203
  • paragic
    #203
    És ez ugyan csak egy véleménycikk, de elég izgalmasan hangzik:

    Yet, we expected that truck to cost closer to $250,000.

    $180,000 should be a big surprise, especially when you consider that this vehicle is expected to have a battery pack of 1 MWh in order to support this 500 miles on a charge claim.

    In my opinion, this is all hinting at a major battery breakthrough for cost and energy density that is enabling those new electric vehicles. I don’t see any other way that they can achieve anything close to what they are claiming based on current specs.
  • paragic
    #202
    Mai cikk, azt mondja, hogy:

    Ahogy fentebb már utaltunk rá, nem látszik az, hogy a következő években bárki is jobb akkumulátorokat fog gyártani a Tesla-Panasonic kettősnél, illetve nem látszik az, hogy bármelyik másik autógyártó jobb akkumulátorokkal rukkolna elő. A helyzet viszont hamarosan változhat, egészen egyszerűen azért, mert több autógyártó és beszállító fordít hatalmas összegeket kutatásra és fejlesztésre, így 2020 után megjelenhet a piacon az akkumulátorok harmadik generációja. A szigorú biztonsági előírások miatt a járműipar esetében ugyan lassabb adaptációra számíthatunk, ugyanakkor 2021 és 2025 között így is széles körben elterjedhetnek majd.

    Ezek az eszközök kisebbek, biztonságosabbak lesznek második generációs társaikhoz képest, valamint gyorsabb töltést tesznek lehetővé és nagyobb hatótávolságot biztosítanak majd a tervek szerint.

    A harmadik generációs akkumulátorok között talán a legnépszerűbb a szilárdtest akkumulátor, amely előállításához szilárd elektrolitokat és elektródákat használnak. Az ilyen eszközök nem csak nagyobb energiasűrűséget produkálnak (kisebbek és könnyebbek), de gyorsabban tölthetők és élettartamuk is jelentősen nagyobb, mint a hagyományos lítium-ionos celláké. Ezzel a technológiával kísérletezik egyébként a Toyota is, illetve a tervek szerint ez a típusú akkumulátor jelenhet meg a japánok elektromos autóiban 2020-tól. De más gyártók is jelezték már, hogy a szilárdtest akkumulátorban látják a jövőt, közéjük tartozik a takarítógépeiről ismert Dyson is, amely most készül belépni az elektromosautó-gyártásba.

    A kínaiak közül a CATL fejleszt szilárdtest akkumulátort és a vállalat előrejelzései szerint eszközeik 2023-ban már megjelenhetnek a tömeggyártásban. A német Bosch is keményen dolgozik saját szilárdtest akkumulátorán és úgy látják a vállalatnál, hogy berendezésük 2020-ban már kereskedelmi forgalomba kerülhet, míg az elektromos járművekben 2025-ben jelenhetnek meg.

    De hogyha harmadik generációs akkumulátorokról beszélünk, akkor nem szabad megfeledkezni a lítium-levegő, a lítium-kén és a nátrium-magnézium akkumulátorokról sem, amelyek szintén sokkal hatékonyabb megoldást jelenthetnek a ma használt lítium-ion akkumulátorokhoz képest.
  • bundasjezus
    #201
    Én is köszönöm a részvételt. Elértük a 200. kommentet. Hasznos és érdekfeszítő vita volt :D :D
  • M2 #200
    Köszi a részvételt, megtudam, hogy a benzingőzösök pont olyanok, amilyennek gondoltam őket. :-)
    Utoljára szerkesztette: M2, 2017.11.24. 16:22:57
  • M2 #199
    Dugj föl magadnak egy aksicellát és egy benzinmotort. Csak hogy az ANALógiánál maradjak. :-)
  • bundasjezus
    #198
    Önts a markodba egy kis áramot és egy kis benzint. Érzed a különbséget?
  • M2 #197
    Ennyire nem lehetsz buta!
    Az eltérések:

    Hajtás 1:
    benzintartály - motor - kipufogó - váltómű...

    Üzemanyag 1:
    kőolajszármazék

    Hajtás 2:
    akkumulátorok - inverter - villanymotor

    Üzemanyag 2:
    villanyáram

    Tehát értelemszerűen nem az aksi árát hasonlítjuk össze a benzin árával, mert az kretén hülyeség és nem kapunk meg belőle semmit!
  • bundasjezus
    #196
    Picit erőltesd meg magad, mert szeretném, ha eljutnánk a 200. kommentig.
  • M2 #195
    Fusd át és tanulj, ez megint engem igazol. Alázod még magad?

    https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+model+s+commercial
  • bundasjezus
    #194
    Erre a kommentedre csak annyit írnék: duma. Magyarázod a bizonyítványodat.
  • M2 #193
    Már biztos vagyok benne, hogy a te műszaki végzettséged nulla. Persze ezt eddig is gyanítottam.
  • M2 #192
    Hogy valaki ennyit se tudjon a témáról, az már fáj. Nem merítjük nullára, hanem út közben megállunk (olyan 40%-os töltöttségnél a legközelebbi töltőnél) és nyomunk bele 20 perc villámtöltéssel annyi naftát, ami az út hátra lévő részét biztosan lefedi.

    Otthon a hálózatról tölt, a célállomáson szintén. Gyakorlatilag kevesebbet járunk töltőhöz, mint egy benzinessel kútra.
  • bundasjezus
    #191
    Jó, akkor nyomjuk fullba a kretént. Hasonlítsuk akkor 1 kWh akksikapacitást 1 kWh energiát tároló benzintartályhoz. Lássuk melyik az olcsóbb.
  • M2 #190
    Ez nem a villanyáram ára, hanem a tároló aksiké.
  • molnibalage83
    #189
    20 perces megállással. Ha szerinted fullra lemerül, akkor 20 perc alatt feltöltöd 40 kWh-val? Az 120 kW teljesítmény. Ha a töltés hatásfoka 90% (kurvára nem annyi), akkor is 12 kW hulladékhő lesz. Ennyivel egy családi házat kifűtesz -15 fokban.

    Hogyan nem fog szétolvadni vérba az akksi, ha ezt egy tized m3-es térrészbe nyomod bele és el kéne vezetni?
  • M2 #188
    Eddig itt csak én hoztam tényeket, mind engem igazolt, még a nylvánvaló hazugságod esetében is.

    A Tesla nem alapozza a marketingjét a gyorsulásra, mert ez csak egy apró kis plusz a fő célcsoportja számára (leszámítva a sportkocsinak célzott Roadstert - mielőtt ebbe is belekötnél).
    Fő marketingje a zöld energia, a nulla emisszió, a futurisztikus, modern tervezés és a vezetést segítő kényelmi és biztonsági rendszerek köré épül.
  • bundasjezus
    #187
    Megkeresed magadtól, hogy ehhez képest mennyibe kerül 1 kWh energiatartalmú benzin, gázolaj, vagy kikeressem neked? Kezdheted a számolást.
  • M2 #186
    100 dollár / kWh
    Számolj!
  • M2 #185
    Egy szót nem szóltam volna, ha a Roadsterről írja, mert ott tény.
  • bundasjezus
    #184
    Azért tisztázzunk valamit.

    A 184. kommentet írom éppen a cikkhez.
    Ami eddig történt: próbáltad dicsőíteni az elektromos autókat, de komoly és megalapozott érvekkel kerültél szembe, amik ellen nem tudtál semmit felhozni.
    Ahol most tartunk: azon rugózol éppen, hogy mi számít a Tesla marketingjének. Szőrszálhasogatás, de ha ettől boldog vagy, engem nem zavar. Attól még továbbra is fenntartom amit írtam. A Tesla megalapozottan építi a marketingjét autóinak gyorsulására (lásd ..D típusváltozat és a Ridiculous Mode). Boldog-boldogtalan a gyorsulást hozza érvként a Tesla mellett, ha szóbakerülnek az elektromos autók. Házhoz jöttél a pofonért, megint.
    Utoljára szerkesztette: bundasjezus, 2017.11.24. 15:38:31
  • bundasjezus
    #183
    "Azért az elmúlt 7 év alatti 73%-os csökkenés után a következő 7 évre előrejelzett 10%-os csökkenésre ilyent írni szintén pofátlan ferdítés a részedről." Vagyis elismered, hogy az akkumulátorok árcsökkenésének üteme csökken (hiperbolikus függvény szerint). Ebből nem lesz így olcsó akksi.
  • gforce9
    #182
    Lehet azzal a mondattal túllőtt a célon, de a roadsternél ez a fő marketingelem. Nem mondott hülyeséget max túlzott. Viszont nem óvodás szinten érvelt nme használt cuki ki emotionokat, mint egy óvodás és felvetésre konkrétummal válaszlolt. Te meg jössz ilyenekkel hogy: "nem releváns" "fejetfalbaverős smilye" sorolhatnám....

    Nem nyalom a seggét, mivel nem is ismerem. 2 mondatot nem beszéltem vele eddig. A hüyleséged az oka, hogy hasonló támadásokat kapsz. Ennyi. A vitaszinted a béka segge alatt van.
  • M2 #181
    Azért az elmúlt 7 év alatti 73%-os csökkenés után a következő 7 évre előrejelzett 10%-os csökkenésre ilyent írni szintén pofátlan ferdítés a részedről. De persze egy hazugtól nem meglepő.
  • M2 #180
    Te:
    "Hazugsággal vádolod, de nem azt mondta, hogy arra építi a marketingjét,"

    Ő:
    "A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent"

    Te milyen okból nyalod ennyire a seggét, ha szabad kérdeznem?
  • M2 #179
    "Ha egyszer kell csak messzire menni"

    Mert semmilyen megoldás nem született még a messzire utazásra a saját tulajdonú autón kívül?
  • M2 #178
    A 100 dollár / kWh ár azt jelenti, hogy egy 40 kWh aksipakk ára a vevőnél nagyjából 2 millió forint lesz. Ezt még csökkentik az állami kedvezmények, az olcsóbb karbantartási költségek, az olcsóbb futásköltség és az olcsóbb hajtási rendszer.

    Egy ilyen autó Magyarországon bárhová elvisz, a legrosszabb esetben egy 20 perces megállással. Az ára pedig nagyon közel lesz a belsőégésű társaihoz.

    Gyakorlatilag 2030-ban már tényleg retard idiótának vagy benzingőzös majomnak kell lenni, hogy valaki benzines autót vásároljon (a dízelek addigra meg nem is lesznek sehol). Legkésőbb 2050-től meg az utakról is le lesznek tiltva a nem nulla károsanyag kibocsájtású járművek. Nagyon helyesen!
    Utoljára szerkesztette: M2, 2017.11.24. 15:09:56
  • bundasjezus
    #177
    Idézek: "várható", "várakozások", "fog", "szerint", "lehetővé teszi". Komoly szavak.

    Azt senki nem vonta kétségbe, hogy csökkenek az akkumulátor árak és azt sem, hogy nőni fog a kapacitásuk. Csak a műszakilag elvárt fejlődéshez a linkelt adataid nagyon kevesek.
  • gforce9
    #176
    Hazugsággal vádolod, de nem azt mondta, hogy arra építi a marketingjét, hanem azt, hogy a gyorsulással reklámozza. Ami igaz. Az, hogy te szemellenzősen ezt nem vagy hajlandó látni (amit rajtad kívül mindenki lát, aki beüti a keresőbe a tesla roadster vagy tesla 3 stb keresőszavakat). Az meg hogy szerinted mi releváns meg mi nem egy marketingben az picikét vicces. Lényegében szerinted az nem releváns, ami nem azt támasztja alá amit te mondasz. Kényelmes álláspont. Jó lenne befejezned a hazugozást a tények ellenében, mert egyre nevetségesebb vagy.
  • molnibalage83
    #175
    És szerinted az exponenciális árcsökkenés a végtelenségig tart?
    Ez hol faktor akkor, ha olyan drága maga az autó, hogy így és úgy is luxustermék és kb. napi ingázásra jó, de semmi másra. Ha egyszer kell csak messzire menni, akkor a hajadra kenetetd a 20 millió HUF-os autód.
  • M2 #174
    Segítek, mert látom a túl alacsony iq miatt nem megy:

    "Az Amerikai Energetikai Minisztérium (DOE) adatai szerint, míg 2008-ban 1 kWh akkumulátorkapacitás előállítása 1000 dollárba került, addig ez az érték 2015-ben már csak 268 dollár volt, amely 73 százalékos csökkentést jelent 7 év alatt.

    Ráadásul a várakozások szerint az elektromos autók értékesítésének felfutásának hatására, amely már lehetővé teszi a tömegtermelést, további jelentős csökkenés várható, 2022-re 1 kWh akkumulátorkapacitás már csak 125 dollárba fog kerülni, vagyis 2016 és 2022 között átlagosan 10 százalékos árcsökkenésről beszélhetünk."

    Tehát egyre olcsóbb és egyre könnyebb aksik. Levezessem, hogy ennek mi a folyománya vagy azt már kitalálod a zseniális műszaki végzettségeddel?
  • M2 #173
    Az aksik fejlődésére figyelj, te műszaki antigéniusz! :-)
  • M2 #172
    Nem releváns.
  • bundasjezus
    #171
    Legalább a saját magad által linkelt cikket végigolvasnád mielőtt okoskodsz.

    "Mindez ugyanakkor csak a jövőre vonatkozó várakozás, jelenleg az a helyzet, hogy a gyártó Chevrolet Boltjából, amit a Tesla Model 3 nagy ellenfelének szántak, idén szeptemberig csupán 16 024 darab fogyott. Mondjuk ezt biztos nem bánja annyira a GM, mivel a számítások szerint minden eladott járművén 9 ezer dollárt veszít, vagyis a Teslához hasonlóan nem képes nyereséget realizálni az eladott elektromos autóin. "

  • M2 #170
    Itt jól követhető a fő marketingjük:
    https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+model+s+commercial

    Kérem ebből levezetni, hogy:
    "A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent, ami él és mozog ezen a bolygón."

    Nem fog menni, így marad hazugság és a leírója hazug ember.
  • M2 #169
    Még mindig csak hazudsz és csak tovább vergődsz a saját hazugságaidban.

    Tehát továbbra is erre kérek bizonyítékot Tesla reklám formájában:
    "A Tesla marketingje arra épül, hogy a Model S gyorsulásban lever mindent, ami él és mozog ezen a bolygón. Ha a Tesla körbeturnézhatja a világot azzal, hogy negyed mérföldön porig aláz minden sportautót"
  • gforce9
    #168
    Már linkelt nem egyet. Az hogy szerinted a gyorsulásbemutató Musk konferansz nem reklám, az csak annyit jelent, hogy a marketinghez sem értesz.
  • gforce9
    #167
    A vloggereket nem kicsit marketincéllal használják cégek már úgy 10 éve...... mert így olcsóbb a reklám.....
  • bundasjezus
    #166
    A fingot reszeled. És egyre büdösebb leszel tőle. Tipikus érvelési zsákutcába kerültél, elhiszem, hogy felhúztad magad rajta.
  • M2 #165
    Mai cikk, érdemes elolvasni, hogy ne írj olyan hülyeségeket, mint például hogy nincs fejlődés az akkumulátoroknál...

    https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-tesla-hamarosan-csodbe-mehet-es-kivonulhat-az-autopiacrol.268955-2.html
  • M2 #164
    Még mindig várom a hazudóstól azokat a Tesla reklámokat, amik alátámasztják amit idebüfizett. Segítek a retardnak:

    https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+commercial