1739
Microsoft Flight Simulator 2020
  • nibron
    #1739
    Szia,
    a hardverről komplett elemzést kapsz a developer módban.
    traffichoz én az aerosoft-ot használom. nemtok róla különösebbet mondani, feltelepítettem azóta teszi a dolgát. nem elemezgettem.
  • Vizipok56 #1738
    FPS-hez próbáld ki ezt: https://flightsim.to/file/16358/shift-z-stats
  • PhantomAss
    #1737
    fps-hez sajna nem tudok hozzászólni, én vr-ban repülök és ott látom az fps-t, de biztosan van monitorhoz is vmi, ha más nem akkor msi afterburner, fraps vagy hasonló progi biztosan kiírja, vagy ha nvidiás vagy akor azzal is ki lehet iratni, a geforce experience-ben van rá beállítás.
  • Hont
    #1736
    Na igen, pont ezen agyaltam. Az egyik imerősőm most ujságolta, hogy X-Box-on tolja az MSF...Még rá is csodálkoztam, hogy vajon mennyivel lehet rosszabb mint PC-n.Szerintem bár nem új, de nincs rossz hardverem, de kezd nálam is röcögni...Apropó! Van mód az FPS -t meglesni mint P3D vagy FSX-ben?
    A Trafficot köszi, már próbálom is.
  • PhantomAss
    #1735
    Szvsz én egy normális szimhez nem vennék konzolt, egyrészt a gyenge hw, mársészt a kötött rendszer miatt. Előnye sztem semmi nincs, már ha mélységeiben meg akarod ismerni a játékot.
    Traffichoz van egy ingyenes kiegészítő, kicsit kell vele molyolni telepítéskor és a háttérben futtatni, néhány fps-t is elvesz, de cserébe a valós forgalmat utánozza valós gépekkel és festéssel.
    fsltl
  • Hont
    #1734
    Sziasztok!
    Ismét lenne kettő kérdésem.
    1 Milyen hátrányai ill előnye lehet a X-box nak PC-vel szemben?
    2 Tudnátok ajánlani egy AI Trafficot? Kezd elegem lenni a sárga meg zöld gépekből. Elsősorban közép Európa érdekelne. Tehát ha egy két europai diszkont szerepel, az már elég.
  • perko
    #1733
    Ancsa
  • Vizipok56 #1732
    A Próféta szóljon belőled! :-)
  • PhantomAss
    #1731
    Úgy "hallottam" hogy a SU12-vel jön az Ancsa. Remélem tényleg így lesz.
  • Nesuten
    #1730
    A múltkori érdeklődésre. Ez a Full Set A gyártója (Homecockpit az az Etsy oldalon) szuperbiztos

  • Vizipok56 #1729
    Sziasztok! Egy kis házi barkács - Mobiflight-tal elkövetve... :-)
  • Hont
    #1728
    Köszönöm a megerősítésed! Én azt hiszem, hogy így a ötven felett elég nagy kompromisszum hajlam gyűlt össze bennem, de ezzel a felülettel nem bírok megbarátkozni.Mivel Sándorék munkássága igen is jelentős amit értünk ill a repülés szerelmeseinek kedvére tesznek, rendkívüli, sajnálom, hogy akár csak egy követő is kénytelen leszakadni, mert nincs türelmünk, ill energiáng ezeknek a protokoloknak megfelelni!Azt gondolom, hogy nem csak mi ketten vagyunk ebben a helyzetben.Tudom, hogy nem lehet minden igényt , ohajt , nyavaját kielégíteni, de sajnálnám elhagyni ezt a nagyérdemű társaságot. Nézzétek el nekem a nyafogásom!
  • PhantomAss
    #1727
    Én is nagyon rühellem, undorító fos az egész. A böngészős verziót használni sem tudom mert álandóan meg kellene erősítenem az emailt, de amikor beírom akkor azt mondja h ezzel az emaillal már regisztráltak. Bazz, igen, én regeltem és szeretnék belépni...
  • TokraFan
    #1726
    Gondolom van Options, ahol az értesítéseket ki lehet kapcsolni. Próbáltad már?
  • Clidey
    #1725
    Hát nem mondom hogy nem kell megszokni a használatát, de ez ugyan úgy minden más programra is igaz.

    Nekem semmi bajom vele - pedig aztán én eléggé háklis vagyok ilyen téren. Igaz én a böngészős verziót használom, nem tudom a különálló progi hogy néz ki, miben különbözik, de nálam se felugró ablak se semmi. Egyedül akkor dob külön ablakot, ha valami fejlesztés történt, azt becsukom a francba és kész. Kb havonta-kéthavonta egyszer, vagy még ritkábban. Soha nem cseszegetett se profilképpel, se bannerrel, vagy ha igen, olyan rég hogy már nem is emlékszem rá - magyarán nem csinál belőle rendszert, ha egyszer becsukod, tudomásul veszi hogy nem akarsz olyat.

    A felületet tudod változtatni sötétről világosra...a lila...hát az meg...szerintem a "cég" színe, ez van, el kell fogadni. Anno ha a Malév zöld lett volna, most a kékért húznád a szád.
  • Hont
    #1724
    Xanax csodákra képes!
    Most jutottam el oda, hogy kezelni tudom az indulataimat már ami a "Discord" nevű hányadékot illeti!
    Régen tagja voltam az LHSim oldalnak és szerintem nagyon jól működött ott minden. Amióta átköltöztek erre a trágyakupacra azóta képtelen vagyok akár egy bejegyzést elolvasni, akár hozzá szólni bármihez!
    Nitro? Foglald le fiókod? Új helyről jelentkeztél be? Mi a fasz van? Felugró ablakok tömkelege! Változtass animált profilképet? Akkarsz bannert?
    Ekkora egy faszságot! Tibor! Sanyi! Hogy bírjátok ezt? Bocs, de nekem ez borzasztóan kiakasztó! Már maga a felület is komolytalan ezekkel a lila baromságokkal. Neharagudjatok rám ezért!
  • TokraFan
    #1723
    Tudtommal nincs hozzá 2D panel, de majd a profibbak kijavítanak ha mégis van.
    Én ezzel próbálkozom, mert ezt ki lehet tenni másik monitorra, tabletre, vagy telefonra is. Browserben futtatja a PMDG FMC-t.

    Más: 787 yoke nagyon jóóóó! Abszolút pozitív meglepetés. Nem sok összehasonlítási alapom van, anno CH Yoke-om volt, de az már őskövületnek számít. Ahhoz képest ez mesés! Nem mozog az asztalon, stabil, jók a rugók, nagyon élvezetes a használata. Jó lenne egy Honeycomb Alpha-val összevetni, mert arra mondják még, hogy nagyon jó. Nem bántam meg!
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.24. 23:56:56
  • Hont
    #1722
    Na ez az, hogy semmi automatika nem volt bekapsolva...Mielőtt revers-t húztam volna max tolóerőt adott és már gyorsult is. Hiába húztam bárhova a karokat. Az FMC hez nem lehet valahogy külön ablakban hozzá férni? Még nem sikerült végig nyálazni az összes menűt.
    A karácsonyfa egyik PMDG-vel sem megy.:(
  • nibron
    #1721
    Nem nyomtad meg véletlenül a toga gombot?:)
    A lufinál úgy tanították, hogy kikapcsolt a/t-el szállunk le. Ha át kell startolni azt kézzel tegyük és ne bízzuk az automatikára. Pölö ha valami lecsapja az egyik oldalt, az automatikával 100% crash, csak kézzel lehet kivenni. Leszállásnál előbb a hajtómű vezérlést vesszük kézbe, és amikor stabilizáltuk (ráálltunk), akkor dobjuk ki az ap-t szoftveresen. Leszállás után pedig a manuális fékezés megkezdésekor teljesen. Fékezés végén legurulás előtt pedig az fd-ket is.
    Működik már a karácsonyfa?
    Utoljára szerkesztette: nibron, 2023.01.22. 07:24:01
  • Hont
    #1720
    Valóban igazad van a kapcsolók tekintetében. (hozzá teszem, nekem nem is nagyon hiányoznak) Én az esetek 95%-ban csak 736-l repülök és nagyjából ott minden kapcsoló elérhető.
    Azonban pont tegnap járta úgy, hogy az FMCbe kellett volna valamit átírni és még nem nagyon ismerem ezt a programot.A kormánytól nem láttam az FMC klaviját és nem tudtam megoldani a módosítást. Ja még egy. Pont ezen az úton LOWW29 finálon csinált egy érdekes dolgot, amire eddig nem jöttem rá. Küszöb, tolóerő alapra, kilebeg... Aszfalt fogás után átstartólt magától...Semmi nem volt felprogramozva! Lövésem sincs miért. Iskolakör után még egy megközelítés és sima leszállás.
  • nibron
    #1719
    Az annun panellel nincs baj, jól látszik, bár lehet jobb lenne kissé döntve. A kapcsolók tényleg nehezebben érhetők el, olyan funkciókat raktam rá, amiket ritkán kell használni (pl. fuel, air pack). A világításra van külön panelem, de azt is rá lehet tenni. Élőben egy csomó gépen nehezebben elérhetőek ezek a kapcsolók, vagy éppen nem vagy alig láthatóak. Eleinte inkább csak a véletlen kapcsolás miatt aggódtam, de eddig még egy sem ment mellé.
  • TokraFan
    #1718
    Csak a sima yoke-ot vettem gázkar nélkül pont azért, mert minden tesztben az volt a konklúzió amit Te is írsz. A Warthog gázkarral elleszek egy darabig, azt egyébként nagyon szeretem, csak nem illik egy 737-hez. De van sok gombja és kapcsolója, a gázkar pedig szeparált, tehát egy darabig jó lesz. A Honeycomb Bravo szerintem most a legjobb vétel a nem replika szegmensben. Ráadásul lehet hozzá kapni 737 kupak szettet, a flaps-hez pedig fokozatváltót. Nagyon szuper ez a vezérlő. 2 apróság van, ami talán nem annyira szerencsés, az egyik a kapcsolók elhelyezése mert így ránézésre nehezen elérhetőnek tűnnek a karoktól, illetve a lámpák is kicsit mintha el lennének dugva. Majd a kollégától is szívesen látnék erről egy gyakorlati beszámolót mert lehet, hogy csak a képeken néz ki ilyennek.

    bunny
    Rendben, remélem beválik! Így első ránézésre és fogdosásra nagyon bíztató.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.21. 15:18:13
  • nibron
    #1717
    De ő a százalékot írta. Az nem változhatna a sávszél változástól. Én arra gondoltam, hogy sikertelen lett az egyik letöltés, de ahhoz meg túl sok a sikertelen százalék. 79-ről 49-re visszaesni, jó pár modult sikertelennek kellene vennie. És ugye modulonként tölt, kibont, bemásol.
  • nibron
    #1716
    Hát a sikító nem annyira veszélyes, mert úgy vannak a tárcsák megalkotva, hogy nem robbannak fel. Inkább csak megszorul.
    Honeycomb yoke-om nekem sincs, csak a throttle. Az sokkal jobb mint a TM-es. Abból 2 van, össze lehet őket fogatni, és a 4 hajtóműnél már nem lehet átfogni annyira széles. A honeycomb nagyon jó, ráadásul az encoderek vezérlésénél figyelembe vették a gyorsulást, így gyorsan át lehet hajtani széles tartományokat is, és mégis pontosan be lehet állítani. Na a TM-é nem ilyen. A yoke nagyon jó, (azért a gear kapcsoló, kicsit elérhetetlen, magasra tették), a gázkaroknál viszont igencsak elfogyott a lendület. Viszont ha a replikára hajtasz, akkor addig kibírod ezzel is.

    #1715: bunny a Yoke nagyon megéri az árát, a gázkar viszont nem. Viszont lehet csak Yoke-ot vásárolni gázkar nélkül, kvadránsnak a Honeycomb viszont tökéletes. Azt is lehet a Yoke-tól függetlenül kapni. És akkor egy 6 tengelyes kvadránsod van olcsóbban mintha a TM-ből lenne 2db.
  • bunny
    #1715
    Majd írd le a tapasztalatokat, gondolkoztam én is azon a cuccon.
  • TokraFan
    #1714
    Ahogy változik az aktuális sávszélességed letöltés közben, úgy számolja újra a hátralévő időt. Ez normális.
  • TokraFan
    #1713
    Én bármilyen tárcsás cucctól fosok, különösképpen a flextől. Soha nem vágnék vele semmit.

    Mejött nekem is a CUCC!! Nem Honeycomb, én a TM TCA Boeing yoke-ra gerjedtem rá végül, ami neked is van. Egyelőre csak kibontottam, nem volt még időm tesztelni. Majd hétvégén. Családnak már mondtam, hogy több db transzatlanti utat fogok repülni, szóval vegyék úgy, hogy nem vagyok itthon.
    Amennyit így a yoke-ot mozgatva meg tudok állapítani, hogy nagyon jó érzetre a mozgás, szép egyenletesen jár minden tengely mentén. Mondjuk azt a két középső tolópotit kihagytam volna a helyükben, mert eleve árulnak hozzá throttle-t, ráadásul aki ilyesmit vesz az tuti nem azokkal a kis bisz-baszokkal fog szórakozni, hanem vesz valami rendes gázkart. Jobb lett volna oda néhány kapcsoló pl. a fényeknek. A gear up/down kar viszont használhatónak tűnik, még ha pici is. Jó ötletnek tartom még a tablet tartót is. Remélem stabil lesz az asztallapra fogatva.
    Egyelőre a Warthog gázkarral fogom használni, de a következő beruházás egy 737 throttle replika lesz.
  • Hont
    #1712
    Sziasztok!
    Tegnap neki vágtam és gondoltam csinálok egy új rendszert.
    Kezdett a win szopatni...11 X64 akartam telepíteni, de persze mindjárt az elején azt írja, hogy a hardver nem alkalmas a 11...Ami az érdekes, hogy a nyáron saját maga frissítette 10-ről 11-re magát. Akkor nem hisztízett! Most kb 2 órát kínlodtam, mire egy szét cincált (TPM mentesített) dll-t faragtam hozzá és azzal sikerült telepítenem! Aztán jöttek a sallangok. Most szedem a MSF2020-t! Na ez megint meglepetés!Tegnap este óta 28-30 Mbits/s -l jön. Reggelre 79% lent volt. Elmentem fürdeni és az eltelt 1 óra után megint csak 49%-nál járt az állapot jelző. Ezt magyarázza el valaki.Most megint 57% nál jár. (hozzá teszem mobil nettel kell töltenem, mert a vezetékes invitel az maga a siralom)
  • nibron
    #1711
    Burkolva van kétszeresen alumíniummal. És tényleg nincs ember a helyiségben amikor dolgozik. Kamerával lehet figyelni a folyamatot. De a lézerfejjel úgy fel lehet darabolni egy embert mint a Kaptár-ban vala. És közel azzal a sebességgel. Egyszer viccből odaadtam neki egy lézerszemüveget, kíváncsi voltam mit csinál vele. Hát megette mint a szart. Na akkor jött a burkolat. 15W felett már csak az véd. Azért az 5W-os is megcsíp, ha gellert kap a sugár.
    Kézi kőrfűrész sokkal veszélyesebb mint a gérvágó. Egyik rokont az nyírta ki. Személy szerint a szalagfűrész az amit meglátok és sikítófrász.
    #1707: neked is van már?
  • TokraFan
    #1710
    "Amikor vág nem lehet senki a szobában, mert egy eltévedt sugár esetleg levágja a fejét."

    LOL! Azzal nem mernék vágni. A gérvágótól is fostam eleinte, hogy beleáll a tárcsa a fejembe, de azt már megszoktam időközben.

    747 nekem is all time favorite, de szerintem azért nem olyan népszerű a HC építőknél, mert nagyon limitálja azokat a reptereket, ahova le lehet szállni vele. 737-el sokkal több, érdekesebb reptér elérhető. Illetve drágább pl. a throttle hozzá a 4 hajtómű miatt. Ahhoz tényleg kevesebb dolog van. 737-hez egyébként lehet kapni lézervágott lemezpaneleket, amiben nincsen elektronika és nem is vészesen drága. A többit DIY érdemes összerakni, már ha van valakinek ehhez indíttatása és legalább alap szinten ért az erektronikához is. Sokkal több most a lehetőség, mint 10-15 éve volt. Gyakorlatilag mindent lehet kapni és a szoftveres háttér is szinte teljes. Display-eket is fillérekből meg lehet oldani a levedlett óccsó céges monitorokból, vagy használt tabletekből. Szerintem az overhead panel a legkeményebb dió ha DIY akarja az ember megoldani.

    Elvileg holnap megjön a Yoke! Nagyon kíváncsi vagyok rá.
  • nibron
    #1709
    Időnként CNC-zek paneleket. De amire baromira nincs időm, az a CAD része, hogy megtervezzem. Úgyhogy kész terveket keresnék. 737-re még csak-csak találni, de 747-re nem igazán. Ott nekem kellene mindent megcsinálni. Ahhoz pedig se türelmem, sem időm. Pedig az Autodesk Fusion 360-al már nagyon egyszerű előállítani a gyártási fájlokat. És közvetlenül vezérli a gépet. Elég 1 progi.
    Van egy kék 80W-os lézerem. Az 1cm-es rétegelt lemezt vágja 20cm/s-el. Már a Star Wars-ba is elmenne. Amikor vág nem lehet senki a szobában, mert egy eltévedt sugár esetleg levágja a fejét. Asztalosnak megmutattam, hogyan kell elvágni egy 12x12-es gerendát, simán hülyét kapott. A gérvágója elsunnyoghatott a...ba. Volt egyszer vele egy baleset: lelógott az anyag a tálcáról, és elvágta maga alatt az Y tengely orsómenetét, na+ ami alatta volt (asztal, padló).
  • nibron
    #1708
    Elküldtem, de kiírt vmi baromságot, szólj ha gebasz van.
  • TokraFan
    #1707
    Nagyon jó cucc bizony! Grat hozzá!
  • nibron
    #1706
    Szia! Priviben küld el a mail címet ahová dobjam a ledvezérlő progit. .NET7 kell neki. A gép betöltése után kell indítani, kilépés automatikus az MSFS-el. Konfigolni egyelőre nem lehet (csak 1 szombat délutánnyi időm volt rá), be vannak égetve a funkciók, pl. CMD A az AP led, VNAV az IAS led (majd leírom a levélben). A 738 BBJ-hez írtam (azt nyüstölöm), ha valamelyik nem az ami neked jó, szólsz és megváltoztatom (wazz most már tuti, hogy a mennyországba kerülök).
  • Hont
    #1705
    Sziasztok! Megjött a cucc...Ez egy igazi ékszer a Logiteh-hez képest! Fú! Ilyenkor jön rá az ember, hogy mekkora egy szardarab az...
    Elkezdtem konfigolni, egyenlőre a reverst kivéve minden nagyon patika!
  • exTrem
    #1704
    Na nekem ennek (is) az ára ment bele az ATPL-be
  • bunny
    #1703
    Az ilyenre mondják, hogy szent őrültek :)
  • TokraFan
    #1702
    Egy olyat én is! De ki lehet hozni olcsóbban is, csak utána kell menni és persze sok dolgot kell megcsinálni DIY.

    Ez a faszi az egyik kedvencem. Az utolsó szögig DIY magának építette és az a durva, hogy ez egy 2DOF motion platform is egyben.

    Itt a honlapja, képekkel.

    Ezt a magyar urat ismeri valaki?
  • Vizipok56 #1701
    Én csak egy ilyet szeretnék... :-)

    https://simonsolution.eu/product/fully-functional-737-max-cockpit-replica/
    Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2023.01.16. 18:11:50
  • Hont
    #1700
    Az Alzában sikerült megcsipni egy HoneyComb tolóerő szabályzót 88700 birodalmi forintért...!