44
  • MsOutsider
    #44
    "Nem lesznek dugók, sem stressz." - aha, elképzelem, ahogy a levegőben röpködő, semmilyen üzemanyagot nem használó, természetkímélő rengeteg röpmű milyen kényelmesen, balesetmentesen, lazán, boldogan fog röpködni a végtelenül tágas légtérben. A madarakról (ha még lesznek egyáltalán), a végtelen befogadóképességű és persze hogy természetbarát röpparkolók hely- és energiagényéről meg már ne is beszéljünk.

    "A természet visszahódítja a területeket" - aha, leginkább majd az ember utáni csöndben, aki addigra frankón hazavágta a saját élőhelyét: olvadó jéghegyek -- süllyedő városok, árvizek; erdők, állatok kipusztítása, levegő-, viz-, talajszennyezés, egyidejűleg túlnépesedés -- éhínség, ivóvízhiány, szélsőséges időjárás -- öldöklés a puszta életben maradásért, stb... lásd még az egyre valószínűbb jövőt pl. a Mad Max és hasonló filmekben.

    "Georg Polzer vagy nagyon optimista vagy túl sok sci-fit olvasott" - vagy csak ő is minél több pénzt akar begyűjteni minél gyorsabban, amíg még lehet, naná hogy kell a médiahírverés. Jóhiszeműbben: a szereplési vágy kiélése is egy jó motiváció és nem csak politikusoknál.

    Persze az egészben a kapitalizmus aztán tök ártatlan, lévén értékteremtő. (Hogy mi az érték, azt a kapitalizmus legfőbb vámszedő tudják a legjobban.)
  • fonak
    #43
    Hol mondtam ilyet? Azt viszont mondtam, hogy tévedés, hogy a fejlett országok a fejletlenek nyomora miatt élnek jól. A kapitalizmus nem zéró összegű játszma (bár a marxisták és kvázi marxisták - pl. Bogár Laci bácsi - így szokták beállítani). Ha valahol értéket állítanak elő, az nem jár azzal, hogy valaki mástól automatikusan elvesznek valamit és az árokpartra lökik.
    Jó persze nyilván vannak éhbérért robotoló bányászok, de amúgy ha nem lennének, akkor sem változnak akkorát semmi. Mellesleg jelenleg Afrika számos országa a leggyorsabban növekvő gazdaságok közé tartozik, és a migrációs nyomás nem azért nőtt, mert nőtt a nyomorban élők száma, épp ellenkezőleg, azoké nőtt, akik össze tudnak szedni annyi pénzt, hogy elinduljanak. Az okostelefonok révén pedig kinyílt előttük a világ, láthatják hogy milyen az élet Európában, meg a jótét lelkek tanácsait is elolvashatják arra vonatkozólag, hogy miként jussanak be oda.
  • NEXUS6
    #42
    Tehát akkor az a cél, hogy a 70-80-as évek szintjén stabilizáljuk a világot minden szempontból? Zéró fejlődés, zéró változás. Csak jelzem újra, hogy sok szempontból akkor volt a környezetvédelem a legjobban lexarva, és a fejlett országok akkor zsákmányolták ki legjobban a fejletlen országokat. Ergo az az állapot nem volt fenntartható, a környezet, az általad inproduktívnak nevezett társadalmak kizsákmányolásán alapult. Ahogy a mostani is.

    Az afrikai vanádiumbányában napi 12 órát gürccölő feka az akkor most improduktív vagy nem, meg az ő családja, aki persze nem termel és nem fogyaszt nyugati termékeket, van egy kecskéjük abból élnek.
  • Kepek
    #41
    jaj, vasemberruha
    így csak öltöző kell

    "a ruha percenként négy liter üzemanyagot fogyaszt lebegő helyzetben, vagyis 3-4 percig kényelmesen lehet repülni vele."
  • Kepek
    #40
    A drónok a földön több autó helyét is elfoglalják ha csak parkolnak

    Vagy ezek közös használatú dolgok lennének? Hívod ha kell és felvesz a közeli helikopter leszállóhelyen? :) egyébként meg másokat szállít?
    Hyperloop meg nem lesz Európában erről nemrég volt cikk ha jó emlékszem
  • fonak
    #39
    "Fejlett társadalmak, amelyek önmagukban kb 2 Mrd embert jelentenek, hány ember élete, nyomora által tartják fenn ezt a szintet"

    Nem túl sokéra, a világ nyomorban élő népességének zöme semmiféle produktivitással nem járul hozzá a fejlett világ jólétéhez. Jó tudom, vannak akik éhbérért varrnak stb. nélkülük drágább lenne a sportcipő meg ilyesmik, ha a cégeknek haza kellene vinni a termelést Kínából meg Indiából, akkor is megdrágulna egy és más, de elműködött a fejlett világ enélkül is a 70-es, 80-as évekig.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2018.07.19. 14:25:32
  • NEXUS6
    #38
    Szerintem meg kéne vizsgálni, hogy a jelenlegi nyugati, és/vagy fejlett társadalmak, amelyek önmagukban kb 2 Mrd embert jelentenek, hány ember élete, nyomora által tartják fenn ezt a szintet? Szerintem így a világgazdaságban kb mintegy 5 Mrd ember van bevonva, a belsőázsiai mongúzvadász, aki a helyi kis faluban folytat cserekereskedelmet és ahol még más faluból származó embert sem láttak azok már nem igen. A világgazdaság további fejlődése a köv évtizedekben abból fog adódni, hogy a maradék 3-4 Mrd embert is bevonjuk, természetesen a piramis aljára. Ha a népesség exponenciálisan és végtelenül nőne, akkor a jelenlegi rendszer fenntartható lenne. De a népesség valahol 10 Mrd körül meg fog állni várhatóan, és amikor végül azokat is bevontuk mind, akkor jön a pofára esés.

    Szal visszatérve, pár milliárd ember a mi szintünkön, a mi gazdasági, politikai, társadalmi rendszerünkkel önmagában nem tud fenntartható civilizációt alkotni.

    Szerintem.
  • Macropus Rufus
    #37
    akkor lehet félre olvastam valamit. :) elnézést.
  • Thrawn
    #36
    Hiszen én is pont ezt írtam Archenemy posztjára reagálva. Hogy az 1 milliárd a ma, vagy a közeljövő technikája mellett lenne kívánatos. Ő azt írta, hogy amikor 1-2 milliárd ember élt a Földön, sz@r volt az életminőség. Te is ezt írtad, meg is indokoltad, amivel teljes mértékben egyetértek. Erre írtam én Archenemynek, hogy az 1850-es 1 milliárdot a jelenlegi szinten tudnám kívánatosnak tartani.
  • Macropus Rufus
    #35
    értem mit mondasz, de azért 1850-ben eléggé gagyi volt az élet. Azért most sokkal jobb. Gondolj bele, hogy
    a) budapesten vezeétkes víz nem nagyon volt (vidéken egyáltalán nem volt)
    b) szenyvíz elvezetés volt, de abban nem votl köszönet (vidéken nem volt)
    c) közvilágítás... no comment (vidéken nem volt)
    d) gyógyítás... no comment
    e) közlekedés... no comment

    mondjuk biztos lehet még sorolni, de felesleges. 1850-ben (2 évvel a 48-as szabadság harc után!) nagy rossz volt. Mi igazából egy romantikus szemüvegen keresztűl nézzük a dolgokat. A múlt szépít. De akkor az marhára nem volt az. De nem kell 1850-ig vissza menni. 1950-ben a vidéki Magyarország nem sokkal votl fejletebb mint 100 évvel azelött. A nagyszüleim solymáriak. 1950-ben solymáron nem votl tömegközlekedés. Tehát ha be akartál jutni a szitibe, akkor Solymártól gyalogolhattál le a hidekúti busz végállomásig. Addig jöttek a buszok és nem tovább. Namost ez egy olyan 10-12km-es séta... És ez 60 pár éve volt.
    1850-ben nem szeretnél élni.
    Viszont el tudnám viselni 2018-ban, hogy csak 1-3 milliárd ember lakik a Földön.
  • Macropus Rufus
    #34
    élhetetlenné mi emberk tettük. Nem magátol lett olyan. Garancia arra, hogy a vidék nem lesz élhetetlen nulla.
    Példa miatt legyen Budapest a város. Tehát ott laknak kb. 2millióan. Mondjuk a 80%-a kikőltözik az agromerációba. Tehát 1.6 millió mber jelenik meg Pest megyében pluszban. Jelneleg nincs semmilyen infrastruktúra ami el tudná nyelni ezt a marha sok embert. Lehet itt hyperloop meg dron meg bármi. Nincs esély ennyi embert elvinni. Kb. most ennyien laknak az agromerációban és őket sem tudja elnyelni. Ezeket az embereket el kell látni élelemmel, vízzel árammal és mindennel ami kell, stb... a végeredmény: Budapest nagy része éjjel halott lesz, mert csak iroda házak lesznek ott és más semmi (ez nem ismeretlne jelneség a világban. Az ilyen városokban éjszaka nem életbiztosítás közlekedni..). A kűlvárosi részek meg olyan mennyiségű emberrel lesznek feltőltve ami élhetetlenné teszi a környéket. Gyak. a sz@rt kitőlják a város határain kívűlre.
    De legyen nagyobb város. Mexio city eléggé nagy nem? Vagy ott van Peking, NewYork vagy Tokyo. Esélytelen az amit a fckó vízionál. De jól hangzik. Drónok mi? Azért az képzeld el, hogy az a sok autó ami most mondjuk a 10-es áll reggel az Vörösvári-Bécsi út elágazásától a Solymári Auchen körforgalomig az most a fejünk felett fog repkedni. Több ezer járműről van szó reggelente. A fickó nem ebben a világban él. Tipikus hipszter.
  • Thrawn
    #33
    1850-ben élt kb. 1 milliárd ember. Azt hittem, nem kell külön kihangsúlyoznom, hogy a ma, vagy a közeljövő technikai vívmányait élvezve és okosan használva érvényes, amit írtam.
  • Macropus Rufus
    #32
    sajnos az ember nem logikus és nem is okos. Illetve egyénenként igen. De amikor nagyobb mennyiségről van szó, ott már a csorda szellem dominál és a logikus lépéseket el is lehet felejteni. Am néz körbe a viláégban, az elmúlt pl. 10.000 év történelmében azt látod, hogy az ember olyan húde logikus lény? Amíg az embert a profit vezérli addíg nincs logikus lépés. (a profit lehet pénz, vagy kagyló. Korszaktól függ)
  • Jawarider
    #31
    Amennyire élhetetlenné kezdenek válni a városok és környékeik , nem zavar ha valamennyire eltűnik a városi élet.
  • inkvisitor
    #30
    Nekem egy régi scifi jutott inkább az eszembe, ahol az űrhajó legénységéről derül ki a könyv végére, hogy csak robottesteket használtak a távoli bolygó felfedezésére, maga a legénység a földön, kényelmes lakásában feküdt becsatlakozva, azonnali távközlő rendszeren kommunikálva a géptestekkel.
    A főszereplő a könyv végén alig bír kiszállni az ágyából és több év után kilépni az ajtaján, miután sokkolja, hogy a felderített bolygó lakói ugyanazon a fejlődésen estek át, mint aminek a kezdetén az emberek jártak. Csak éppen azok a lények már mozdulni sem tudtak, a tudatos gondolkodást is átvették a gépek (így a szürkeállomány jó része fölösleges lett) és közvetlen idegi stimulussal okoztak folyamatos kellemes érzetet (érzékközpont erősen fejlett, jobban ingerelhető) az önállóan már életképtelen idegeneknek.
    Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.07.19. 10:59:02
  • kvp
    #29
    "Inkább az a valószínű, hogy az emberek ki sem mozdulnak a lakásukból/kapszulájukból."

    Ez az eset viszont inkabb a varosokat preferalja. A varosoknak egy nagy elonye van, koltseghatekonyabb (olcsobb) az emberek ellatasa es az ipari termeles, mintha szetszortan elnenk. A kertvarosi eletmodhoz harom fontos dolog kell, beepitheto terulet, gyors es olcso utazasi lehetoseg es viszonylag sok penz a lakossagnal, hogy az emberek megengedhessek maguknak az egeszet.

    Ehhez kepest a beepitheto teruletek merete sok orszagban csokken, mar a termofoldek/erdok rovasara epitunk jo ideje. Az utazas egyre dragabb, mert az energia ara no es minel nagyobb a kertvarosi gyuru, annal messzebb kell utazni, ami ido es penz. A harmadik pedig, hogy a toke egyre jobban koncentralodik a gazdagoknal, tehat egyre kevesebb olyan ember van aki megengedheti maganak a kertvarosi eletet.

    Az inkvisitor altal leirt lehetoseg realis, mivel ezzel lehet az embereket a legolcsobban ellatni. Egyebkent a vicc az, hogy ezt az eletmodot es annak a tulzott automatizalas miatti osszeomlasat egy 1909-es scifiben is leirta mar E. M. Foster a The Machine Stops cimu novellaban.
    ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Machine_Stops )
  • NEXUS6
    #28
    "Egyetertek az irassal, egyertelmu hogy ebbe az iranyba fejlodunk. Az olcso elektromos onvezeto foldi es legi jarmuvek nagymertekben kiterjesztik majd a napi ingazas tavolsagat."
    Igen és hol látsz ilyen trendet?
    Ua. kategóriában a villamos meghajtású autók 100 éve is többszörösébe kerültek, mint a belsőégésűek mint ahogy ma is. Nem történt technológiai áttörés. Ezt még megfejeled egy sima autó árával egyenértékű önvezető rendszerrel az mitől lesz olcsó? Légi járművek, pláne az elektromosak na az még ezekhez is egy nagyságrenddel magasabb kategória.
    Nem mondom ennek ellenére sem, hogy nem ez lesz ilyen, csak nem 2050-re, hanem inkább 2150-re.
  • inkvisitor
    #27
    Inkább az a valószínű, hogy az emberek ki sem mozdulnak a lakásukból/kapszulájukból. Reggel felrakják a VR vagy ER szemüveget, kesztyűt, öltözéket, becsatlakoznak a hálózatba és nekilátnak a melónak.
    Utána belépnek a VR térbe pihenni, elüldögélnek a szimulált tengerparti bárban, beszélgetnek a szimekkel, vagy túráznak a bithegyekben, majd este megsétáltatják az aktuális tamagocsi klónt (egértől T-rexig bármi lehet), esetleg nyélbe ütnek egy randit a VRPorn aktuális csúszszimjével, majd ledőlnek pihenni, hogy reggel újult erővel álhassanak neki a napi rutinnak.
    A közlekedési dugók megszűnnek, a kevés nem robotizált munkahely bitosít lakó/szim fülkéket a munkásoknak, hogy ne kelljen bejárni.
    Étkezés táppasztával történik, miközben a szim 8-fogásos vacsorát mutat a szerencsétleneknek.
    Így akár 12 milliárd embrt is kéüpes ellátni a föld limitált helyen.
    És az első nagyobb áramszünet kiirtja a lakoság felét, mert annyira elgyengülnek, hoy ki sem tudnak lépni a lakásukból.
  • bdzsana
    #26
    Gondolom nem önmagában az népesség száma határozza meg, milyen lenne az élet. Nem hiszem hogy úgy élnénk mint 1700-1800 között.
  • Archenemy
    #25
    "Fenti jóslat is működhetne egy idealizált állapotban levő max. 1-2 milliárd ember által lakott Földön,."

    Volt már 1-2 milliárd ember a földön, de akkor nem pont így nézett k az élet, inkább sokkal szarabb volt.
  • SanMaster
    #24
    Meh, mekkora baromság! Egyetértek az elöttem szólókkal ez egy orbitális faszság! Min meghalunk bazmeg, nem lesz nyálas Star Trek jövő...
  • Csatabika
    #23
    A fenti jövőképnek sok tényezője van, de az alapja mindnek az lenne, hogy rövid időn belül olcsó, nagy mennyiségű energiához fér hozzá az emberiség.
    Meg hogy ez többé kevésbé még "tiszta" is...
    Bár az elmúlt 15-20 évben sokat fejlődött a világ (egy része) a megújuló források kiaknázásában, a fenti víziókhoz ez még mindig kevés.
    Érdemes pl. azon elgondolkozni, hogy mennyi energia kell egy adott távolság megtételéhez földön illetve a levegőben...

    A természet vissza fogja hódítani a nem használt részeket, elég csak arra gondolni mi lesz egy aszfaltozott úttal/járdával, ha 1-2 évig nem használják.
  • molnibalage83
    #22
    Az állításaidból egyik sem igaz és az emberek sokkal veszélyesebb közlekedési módokat preferálnak (autó), mint más biztonságosabb és fenntartható (tömegközlekedés) és olyan balfasz erőművet erőltetne a Föld ostobább fele (nap+szél), ami szarra sem jó, nem fenntarthat, mikor az atomenergia n+1 féle módon az lenne csak használni kéne.

    Na, ennyit a "logikus" dolgokról az emberiségnél.

    Maga az egész felvázolt kép marhaság, amit ez a nemtom kicsoda megálmodott. A hyperloop önmagában ökörség.

    Attól is a falnak megyek, hogy nagyméretű erőgépek és a mikroelektronika fejlődésének megjósolhatatlansága között párhuzamot vonnak. Elég jól látszanak a HL koncepció határai, egy mezei gyorsvasút hülyére pofozza összességében.
  • esztyopa
    #21
    Duke,Duke...
    Ez a hihetetlennül naív optimizmus - már fáj !
    Az emberiség /az eddigi ténykedése alapján/ NEM logikus,nem *emberséges*,és eszelős káosz lett a mindennapokból.
    Miért is?
    Mert egy vezérelv van,ami mindent überel - a PROFIT !
    / Ja - bocsi- 1 dolog übereli..a még több profit.../
  • duke
    #20
    Azert fog ez mukodni, mert ez egy a logikus, emberseges fenntarthato allapot, olcsobb biztonsagosabb gyorsabb. Szemben a jellenlegi kornyezetpusztito, rosszhatasfoku, idopazarlo, eletveszelyes, eszelos kaosszal szemben.
  • Thrawn
    #19
    Tudod, ez pont olyan, mint amikor a reklámokban reggelizik az ideális család. Aranyló napfény játszik a tárgyakon, mindenki boldog, qrvára ráérős, senki nem siet munkába, iskolába, ömlik a frissen facsart narancslé, illatozik a sült bacon. Ezzel szemben a valóság ...
    Fenti jóslat is működhetne egy idealizált állapotban levő max. 1-2 milliárd ember által lakott Földön,.
  • duke
    #18
    Egyetertek az irassal, egyertelmu hogy ebbe az iranyba fejlodunk. Az olcso elektromos onvezeto foldi es legi jarmuvek nagymertekben kiterjesztik majd a napi ingazas tavolsagat. Nem kell majd varosokban lakni, mert nem lesz problema 100 esetleg 200 km tavolsagrol munkaba jarni. Az ember belul az onvezeto jarmube, ami faradsag nelkul fel, egy ora alatt beviszi a varosba, kozben ehet ihat, aludhat, keszulhet. A kozlekedes nem egy felesleges, faraszto elpazarolt holt ido lesz, mint most. Az emberek viszakoltoznek a mostanra elhagyott, el ertektelenedett falvakba.
  • Thrawn
    #17
    Meg Te is fején találtad. (Csóri szög, kap rendesen :)) Már a 80-as évek előtt is tolták rendesen a hurráoptimista jóslatokat, mint az általad említett dogok mellett fúziós erőmű 2000-re, univerzális gyógyszer mindenféle rákra, Mars-bázis, stb. Látjuk, ezekből mi valósult meg. Az akkori optimisták mentségére legyen mondva, nekik több okuk volt derűlátónak lenni. Ment a szekér, rengeteg nagyszabású terv volt terítéken, például a Szahara "kizöldítése" a tengerből fúziós erőművek adta energiával kinyert édesvízzel, meg sok más hasonló. Ez a figura meg csak szimplán hülye!
  • Voltan
    #16
    Fején találtad a szöget.

    Amúgy ez kábé ugyanolyan zagyva marhaság, mint amikor a 80-as években azt jósolták, hogy 2000-re minden háztartásban gondolkodó robotok lesznek, meg repülő autók.
    Aztán puff.
  • KZM
    #15
    Ez az írás pont olyan értelmetlen, zagyva és arrogáns, amennyire a 29 éves svájci mendezserekből kinézné az ember.
  • wraithLord
    #14
    Ja, és hirtelen mindenkinek lesz pénze vidéki telekre és a fenntartására. Pláne akkor, amikor még keresettebb, ezért drágább is, mint alapból.
    És biztos mindenkinek lesz pénze hiperszuper önvezető repülő járműre is, amivel bejár. Kivéve, ha a nemlétező hyperlooppal fog dolgozni járni, amit biztos azért megépítenek, hogy az emberek bejuthassanak vidékről a pár km-re lévő városba.

    A természet mit vesz vissza? Az egyetlen oka, hogy a földi bioszféra, élővilág még úgy ahogy egyben van, hogy az a többmilliárd ember városokba, emeletes házakba tömörül. Ha kijönnek a városokból saját telekre saját házba lakni, akkor l*fasz nem marad a természetből. Nem hódit az vissza semmit. Így is folyamatosan vesszük el a területeket tőle szántóföldek bővítése miatt vagy éppen a multik gyár-/raktár-/egyéb magánterületek létesítése miatt.

    Értelmes jövőkép.
  • kvp
    #13
    Na jo, gondolom sokan ismerik azt az 1962-es scifit amiben mindenki repulo autoval jar? Igen, a Jetson csaladrol van szo. Nem tunik fel elsore, de az egesz sorozat alatt soha nem mennek le a felszinre, meg a parkok is az egben vannak. Egyszer ketszer meg is emlitik, hogy a teljes Fold egy nagyvarossa valt es nagyon regota nem jart senki a felszinen. Az utobbi okairol viszont nem beszelnek, mert megis csak egy gyerekeknek keszult rajzfilm.
  • molnibalage83
    #12
    A Hyperloop rész után felesleges tovább olvasni. Bullshitgyűjtemény.
  • tom_pika
    #11
    Már bocsánat, de sokan nem is akarnak kiköltözni a városokból. Suttyó vidékinek lenni?...
  • NEXUS6
    #10
    Én is laikusként látom a szemeim előtt, ahogy Mexikóváros majd szétköltözik.:)
  • kvp
    #9
    Ok, irok en is par lehetoseget:
    'A' valtozat:
    -a gazdagabbak (kozeposztalytol felfele) kertes hazakba koltoznek
    -a szegenyek meg lakotelepekre (vagy ahova tudnak)
    -a gazdagok otthonrol 'dolgoznak', dronnal jarnak ha megis kimozdulnak
    -a kozeposztaly bejar dolgozni sajat automata foldi elektromos jarmuvel es/vagy tomegkozlekedessel
    -a szegenyek meg orulnek ha egyaltalan van hova bejarniuk dolgozni vagy kapnak segelyt

    'B' valtozat:
    -a gazdagok 'kertes' hazakban laknak a toronyhazak tetejen
    -a kozeposztaly az alattuk levo szinteken
    -a kozeposztaly vagy bejar dolgozni vagy otthonrol dolgozik, a bejaras lehet lifttel lemenni az epulet alsobb szintjere is
    -a szegenyeket meg nem engedtek be a legmentesen leszigetelt es sajat legkor generatorral ellatott varosi toronyhazakba es orulnek ha lelegezni tudnak es nem halnak ehen

    Mindket valtozat lehetseges, a kulonbseg a kornyezetszennyezes merteke.
  • barret
    #8
    Nézzük már meg egy város népsűrűségét egy négyzet kilóméterre levetítve.Hova költözik ki ennyi ember? És nem egy városról beszél,hanem globálisan. Bízz bennem,szakember vagyok :D
  • esztyopa
    #7
    A dolog sokkal egyszerűbb!
    A városok lakhatatlanná váltak !
    Zajszennyezés,forgalmi dugók,üvöltöző német túristák,térképpel rohangászó japánok,lábadra tipró/lökdösődő mindenféle náció,tumultus,
    nyakbakihegés,metrón csomagkupacok,zörgő,haldokló klímaszekrények,
    éjjel,nyitott ablaknál-éttermekben,szórakozóhelyeken mulatozó tehetősebbek,duhajkodó ifjoncok,rendszeresen megszólaló ócska riasztók,szmog,kutyasz*r
    /Bp. például már nem a miénk.../
  • fonak
    #6
    Az USA-ban már megvalósult ez, a középosztály a szuburbiába költözött ki, van kertje (bár társadalmi státusztól függően ez lehet egy sorház aprócska kertjétől rendes birtok méretű telekig bármi), akár tóparton is üldögélhet. Autón ingázik a munkahelyére napi 2 órát átlagban.
  • NEXUS6
    #5
    Szószerint ezeket akartam írni. :)
    " Este ül majd az ember a kertjében vagy a tó partján, teljes nyugalomban, reggel pedig beül egy drónba vagy a Hyperloop-szerelvénybe és nagyon gyorsan bejut majd a városba. Nem lesznek dugók, sem stressz."
    Aha, eddig legalább aki a melóhely közelében lakott, az nem járult hozzá számottevően a nagyvárosokba becsatlakozó autópályákon kialakuló dugóhoz. Ha senki nem lakik a városban, akkor a forgalom minimum duplájára nő. Levegőben egy olyan forgalom, ami a közúton van, csak az 5. elem szerű sci-fiben létezik. LOL

    Az viszont nem jutott eszébe a kedves hipszterjövőlátó úrnak, hogy talán eleve be sem kell menni? Évtizedek óta megy a nyűglődés, minden irodfai meló gyak otthonról is vezethető. Szal eleve már ma sem kéne a legtöbb hivatalba fizikailag bemenni. A várhatóan terjedő autómatizált gyárba sem kell annyi ember.