7
  • lammaer
    #7
    Ne is mond, nemrég néztem egy dokumentumfilmet erről és borzasztóan szürreális volt, ahogy az irodista indiai lányok szépen felöltözve streetfightoltak a proli melósokkal a vonat oldalán lévő kapaszkodóhelyekért.

    Katasztrófa ami ott van....
  • kvp
    #6
    A villamositaskor is azt gondoltuk, hogy tobbet nem lehet majd a teton ulni. Erre a zsenialis indiaiak a double stack konteres vonatok miatt mellekesen megoldottak ezt is.

    Csak feljebb kellett emelni a felsovezeteket, hogy tovabbra is elferjenek a teton az emberek: https://www.youtube.com/watch?v=0SYwe39qWr0
  • M2 #5
    Majd mögötte lebegnek egy kötél csomóin. "Nagy levegő, Ali!"
  • VolJin
    #4
    Indiában is terveznek megépíteni egy vonalat...
    Hogy fognak a vonat tetején ülni?
    Az még nincs megoldva...
  • ProgServ
    #3
    Ez tok cuki.
    Ket eszrevetel ... marhara zotyog 170 mittudomen mennyinel is.
    Tenyleg 10 ember kell majd az inditasahoz, visszaszamlaloval? :D
    Marha draga vidamparki jatek egyenlore.
  • Vata111
    #2
    Én a sanghaji magleven ültem, sajnos csak éjszaka, amikor 300 km/h a megengedett maximális sebesség, a nappali 450 km-h -val szemben. Azért így se volt semmi élmény:-)
    Reptér-belváros 8 perc.
  • kvp
    #1
    172 km/h legritkitott terben. Ehhez kepest a sima railjet tud 230-al menni szabad levegon es 240-el elozi az emeletes kiss (tolunk nyugatra a westbahn-on mindennapos jelenseg). 160-al meg a magyar elovarosi flirt-ok is mennek fehervar es gyor fele. Ha kepesek 360 fole menni, akkor tudnak a hagyomanyos ketsines rendszerekhez kepest barmilyen elonyt felmutatni, de meg akkor is ott van a japan maglev, amibol egy szep hosszu 7 kocsis szerelveny kepes 600-al menni, ugyancsak cso nelkul, szabad levegon, utasokkal megpakolva. Most keszult el a 12 kocsis valtozat, 252 embert tudnak 600 km/h-aval vinni, tovabbra is csovek nelkul. A japan jarmuvek is kepesek egyebkent legritkitott alagutban is haladni, de nem ereztek szuksegesseget, hogy ilyen palyat tervezzenek nekik.

    Szoval hajra, de nagyobb cso kellene, ketfos kapszulak helyett pedig 12-16 kocsis szerelvenyek. (a tervezett 23 fo az kb. a japan 21 fo/kocsi atlagnak felel meg a 12 kocsis konfiguracioban +2 fo szemelyzet) Igazabol a legritkitott csovon kivul a maglev technologia mar nagyon regen (1970-es evek ota) adott volt eddig is.

    https://en.wikipedia.org/wiki/L0_Series