18
-
defiant9 #18 Én alapból kétféle luxus terméket definiálnék, az első az amikor a termék ára reális de olyan magas hogy a vevők többsége nem engedheti meg magának(ilyen pl. az OLED TV), a másik az hogy a gyártó szándékosan rátesz egy prémium felárat amit a márka presztízse miatt megtehet (illyen a Prada és az Apple). Ez utóbbi független a termék árától, attól hogy a havi keret hanyadrészét viszi el, több kisebb luxus bizbaszra is el lehet verni a pénzt. -
#17 A baj az, hogy ez a "luxus" fogalom nincsen pontosan meghatározva és mindenki mást ért rajta. :-)
A luxus nem relatív. Nem úgy van, hogy a gazdagnak más a luxus, mint a szegénynek; hanem a gazdag körbeveheti magát luxussal, a szegény pedig nem, de ugyanarról a luxusról (tárgyak, szolgáltatások) van szó.
Ezenfelül a luxus nem divatos, nem függ attól, afelett van és nem változik olyan rapszodikusan, sőt... -
defiant9 #16 Nem általánosággban az Iphone-ról beszélünk, Az emberek többségének az aktuális zászlóshajóra váltás számít "luxus"-nak.
Szigorúan, közgáz definició szerint nézve itt alig van luxus/sznob termék, ami olyan árrugalmasságú hogy csökkentve az árát csökken rá a kereslet.
Hétköznapi értelmezésben inkább az a termék amire azt mondja a fogyasztók nagy része hogy nem annyira hasznos számára hogy annyit adjon érte.
Az apple árazási politikájának azonban mindig is része volt hogy hozzáad egy brand prémiumot az árhoz, emögött nincs +műszaki tartalom, ezt az almás logó feelingért kell kifizetni.
Műszaki termékeknél is van csúcskategória, ahol kis + értékért jóval nagyobb árat kérnek, a többség ezt nem fizeti ki hanem egy olcsóbb de magas ár-érték arányú terméket vásárol, a műszaki luxust én ez alapján definiálnám, ami össze is cseng a divat luxus-al, csak az arányok nem annyira extrémek, hogy tényleg rásüssük a sznob bélyeget az első napos GTX 1080 SLI vásárlókra. de majdnem:) -
#15 Szerintem meg az iPhone egy viszonylagosan drága tömegtermék. A luxus a Vertu kategóriája. -
defiant9 #14 De évente jön ki az új model..., így vagy úgy ki kell fizetni a telóért 2 havi magyar átlagfizetést, ez az átlagmagyar számára "luxus". Persze minden relatív, Dubajban a luxus-redőrautó mellett például már nem az.
A globális 2xx USD-s smartphone átlagárhoz viszonyítva a 8xx USD iPhone olyan amit legtöbb ember nem enged meg magának(sokan még smartpohe-t sem), aki igen az presztizst is vesz vele.
<5% -ra tenném a viágon azokat akik ilyen árkategóriában vesznek készüléket, globális szinten ezt már luxusnak minősítem, lokálisan meg nagy a szórás, kelet- Európában egyértelműen része egy sznob kelléktárának az aktuális csúcstelefon. -
#13 Nálunk is havi egy max 2 számla áráért (előfizetéssel) megvan két évente az uj iphone, amiben benne van a mobilnet + nem kevés beszélgetés, itt is mi ebben akkora luxus? -
KZM #12 Szerintem vicces amikor az Iphone-t hozzátok fel mint luxusterméket.
A világ kb. egyharmadán egy Iphone nem jelenti azt hogy kő gazdag vagy. Az emberek 2 heti fizetésükből megveszik.
Csak nálunk gondolják sokan hogy ez az álmok netovábbja.
-
#11 Én a luxus terméket úgy határoznám meg, hogy aminek az ára fontosabb, mint a tartalma. A luxus nem a minőségről, hanem a gazdagsággal való hivalkodásról szól. A minőséget azért rakják bele, mert az ilyen ügyfél sokat ér és égő ha reklamál. A luxus az emberek egyenlőtlenségének a kézzelfogható manifesztációja. -
defiant9 #10 "Ennek ellenére időről-időre néhány cég megpróbálja megfordítani ezt a folyamatot, és műszaki eszközök exkluzívvá tételével kísérletezik"
Az olajsejk fia már GTX 1080 SLI-n játszik OLED falon 10 magos 1000 dolláros I7-el olyan alaplapon amiről a mezei halandó nem tudja megmondani hogy mi került rajta annyiba . Nem kell bearanyozni valamit, de legtöbb kategóriában folyamatosan készülnek olyan műszaki megoldások amik a legfelső vásárlói réteget célozzák, a telefonra a kompaktsága miatt ez kevésbé jellemző, de ott is megvan státuszszimbólum jelentése annak hogy iPhone6s -t vagy S7 edge-t pakol ki az asztalra az valaki, a többség számára pedig luxus lenne mondjuk az S6 edge lecserélése S7 edge-re.
Ami műszaki vonalon kevésbé jellemző az a luxusmárka, a Prada már a neve miatt sznob mágnes, az LG nem.
Utoljára szerkesztette: defiant9, 2016.06.07. 06:12:54 -
defiant9 #9 TV-nél pont ott van az OLED, ami egy ideje már luxus kategória és egy ideig az is marad.
Pont elég arra hogy sznobék egoját simogassa. -
vato loco #8 Mindjárt elmorzsolok 1-2 könnycseppet szegény burzsujokért, nehéz ám a pénzszórók élete. :)
Mondjuk a Munka Pista nem épp a legjobb reklám a luxus ellen, az Apple mindig is túlárazott tucatdivatmárka volt. -
paby88 #7 de hát az a tv a mérete miatt drágább nem azért mert szebb lenne a képe...
az a videókártya meg fél év múlva középkategóriás lesz, sose veszek fullos vga-t mindig megnézem teszteken mi az aktuális ár/érték arányban legjobb és azt veszem. Megtehetném hogy veszek 200kért vga-t de minek? 1év múlva 30-at se fog érni... 2év múlva meg 20ért kapsz olyan kártyát ami többet tud. -
#6 Ezt a címet mond ez a UHD tévéknél is ahol a 40 colos 200 az 55 350 a 65 600 a 75 meg 1.2 milla
Vagy a videókártyáknál ahol átlag embernek 4kra esélyes sincs a 60 minimális fps re se -
#5 A cikk beletrafált a lényegbe, legalábbis ami a címét illeti.
A fogyasztói társadalom globálissá válása során az életmód és az igények a gyorsabb termékcserét szorgalmazzák, ami pozitív visszacsatolásként hat a könnyen befolyásolható fogyasztóra.
A modern kori technológiák is az ördögi szisztémát működtetik, hiszen pl. a számítástechnikában, a kommunikációs iparban, a szórakoztatóelektronikában az a jobb, minél frisebb valami.
Száz, kétszáz évvel ezelőtt nem csak a luxusra volt jellemző, hogy generációs kihordása legyen egy-egy terméknek, ez volt a természetes.
A luxus egy magasabb értékkategóriát képvisel, ami nem csak a pénzbeliségére értendő, hanem kimelkedő minőségére és kényelmi funkcióira. Ezen termékek gyártása nem összeegyeztethető a tömegtermékek mai iparával. Egyre inkább elkülönül és idővel a luxus eltűnik vagy jóval marginálisabb lesz.
(Eredetileg a mesterember által gyártott minden tárgynak volt szakrális szerepe a használat / munka során, később ez már csak a luxusra volt jellemző, már arra sem.)
A társadalom egyénre gyakorolt hatása, a közoktatás és a kultúra mind az uniformizálódás felé tereli az embereket, vagyis szűkíti az igény és gondolkodás, egyéni elképzelés határait. (Pl. angol gyerekeket figyelve szembeötlő ez a jelenség.)
A luxustermék nem csak a gazdagoké (volt). Néhány évtizede még minden családban volt egy-egy különleges eszköz, ami régről maradt a családban és bár piszokdrága lehetett, de több generációt túlélt (így akár kifizetődő volt). (Pl. nagyapámnak volt egy vásott aranykanala - én magam már nem vennék 50e ft-ért egy kanalat stb.)
A gazdag emberek többsége pedig hivalkodik (ma már a szegények is) és nekik fontosabb a látszat, a felszín, ezért ők is egyre távolodnak az igazi luxustól.
Van egy nagyon kicsi réteg, amelyik gazdag és "kifinomult izléssel rendelkezik", valójában akarja és tudja is értékelni a minőséget.
René Guénon néhány írását javasolnám az érdeklődőnek, ha lenne érdeklődő... ;-)
-
Cat #4 Szerintem itt a frissülési ciklusok gyorsaságával van gond. Bármilyen gyorsan pörgő piacon borzasztó nehéz időtálló termékkel előrukkolni, és manapság egyre jobban rövidül a két verzió közötti élettartam. Okostévéknél ezért hozták be az Evolution Kitet (a kijelző időtálló, de a motor nem), az okostelefonoknál erőltették a modularitást (de ez úgy néz ki felesleges lesz), az autóknál pedig a hat éves főverziókat 3 évente frissíteni kell, és még így is lassú a dolog. -
Whysper #3 "A luxus a műszaki fejlődés legnagyobb ellenfele!!" ☻
Utoljára szerkesztette: Whysper, 2016.06.06. 10:45:18 -
#2 Sajnos manapsag a termekek, hirbol sem ismerik a valodi minosegi termek fogalmat, ha az idotallosagrol beszelunk. -
#1 Szerintem meg jól nincs ilyen elentét. A luxus termék sem feltétlenül az örökkévalóságnak készül, bár a felhasználóik biztos nem elégszenek meg a gagyi szint élettartamával.
Azok a cégek, amelyek rosszul értelmezik a minőség fogalmát, azokak van gondjuk a technológiával. De ez igaz alacsonyabb árszinten is. Gyakorlatilag, amikor valaki drága, elavult terméket tart piacon.
A Luxus kategória magasabb minőségű termékei elvileg jobban állják az időt a piacon is, ezért ébredhet az a gondolat, hogy ezek az örökkévalóságnak készülnek. De az ok okozati viszony fordított.