52
  • molnibalage83
    #52
    Az fel sem merül benne, hogy kinek a felelőssége volt, hogy ilyen embereknek adtak hitelt...? Hm...? Kettőn állt a vásár, jó reggelt...
  • molnibalage83
    #51
    Tényleg megáll az ész Tinmanon...
  • kvp
    #50
    Varhatoan elso korben ketfajta automata auto lesz:
    -a robottaxik es kamionok, taxi eseten csak utas ulesekkel
    -az automata moddal is rendelkezo hagyomanyos maganautok

    Az utobbi kategorianal eloszor csak opcio lesz az automatikus vezetes, aztan ha mar eleg megbizhatoak, akkor a jogositvannyal nem rendelkezo emberek is aktivalhatjak az automata modot, pontosabban ok csak azt. Kesobb ha latszik, hogy hatekonyabb a rendszer, akkor a varosokban es az autopalyakon kotelezove tehetik az automata modot, autopalyan valoszinuleg hamarabb, az egyszerubb. Vegul kezivezerlessel mar csak a szantofoldeken (maganteruleten) es a versenypalyakon lehet majd hasznalni az autokat. Veszhelyzetek kezelesere pedig lesz egy nagy piros gomb, amit megnyomva az auto biztonsagosan megall es felhivja a megfelelo segelyhivo szamot.

    Az auto megosztas pedig elso sorban nem maganautokra epul, bar uber modellben lehet az is, de elsosorban a robottaxi modell lenne a lenyeges, tehat pl. egy varoskozpontba csak robottaxikat engednenek be a tomegkozlekedes mellett, mivel igy nem lenne szukseg parkolohelyekre. Persze a gazdagok miatt valamilyen szinten engedni kell a maganautokat is, mert ha teljesen kitiltjak oket, akkor ezek az ember elkoltoznek, de ha eleg magasra emelik a behajtasi dijakat, akkor a varosi lakosok kozzul csak a tenyleg gazdagok engedhetik meg maguknak a 100%-ban sajat auto hasznalatat, mint ahogy ma a sajat versenylovat.
  • M2 #49
    "De ezeket leszámítva is még ott van az a probléma, hogy mi van akkor, ha maga a vezetés élménye miatt használok gépjárművet?"

    Mivel ez egy óriási üzlet, kétlem hogy megszűnne a lehetőség. Nagyjából az lesz, ahogy a Mercedes elképzeli: városban kötelező robot mód, de mondjuk egy jó kis szerpentinen átadja a vezetés lehetőségét (ha arra alkalmas ember ül a kormánynál), persze az utóbbi esetben is figyel és adott esetben átveszi az irányítást.
  • M2 #48
    "Ki fizeti a szervízt? Az autó a tiéd, a többiek csak használták. Most akkor ki is állja a szervíz, ne adj, a javítás költségeit?"

    Gyanítom az autó nem karitativ tevékenységet végezne, hanem pénzért szállítana utasokat. Mint az Uber, csak nem kellene ott ülnöd. De lényegtelen is, mert baromság. A saját autó az saját autó lesz, a közösségi meg globális cégeké.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2016.03.31. 10:06:46
  • hawkie22
    #47
    Igaz, nem vezettem még 1M km-t, de akkor is jó soförnek érzem magam, 16 éve vezetek baleset nélkül, még csak koccanás se volt. A másik, a egészségügyben dolgozom, amilyen embereket ott látok/kezelek, hát ne tudd meg. Ápolatlanok, büdösek, mosdatlanok és még sorolhatnám. Ha belegondolok, hogy ilyen emberek használnák az autómat, akkor azt mondom, kösz, de inkább nem. Inább álljon a parkolóban órákig kihasználatlanul.
    Mint írtad Szefmester, hogy minek kell emlegetni a kórokozókat. Igenis fontos, nekem ne üljön be egy tök ismeretlen az autómba, egyszerüen azért, mert nem azért vettem az autót, hanem azért, hogy én és a családom használjam. És nem, nem kesztyüben fogom meg a pénzt, mert félek a baciktól, hanem ha lehet és tehetem, akkor mindenhol kártyával fizetek, hogy még lehetöségem se legyen pénzhez nyúlni. Ez nem paranoia, hanem egyszerüen túl sok elrettentö dologgal találkozom a munkám során, ahol egy egyszerü kézmosás vagy fertötlenítés megoldaná a dolgot.

    A másik, mostanság egy autó elmegy nagyobb szervíz nélkül 100-200K km-t. Ha állandóan használva lenne, megtenné ezt egy év alatt. Ki fizeti a szervízt? Az autó a tiéd, a többiek csak használták. Most akkor ki is állja a szervíz, ne adj, a javítás költségeit? Olyan dolgokért én nem akarnék fizetni, amit nem én csináltam. Az autót az idö 90%-ban nem én használnám, mégis nekem kéne fizetni, mert papíron az enyém. Kösz, de nem. Az autó presztízsfunkciója már rég nem aktuális. Már majdnem mindenki megteheti, hogy autója legyen. Ja, hogy nem mindeki BMW, Audi, Jaguár vagy Bentley-tulajdonos, az már más kérdés, viszont a Trabant is autó vagy a Suzuki. Az elvárásokat a lehetöségekhez kell passzintani és mindjárt jobb a leányzó fekvése. Nekem se azért van drágább autóm, mert villogni akarok, hanem azért mert 1. családi autó és arra funkcióra, amire nekem kell tökéletes, 2. mert megtehetem, hogy ilyen autót vegyek a keményen megdolgozott pénzemért. Ennyire egyszerü. (Most hogy ki mennyit keres a munkájáért, abba ne menjünk bele).
  • Mutans Zombi
    #46
    Nekem vannak fenntartásaim az önállóan közlekedő járművek rendszerével kapcsolatban.

    Motorozásos éveim alatt, eddig már azért láttam ezt azt, pl. mi van akkor, ha a közlekedési//vasúti átjáró fényjelző készüléke nem a forgalmi szituációnak megfelelő jelzést ad?

    Az egyszerűbbik verzió, ha pl. tiltó jelzést mutat annak ellenére, hogy mozdony/vonat/szerelvény (pl. belátható szakaszon) km hosszú távon nem látszik. Vársz mondjuk 30 percet és továbbra sem jön. Akkor ott a szuper, mindenkit felülbíráló rendszer: ugyan manuálisra veszed a vezetést, de mégis letilt az átjárón való áthajtást illetően. Akkor ott fog a sofőr megőszülni, míg ki nem jön valaki megjavítani a hibás fényjelző készüléket?
    Vagy az automata szól a központba (már ha nem romlott el az is)?

    A rosszabbik verzió természetesen az, amikor az ellentéte van az előbbinek.
    A készülék szabad jelzést mutat, noha jön a vonat, s itt egy egyszerű szétnézéssel megelőzhető a baj.
    No persze ha már mozdonyvezetésből is ki van iktatva az emberi tényező, és minden vasúti átjáróhoz közelítő szerelvény felveszi a kapcsolatot a hozzá legközelebb eső átjáróban lévő járművekkel, amik irányuk vizsgálatával megállapítja, hogy az átkelőhöz közelednek vagy onnan távolodnak, s ennek függvényében blokkolják az áthajtást, hát végül is úgy megelőzhető és az előző probléma is kivédhető...

    Na meg mi van, ha mégis elromlik a gépjárműben valami. Akkor azért jó ha tud vezetni a "sofőr(?)" vagy a 100%-ig a robotra bízott kötetlen pályás közlekedésben szimpla utas is ülhet a volánnál (már ha lesz benne egyáltalán kormány ugye, nem pedig 4 kerekű minigarzonok suhannak az utakon)?

    De ezeket leszámítva is még ott van az a probléma, hogy mi van akkor, ha maga a vezetés élménye miatt használok gépjárművet?
    (A szuperzöldeknek: az év 12 hónapján kerékpárral közlekedem, de a ~nyár 3 hónapjában szeretem elővenni a motorom is, és a puszta motorozási élményért, menni vele, olykor céltalanul. Nem, nem bőgetem a motort, nem száguldozom vele sehol stb. Sőt, ha lehet olyankor megyek, amikor szinte mindenki más alszik: hajnal 3-tól reggel 7-8-ig, és nem a városban motorozom).
    Majd erre lesz szimulátor mi?
    Vannak olyan élmények, amiket nem lehet kiváltani robotokkal/szimulátorral.
    Aki szerint igenis kiváltható, meg ott a szimulátor, az vegyen magának guminőt/műbránert, meg játssza azt is szimulátoron: valódi nővel/férfival csak akkor lépjen szexuális kapcsolatba, ha szaporodási céljai vannak, minden más esetben ott a szimulátor, guminő/műbráner, jobb/bal keze, de ezt csak is a kockázati tényezők végett, persze szigorúan az ő és embertársai biztonsága és lelki nyugalmának érdekében.

    És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a szuper-szemfüles rejtett munkaképességűek, a mindenképp megálló autó elé lépnek, hogy az utasokat kifoszthassák, ahogy tanulták...
    Persze-persze az majd beszól a központba és pikk-pakk meglesznek a bűnelkövetők, csak ez a megkéselt utasoknak vajmi kevés vigaszt fog biztosítani.

    Tinman [URL=https://sg.hu/forum/uzenet/1459318573/35]#35[/URL]

    "Ez a baj a magyarokkal..."

    Szerintem ne általánosítsunk, hogy minden magyar ilyen.
    Félő, hogy ez a jelenség nem csak Magyarországon lelhető fel. Inkább: Ez a baj sok emberrel...
  • gforce9
    #45
    "elvállalja helyetted más fele annyiért aki helybeli."
    Ja mondod ezt szakemberhiánytól és normális munkaerőtől szűkölködő országban ::)

    "2 melós összefog és egyszer az egyik másikszor a másik autójával mennek?"
    Hogyne lett volna szó?
    Nem tökmindegy, hogy 4 vagy 2 ember jár egy db autóval vagy 1-1-1-1 ember 1-1-1-1 autó? A cégnek tökmindegy. A melósoknak jobb anyagilag. Ha emiatt a cég kirúgja a melóst, akkor a cégnek csak gratulálni tudok, hogy az amúgy is hiányban szenvedő munkaerőpiacon (legalábbis sírnak, hogy jajj kevés a jó szakember, kevés a normális melós) szóval egy ilyen munkaerőpiacon öngólt rúgnak.


    "Látod nem érted. Nem okosban kell megoldani, hanem oda kell állni a főnök elé és kérni: "Főnök! 4-en vagyunk, egy helyről járunk be, tudjuk, hogy 4 felé nem jár az útiköltség támogatás ilyen esetben, hiszen 1 autóval jövünk 4-en, de a 9 Ft/km semmire sem elég és az autó
    rohamosan amortizálódik. Van-e rá mód, hogy ezen változtassunk?"

    Nem, ez full értelmetlen. Vagy a cég ad km/ft benzinpénzt vagy nem ad. Ha ad, akkor ugyanannyit mindenkinek. Aztán majd megoldják a többit a melósok. Ha külön járnak külön járnak, ha együtt járnak együtt. A céget ez nem érinti, nem befolyásolja egyáltalán. Nem a cég dolga a munkahelyre jutás módját meghatározni.

    "még mindig megteheti ilyenkor a vállalkozó, hogy egyszerűen felvesz 4 helybeli melóst..."
    Ha neki megfelel bárki és fontosabb a melós "minőségénél" a kilóméterpénz, akkor hajrá. Vegye.

    A bónuszra: Ilyen emberek mindig voltak és mindig lesznek. Ki kellene rúgni. De enm azért mert a plusz juttatásokat hogyan használja fel, mert az az ő dolga. Hanem azért mert lop. Marhaegyszerű.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.03.30. 22:10:28
  • Tinman #44
    "nem tudom honnan veszel ilyet"

    A példádról beszélünk, ahol 4 ember nyúlta a munkáltatót, innen veszem.

    "Ó be ne szarjak :) A nagylelkűség, ja persze. Kevesebb a bérköltség ennyi a titka."

    Cirka 7 milliárd ember van a Földön. Ha te nem vállalod el bejárósként 30km-el, majd elvállalja helyetted más fele annyiért aki helybeli. Értékelni kellene, hogy van egyáltalán hová bemenni dolgozni, mert sokan több 100km-re kénytelenek eljárni melózni, vagy még kevésbé szerencsések és évek óta közmunka programban tengődnek, vagy még szerencsétlenebbek és munkanélküliek...
    Csak az követeljen, aki le is tesz valamit az asztalra, azzal lehet miről beszélgetni.

    "2 melós összefog és egyszer az egyik másikszor a másik autójával mennek?"

    Eddig nem erről volt szó ;-)

    "Na az ilyen cégeknek jutnak az olyan melósok akik ahol tudnak lopnak és szarnak a melóra. Mert a jó szakembereket a cégek megbecsülik egyre több helyen és nem szarrágóskodnak ilyeneken."

    Látod nem érted. Nem okosban kell megoldani, hanem oda kell állni a főnök elé és kérni: "Főnök! 4-en vagyunk, egy helyről járunk be, tudjuk, hogy 4 felé nem jár az útiköltség támogatás ilyen esetben, hiszen 1 autóval jövünk 4-en, de a 9 Ft/km semmire sem elég és az autó rohamosan amortizálódik. Van-e rá mód, hogy ezen változtassunk?

    Ha ezt a választ kapod, érdemes maradni, ha elutasítót érdemes távozni a cégtől: "Van és köszönöm, hogy az egyenes, gerinces utat választották. Az autó tulaja magasabb jóval magasabb útiköltségtérítést fog kapni, belekalkulálva az amortizációt és azt is, hogy a 3 kollégának, így nem szükséges útiköltségtérítést adnunk."

    Nem elfelejteni, hogy még mindig megteheti ilyenkor a vállalkozó, hogy egyszerűen felvesz 4 helybeli melóst...

    Bonus:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Ismerek olyan melóst is, aki kap derék költségtérítést, kap olyan béren kívülit melyet benzinre is fordíthat, kap évente prémiumot és mégis nyúlja a céges naftát.
  • Tinman #43
    "És ŐK vannak többen."

    Amikor tömegek vesznek itthon hitelből 150-200 ezres mobiltelefonokat, amikor 60 nettóra + személyire elhozták a 0km-es 3 millás Swiftet, amikor 2x80 nettóra felvették a hitelt 15-20 millás házakra, akkor én csak arra jövök rá rendre, hogy az emberek gyakran nem tudják hol a helyek és k. szarul mérik fel a lehetőségeiket. Hogy nálunk az egészségügy lassan az EU szégyene, az nem is kérdés, legalja putri szint.

    "Tömegközlekedésnek hívják."
    Nagyon nem.

    1. A tömegközlekedés nem megy el a házadig, hanem neked kell elmenned a tömegközlekedés egyik fő pontjára, amit aztán átvisz egy másik pontra, de soha nem pontosan oda, ahová szeretnéd.

    2. A tömegközlekedés, mint azt a neve is jól mutatja tömegek közlekedése egyszerre. Ez érthető okokból sok embernek nem szimpatikus, mert ezeken a járműveken idehaza a higiéniát hírből sem...

    3. A tömegközlekedés idehaza a nem robotizált.

    "Ledolgozom a napot, szállnék a parkolóban álló autómba, ami egész nap mászkált, és takaríthatom ki a kőmüves után a sittport, a betépett hülyegyerek után az injekciós tűt, és a hányást? Hát kösz. NEM!"

    Bocsi, de ezt miért neked írod??? Egy szóval nem mondtam, hogy támogatom bármilyen szinten is az autód kölcsönadását. ^^

    "Majd felnősz, és megtanulod"

    Szerinted hová a rossebbe kéne még felnőnöm 36 évesen? Ezt az életkor kártyát sürgősen tüntesd el, mert qrvára kínos ám -.-

    "hogy az emberek idióták. Mindenki! Te is, és én sem vagyok kivétel.""

    Erről beszéltem...

    "idegesíted magad rajta, addig Te vagy az úton az idióta, nem a többiek, már elnézésed kérem."

    Már bocs, de ha az én életem kerül éppen veszélybe, mert előzés közben rám húzza a baromja az autóját, mert nem ismeri a tükröt, akkor azért egy "bassza meg" engedtessen már meg.

    "Belegondoltál abba, mekkora katasztrófát lehet okozni hálózatba kötött járművekkel? És még csak terrorista sem kell hozzá. Elég egy unatkozó 12 éves hülyegyerek."

    Bele. Ezért írtam, hogy a tenoristák és a gonosz haxorok az egy másik kérdés, de amit le akarunk titkosítani azt le is tudjuk. Eleve nem szükséges semmiféle távoli elérés a géphez, elegendő pár biztonsági protokoll, lásd a robotika törvényei alapján.

    Hogy lesz majd meghekkelt autó? Persze, de ezeket hamar kiszűrik majd a hatóságok, mert ez lesz a dolguk, elvégre nem lesz már szükség se sebességmérésre, se baleseti helyszínelésre, se szondázásra, etc.

    Ez sem lesz tökéletes, de felfoghatatlanul szebb, boldogabb, nyugodtabb, élhetőbb, tisztább világot eredményez majd. Nem lesznek pl. dugók sem és a 0 emissziós önjáró járművek jóval kevésbé fogják majd szennyezni a nagyvárosok levegőjét, mint most ez a sok dízel és benzines ócskavas.

    "De engem ne kényszerítsenek, hogy ilyet vegyek."

    Nem leszel rákényszerítve, mert lesz egy nagyon hosszú átállási időszak, sok-sok évtizeddel, mely arra lesz jó, hogy a maradi gondolkodású emberek szépen kikopjanak, vagy belássák, hogy mennyire jó dolog lesz majd elmenni majd végbélműtétre egy olyan autóval, melyhez hozzá sem kell érniük, és miközben műtik, az autó bevásárol (leparkol a drive-in Tesco-ba, leolvassák az igényelt árucikkek listáját, bepakolják, megterhelik a kártyát és viszlát) ;-)

    "Mert inkább járok egy 30 éves audival, vagy welorexel, mint egy ilyen szörnyszülöttel. "

    Én meg majd megfulladok utánad a szmogtól, ahogy most is. Semmi pánik, elfogtok tűnni :-)
  • gforce9
    #42
    "Alapértelmezettnek veszik, hogy nekik alanyi jogon minden jár"
    szerinted..... nem tudom honnan veszel ilyet, neked az a szemléted, hogy minden melós ilyen. Talán a te kezed alatt dolgozók ilyenek (ha vezető vagy), mert ilyen helyre normális ember nem megy, csak ha nincs választása. Tudod zsák a foltját.

    "Az útiköltség térítés, ha olyan nagylelkű a vállalkozó (mert, hogy nem kötelező neki!), "
    Ó be ne szarjak :) A nagylelkűség, ja persze. Kevesebb a bérköltség ennyi a titka.

    És még mindig nem adtál választ arra, hogy ha megvan egy kialkudott bejárási támogatás, ami a cégnek egy fix havi költség, akkor a cég életét miben is érinti hátrányban, ha mondjuk 2 melós összefog és egyszer az egyik másikszor a másik autójával mennek? Elárulom, ha nem jöttél volna rá: semmiben sem hátrányos cégnek. Egyébként is miféle ortopéd logika ez, hogy járjanak külön autóval, fogyasszanak dupla annyi parkolót, pöfögjenek duplaannyi kipufogógázt mert azt a támogatást benzinként vagy gázolajként márpedig el kell égetni a motorban! Esze megáll az embernek, hogy még az is fáj neked, ha másnak úgy lesz kicsivel jobb, hogy a cégednek ezzel semmiféle kárt nem okoz. Na az ilyen cégeknek jutnak az olyan melósok akik ahol tudnak lopnak és szarnak a melóra. Mert a jó szakembereket a cégek megbecsülik egyre több helyen és nem szarrágóskodnak ilyeneken.
  • Dante73
    #41
    Kezdjük azzal, amiben igazad van.
    A kávépénzt ha zsebreteszed, az lopás. Ugyan így lopás az is, ha négyen megoldjátok okosba a bejutást 1 autóval. Tök mindegy, hogy mennyire igazságtalan a rendszer. Ha kevés a fizum, nem lophatom haza az irodai laptopot sem!
    Viszont a többivel nem tudok egyetérteni.
    Lehet, a te fizud vásárlóértéke annyi, mint az angol kollégádé. De egy Ózdi melósnak, egy ápolónőnek nem annyi. Közel sem! Mint ahogy a suzuki, vagy a merci gyárban a melósé sem. És ŐK vannak többen.
    Robotautók... Nos ezt már feltalálták. Tömegközlekedésnek hívják. Tudom, ez most "kissé" más, de mégis ugyan arról szól. Ledolgozom a napot, szállnék a parkolóban álló autómba, ami egész nap mászkált, és takaríthatom ki a kőmüves után a sittport, a betépett hülyegyerek után az injekciós tűt, és a hányást? Hát kösz. NEM! Ha már megvettem, akkor ne más mocska után kelljen még takarítanom is!
    Másrészt, balesetek.
    Majd felnősz, és megtanulod, hogy az emberek idióták. Mindenki! Te is, és én sem vagyok kivétel. Hibázunk. Autóvezetés közben akár. Ezt el kell fogadni, tisztában kell vele lenni, és nem szabad anyázni rajta. Ezt hívják defenzív vezetésnek. Amíg idegesíted magad rajta, addig Te vagy az úton az idióta, nem a többiek, már elnézésed kérem. (Mondom ezt azért, mert egyrészt néhány százezer km a lábamban van, másrészt mikor születtem, (42 éve) lett apám hivatásos sofőr, így én az "anyósülésben nőttem fel"... Némi tapasztalatom tehát már akad.... Többnyire a fővárosban vezettem, szálltam már ki remegő lábakkal az autóból, (pl amikor az idióta buszsofőr a bosnyák téren beszorított 2 másik busz közé... Túléltem, és a kocsin sem lett egy karcolás sem)
    Harmadrészt. Elég furcsa világban élünk. Hackerek, terroristák... Belegondoltál abba, mekkora katasztrófát lehet okozni hálózatba kötött járművekkel? És még csak terrorista sem kell hozzá. Elég egy unatkozó 12 éves hülyegyerek.
    Én azt mondom, ez egy jópofa dolog. Mászkáljon a google ilyenekkel, szállítson ezzel a Coca cola, stb. De engem ne kényszerítsenek, hogy ilyet vegyek. Mert inkább járok egy 30 éves audival, vagy welorexel, mint egy ilyen szörnyszülöttel.
  • barret
    #40
    Azt is jó lenne tisztázni,hogy ezekre a járművekre kell-e jogosítvány,és utazás alatt lehet-e alkoholt fogyasztani! Mert ha csak egyik dolog is kiesik,akkor nincs értelme ennek...
    A robot vezet ugyebár,ő a felelős mindenért! Mint a buszsofőr.
    Utoljára szerkesztette: barret, 2016.03.30. 20:05:53
  • Tinman #39
    Ez a stílus biztosan szükséges ide? -.-

    Nem zavar, hogy egy teljesen más dologról beszélsz? Arról van szó, hogy JOGSZERŰ-e amit tettek? Nem.

    Ellenben te meg arról beszélsz, hogy mire elég az a pénz... 2 külön dolog és szerintem azt senki nem is vitatja, hogy a 9 Ft/km nem kevés, mert az. Tessék tömeg közlekedni, nem véletlen, hogy arra 86%-os támogatás van... erre ösztönöz az állam is: tömegközlekedjél, mert mindenkinek olcsóbb.
  • Tinman #38
    Ez bizony így igaz.
  • Tinman #37
    "Ezért nem kellene most össze hasonlítanod a robot autót az ember vezette autóval. Ui. a tény micsoda? Hogy jelenleg pontosan nulla darab robot autó van használatban."

    Nem. Olvass pls. utána, hogy millió levezetett km van a google autó mögött és nem tesztpályán. És tudod mi a durva? Hogy ezen autók a jelenlegi káoszban kell, hogy megállják a helyüket és milyen jól teszik! A szebb jövőben, ezek az autók egymásról is tudni fognak, elképzelhetetlen lesz egy durva karambol... persze majd jönnek a tenoristák és a gonosz haxorolók.

    "a robot autók jobban vezetnének mint az emberek"
    Pedig ez a helyzet. Hány baleset történt eddig? Elenyésző és az is leginkább emberi hiba miatt és nem azért, mert kiment a bal szenzor és az autó elütött egy gyalogost.

    "egy szaros op. rendszert nem képesek hibák nélkül megírni addig ne nagyon akarjanak robot vasakat építeni... azoknak is lesz op.rendszerük, vélhetően qurva sok biztonsági hibával"

    Gyerekek... csecsemők vagyunk ezen a téren. Senki nem állítja, hogy nem lesz sok csetlés-botlás, de azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy az az emberiség jövője, hogy 2200-ban még mindig be kell ülnöm az autóba és le kell vezetnem napi 250km-t alsó hangon, mert olyan a munkám, hogy a-b-c-d-e-f pontokat el kell érjem.

    Örüljünk inkább, hogy itt lehetünk egy drasztikus változás hajnalán és gondoljunk arra, hogy mennyire kellemes lesz majd a lesötétített önjáró autóban megkettyinteni melóba menet a szeretőnket, ahelyett hogy a dugóban anyáznánk, vagy éppen büntetőfékeznénk, mert most éppen ránk jött az 5 perc ;-)
  • Tinman #36
    A magyar dolgozó mindig jól akar járni, azt már megszoktuk. Hogy közben tönkremegy az ilyenek miatt a cég ahol húzza az igát, azt persze magasról leszarja. Ha mindig dolgozó becsülettel és tisztességgel végezne el a rá bízott munkát, és a munkaadói sem kizsigerelő rohadékok, akkor kérlek szépen az úgy hívják: sikertörténet. Sajnos nem egy céget ismerek, ahol a munkavállalók tisztességtelen magatartása végül a saját munkahelyük végleges megszűnéséhez vezetett. Olyat is ismerek, akinek szuper helye volt, de elkezdett maszekolni, visszaélt a rábízott rendelkezési jogokkal, abs. volt valaki idehaza, de végül pár év alatt a zsebbe maszekolásnak az ő telephelyének megszűnése lett a következménye... most 400km-el arrébb egy kis önjáró gépen mossa az osztrák Interspar padlóját.

    Az valóban vicc, hogy ez az összeg 9 Ft/km, viszont a bérletek min. 86%-át köteles téríteni a munkáltató, de sok helyen megadják a teljes 100%-ot. Nem véletlen. Senkinek sem célja, hogy a dolgozó a saját autójával járjon munkába, mert hiába kapna 100% üzemanyag térítést sokra nem menne vele, hiszen az autó amortizációja napi használat esetén abs. jelentős.

    Tetszik, nem tetszik 1 rendszám, 1 dolgozó, 1 térítés és aki emiatt perelné a munkáltatót, az 100%, hogy veszíteni fog... sőt, könnyen lehet, hogy visszatérítésre kötelezhetik a munkavállalót.
  • Tinman #35
    Ez a baj a magyarokkal. Alapértelmezettnek veszik, hogy nekik alanyi jogon minden jár, de, hogy a munkaadóval mi van, vagy ők mennyire fair-ek visszafelé, arról illik mélyen hallgatni. Ez a "jó" szokás persze abban a csodálatos rendszerben gyökerezik, ahol a mindent ellopunk, ami mozdítható szemlélet olyan természetes volt, mi ma egy jó kis korrupció.

    Továbbá! Az útiköltség térítés, ha olyan nagylelkű a vállalkozó (mert, hogy nem kötelező neki!), hogy megadja a személyautódra, akkor az kérem szépen km-re pontosan kiszámolt papíros és konkrét RENDSZÁM után történik a rendezése! Gy.k. -> 1 db. munkavállaló + 1 db. rendszám = 1 db. útiköltség térítés.

    "ha van egy cég aki /főre ad bejáráshoz támogatást, akkor azt adja mindenkinek egyformán."

    Ez így is működik a legtöbb helyen! Ahol nem így működik, ott tessék jelezni!

    "A bérek a béka segge alatt"

    Ez rettentő relatív. Tedd fel a kérdést, hogy mennyi a bérek vásárlóértéke... mert az egészen korrekt ám idehaza. És hidd el, nem szükséges mindenkinek A8-as Audival és iPhone6-al rendelkeznie, de ehhez bent a fejekben kell előbb rendet tenni és felismerni, hogy attól, hogy lehet kapni, még nem egészen biztos, hogy az valóban szükséges is...

    "és még csodálkozik a vezetés (miközben ott simán játszik a bmw stb.), hogy a dolgozók próbálna abból a pénzből amit kapnak a lehető legjobban kijönni. És ezt még meg is büntetik."

    Persze, hogy megbüntetik, mert nem jogszerű. 1 rendszám, 1 dolgozó, 1 útiköltségtérítés.

    "Na az ilyen cégtől a jó szakemberek húznak el a picsába vagy mennek külföldre."

    Aki el akar menni mosogatni, meg szalagmelóba, vagy szállodába lelke rajta, mehet 3x annyiért szolgának egy olyan országba, ahol az utolsók között is csak utolsó... cserébe a bére vásárlóértéke odakint szart se ér, csak itt jó elkölteni.
  • Macropus Rufus
    #34
    " 86%ban kell fizetnie a támogatást a cégnek nem?!"
    kocsival való közlekedés esetén nem. Ezért a példád innentől irreleváns.
    86%-k megtérítése CSAK a jegy v. bérletnek az árára vonatkozik.
    http://officina.hu/belfoeld/91-utazasi-koltsegterites

    Az 1000Ft-ot azért írtam mert kb. én is ennyit nyomok el egy nap uzsira. Látom értetted a példám lényegét. ;)

  • Macropus Rufus
    #33
    "Sőt ahol melóztam, valakit ki is rúgtak mert bejelentették hogy saját autókkal járnak be, de valójában négyen használtak egy kocsit, és összedobták a benyára a pénzt..."
    olvasd és értelmezd mit írt az aki a példát hozta: 4 vettek fel utazási támogatást de 1db autóval jöttek be 4-n.

    egyéb iránt (nem tudom, hogy a példában említetteknél ez a feltétel meg van-e)
    A 9Ft-os támogatás is CSAK akkor adható, amennyiben nincs közösségi közlekedés a munkahely és a lakás között.
    http://officina.hu/belfoeld/91-utazasi-koltsegterites

  • Szefmester
    #32
    De bazd már meg! ... 86%ban kell fizetnie a támogatást a cégnek nem?! De! Akkor számold azt hogy 50km-re laknak. Ez a sofőrnek 100km naponta ami 900Ft támogatás... amire ha a kocsija fogyaszt 5litert jár ~1650Ft a költsége.. Hol is van ez a 86%-hoz? jah a sehol... és kétlem hogy 5l az átlagfogyasztása.
    Lehet 4 embernél már taplóság, de két embernél is csak éppenhogy nullszaldós a dolog. A környezetszennyezés, a helyfoglalás a dugó meg teljesen lényegtelen dolog...

    Példád.. ha napi 1000Ft-ot adhatnék csak uzsonnára a gyereknek kurvára nem panaszkodnék mert van mit a tejbe aprítani. Tudod vannak családok ahol 1000Ft a négy fős család napi kajájára kell hogy elég legyen... De biztos ezt meg kell tapsikolni mert ugye 47ezerből meg lehet élni....
    Régen voltak normális kommentjeid, de mostanában undorítóan gyökér lettél.. mi a változás oka?
  • Macropus Rufus
    #31
    tudod a támogatás úgy megy, hogy indok kell miért kell neked a zsé. Pl. bejáráshoz. Okés. Kapod. Aztán kiderül, hogy nem is úgy jársz be, ahogy állítottad. Tehát valótlan indokkal kértél pénzt a cégtől. A másik: azért kapsz pénzt a cégtől mert pl. a kocsidat használod a cég érdekében is. De erről egy szép narancssárga füzetben be kell számolnod. Ez alapján kapod az elszámolást. Ha oda olyat ír be ami nem valós, akkor hazudik.
    Közelebbi példa: a kisfiad uzsonnára kapja a zsét, de a haverja hozza neki, a pénzen meg feleznek. És ez kiderül számodra. Gondolom mosolyogva megdicsérnéd, hogy ez az én fiam! Napi 1000Ft-al rántott le azzal az indokkal, hogy uzsira kell a pénz, közben valami marhaságra cseszte el.
  • Szefmester
    #30
    Milyen nemlétező költségről beszélsz? Számold már ki kérlek mire elég a saját kocsidnál a 9Ft km-ként... Dönthettek. Vagy tömegközlekednek és jóval korábban kell indulniuk és jóval később érnek haza, vagy játszanak minden nap parkolóhely vadászatot a telep körül, miközben saját zsebből finanszírozzák az utazás nem kis részét. (segítek, vidékről Pestre.. és a cég csak a közigazgatási határig fizette a bérletet... a bkv már nem fizetett ;) így is ők a köcsögök? tényleg... csak kicsit számolj már a tavalyi benyaárakkal meg a 9Ft támogatással, ne akkor amikor ezt az összeget meghatározták, meg az akkori árakkal amikor még elég is volt)
  • Macropus Rufus
    #29
    De azért azt is be kell látnod, hogy nem létező költség után felvenni a támogatást elég nagyfokú parasztságra utal.
  • Macropus Rufus
    #28
    "Nem ártana, ha tényekről beszélnél. Tény ugyanis, hogy az emberi hiba miatt következik be a balesetek simán 95%-a! Emberi hiba és nem lehet rákenni sem az időjárásra, sem a szellemekre. Az emberi tényezőt ki kell iktatni, mert félelmetes mennyiségű baleset történik az egész világon."
    ebben igazad van. Ezért nem kellene most össze hasonlítanod a robot autót az ember vezette autóval. Ui. a tény micsoda? Hogy jelenleg pontosan nulla darab robot autó van használatban. Tehát nem igazán állíthatod tényszerűen, hogy a robot autók jobban vezetnének mint az emberek akkor is ha millió számra lesznek az utakon. Majd amikor minden autó automatikusan fog közlekedni vissza térünk a kérdésre.
    (csak így zárójelben: amíg egy szaros op. rendszert nem képesek hibák nélkül megírni addig ne nagyon akarjanak robot vasakat építeni... azoknak is lesz op.rendszerük, vélhetően qurva sok biztonsági hibával...)
  • Szefmester
    #27
    ÚÚÚ de köcsögök voltak hogy jobban akartak járni. Számold már ki hogy egy átlagfogyasztással naponta 30km-ről bejárni meg vissza minden extra cirkálás nélkül mennyire jön ki havonta, és hogy a 9Ft km támogatás ebből mennyire is elég... ;)
  • Cat #26
    "elég fonák felfogás, hogy az jó, ha az autó éjjel-nappal ki van használva. Minek?"

    A parkolóhelyek ISZONYATOSAN sok helyet foglalnak el a városokban. Manapság ha veszel egy autót, kapsz mellé 10 négyzetméter felületet is. (Helyi lakosoknak ingyenes a parkolás.) Ez miért alapértelmezett dolog?
  • Ender Wiggin #25
    Olyan naív, aki azt hiszi, hogy még a mi életünkben leváltja az automatizált közlekedés 100%-ban a jelenlegit. Egyes országokban az (EU-n belül!!!!) még normális utak sincsenek, nemhogy egyéb infrastruktúra, ami ehhez kell. Meg aztán mit csinálnánk a soktízmillió jelenlegi járművel? Kompenzációt fizetnek a tulajdonosoknak aztán felhányják őet egy Mount Everestnyi kupacba? Meg milyen náci felfogás lenne ráerőltetni kötelező jelleggel bárkire a váltást (főleg, ha drága is a technológia)? Az meg nonszensz, hogy valaki megveszi a drága gépet és aztán az automatizálva idegeneket furikázik, akik beleszarnak meg belehánynak...És elég fonák felfogás, hogy az jó, ha az autó éjjel-nappal ki van használva. Minek? Ha kibír 150 ezret mindjuk nagy javítás nélkül, akkor miért jó az, ha ezt már 1 év alatt eléri, mondjuk 5-10 helyett? Nem az a jó, ha keveset használják és keveset is szennyezi a környezetét?
  • gforce9
    #24
    Nem. Ha van egy cég aki /főre ad bejáráshoz támogatást, akkor azt adja mindenkinek egyformán. Ha meg nem ad akkor nem ad. A bérek a béka segge alatt és még csodálkozik a vezetés (miközben ott simán játszik a bmw stb.), hogy a dolgozók próbálna abból a pénzből amit kapnak a lehető legjobban kijönni. És ezt még meg is büntetik. Na az ilyen cégtől a jó szakemberek húznak el a picsába vagy mennek külföldre. Emiatt tartunk ott. Mert hazánkfia tud dolgozni, ha megfizetik és nem cseszegetik minden szarért. Kapásból ismeretlenül lerohadékozni valakit is jó magyar kiskirályvállalkozói szokás.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.03.30. 16:32:02
  • Tinman #23
    Jól mondod! Szarrágó hozzáállás, amikor 4 ember vesz fel teszem azt 20k-t (x 4) 1 autóra. Ha én lettem volna a főnökük, visszamenőleg is behajtom rajtuk a pénzt, az k. élet!

    Értsétek már meg: Vannak szabályok, ilyen a KRESZ és ilyen a munkáltató és a munkavállaló közti szerződés is. Már pedig az nem teszi lehetővé azt, hogy 4 ember vesz fel támogatást 1 jármű után. Tipikus magyar mutyizós, okosba megoldós retekség. Pont ennek a mentalitásnak köszönhető, hogy lassan Szomália lenyom minket.
    Utoljára szerkesztette: Tinman, 2016.03.30. 16:19:46
  • Tinman #22
    "Mindenki magából indul ki, te is."

    Nem ártana, ha tényekről beszélnél. Tény ugyanis, hogy az emberi hiba miatt következik be a balesetek simán 95%-a! Emberi hiba és nem lehet rákenni sem az időjárásra, sem a szellemekre. Az emberi tényezőt ki kell iktatni, mert félelmetes mennyiségű baleset történik az egész világon.

    "Nyilvánvaló hogy te utálsz vezet. Én nem."
    Térjünk vissza a vezetés szeretetére 1m km után. Nyilván én sem az első 50k-t utáltam meg. Amúgy tudod mi a vicc? Valójában nekem sok bajom nincs a vezetéssel, ha egyetlen ember sincs az úton. Sőt simán el tudom magam képzelni egy 911-esben ahogy éppen egyik nyaralómból tépek át a másikba, de szó nincs erről. Az emberek miatt gyűlölök vezetni! Minden áldott nap, legalább 3-4 olyan szabálytalansággal szembesülök, amikor csak annyit tudok tenni, hogy anyázok. Elegem van tudatlan, gyakorlatlan, agresszív ostoba szarházi sofőrökből. ÉS az a szörnyű, hogy 100 autósból elég egyetlen 1 ilyen és máris az összes többire hatni fog! Ezerszer látom, hogy szépen halad dinamikusan egy sor, majd jön egy paraszt, bevág, fékezésre kényszerít min. 10 autóst, erre akad 1 aki ezen felhúzza magát és kezdődök a "vajon most ebből lesz-e baleset vagy sem?" c. játék. Ezek az emberek másokban félelmet, sok esetben megbotránkozást keltenek! Mit keresnek az úton? Mit?

    "Nyilvánvaló hogy te a jelenlegi viszonyok mellett is képes vagy a dugóban ülni, én inkább tömegközizek"

    Szerinted miért 1m levezetett km-ről beszélek? Megnézném, hogy vinnéd el a "tömegköziden" a 350m-es Cat5e dobozt, a 2 doboznyi IT szerelési kelléket, tápot, UPS-t és kb. egy kisebb boltnyi cuccot. Mondjuk én udvarolni is 450km-re jártam :-D

    BP meg úgy szar ahogy van és nem csak közlekedés szempontból, bár abban kiemelkedően szar. Éppen pár napja vezettem arra már megint... fujjj de utálom azt a várost :-/

    "Te a sofőrökkel szemben zéro toleranciát mondasz ki, magadat is beleértve"

    Így van! Az a baj, hogy én is hibázok. Nyilván a rutin nem kicsi és arra jöttem rá az utóbbi években, hogy a túlélés legjobb trükkje, ha mindenkiről a legrosszabbat tételezed fel: úgyis kijön, úgysem ad elsőbbséget, úgyis bevág, úgyis kielőz, úgyis megcsúszik, úgysem indexel, hosszú a sor. A párom néha nem is érti, hogy tudom előre, hogy mi fog történni, pedig rém egyszerű, a többség kocavezető, életében levezetett 30-40k km-el és index nélküli kocsikkal közlekednek, abs. jól megjósolható, hogy sok dolgot elbaxnak, hol készakarva, hol véletlenül.

    "miközben a jelenlegi robotkocsinál az emberi sofőrök 90%- még azért jobban vezet"

    Dehogy. Nem tudjuk számokkal alátámasztani, hogy a jelenlegi sofőrök, hogy vezetnek, de nekem aztán elhiheted: rettenetesen. Onnan tudod meg, hogy vezetnek, amikor bekerülnek a híradóba... csak az a gond, hogy az a nő, aki nem adott nekem elsőbbséget és a fülemmel is fékeznem kellett, hogy ne menjek bele a hátuljába, az nem kerül be a híradóba, mert nem történt "semmi". És minden nap csak idehaza tengernyi ilyen eset van... nem történik "semmi". Valójában pedig nagyon is történik, csak éppen nem készíthető róla kimutatás.

    "Amúgy én is azt mondom, hogy egyrészt a vezetésre való alkalmasságot a jelenlegi technikai szinten az autó is képes lenne tesztelni, és az indítást alkalmatlanság esetén megtagadni."

    Ez már régen megoldható lenne, mégsem tették meg. Rettentő szomorú!

    Azért azt ne feledd, hogy egy tökéletes érzelmi, értelmi állapotban levő sofőr is tud 2mp alatt dühöngő állattá változni és ez az, amiben a gép mindig is jobb lesz: betartja a szabályokat akkor is, ha éppen egy égő csikket dobtak szándákosan a szélvédődre.

    "Villamosítás + szovjet hatalom = Kommunizmus by Lenin
    Csonka Magyarország nem ország, Nagy-Magyarország mennyország by Maagyar Hiszekegy ;) "

    Állítólag vannak erre a problémára kiváló gyógyszerek...
  • gforce9
    #21
    Mert ha van egy kialkudott támogatás a bejárásra, a cégnek nem tökmindegy, hogy milyen módon használják fel a pénzt míg időben beérnek és a munka el van végezve? Ez ne haragudj meg, de tipikus szarrágó hozzáállás. Nehogy már a melósnak kicsit jobb legyen.... pff.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.03.30. 16:15:06
  • Tinman #20
    "Sőt ahol melóztam, valakit ki is rúgtak mert bejelentették hogy saját autókkal járnak be, de valójában négyen használtak egy kocsit, és összedobták a benyára a pénzt..."

    Még jó. Ugyanis mind a 4 rohadék felvette szépen az üzemanyag költség térítést, közben meg 1 autóval jártak be, a lé meg egész jól megmaradt nekik. Nem akarom a cégeket védeni, de azért van egy határ ám...
  • molnibalage83
    #19
    Sőt ahol melóztam, valakit ki is rúgtak mert bejelentették hogy saját autókkal járnak be, de valójában négyen használtak egy kocsit, és összedobták a benyára a pénzt...

    Ezt a részt nem értem.
  • boholy
    #18
    Már van, azaz részben autómata, 1 sofőr van csak, a tobbit a gép végzi, még. Tovább megyek, van már teljesen robotalizált bánya. Szerintem lassan eljutunk oda, hogy korlátozni kell a technika használatát, a növekvő munkanélküliség miatt.
    Utoljára szerkesztette: boholy, 2016.03.30. 15:35:21
  • zsgaby
    #17
    Értem amit mondasz a drónokkal, de azt látom hogy a google is személyautókkal teszteli kaliforniát és nem konténerszállító kamionnal, vagy kukásautóval. Na tényleg automata kukásautó hmm?
  • boholy
    #16
    Én is taxis vagyok, és nagyon sajnálom ezt a rossz megitélést, de tehetünk róla, ez tény. (Pontosabban, főleg a hiénák) Viszont felháborít az álalanositás, taxiosok többsége igen is becsületes.
    Nem kívánok ebből vitát nyitni, főleg annak tudatában, mennyire félre van informálva a lakosság a fizetett média által, illetve a tudatlan riporterek miatt, arról nem is beszélve, hogy kedves polgártársak többsége minden szart benyal, ahelyett h utánanézne a dolgoknak, pl dezivahitel. Nagyon összetett ez a dolog, ahhoz h leírjam és nem is erre a fórumra tartozik. Visszatérve a témához, gondolok itt, mindenféle buszsofőr, teherautó, kamion, metró, villamos, futárok, taxis, személyszállító stb..
  • Szefmester
    #15
    Én is kifejezetten örülnék ha a kocavezetők csak városi bérautókban furikáznának. jobbára bringával vagy tömegközlekedéssel haladok, de volt olyan év amikor vagy 7 alkalommal mondtam hogy jó lenne most egy autó, csak mert akkora terhet kellett vinnem ami kerékpárral már határeset, tömegközlekedés meg nem jár arra. Netán szimplán időkritikus volt a dolog.

    Az emberek 90% tökéletesen alkalmatlan a vezetésre. Nem csak mert béna, hanem a KRESZ-t is csak addig ismeri amíg le kell vizsgáznia. Ha ma a rendőrség kiállítana random tesztírásra valakit, jó eséllyel megbukna, még nemszopatós kérdések mellett is. ;)

    Minden gyökér saját autót akar, mert azzal tud villogni. Nem magánszféra meg tulajdon és környezet óvása (bacik.. jah bmeg... remélem a pénzt a boltban is gumikesztyűben fogod meg), hanem a presztizs, hogy nekem van autóm, neked nincs.

    Megveszik a batárjaikat, majd párhavonta beül valaki melléjük, mert többségében egyedül vezetnek. Volt is valami kerékpáros tüntetés ahol könnyű autó forma kereteket szereltek a bringásokra hogy ennyi helyet foglalnak az autósok az utakon... Ment is az anyázás az autósoktól rendesen hogy milyen bunkók.

    Kifejezetten fura azt is látni hogy mennyire büntetik a csoportos autóhasználatot a cégek. Mert a fogyasztás nő a több személlyel, de több embert nem támogatnak közös használatnál. Sőt ahol melóztam, valakit ki is rúgtak mert bejelentették hogy saját autókkal járnak be, de valójában négyen használtak egy kocsit, és összedobták a benyára a pénzt...

    Igenis jó ötlet ez az automata bérautó dolog. Baromira kevés embernek van szüksége olyan járműre ami önjáróknak nem megfelelő terepen közlekedik rendszeresen.
  • barret
    #14
    Elmennek becsületes rablónak,mert eddig zsíványul lopták a nép pénzét!
    Pl taxisok,stb.
  • boholy
    #13
    Engem az érdekelne a legjobban hogy mi lesz azzal a sok millio munkanélkülivel akik a jogsiukból élnek.
    Utoljára szerkesztette: boholy, 2016.03.30. 13:34:18