16
  • lammaer
    #16
    Az a baj, én a "van benne lehetőség" meg "van benne potenciál" kifejezésektől már alapból a falnak megyek az early access elharapózása óta, mert igazából csak annyi biztos belőle hogy a leírás pillanatában a játék még nem jó - de nincs garancia arra hogy később az lesz.

    Bizzunk benne hogy egy nagy kiadó valóban ki is aknázza a potenciált - amire most nagyobb az esély, hiszen ha a DLCkért pénzt szednek akkor biztos megcsinálják :)

    Amúgy lehet én azért nem cuppantam rá, mert a DWbe sokat toltam, ahhoz képest itt számmra nincs igazán sok extra - egyelőre.
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.06.09. 10:20:15
  • TokraFan
    #15
    Ebben van valami, de még így is messze az egyik legjobb a múfajban. És ne feledjük, hogy ez még csak az alapjáték, amit eleve pofozgatnak még, és tonnányi DLC is várható. Nagyon jó alapokra építkezik, sokkal több lehetőség van benne mint pl. az Endless Space-ben. Én nem is hasonlítanám ehhez, ha már valamihez méregetni kell, akkor sokkal inkább a Distant Worlds Universe-hez. Mondjuk abban én elvesztem anno...
  • TokraFan
    #14
    Bocs, hogy megkérdem, de érted te ezt a játékot?
    Nekem nagy kedven az Endless Space, de a Stellaris lehetőségeinek töredékét tudja csak!
  • NEXUS6
    #13
    Na beletoltam megint pár órát. Gyakorlatilag minden tekintetben az Endless Space alatt van szerintem.

    Na nekem ez ennyi volt.
  • lammaer
    #12
    Hah. rákukkantottam steamen, és nagyon sok review írja azt amit érzek - érdekesnek indul, de aztán vhogy üres, repetitív, unalomba fullad - várni kell sok sok DLCt hogy a csontvázat szépen feldíszítsék, és akkor jó lesz.
  • lammaer
    #11
    Hát, a Nexus az ugye kimondottan egy taktikai játék volt, még jó hogy jobb a harcrendszere mint egy birodalomépítős játéké. Ott ugye viszont nem is volt más, csak űrharc.

    Kb olyan mintha egy Call of Dutyt hasonlítanánk össze mondjuk egy Panzer Generallal... :) Mert utóbbiban is van városos harc, csak éppen nem olyan részletes mint egy COD meccs.
  • lammaer
    #10
    Én is nagyon akartam szeretni a Stellarist, de vhogy nem kattantam rá - nekem elég hamar unalomba fullad minden játék, azt veszem észre hogy sokszor van üresjárat. De biztos bennem van a hiba, hiszen a 4x community nagyon beindult, szóval jónak kell lennie a cuccnak.

    Az UIban egyetértek hogy az ES jobb (az egy iskolapélda lett, ipari szabvánnyá kéne tenni a 4x játékoknál), a harcrendszer viszont jobb LESZ majd itt, ha egyszer kicsit kipofozzák. Legalábbis a kiadót ismerők szerint néhány DLC azt majd az is jó lesz.
    Szerintem az ES pont a kártyás harcrendszer miatt miatt nem lett a 4X játékosok szívecsücske, de a stellaris sem remekel az űrharc területén - egyelőre még nagyon fapados.
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.06.06. 11:30:34
  • NEXUS6
    #9
    Pár óra játék után az a véleményem, hogy a kezelőfelület dizájnjában, átláthatóságban, általban a grafikában pl. az Endless Space simán veri. Sőt pl. bolygó management kissé idejétmúlt, kiábrándító, bár a célnak megfelelel. Ez csak a külcsíny.

    A játékmenet tekintetében nagy eltérést nem látok, bár az Endless Space meglehetősen repeptitív lett egy idő után, de ott a kártyás jellegű harc egy nagyon jó kis ötlet volt.

    Kíváncsi vagyok, hogy mit mutat hosszabb távon azért. Minden esetre nem taglózott le.
    Ha valamivel nagyobb szabadságot ad, mint az ES, és mélységben pedig többet, mint mondjuk a GalCiv2-3, akkor ez még lehet egy simán nyerő gáme ebben a kategóriában. Bár mégegyszer bizonyos pontszámok a cikkben túlzónak tűnnek.
  • laci4321
    #8
    Na igen, a csata közbeni beavatkozás nekem is nagyon hiányzik.
    Ebből a szempontból nálam a Nexus az etalon (ahol a csata kimenetele ugyanazokkal a kezdőfeltételekkel tényleg a teljes vereség és az abszolút győzelem között változhatott), itt persze nyilván ilyen szintű beavatkozhatóságot túlzás lenne!
    De pl. pár dolog amit megköszönnék: megadni melyik hajó hol legyen a flottában, vagy előre lehetne küldeni rakétaelhárító hajókat, a fegyverzet is változatosabb lehetne, nem csak lézerfegyver, plazmalövedék, kinetikus meg rakéta, és minél fejlettebb annál nagyobb lőtáv meg sebzés... A csatákban tényleg semmi taktika nincs, csak annyi hogy előzetesen átalakíthatod a flottát és kész. De ha kimaxolsz egy fegyverzettípust, meg 30k-s flottáid vannak, akkor már nem fogod átalakítgatni úgy sem a teljes flottáidat, nekiküldöd az ellennek és majd gyártasz újakat.
  • NEXUS6
    #7
    Nem az a kérdés, hogy hasonlít-e az IG játékokra, sőt a Reunionra, vagy akármire. Hanem hogy a cikk második, "Egy kis túlzással..." felütéssel kezdődő, bekezdése egy merő baromság, tudni illik, hogy az IG óta ebben a műfajban nem született semmi figyelemre méltó, gyak halott. Hát jó nagy túlzás szvsz!
  • globint
    #6
    Nekem inkább a Spore -ra hasonló.
  • BladeW
    #5
    Tippre azt mondanám, hogy fő content változások/feature-ök DLC formájában fognak érkezni. 2 DLC között meg bugfix/balance főleg.
  • msgreg
    #4
    Én személy szerint egyetértek a cikkíróval ez a játék bizony hasonlít az IG2-re az Imperium Galactica I-el is volt szerencsém játszani, de még annyira fiatal voltam, hogy már alig emlékszem rá.
    Azzal az állítással tényleg lehet vitatkozni, hogy az IG2 által kitaposott ösvényt követi, de miért kell ezzel telenyomni a fórumot?
    Szerintem a halandó (casual) játékosok simán nosztalgiázni fognak ezzel, nem érdemes mélyebben boncolgatni a két játék közötti hasonlóságokat, hiszen több mint 15 év telt el az IG2-óta.
    Amit én kiemelnék, hogy rövid idő alatt is elég sokat javult a játék. Az 1.1-es javítás után mintha az MI. is fejlődött volna. Mondjuk még így is hosszú az út, számtalan probléma van még, de szerintem kellemes időtöltés a műfaj kedvelőinek.
    Amit én külön sajnálok az a csaták közbeni beavatkozás teljes hiánya. Lényegében összecsap a két flotta és max. visszavonulással tudok játszani meg azzal, hogy ha tudom milyen fegyvereket használ az ellenfél az ellen módosítom a hajókat, de ez csata előtt működik csak...
    Én azt szeretném, ha a felszerelt pajzsokat, fegyvereket csata közben valós időben tudnám többlet energiával ellátni és mondjuk húzni kicsit az időt, míg az erősítés is odaér. Jelenleg erre minimális esély van. Más játékokban voltak korábban és vannak most is megoldások erre, nem értem miért hagyták ki, szerintem nem lett volna nagy dolog beépíteni.
    Nem tudjátok véletlenül, hogy terveznek-e a fejlesztők nagyobb javításokat is beiktatni, vagy csak a már meglévő megoldásokat pofozgatják?
  • laci4321
    #3
    Szerintem is, az IG és a Stellaris között talán csak a hajótervezőben van némi hasonlóság (hajótest kiválasztás és felszerelés, a hajó tulajdonságainak befolásolására), de ennyi.

    Az sg-n úgy látom egyre megszokottabbak a szenzációhajhász, de konkrétan téves kijelentések (félrevezetések).
  • TokraFan
    #2
    Egyetértek az előttem szólóval! Ennek a játéknak semmi köze az IG-hez.
    Továbbá, az sem igaz, hogy a műfajban alig van más versenyző. Csak így hirtelen a komolyabbak közül ott az Endless Space, a Distant World Universe, a Galactic Civilization 3, vagy éppen a még fejlesztési fázisban lévő, de már megvásárolható Master of Orion.

    Indie kategóriában meg dunát lehet rekeszteni, ott van a Star Ruler 2, a Horizon vagy a Polaris sector. Más kérdés, hogy ezek meg sem közelítik a Stellaris-t összetettségben...
  • donatus13
    #1
    Kedves Cikkíró!

    A játéknak igazából semmi köze az imperium galacticához azon kívül, hogy űrstratégia, semmilyen ösvényt nem követ belőle, ráadásul a fejlesztők le se szarták az imperiumot, akár mennyire is jó volt. A cikk elején eléggé olyan érzése van az embernek mintha közük lenne a magyar játékhoz, hát semennyire sincs. Még csak elméleti szinten se.
    Utoljára szerkesztette: donatus13, 2016.06.05. 13:25:44