16
  • SupraMKIII
    #16
    Szerintem az élethű emberhez más megközelítés kellene: Egyrészt magát az arcot, a koponyát, a csontokat, izmokat, bőrt, zsírt kellene szimulálni, ami már alapból is meghaladja a hardverek valósidejű teljesítményét.

    Másrészt pedig ezeket az izmokat időben nagyon pontosan és bonyolultan kell "vezérelni": Szerintem hajlamosak vagyunk ezt lebecsülni, de ha jobban megnézzük, aránylag kevés az igazán "vászonra" való, karakteres vagy kiemelkedő mimikával rendelkező ember van - tehát még a természetnek sem megy ez olyan könnyen... Ez igazából már "csak" software kérdése, de egy ilyen program kifejlesztése bőségesen meghaladja egy film vagy játék forrásait - ez szépen lassan fog kialakulni.
  • Tetsuo
    #15
    A szakállas, női ruhába öltözött kreatúra sem volt jobb, de lehet látni azt is, hogy alapvetően milyen hitvány a felhozatal.
    Már régóta (valószínűleg az elejétől) politikai hátszele van az eseménynek.
  • NEXUS6
    #14
    Hát a mostani Eurovízió dalfesztivál döntő is valami 70-es évek beli Világifjúsági találkozóra hajazott. El a kezekkel Vietnamtól, izé Ukrajnától!

    Tudjuk elvtársak, hogy nem ez a legjobb szám, de legalább pol korrekt.
  • Tetsuo
    #13
    Pontosan, de a csőcselék (az emberek többsége) várja a díjkiosztókat és tapsol a díjazottaknak, miközben elhiszi a legfelszinesebb hazugságot is, amivel etetik.
  • ugh
    #12
    *vall
  • ugh
    #11
    Milyen meglepo nem?
    A nobel ami amugy kicsi komolyabb kene legyen is egy kibaszott vicc henry kissinger meg barrack obama bekenobeljevel pl.
    Az ilyen valveregetesek egy belso kor egymas seggrepacsizasai.
    Meg a seggnyaloik megjutalmazasa.
    Bohocok gyulekezete.
  • Tetsuo
    #10
    Manapság, általában a művészeti és kulturális díjazások eleve belterjesek és érdekirányultak, ezalól az Oscar sem kívétel.
    Érdekesebb lenne az, ha inkább a megérdemelt Oscarokat keresnéd - hiszen abból jóval kevesebb van.
  • gombabácsi
    #9
    mert ha a transzformerszbe beleraknak 2 millió alkatrészt, csillog villog robban, arra kéne díjat adni?

    vagy arra hogy az iron man fején csillog a sértődött tinibosszúvágy arckifejezés?
  • NEXUS6
    #8
    Nem tudom, de ez szerintem akkor is egy szakmai kategória. Mint ahogy a maszkmesternek sem adnak oszkárt egy gyereknapi cicaarcfestésért. Legalább is remélem. :D
  • NEXUS6
    #7
    Igy belegondolva, hogy mit is akart mondani a film lehet hogy nem is akkora hülyeség. Pesze tovább kell gondolni azt, amit az alkotók elképzeltek az öntudatra ébredt AI szabadságvágyáról, meg egyéb csillámpónimesékről. De szerintem egy AI soha nem fog öntudatra ébredni és nem fog szabadságra törekedni sem. Bár az utóbbit talán bele lehet kódolni.

    Azonban inkább arról volt szó, hogy egy nyilvánvalóan pszichopata alkotó saját pszichológiai mintáját ültette át egy robotba, aki a film végén is ennek megfelelően cselekedett. Ilyen nézőpontból korrekt volt, de el kell felejteni a romantikus AI problematikát, amit a felszínen boncolgatni akartak.

    A szokásos szjúpörhírós tucatfilmek és az újrainduló SW frencsájz ha önmagában nem is képviselnek túl nagy értéket, de ebből a szakmai szempontból akkor is fényévekre vannak az Ex Machina szintjétől.
    Inkább arról lehet szó. hogy egy az Akadémia látómezejéből általában automatikusan kieső kategóriát, egy kvázi-független-filmet díjaztak. Amikor egy Moon, egy Felhőatlasz pont emiatt nem igazán jutott el az Oszkár jelölésig, akkor felmerül a kérdés, hogy vajon nem-e valami egyensúly megtalálása érdekében találtak egy kezdő filmet, amit ajnározhatnak, pont ahogy a Saul fiát is.
  • Tetsuo
    #6
    A díjazáskor valósághűségnél jobban nyom a latba a stílus - szerintem.
  • gombabácsi
    #5
    ja, de a digizett karaktereket ne nevezzük már teljesen cg-nek... lényegében szkennelik őket 3d-ben, ha meg mimikával együtt, akkor az lényegében "3d filmrögzítés"

    az még oké hogy egy színész mimikáját átviszik egy lényre (pl gollam)
  • gombabácsi
    #4
    lehet hogy a stílust díjazták, nem a technikai brute force-t. és igazuk van :)

    én röhelyesen rossznak tartom látványban (is) pl a szuperhősfilmeket, egyáltalán nem tartom látványosnak őket, pedig tudom micsoda meló meg tech van mögötte
  • NEXUS6
    #3
    Szerintem mondjuk a cikkben jó lett volna tisztázni, hogy manapság tisztán 0-ról már szinte senki nem alkot új karaktert. Sokkal egyszerűbb élő színészt, fizikai megjelenését, mozgását, mimikáját bedigitalizálni. Az ilyen karakterek pedig szerintem simán átugorják azt a bizonyos uncanny valley-t. A két technika valahogy összemosódik a cikkben.
  • NEXUS6
    #2
    Érdekes, hogy az új Uncjarted 4 játéknál a fő karakter, akibe láthatóan igyekeztek talán a kontinuitás megőrzése miatt egy csomó dolgot, gesztust, a kinézetet a régebi játékokból áthozni, számomra sokkal idegenebbnek, elfogadhatatlanabbnak tűnik, mint az új, vagy mellékszereplőként is ma realisztikusabb karakterek. Mert ma már ez kerül kisebb erőfeszítésbe.

    A játék vizualitásában is ilyen fajta folyamatosságra törekszik. Megőrizte a korábbi játékok természetellenesen túlszaturált színeit, jelezve hogy emberek, ez nem a valóság. Pedig a kezdetekben lehet, hogy ennek oka csak azvalacsony felbontású texturák elfedése volt. Akkor ez jelentette a maximális realizmust.

    Az hogy egy alacsony költségvetésű film miért kapott pont a vizuális effektek miatt oszkárt az sokkal inkább a tisztelt Akadémia hozzá nem értését, technikai lemaradását tükrözi és nem a film minőségét. Azt a vizualitást, amit a készítők felvállaltak, (gyak zárt terek, mesterséges megvilágítás, 1-2 karakter) azt ma már egy sima játékkonzol is maximál8s realizmussal kezeli.
  • gombabácsi
    #1
    hát az ex machina-ban pont az arcok nem voltak cg-k, nem?