14
-
superxepi #14 Akkor lesz intelligens óvszer is ??? :) :) :) -
varganorbert222 #12 Találtam egy hasonló cikket. +1 Esetleg akit érdekel több infót olvashat.
https://bhpgumi.hu/blog/hamarosan-erkeznek-az-intelligens-gumik/ -
Agyturbinikusz #11 " Az utóbbi az autópályákon automatikusan megnő, hogy maximális kanyarodási teljesítményt biztosítson"
Hat aki tanult fizikat az tudja, hogy ez nem igy van, a megnovelt nyomas csokkenti a gordulesi ellenallast igy a kanyarodasi teljesitmenyt is. Vagyis uzemanyag takarekosabb autopalyan, hiszen nem kell olyan dolgokra szamitani hogy eles kanyar, hirtelen iranyvaltoztatas, de NEM biztonsagosabb a megemelt nyomas mivel nem nonek tole a tapado feluleteket, egy kivetelt latok ezalol, ha a kocsi eleg leszorito erot general, akkor nagyobb sebessegen, nagyobb nyomas szuksegeltetik az idealis tapadofelulet eleresehez, de a leszorito ero fuggvenyeben ennek szinte elhanyagolhato a hatasa.
Ki lehet probalni, jobban felfujt abronccsal mennyivel korabban csuszik meg az auto ugyan azon korulmenyek kozott. Es akkor nem beszeltunk az utfelulet eppeni allapotarol, ami ugye ha nedves a megemelt nyomassal karoltve, egy oldalszel lokes hatasara, sokkalta konnyebben elveszti a jarmu a tapadasat. -
#10 Az intelligens gumi nem igazán érdekel, az intelligens guminő annál inkább!
XD -
#9 Jóval afelett. -
#8 Pont a világ átlagon vagyunk. -
#7 +1 -
_svd_ #6 A modernebb autók már kompenzálják a vezetéstechnikai hibákat.
Tudom, hogy nem macho dolog, de én örülök, ha az autó korrigál.
De ehhez az is kell, hogy a gumik jó vagy nagyon jó minőségűek legyenek.
(Nincs olyan elektronika, amelyik a fizikai törvények határát át tudná lépni.) -
#5 Vezetéstechnikai hibák miatt ugyan, de megcsúsznak autópályán, sőt meg is halnak emberek. Nem tudom mennyivel lehet így javítani a tapadási együtthatót, de ha egy baleset elkerüléséhez ez már elegendő, akkor nem olyan rossz ötlet ez. -
Neocortex #4 Mikor hirtelen kellett egy teljes szett és csak új minőségit találtam én is szívtam a fogam de végül nem bántam meg. Előtte a 90%-os használt szarok max 1 évig bírták, pedig keveset autózom. Ezentúl csak új, márkásat veszek -
TokraFan #3 Talán nem a magyar nyomorból kéne leképeznd a világot! -
Ender Wiggin #2 álmodik a nyomor. a piac jórésze a olcsó kínait veszi és már akkor szívja a fogát, ha egy márkás gumi árát meglátja. nem mellékesen ez tök felesleges, lévén nem versenyautókról van szó... -
kvp #1 A kopasmero belyegek integralasa jo otlet, viszont a kompresszort a gumiba tenni eleg nagy suletlenseg, mivel igy az auto kevesbe rugozott tomeget novelik. Egyszerubb lenne a guminyomas erzekelo es korrigalo fedelzeti rendszerhez kotni. Valoszinuleg itt a forgo kerek es a kerekagy kozti nyomasszigetelest akartak azzal megsporolni, hogy mindent a kerekbe tesznek es magneses csatlassal viszik at az aramot es a kommunikacios jelet a jarmurol, igy nincs se csuszo kontakt, se tomites az allo es a mozgo reszek kozott. Cserebe viszont jo draga es meg egy kerekagyba integralt rendszer is problemas, de itt raadasul a felnibe kerul az egesz es meg a kerekagyat is at kell alakitani ahhoz, hogy kapjan tapot es tudjon kommunikalni. Nem biztos, hogy ez megeri. (a sima kopaserzekelot ha rfid-sre csinaljak, akkor egy a kerekdobra epitett szenzor is le tudja olvasni, az auto szethack-elese nelkul)