8
  • defiant9
    #8
    De az a cél, és a petíció is erre irányult, fejlettebb demokráciákban nem csak a populizmus ami mozgatja a rendszert.
    A közlekedési lámpás megoldás egy nagyobb fejlesztési falat és valóban van népszerűtlen része is mert pénzbe kerül. A franciák is bevállalták a sebesség korlátozást úgy is hogy nagyon népszerűtlen intézkedés, azonban kétségkívül emberéleteket ment meg. A sziget szerű koncepciók helyett egy jövőtálló általános megoldás irányába kellene mozdulni, már több ilyen jellegű kezdeményezésről olvastunk, de SW oldalról nyilván nem triviális a feladat. Ez véleményem szerint akkor oldódik meg amikor az önvezető járművek felismerő rendszerét fogja a csomópont is futtatni, így up to date is lesz, ez is egy piac a fejlesztőknek amit kis addicionális költséggel el tudnak majd érni.
  • kvp
    #7
    Nem az a cel hogy megoldjak a baleseteket. Az a cel hogy a sajtoban jobb legyen a megitelesuk es kevesebb per legyen a sajat autoik ala belepo emberek miatt. Erre a ket celra ez volt az egyik legolcsobb megoldas. Ha par iskolakban kiragasztott tajekoztato plakat eleg lett volna akkor most arrol lenne hir.
  • defiant9
    #6
    "joval tobbe kerulne mint 37 teherautora"
    De jóval kisebb is a hatékonysága ui. csak a lehetséges balesetforrások 0.0..01%-at oldották meg. Én pedig nem azt mondtam hogy olcsóbb hanem azt hogy nem hatékony. Egyébként nyilvánvalóan lehet kezdeni a kritikus kereszteződésekkel és a kritikus jármű/sofőr kategóriákkal.
    A 'smart' technika lassan oda jut hogy a WC ülőkébe is beleteszik, ehhez képest egy kereszteződés okosítása 100x fontosabb lenne.
    Hosszú távon pedig az önvezetés is porfitálnak abból hogy egy olcsó, buta eszközön keresztül tudják jelezni a még nem okos járműveknek a keresztező pályákat.
    Jelenleg az önvezető a telizöldes kanyarodásnál hezitálni fog mert úgy van felkonfigurálva hogy csak 150%-os biztonságú helyzetbe menjen bele(tehát ha az egyenesen haladó gyorshajtó akkor se legyen baj), sok ember belemegy 90%-ba is mondván hogy úgyis fékez a másik. Ha kötelező lenne minden autóba ilyen rádiós vevőegység, akkor az önvezető jelzi a kereszteződésnek hogy bizony balra nagy ívben fog kanyarodni, aki az egyenesen haladóknak kiküldi a figyelmeztetést. Nem fog feltorlódni sem a sor a 'paragép' önvezető mögött.
  • Ender Wiggin #5
    Ez olyan lesz, mint a sávtartó automatika, ami rárántja a biciklisre a kormányt, mert nem hagyja, hogy a sofőr kikerülje a sáv elhagyásával...
  • kvp
    #4
    Minden veszelyes keresztezodest felszerelni intelligens kameras rendszerre joval tobbe kerulne mint 37 teherautora rakni oldalra is lato tolatoradart. Ugyanis itt most csak errol van szo.
  • defiant9
    #3
    Ez ebben a formában egy az árához képest alacsony hatékonyságú megoldásnak tűnik.
    A kereszteződést kell felszerelni jó felső perspektívával rendelkező kamerákkal, amik egyben elemzik a forgalmat, felügyelnek, és riasztanak ha kialakuló veszélyt detektálnak. Az autókba egyenlőre csak egy primitívebb/olcsóbb riasztó szignál vevőt kellene elhelyezni kötelezően: 'figyelem ütközésveszély jobbról, állj meg'. Az infrastruktúra később okosítható hogy a teljes forgalmi képet broadcast-olja az önvezetők irányába. A közösség építse ki a külső szenzorhálót, a gépjármű tulajdonos pedig vegye meg a vevőt. Nem kell hogy drágább legyen mint egy tolatóradar. Mind a kerékpárosok mind a gyalogosok számára elég veszélyesek a 'telizöldes' kanyaradó járművek főleg ha holtteres akinek annyi sem fér bele hogy az indexet kirakja. Az utasítás be nem tartása (vagyis nem lassít hanem úgy véli hogy majd megáll más de ő aztán nem veszít 10mp-et sem), pedig automatikus büntetés, ekvivalens a tilosban áthajtással, az infrastruktúra upload-olhatja is rögtön a hatóságnak, a büntetésekből pedig tovább építhető a rendszer.
  • Cobra.
    #2
    Megint szívjon a többség 2 figyelmetlen ember miatt...
  • kékherceg
    #1
    Érdekes hozzáállás, mi?