2646
bannerbanner2
  • Hont
    #2646
    Igen, leveleztem a supportal és azt írták, hogy a 2024PMDG kombóhoz jön majd egy frissítés. Most a gombokat viszi, de a kijelzőn nem jelenik meg semmi. (hozzáteszem még így is jobb valamit beírni, mint az egérrel kínlódni, főleg mikor mozog a kabin...
    Ellenben 2020 hoz makulátlan! Nagy élmény!
  • bunny
    #2645
    na ezzel most megleptél, hogy alin is van, rákerestem és tényleg. Nem, mintha onnan venném pláne hogy drágább, csak rácsodálkozás.
  • nibron
    #2644
    Felprogramozod, azután manuálisan lerepülöd. Ahogyan azt kell.:)
    MCP-ből lesz majd olyan is, amiben az A/T kapcsoló automatikus. Cirka 50 USD-el drágább az az elektromágneses vacak. Mondjuk az az igazi, de kérdés, hogy megér-e annyit. Valszeg a WinWing-es srácokat is foglalkoztatja a dolog, mivel lehet majd külön csak magát a kapcsolót is kapni. Így a manuálison is lehet utólag cserélni. Mindenesetre a 150USD-s cuccon még nincs vám, de a 200USD-sen már van. Mondjuk szerintem a vámösszeg nem teszi ki a kapcsoló szállítási díját.
    Azután meg majd jön az EFIS.

    Amit elfelejtettem: szóval a teljes FS2024-es támogatás mikor kijön az FMC-re, jó eséllyel lesz hozzá új firmware is. Az interfész alkalmazásból lehet asszem cserélni. És az interfész alkalmazás is cserélődik (abban van a támogatás megírva).
  • Hont
    #2643
    Szia Gyula!
    Hát hogy ne! Már nézegetem vagy 3 napja! :)
    Az FMC rendkívűi pozítiv csalódás!
    Élmény vele dolgozni.
    Most meg majd nagyon hanyagolni fogom a kormányt, az lesz a baj, mert ez a kis kütyű minden szart meg tud csinálni a PMDG736-al. Szinte a kormány csak dísz...:D
    Biztos, hogy veszek húsvéti ajándéknak magamnak egy MCP-t!
  • nibron
    #2642
    Szia,
    nekem is. De még futhatok az adminisztráció után, Fedex nagyon elbszta. Látom, hogy adótartozásom van, ami nem jó kiutazás előtt. Viszont nem tudom hol/mire befizetni, Fedex meg nem közölt semmit. Mail-t visszadobta, hogy nem jó a címzett. Na, innen szép nyerni. Vezető szállítmányozó cég wazz, leszarom a bokám. Majdnem visszaküldték a csomagot mert nem tudták vámolni, miközben nincs is rajta vám. Nem kicsi a bürokrácia.
    Szóval akit érdekel: WinWing-től a globalból rendelve, a cucc ára + száll.díj. Országba érkezéskor vámolni kell (VDIP számmal egyszerű), nem lesz rajta vám de áfa az igen, ~18e Ft. Nekem az ár 67e + 18e (áfa) jött ki. 85e-ért kiváló ár.
    Van alternatíva is, pl. az AliExpress-en is lehet már venni, ott amit láttam legalacsonyabb ár ~95e Ft mindennel együtt. Viszont ott lényegesen egyszerűbb az ügyintézés, mivel minden be van építve. Megrendeled, kifizeted, megkapod.

    Nemtom láttad-e, a kövi darab a 737MCP.xD
  • Hont
    #2641
    Srácok!
    Meg jött a Winwing PFP-3N FMC!
    Mámor egy sikoly!
    Gyönyörű! Valami elképesztően komoly!
    Bátran merem ajánlani!
  • Hont
    #2640
    Sziasztok!
    Szia Tibor!
    Egy kis segítség kellene, lehet csak balfaszkodok szokás szerint!
    LHBP-n G felől B1 irányába bepirosodik az FPS ablak és el is kezd akadozni. GPU/CPU 50% alatt. Aztán elhagyom B2 pontot és minden helyre áll. Másnál ez nem jelentkezett? De kb ugyan ez van C környékén is! Aztán a teljesen zsúfolt Apron1 teljesen rendben!
    Nem igazán találom a megoldást!
  • Hont
    #2639
    Vettem én is egy PFP-3N-t! ;)
    Köszi a tippet!
  • nibron
    #2638
    gyanítom lesz még ezen áfa is. a winwing oldalán nem láttam, hogy feltüntették volna, viszont vásárlás után az email-ban küldött számlán van erről egy mondat.
  • nibron
    #2637
    Közben ránéztem a winwing oldalára, és a globálban úgy látom van készlet. vettem is egyet 67,000-re jött ki szállítási díjjal együtt. fedex hozza. 47 usd volt a szállítás. ha megvárod az eu készletet, akkor ott elvileg nincs szállítási díj, tehát csak a 130 usd játszik. ígyis-úgyis baráti szerintem.
  • nibron
    #2636
    Szia. Preorderben megvan, de nem tudni mikor lesz belőle vmi. Olyan csatornát keresek ahol mondjuk van készleten és rövid időn belül megérkezhet. Most itthon vagyok, de nemsokára megyek vissza, jó lenne addigra kipróbálni.

    Amit én alkotok az meg van tervezve, de a víz alatt vágó CNC még nincs kész, és a amiről a múltkor beszéltünk téma miatt, nem is lesz rá időm megcsinálni. Ezenkívül lehet, hogy összességében olcsóbb lenne ha winwing-et használnék.
    Ezért a terv az, hogy ha a winwing szerkezeti minősége jobb mint elfogadható, akkor már el lehet rajta gondolkodni, hogy akár elektronika cserével azt használni. Namost ha jó az elektronika, akkor megvizsgálni miként illeszkedik a pc-hez. Azt tudjuk, hogy USB, és az jó is, a PC-n pedig fut egy illesztő progi. Ha ez jól használható és nem ütközik a cockpit további részeivel, interfészekkel, és maga a szimulátor sincs túlterhelve a SimConnect által, illetve a többi többnyire LUA-s illesztőkkel, akkor teljes mértékben használható a winwing-es megoldás. De sosem lesz így a legoptimálisabb, márcsak a többszörös SimConnect használat miatt sem. A saját FMC-m képernyőjére közvetlenül a szimulátorból kerülnek ki az adatok, HDMI vagy DP-on. Tehát nem kell hozzá plusz erőforrás, csak plusz képernyő a winfosban, de az megoldott, nem okoz FPS vesztést. A winwing-nél a képernyő adatok is az USB-n mennek át, tehát a SimConnect-ben ezekkel az adatokkal külön foglalkozni kell. A ráadásul tömbszerű adat, és külön memóriaterületről kell lekérdezni. Ezt csak plusz folyamattal lehet megoldani, ami ráadásul a szimulátorban a MainThread-et fogja terhelni. Ha a saját PC oldali illesztőmbe írnám bele a visszafejtett winwing-es protokolt, akkor is megmaradna ez a probléma. Javítása csak úgy lehetséges, ha a komplett kijelző elektronika cserélve lenne HDMI interfészesre. Viszont ahogyan elnézem elég vékonyka, a kijelző eleve süllyesztve van ami elvesz a méretből. Lehet, hogy a doboz hátuljára toldást kell tenni. Viszont ahhoz már szükségtelen a vizes CNC, elég a standard, tehát nem ördögi feladat megoldani.

    Szóval ilyeneken gondolkodom ezügyben. Véleményem szerint neked jó lenne simán a winwing-es változat, de ugye még nem láttam, biztosabbat csak ha már "áttapogattam". De egészen biztosan veszíteni fogsz a sebességből valamennyit. Kérdés, hogy a két változat közül mennyivel jobb a saját pofira szabott. Akinek közel teljes cockpitja van, annak sokat számít. Nálam jelenleg 3-4 (most hirtelen nem is tudom) külső interfész alkalmazás van ami folyamatosan kommunikál a szimulátorral. Ilyenkor már nagyon el kell gondolkodni, hogy fűzzek-e be továbbiakat. Nálad tudomásom szerint nincs ilyen gond. A kormány és a gázkar csak windows drivert használ, azokkal nincs gond. De ha a gázkarra beüzemelnéd a "karácsonyfát", akkor a LED-ek vezérlése már ütemes kommunikációt követel. Ha hozzátennéd az FSUIPC-t, akkor az már két külön kommunikátor. A winwing a harmadik lenne, és így tovább. Ezzel az a baj, hogy tulajdonképpen ugyanazokat az adatokat kérdezi le az összes (csak különböző process-eken), és az sok felesleges idő. A legoptimálisabb esetben elég lenne csak egyszer lekérdezni.
    Utoljára szerkesztette: nibron, 2025.03.15. 00:59:58
  • Clidey
    #2635
  • Hont
    #2634
    Sziasztok!
    Nem tudom , hogy miért, de helyre állt a PMDG kijelzők fényereje napsütésben!
    Az, hogy MFS2024 kapott valami frissitést, vagy valami új Nvidia driver oldotta meg, azt nem tudom, de most ez is tökéletes nálam!
    Imádom!
  • Hont
    #2633
    Szia Gyula!
    Mire gondolsz?
    Engem is érdekelne!
  • nibron
    #2632
    Sziasztok, van vmi mód arra, hogy a winwing fmc-t meg lehessen vásárolni?
  • Vizipok56 #2631
    Így néz ki a tető...Washington
  • Vizipok56 #2630
    OK, köszi a gyors választ! Közben megnéztem: EZZEL rendben van - de ez meg elcseszi KDCA és College Park betonját (szép dombosak lesznek! :-))
    Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2025.03.10. 21:01:25
  • Clidey
    #2629
    Igen. Nem tölt textúrát a 3D modellre. Elcseszték Asoboék (ezt is).
  • Vizipok56 #2628
    Sziasztok!

    Másnál is ilyen "szép" rózsaszín az Ulysses S. Grant Memorial és a National Museum of the American Indian?
    Randa de nagyon!
    (Ja, 2024-esről van szó!)
    Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2025.03.10. 19:55:48
  • Hont
    #2627
    Sziasztok!
    Már lehet hogy sokan ismerik, de én most akadtam rá...
    smoothtrack
    Teljesen könnyen és gyorsan telepíthető!
  • Hont
    #2626
    Köszönöm !
    LZIB valószínű tényleg hibás!
    A kontroll problémák is lassan megoldódnak!
    Esetleg valaki találkozott a Magnus valamelyik modeljével addonként valahol?
  • nibron
    #2625
    "nézet egyszercsak magától elfordul"
    Szia, ez akkor szokott lenni, amikor vmelyik vezérlő vmelyik axisra is mappelve van a nézet. Ha teljesen kifordul, akkor egy olyanra, amelyik végállásban áll. A vezérlők nem küldik folyamatosan az adatokat, csak amikor változás van. Akkor viszont az adott vezérlő összes bitjét. Ezért aztán úgy is megtudod állapítani melyik az, hogy a vezérlőkön egyesével előállítasz egy eseményt. Amikor elfordul a kép, az a vezérlő az. Az automata map hozománya.
    Gondolom ha lzib-et(aerosoft?) kiveszed, megszűnik. Ha igen, van ott olyan ojjektum ami el van cseszve. Fórumon biztos jelentették már. Mivel Bécs nagyon közel van, esetleg megpróbálhatod azt kiiktatni. Egyébként nekem a 20-asnál is bajom volt Pozsonnyal, de nem mentem utána, egyszerűen kivettem.
  • Hont
    #2624
    Sziasztok!
    Tippeket kérnék!
    Egész jól sikerült belaknom a 2024-t.
    PMDG,LOWW,LHBP,LOWI,LOWS,LZIB,+ néhány apróság.
    Az FPS minimum 50-50, átlag 80, de nem ritka a 95-110.
    Kép sima reccenés mentes.
    Viszont van kétféle hiba amit nem bírok megfejteni!
    Az egyik teljesen spontán jön elő. Semmihez se tudom eddig kötni. A tünet az, hogy a nézet egyszercsak magától elfordul. Nem bírom megfejteni. Persze TM Yoken lévő kis joyal vissza bírom fordítani, de ahogy elengedem egyből indul is valamelyik "sarokba".
    A másik problémám pedig adott helyeken való belaggolás! Az FPS szemre nem esik be, de a kép akár másodpercre is meg meg akad! Ilyen pl LZIB 04 megözelítésekor, mikor a D4-es autópálya fölé érek és a küszöbtől kb 5-600 méterre vagyok!
    Lövésem sincs, merre keressem a hibát...
    Minden ötletnek nagyon örülnék!
  • nibron
    #2623
    Nah igen. Most egy kissé rátapintottál a szimulátoros és a valóvilágos repülés közötti különbségre. Szimulátoros környezetben az általad leírt két eset között elég nagy a különbség. Itt most vegyük ide azt a környezetváltozást amit Sanya bácsi is feszegetett. Ha a sima foteltól és laptoptól elindulunk a valós repülés felé, de nem ülünk be egyből a valódi gépbe, hanem végigjárjuk a szimulátoros környezet adta fokozatokat észrevehetjük, hogy az általad gondolt két szélsőséges helyzet nem is annyira különbözik. Ha pedig erre megfelelő képzést kapsz, akkor még inkább csökkennek ezek a különbségek. Ehhez társulnak még a saját tapasztalataid. Az általad említett kitrimmelt állapotot kissé "lenézed", de az sem olyan egyszerű. Pl. valós körülmények között nem sokáig fog a gép beavatkozás nélkül repülni. Igazából nem is annyira jó a példa, mert csak félig írtad le. Már a PPL képzésekor van egy olyan feladatsor, hogy trimmeld ki a gépet úgy, hogy a repcsi elengedett kormánnyal repüljön. Azután tartsd is meg. Hidd el, hogy bizony ezt is gyakorolni kell, pedig ez egy "jóidős" gyakorlat. És itt van még egy igen meglepő dolog a repülésben. Mégpedig az, hogy nem mindegy, hogy férfi vagy nő a növendék. A férfiak ugyanis hajlamosak gyorsabban dönteni így könnyen elhamarkodhatják a dolgot, és mi fiúk bizony alapból folyamatosan túlrángatjuk a gépet. a hölgyek ennek pont az ellentéte. Alaposan meggondolják a döntéseiket ezáltal többnyire elkésnek, a kormánymozdulataik is jóval finomabbak, noszogatni kell őket. Egy kezdő hölgynél az iskola fordulóit eleve a duplájára kell tervezni. Viszont fordulás közben képesek benn tartani a gépet a +-100ft-es kimitben. A való életben a repülés nagyon nem olyan mint a szimulátorban, ezt egyébként a telexes videőban is lehet érzékelni. Balázs bátyó egy igazi gépből "ült" át abba az elszabott környezetbe és annak eredményét láthatjuk.
    Nem véletlenül hozom a gurulási példát. Ott még nem is repülümk, csak 1 rohadt csíkon kellene végigmenni.
    Ezért aztán az a véleményem, hogy szimulátorral nem lehet megtanulni repülni (eleve a papírrepcsi kizárja, többek között a tehetetlenség igen komoly tényező), a rendszereket egy olyan készültségű gépnél mint pl. a PMDG vagy Fenix, valamennyire meg lehet tanulni, de ezekből is hiányzik rengeteg dolog. Igazából ezek is csak a repülésre fókuszálnak, a műszaki és vészhelyzetek nagy része hiányzik vagy nagyon unreál. A 911 hozadéka az USA-ban, hogy a nép kezébe nem is kerülhet teljesértékű modul. De a lényegre jó.
    A játéktér arányainak realitásának köszönhetően, gyakorolhatóak rajta az eljárások, amit szerintem nem is árt. Többpilótás esetben az összedolgozást nagyon sokat gyakorolni kell. Ez utóbbi elég nagy gond manapság is. Beosztáskérdés, kommunikáció, kimikorhoványúlkáléshogyan, ilyenek. Ráadásul ez még társaságonként változhat is.
    És hát ott van a játék. Arra tökéletes. Az utóbbi években ezzel kapcsolatban észrevettem egy tendenciát. A "foglalkozásokon" amikor beül egy új "pilcsi", mindig megkérdezem az előéletet. Látott-e már repülőt-fülkét, fogott-e már kormányt, stb. Egyre gyakoribb a válasz, hogy neki vagy teszem azt a nagybátyjának van szimulátora és azon gyakorol. Ok, akkor most pihenhetek, csináld. Mindig úgy kezdünk, hogy a gép a pályavégen felszállásra készen. Gázkar és mehet. Megtolja a srác, és látom, hogy kezdünk keresztbe állni. Szólok, hogy egyenesítse már ki. Szóval az első ami kiderül, hogy fogalmuk sincs a pedál használatáról. Egyébként itt van egy kis érdekesség: akik először lépnek bele, szinte mindenki fordítva értelmezi. Tudja vki, hogy miért? Már előre szólni kell, ill. gázadás előtt kicsit gyakorolni vele. De elég sokszor úgy szállunk fel, hogy azt én kezelem (ilyenkor az a lényeg, hogy valahogy felkerüljünk). A továbbiakban is agyba-főbe bénázás, szegények ilyenkor le is lombozódnak rendesen (nem1szer van, hogy fel is akar állni), úgy kell visszatápolni őket, hogy ez egy játék különböző nehézségi fokon, és gondolkozzon el rajta, hogy miért kell olyan sokat tanulni ahhoz, hgy jogosult legyen. Vafgy éppen miért nem vezethetnek gyerekek hajókat, vonatokat, autókat, holott sokkal jobban meg tudnák oldani. És ez szerintem negatívuma ezeknek a játékoknak: hirdetik és ezáltal el is hitetik az emberekkel(gyerekekkel), hogy mennyire reális meg hűha. Közben meg ég és föld. Nagyon szar érzés, amikor1 kisember illúzióját ily módon sikerül "szétzúznom". Pedig csak annyi történt, hogy pl. egy cég családi napján van egy ilyen szimulátorozási lehetőség mint az egyik program. A robotkutya meg a dodzsem mellett:). Nem én tehetek erről a helyzetről, hanem a marketing.
  • Vizipok56 #2622
    Köszi a részletes és kimerítő választ - annyival talán kiegészíteném, hogy a kérdésre adható válasz nagyban függ a kérdés ("akkor az igazit is el tudom-e vezetni") értelmezésétől is. Nem mindegy, hogy a vezetés alatt azt értem, hogy a delikvens képes-e a kitrimmelt, megfelelően konfigurált gépet az útvonalon tartani, vagy pedig azt, hogy rossz viszonyok mellett is képes navigálni és földre tenni a gépet (esetleg pár microbursts által kisegítve...:-))
  • nibron
    #2621
    Hát az igazat.:) Ez a kérdés bemutatók alatt érkezik, tehát eleve vmilyen rendszerismertető zajlik egy folyamat bemutatásával. pl. egy airliner indítási folyamata a fékoldás környékén nagyon népszerű, kivétel nélkül mindenkit érdekel. A preparálás folyamata hosszú, úgysem értenek meg belőle semmit, ott "darálunk" (teszteket alapból kihagyjuk), de amikor már felcsatoltak a pushback-ra és elkezdünk rádiózni az indításhoz azt már mindenki figyeli. Ez a szakasz annyira leköti a népet, hogy ekkor nem is kérdez senki. Egészen a gurulás megkezdéséig. Akkor viszont már beindul a kérdéscunami. És többnyire ekkor jön az említett kérdés. Érdekes, hogy az esetek majdnem felében az a változat jön, hogy "el tudnék-e lopni egy gépet".:)
    Egyébként a válasz először mindig: röviden igen is meg nem is. Kifejtve: napjaink számtech-ének köszönhetően már nagyon jól le tudják modellezni a különböző repgépek rendszerreit. Emellett a játéktér, tehát a környezet is eléggé reális. pl. egy ilyen szimulátorral már illik percpontosan lerepülni egy desztinációt. Tehát ha van egy ilyen alapunk és hozzá egy olyan repmodell ahol közel reálisan leprogramozták a rendszereket, akkor lehet gyakorolni az eljárásokat, közel a gyári szimulátorok szintjén. De sosem lesz reális. A környezetet illetően technikailag még nem tartunk ott, hogy pl. az időjárást a valóságnak megfelelően le lehessen modellezni. Viszont gyakorlásra már jó, látszik is már ez abból, hogy egyes légitársaságoknál, az elsőtiszt úgy kap lehetőséget az első repüléséhez egy utasokkal teli gépen, hogy előtte azzal a géptípussal kizárólag szimulátoron gyakorolt. Volt már incidens belőle nem is egy. De egy szimulátor sosem képes helyettesíteni a valós körülményeket. Még azok sem amiket a repgyártók magára a géptípus fejlesztésére használnak. Pedig pl. az a380-as esetében pont a szimulátorban derült ki, hogy változtatni kell a szárnyprofilon. És azok sokkal komolyabb ill. más célra készített eszközök mint amikkel mi operálunk. Itt bármennyire reális egy rendszer, akkor is hiányos, nem helyettesítheti a valós környezetet. Alapokat el lehet sajátítani, de az nagyon kevés a valóságban. Ugyanez vonatkozik a repgép viselkedésére is. (ilyenkor ált. gurulunk, tehát adja magát a példa) Itt van példának rögtön a gurulás. A szimulátorban gurulni pofon egyszerű, a valóságban jóval nehezebb, gyakorlat kell hozzá már ahhoz is, hogy helyesen guruljunk a sárga csíkon. Hogy időben kezdjük meg a fordulót, jó legyen a sebességünk, ne zúzzunk le senkit és semmit, stb. Éppen ezért vannak olyan társaságok amelyek nem is engedik meg, hogy elsőtiszt guruljon. Pl. a Lufthansa-s gépeken a jobb oldalon hiányzik is a tiller, szigorú előírásuk van a gurulásra. Maga a repülés is ilyen. A szimulátor nem képes reális környezetet biztosítani, hogy a repülés a lehető legjobban hasonlítson a valóshoz. Ez a rész erősen stilizált, a paraméterek hasperkábé 20%-a használható, így simán elmondható, hogy a repülést ezeken a szimulátorokon nem lehet megtanulni. Amit viszont egyáltalán nem lehet visszaadni, az a phiszológiai része. Fotelban nincs következménye semminek, hibázhatunk amennyit akarunk, a valóságban utasként is alapból tartunk a repüléstől, még az is aki letagadja (picilógusok szerint mindenkinél ösztönös). Ezt idővel felül kell múlni úgy, hogy ha bekövetkezik egy váratlan esemény, akkor azt higgadtan le tudjuk küzdeni.
    Így leírva kicsit hosszúnak tűnik (főleg hogy csak írtam, nem szerkesztettem, nincs most arra időm), de a valóságban elmondva nem az. Mire kigurulunk jut idő több kérdésre is. így lehet elterelni a figyelmet az egyébként unalmas gurulásról. Utána jön a takeoff szakasz ami érdekesebb és mindenkit érdekel, odafenn pedig már az első "kadét" megkapja a vezérlést, hogy akkor most csináld amit mondok.

    Sanya bácsi, ha a zero flight time szim-re gondolsz ill. a trénerekre, akkor igen. Sztem a többség (köztük én is) osztja ezt a "megfigyelést". És igen az az oka. A szimulátorod közel sem az a környezet (bármilyen szépre is csináltad meg:)). Nagyon egyszerű kísérlet: alakíts ki egy fülkét (akár lepedőbő:)) úgy, hogy el legyél választva a külső tértől, és belül legyen sötét. Csak a monitorokat/kivetítőt láthatod. Ekkor már elkezd dolgozni a füled is, annak ellenére, hogy nem éri behatás. Plusz a többi érzékszerved, az agyad tréfálkozni kezd veled. Pedig ekkor még ugyanúgy a földhöz vagy rögzítve stabilan. Már ettől is könnyebbnek érezheted a repülést, pedig az érzékválozások legalább fele nem valós. Ha elmész a plázába (vmelyik szimes cég), ott is egészen más érzés lesz mint otthon, pedig ott sem mozog alattad semmi. Amikor már betolnak a feneked alá hidraulikát, akkor ez fokozódik. És ha egy egészen profi szerkezet az alap, az már elég faszányos. De ezek sem olyanok mint a valóság. Különbséget inkább csak az otthoni és a próbált rendszer között tudsz tenni. De ez nem csak a repszimekre igaz. Ha van egy autószim, ott ugyanezt kell tapasztalnod. 1 példa: a szimben sohasem tudsz a padkához jól beállni, a valóságban viszont elvárt (amikor vizsgáztam (1983) akkor még bukás járt érte csepelen).
  • Hont
    #2620
    Sziasztok!
    Olyan hibát találtam a fények kapcsán, hogy a felkacsolási sorrendben van némi ütközés, de szerintem fogyasztható!
    Ami nagyon szép a cokpitban visszaverődő külső fények megjelenítése. Nekem nagyon sokat dobott a látványon!
  • Hont
    #2619
    Lehet hogy itt a hozzáértők megköveznek és zárójelben jegyzem meg. Nem tudom a real és a “0”Time szim között mekkora eltérés van, de a “0”Time-t nekem sokkal könnyebb volt “vezetni” mint a PC szimet!
    Lehet csak az érzéki visszacsatolások miatt…
  • Vizipok56 #2618
    "kikapom azt a kérdést, hogy ha megtanulom a szimben a repgépet, akkor az igazit is el tudom-e vezetni"

    És mit válaszolsz? :-DDD
  • nibron
    #2617
    Túlhúzás magától értetődő volt sztem. Eleve az asztal tetején volt az a10 hotas, gondolom kőkemény gimballal. Tökmindegy mekkora súllyal a papírrepcsi. Ezek már azok a körülmények amikor már bárki így csinálja, főleg ha totál nem veszi komolyan. az már más kérdés, hogy ilyenkor nem húzzuk folyamatosan a kormányt hanem röviden "rángatjuk". Nekem mondjuk az tetszett a legjobban, hogy folyamatosan mondta, hogy korrekt + szép + jó, közben meg nem hittem el amit látok:). Kíváncsi lennék a "riporter" srác miként raktározta a kapott infót.:)
    Nem láttam minden képkockát, a végét meg végképp, de amikor én csinálok ilyesmit mindig kikapom azt a kérdést, hogy ha megtanulom a szimben a repgépet, akkor az igazit is el tudom-e vezetni. Itt kérdezett ilyet a srác?
  • nibron
    #2616
    "Nagy baj lesz itt kérem."
    Lesz? Ha a megfelelő helye(ke)n megnézed a konfliktusokat látható, hogy már szinte napi szinten van jelentés. Ez a washingtoni ütközés már törvényszerű volt (előbb-utóbb). Azért Trumpon behalok...remélem nem így vezeti majd az usat (ehh, dehogynem). Azért még alszik rá 1et-2őt és kijelenti, hogy azért történt, mert nő volt az irányító akihez éppen megérkezett a mikulás és amúgy sem született amerikai. Nah az már télleg ő lenne.
  • Vizipok56 #2615
    Köszönöm, holnap kipróbálom a fényeket!
  • Papirzacsi
    #2614
    Biztos a 10NM-es fájnelekhez szokott és ha nem mondja az ATC vagy a navi, hogy merre kell menni, akkor nem találja meg a repteret :-D
  • Hont
    #2613
    Ezt én is így látom...
    Nagy baj lesz itt kérem.
    Apropó!
    Kipróbáltam EZT!
    Meglepően jónak tűnik!
    Aki repüli a 737 az próbálja meg!
  • Vizipok56 #2612
    Sajnos egyet kell értsek...
  • Clidey
    #2611
    Matek fizika már rég nem köll, ezt már a kisiskolás is tudja. MS Office meg egy kis FS, a többit meg elintézi a bádogembör. :DDDDD
  • Clidey
    #2610
    Nem is tudom már hogyan vetődtem oda, de már csak a vége előtt nem sokkal, épp amikor túldöntött fordulókkal operált a kölök a fájnelen. Na azt nem hagyhattam szó nélkül, erre bekommentelt a tanárbácsi hogy mitkeresekénott. :DDDD Hát mondom WTF, már itt se lehet nyugta az embernek... :DDDDD
  • Papirzacsi
    #2609
    Hát igen, mostanában minden középiskolás aki egyetemre akar menni, ráadásul műszaki képzésre, azon picsog, hogy fizikát meg matematikát kell tanulni... :D Pilóták akarnak lenni, de matekot meg fizikát nem akarnak... :-D
  • Hont
    #2608
    Rosszat semmi esetre sem! :D
    Csak sírtam a röhögéstől...
    Mi is volt? Menjetek el uborkát szedni...:D
    Vagy valami hasonló! :D
    Tibcsi! Láttam azért Te is benéztél! :D

    Utoljára szerkesztette: Hont, 2025.01.30. 16:57:48
  • Papirzacsi
    #2607
    Mé, mi rosszat kommenteltem?