ba? Miért nem más arab nép? Ennek kb. az utolsó nép packnek kellett volna lennie, nem az elsőnek ... De legalább nem annyira drága!
  • Hunor1
    #57
    modokból egyelőre csak mapokat láttam rengeteget.
  • Montanosz
    #56
    sokkal több lehetőség, fejlődési fában, diplomáciai lehetőségekben, egymásra épülő reagálásokra...ebben sokkal több és jobb, épp azért akadtam ki hogy a kezelés meg csufos...amugy persze egy deepl forditás lehet jo lenne, meg aztán nagyon moddolhato
  • lammaer
    #55
    Lehet hogy bugyuta a kérdés, de valahogy az sg-s bemutató után se derült ki számomra hogy ez miben más / jobb mint a Civ.
    Esetleg valami pár gondolatos kedvcsinálót valaki? Hogy te miért tolod ezzel, mi tetszik benne?


    Pl annak idején én nagyon szerettem a Civlization: Call to Power 2-t. Ami nagyon bejött benne a Civhez képest hogy pl az infrastruktúrafejlesztés nem olyan szöszölős volt mint a Civben (pontokat generált a civilizáció, aztán azokból egy kattintással lehetett a területi fejlesztéseket megcsinálni, nem kellett a settlerekkel tökölni), illetve a harc is inkább a vegyes felépítésű seregeken alapult, nem az egyesével tologatott egységeken.
    Szóval kb ilyen szinten, miben szimpatikusabb a Humankind mint a Civ?



  • AnuluWork #54
    Az tényleg katasztrófa. A városok kiválasztása az, ami egy rémálom. Városban szöszölsz, kiválasztasz egy egységet, lépsz vele, erre simán más földrészen lévő seregre vált át, aztán jöhetsz vissza pepecselni a városban, keresheted meg a legördülő menüből. Át is szoktam gombokra. Úgy egyszerűbb, de még így se az igazi.
  • Montanosz
    #53
    amugy tökre tul bonyolitották a menüszerkezetet, normális játékban rákattintasz a statiszisztika fülre ha azt akarod megnézni, maps fülre ha térképeket, itt meg mindenhova összevissza kell kattingatni hogy megtalálj valamit, ezek a mindenhol felugro ablakok meg véggkép zavaroak, csoda ha nem kap valaki epilepsziás rohamot... példa logika alapján ha jobb gombra kattintasz egy eygségre akkor kiadja a neki kiadhato parancsokat, na itt aztán arra is lehet vadászni. stratégiai játékokban ráadásul nem is elvárás hogy több oldalnyi felugro informáciot olvasgasson az ember a pálmafa levélszerkezetéről vagy a sivatagi homokszemcsék méretéről, a városalapitás gombot megse találtam félora játék után igy ráhagytam az egészet...
    Utoljára szerkesztette: Montanosz, 2021.09.06. 06:23:07
  • AnuluWork #52
    Pár mod és térképek:

    https://humankind.mod.io/
  • AnuluWork #51
    Pacsiztak ...
  • Hunor1
    #50
    köszi a választ. építeni várost? azt gondolom ki kell fejleszteni egy későbbi érában?
  • SANTANTICA #49
    Nem az influ a lényeg, hanem a human power...mikor a feltételeket állítod be a megadás után van bizonyos "kapacitásod" és abból gazdálkodsz hogy mennyit tudsz elcsatolni....amúgy én leszoktam rombolni a városait majd építek sajátot így nem kell küszködni hogy harcolsz 100 évig majd győztél de üres kézzel távozol mert elfogyott a támogatás
  • AnuluWork #48
    Be kell állítani, hogy utolsó ellenfélig küzdtök. És akkor nem ér véget csak akkor, csak ha kiírtottál mindenkit.

    Rég játszottam stratégiával ennyit. Remek játék.
  • AnuluWork #47
    Van egy war support vonal. Ott látod, hogy mi mennyit ér. Pl. 235 pontod van. Ha eléred a pipáknál a 235öt, vagy kevesebbet kapcsolsz be, akkor 235 pontnyi terület vagy kevesebb a tiéd lehet. Ha 236 pontot állítasz be, akkor valamit ki kell kapnod a zsákmányból, mert fogja lezárni a háborút. Győztes háború után nincs WSed. A vesztesnek van. CKs a feeling.
  • Hunor1
    #46
    hmm, ok. pedig van vagy 3200 influence lila csillagom....
  • hapi
    #45
    Én eljutottam és fel is tudtam volna építeni bőven a projecteket, az első kettőt fel is építettem de aztán sok aluminium kellett és nem volt, ezért nem épült fel. 3 körrel a vége előtt nyertem, mert kifejlesztettem az összes kutatást.
  • SANTANTICA #44
    eljutott már valaki az űrkorszakba rendes játékidőn belül? (300-600 kör sebességtől függően)
    mert én hiába maxolom a tudományt nem érem el rendes játék időn belül...de az AI sem pedig csaé mint azt ahogy kell
  • SANTANTICA #43
    a támogatástól függ mennyit vehetsz el
  • Hunor1
    #42
    na jó, ezt most nem értem: legyőztem egy 2 várossal rendelkező népet. elfoglaltam mindkét városát. nem engedett továbblépni a következő körbe, előbb a diplomáciai panelen követelnem kellett a megadását. az ok, de nem engedte hogy mindkét várost feladja, csak az egyiket. így megmaradt egy városa és max a vazallusom lehet. vagy esetleg csak egy későbbi érában lehet teljesen kiírtani egy ellenfelet?
  • Hunor1
    #41
    nem lehet sok városod mert éránként limitálva van. ha még is elfoglalsz városokat és túl vagy a limiten akkor influenc pontokat veszítesz. az még ok ha esetleg egyel több van, azt még lehet menedzselni, de nálam 3-al is túl voltam a limiten és keményen mínuszba fordulhat emiatt az influence.(lila csillad) úgyhogy inkább felszabadítottam egy két várost.
  • Piko888
    #40
    mi a jó taktika? Sok város az elején vagy inkább kettő nagyobb?
  • Hunor1
    #39
    most léptem be a medieval érába. eddig minde fasza, 3.vagyok pontszámban. 2 ellenfelet kiírtottam rómaiakkal. a Pretóriánusok darálnak mint állat! :)) csakhogy a szomszédom (nagy területekkel) meg a mongolokat választotta....uhh csak lestem hogy a lovasíjászok nagyon brutál egységek!! egyelőre békében vagyok velük, de nem tudom hogy mi lesz ha az AI jól használja ezeket? Ja, én meg Bizánccal folytatom a rómaiak után.
  • AnuluWork #38
    Érdekes ez a játék. Vki szerint qszar, sima EL skin, valakinek meg tetszik, mert kellett már egy ilyen.

    Visszaszopom a huge mapes kicsi térképet, csak valahogy első blikkre nem volt arányban a felfedezetlen rész és a sarkak vs amit már felfedeztem. Aztán felfedeztem ... :D

    Viszont tényleg csal a gép. Sokszor nézem miért fejlődik úgy, ahogy, aztán látom, hogy magához olyan helyeket pakol le, amit felfedezhet, ahol 80-100 vmi van, hozzám (player) meg az 5-35ösöket. :)
  • Hunor1
    #37
    köszi, közben rájöttem én is mert kifejlesztettem :) szuper a játék amúgy, beszívott! azelőtt soha sem játszottam civ.-et vagy hasonlót:)
  • hapi
    #36
    -Az erősítés az "Organized warfare" kutatás alul de oda van írva hogy "use reinforcements" ha ráviszed az egeret.
    - +1 kis kék házikóban (+1 unit slot)
  • hapi
    #35

    -repülővel nem lépkedsz annak azért 0 a mozgáspontja
    -rakétát nem építettem de gondoplom nem kell mozgáspont neki
    -hajónál tuti bug mert hacoltam hunok ellen és sokat léptek a hajói, baromi erősek a lovasai és lőnek is

    Utoljára szerkesztette: hapi, 2021.08.22. 19:19:43
  • AnuluWork #34
    Akkor biztos tudod a választ ezekre is:

    "Miért van a hunoknak 0 a hatótávra, a hajóknak, repülőknek, rakétáknak pedig 0 a mozgáspontra?"
  • Hunor1
    #33
    a kutatásokat eröltesd és akkor lehet több egység is majd a seregben, és lesz erősítés is idővel, piszok messziről is.

    - ok. de melyik kutatás adja majd ezeket a lehetőségeket?
    köszi egyébként!
  • hapi
    #32
    a kutatásokat eröltesd és akkor lehet több egység is majd a seregben, és lesz erősítés is idővel, piszok messziről is.
    A harc egyszerű:
    -figyeld a bónuszokat
    -mindig fentről le támadj
    -mindig álljon melletted saját egység az is +1 pont
    -próbálj pont az ellenség mögé állni egy másik egységgel és akkor mindkét egységed hátba támadás bonusszal üt.
    - ne minden íjjászt fejlessz fel crossbowra, mert nem tudnak átlőni a saját egységek felett (volt olyan csata hogy egyet sem tudtam lőni velük)
    pont most játszottam végig második legnehezebb fokozaton, megnyertem 12K győzelmi ponttal. Ha épp nem a túlélésért küzdessz, és van elérhető győzelmi pont (pl, 2 kör múlva kész a fejlesztés és az pont teljesíti a győzelmi kitételt) akkor nem kell rohaani a korugrással, mert hiába vagy előrébb korban ha nincs győzelmi pontod.
  • Hunor1
    #31
    hali. egyelőre nagyon nem mennek a csaták nekem! eleve ugye csak 4 egységem lehet egy csapatban. és hiába van a szomszédos mezőn másik 3 azok a csatában nem vehetnek részt??? akkor hogy van ez a reinforcement ?
  • AnuluWork #30
    Nézem itt a népeket. Miért van a hunoknak 0 a hatótávra, a hajóknak, repülőknek, rakétáknak pedig 0 a mozgáspontra?
  • AnuluWork #29
    Létezik, hogy ennyire kicsi a legnagyobb méretű térkép is?

    Beállítottam 70%, 7 kontinens, legnagyobb világ, de a szélek alapján nem túl nagy a világ és fogalmam sincs hogy fér el ott 7 kontinens úgy, hogy a generátorban elég távol tettem őket egymástól.

    A militarista nép pedig alapból kap 12 legyőzendő egységet a csillagért. Laza így az elején.

    Viszont tök jó, hogy az évszámot onnantól látod, miután felfedezed a naptárt. (Vagy csak nem figyeltem?)

    Amikor néztem videókat (nem alfabétáztam), hogy mit hogyan érdemes, azt láttam, hogy a egy nagy várost erőltetett a kínai srác. De most megjelenés után, nem érzem úgy, hogy ez volt a helyes irány. Vagy néptől függ?
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2021.08.19. 16:56:41
  • Montanosz
    #28
    ez már a liberális baromság hatása, simán megették az összes mamutot, sőt amerikában is kiirtották az összes lovat, csak europábol került ismét be pár ezer évvel később
  • Xsillione #27
    Ha jól értem, akkor csak az aktuális kultúra előnyeit kapod meg, kis kiegészítéssel: amid már megvan, az megmarad. Azaz ha x előnyt kapsz a kultúrából (+1 harcérték mondjuk, akkor az elvész, mert nincs már az a kultúrád.) Ám ha építettél spec egységet, az megmarad, amíg nem fejleszted és főleg ha építettél spec épületett, az megmarad. Persze simán veheted pontozó kulturát is, ekkor több pontot kapsz, cserébe nincs új kultúrád.

    Nem tiszta mi a gond feladattal, éppen ezek lennének jók, amik azért nyomokban feladatok. Most persze a játékban ez szinte semmi kihívás, érdemben semmi előnye nem volt a két állat megölésének, max egy kört hozott, vagy még annyit sem. bonuszért simán vállalható.
  • AnuluWork #26
    Ezt a hülye acsit! :D

    Animal Lover
    "Advance from the Neolithic Era without hurting a single animal."

    Most elképzelem, hogy a vadászattal-halászattal-gyüjtögetéssel foglalkozó törzsek nem vadásznak le állatot. Éhen is halnak. Megj. jó nagy hülyeségek vannak benne.
  • AnuluWork #25
    Kérdés.
    Kiválasztom az Ancient ERAban mondjuk a militarista Mycenaeans kultúrát. Hogyan viszi ezt tovább a következő korba, mi marad meg, ha majd másik kultúrát kell választani. Viszi tovább a megszerzett előnyeit, vagy a következő kultúra lesz az alap? Esetleg vegyes tulajdonságok? Érdemes pl. mindegyikből egy kicsit, vagy több egyforma, vagy helyzethez köthetően? Pl. vannak lovak, akkor lovas népet is érdemes, nincs tenger, akkor lehetőleg hajóst ne, stb?
  • AnuluWork #24
    Ha van egy mezőn 3 egységem, ebből kettő sérült, egy nem, hogy lehet kikapcsolni, hogy a sérülteket NE "AUTOhealelje" az ott lévő frissebb egységekből? Mert ha van két sérült, fogja, az egyikből meggyógyítja a másikat, és marad egy egység.
  • AnuluWork #23
    Az Encyclopediat sajnos nem látom 4k monitoron 4k felbontásnál, csak ha visszaveszem 1920x1080ra, de ott meg elmosódva néz ki. Nem lehet ezt nagyobbra rakni? Vagy zoomolni?
  • AnuluWork #22
    Ha lesz User Created Huge Earth World Map, azért majd szóljatok! :D
  • Piko888
    #21
    xbox game passos verzió is kijött
  • JonasSandor
    #20
    Virágbolti is van már.
  • Kmarha
    #19
    Nálam steamen ma reggel feloldotta az elő-töltést, most pedig feloldódott a játék is
    Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.08.17. 16:55:30