11
  • teddybear
    #11
    Hagyd! Megint bebizonyította, hogy csak a sötétzöldek szintjén áll technikai tudásból és érzékből. Fogalma sincs, hogy egy konténerszállító mekkora hajtóteljesítményt igényel, és milyen sokat fogyaszt az üzemanyagból.

    Napelem? , És hova teszi? A hajó teljes fedélzete is szánalmasan kicsi lenne, de mit is kezdenének ha éppen nincs napsütés? Az ára mondjuk nem is számítana annyira, itt nem egy családi költségvetésben számolunk.
    Szélturbina? Münchhausen báró is megnyalná a szája szélét ennek láttán. Az hogy ő a saját hajánál fogva húzta ki magát a mocsárból, kismiska lenne ehhez képest.
    Vitorla ebben a kategóriában nem játszik, ha jól emlékszem a legnagyobb vitorlások néhány ezer tonna rakományt tudtak elvinni, már ha nem volt éppen szélcsend, vagy vihar, de itt több tízezer tonna, akár százezer tonnás rakományú hajókról beszélünk.

    A hibridhajtás, pontosabban dízel-elektromos megint csak nem játszik, az energia ide-oda alakítása akkora eredő veszteséget okoz, hogy az elfogadhatatlan. Mellesleg ezt a fajta meghajtást amúgy is csak hadihajóknál szokás alkalmazni, mert így gyorsabban tudják a sebességüket változtatni. Teherhajónál ilyen manőverezőképességre egyszerűen nincs szükség.
    Utoljára szerkesztette: teddybear, 2016.08.04. 04:39:40
  • gforce9
    #10
    Napelemet? :) Ugye viccelsz...... Hová tegyék? Csináljanak neki nyitható napelemes tetőt? :)

    Szélturbinát? Szintén vicc kategória. Tegyenek egy hajóra, még egy rakat energiatermelőt, generátorokat, plusz súlyt miért is? Hogy még több terhet kelljen cipelni, olyan erőforrásról hajtva aminek a teljesítménysűrűsége ilyen esetben a nullával egyenlő? Nem egy rollert kell meghajtani.

    Vitorla? Tán egy fatákolmányt elvisz. Egy többtízezer tonnás hajót nem.
  • Kara kán
    #9
    Kezdjük azzal, hogy le kellene cserélni a belsőégésű motorokat. Ezekre a hodályokra napelemeket és - ha a vitorlák cikik - szélturbinákat kellene szerelni. Hibrid üzemmódra gondolok.
  • gforce9
    #8
    Hát erre nem tudok mit mondani :) Nyilván van értelme modellezni a dolgokat, mert olcsóbb, mint szénmonoxidmérőt tenni egy hajóra, de hogy ez a valóságot le fogja e fedni. Hát az az eredményektől függ nyilván. Egy szállítmányozásból élő vállalat vevő az ötletre ha működik. Ha viszont nincsenek látható eredmények, hamar kipicsázzák az ötletgazdákat. :) Az idő majd eldönti.
  • Cefet
    #7
    Köszi a választ!
    Azért motoszkál bennem a kérdés: ha minden virtuális, akkor a végeredménynek mi köze van a valósághoz?
  • gforce9
    #6
    Az üzemanyag "típusa" is egy változó a programban.
  • flashpointer2
    #5
    jaja, ez egy motorszimulációs program csak nem tudják kihagyni belőle a buzzwordöket, vagy így nagyobb számnak tűnik.
  • Bagoly81
    #4
    én meg azt olvasom ki, hogy a bemért üzemanyagot, beírják a szimulátor programjukba, az kiszámolja mit hova kell álltani, hogy a motor " jobban" járjon.
  • gforce9
    #3
    Egy virtuális motorra, virtuális üzemanyag felhasználás mellett virtuális szenzorokat tesznek. Lényegében ez egy szoftver, amit a motor optimalizálására használnak fel. Ilyenek pedig már régóta vannak. Hajómotorra még ezek szerint nem voltak. Most lesznek. 0 újdonság van a cikkben. Kb olyan, mint az, hogy volt elektromos autó, de mostmár van elektromos teherautó is. 0 innováció van mögötte. Egy kész technológiát alkalmaznak máshol. Ennyi dióhéjban.
  • saba30
    #2
    Szerintem ez egy szimulátor, de a "virtuális" és a "szenzor" szavak most menőbbek.
  • Cefet
    #1
    Ha valaki érti miről van szó, írhatna egy kis magyarázatot.