67
  • Tetsuo
    #67
    Én le sem sz@rom a témát. A csapból is ez folyik. Idelinkeltem, ami cikk elém jött.
    Viszont a cikk más nézőpontból közelít, azt is próbáld észrevenni, ne csak a saját szűk felfogásod szajkózd, x hozzászóláson keresztül. ;-)
  • kalapos01
    #66
    Gondolkozol is, vagy csak kétségbeesve keresed a netet, hátha valaki írt valamit, ami segít neked? Olvasd el a kommenteket. Ez nem egy nagy vasziszdasz. A legtöbb fő kategóriában jelölt film kap legalább egy Oscart. Amiket meg nem jelölnek fő kategóriában, azokat meg eleve nem kapnak fontos díjat. Amit írsz, az elég sok alműfajra, vagy azonos csoportba tartozó filmre igaz.

    Lent arról volt szó, hogy nagyon sok holokausztos film készül, amikből nagyon kevés jut el a jelölésig. Viszont amelyik elég jó, hogy eljusson a jelölésig, az jó eséllyel kap is díjat. És nem feltétlenül azért, mert holokausztos, hanem azért, mert elég jó.
  • Tetsuo
    #65
    Csak neked.
    "Nearly 85 percent of all Holocaust-themed Oscar nominees—going back to the first, ‘The Diary of Anne Frank’ (1959)—have received at least one Academy Award."
    Magyarul, de gyomorforgatóan "hazabeszélve": Itt.
  • NEXUS6
    #64
    Ezt itt senki nem mondta, az eredeti hsz-ben a "könnyű nyerni" kifejezés volt.
    Amúgy meg miért 39-től nézzük, miért nem 29-től? Az Antant black propagandája már az I. VH alatt elkezdte a németeket megvádolni a hullák iparméretű égetésével, meg a szappangyártással, lámpaernyőkészítéssel, műtrágya gyártással, gyakorlatilag kialakítani a szadizmusig beteg szélsőséges nacionalista vademberképet. Ami miatt aztán pl. Merkel a mai napig megalázkodik bárminemű emberjogi kérdésben, beáldozva a nemzeti önbecsülést, vagy egyáltalán az emberi tartását.

    Elkövettek persze a németek is rengeteg embertelenséget, mint ahogy más nagy nemzetek, csak ugye a németek a II. VH után szinte semmit, a többiekkel ellentétben és a mai nemzedéknek és ebbe már akár Merkelt is bele lehet értenia semmi köze nincs az egészhez!
    Amikor előrángatunk egy ilyen filmet és újfent a németek orra alá dörgöljük, akkor Európa vezető államát hozzuk újfent erkölcsileg hátrányos pozícióba. Szal kis CT túlgondolással annak a pszichológiai műeletnek a részeként értelmezhetjük, amely a migránsválságtól a dízelbotrányon keresztül az ukrán helyzet béna kezeléséig terjed és hozza egész Európát egy hátrányos tárgyalási helyzetbe bármilyen téren.
  • iopi
    #63
    Nyilvánvaló, ebben egyetértünk. Én csak azzal a tévhittel szeretnék szembemenni, hogy a holokauszt téma önmagában elég a díjhoz.
  • ReszegKoldus
    #62
    Ott van minden abban a cikkben, amit lejjebb linkeltem.
    Az nyilvánvaló, hogy nem nyer minden holokauszt film minden évben oscart, de ilyet szerintem senki nem is állított.
    Meg eleve néha azért minimum jelölésig el kell juttatni a pedopapos, fekarabszolgás, buzis, hősamcsis/hősamcsikatonás, antirasszista filmeket (és szereplőiket stb) is, szóval nem könnyű eldönteniük, hogy mikor ki nyerjen :)
  • iopi
    #61
    Jöhetnek az idegen nyelvűből is a címek, de hát eddig nem jöttek. :)
  • iopi
    #60
    Jogos, nézzük csak '39-től :)
    Akkor kb. csak 76 év játszik.
  • ReszegKoldus
    #59
    Mondjuk az is igaz, hogy engem pont nem érdekel, hogy legjobb film, díszlet, világítás, forgatókönyv, mellékszereplő, jelmez kategóriában nyer valamit, ha egyszer az a témája, ami.
    Lehet nem ártott volna tisztáznom már az elején, hogy én az összes jajszegényzsidók/csúnyagonosznácik filmet ebbe a kategóriába sorolom, így nekem tökéletesen beleférnek az inglourious basterds félék is. :)

    Persze azokat is megértem, akik azért kérnek kizárólag legjobb film kategóriából x címet, mert tudják, hogy nincs :D
    Elsőre még "legjobb film\legjobb idegennyelvű film"-ről volt szó, de nyilván kiderült, hogy utóbbiból van több is, így maradt a "legjobb film", mert ott csak a svindler listája van :)
  • ReszegKoldus
    #58
    És mind a 88 évben volt jelölve ilyen film? Azért aranyos, hogy beleszámolod azokat az éveket is, amikor végképp nem is volt holokauszt :D
  • iopi
    #57
    Mi számít jó aránynak? 88 Best Picture díjnál tartunk. A Schindler listáján kívül tud még valaki címet, ami elvitte a díjat?
  • ReszegKoldus
    #56
    De ezek között nem csak a legjobb filmes nyertesek vannak

    És?

    Az megvan, hogy én nem állítottam sehol, hogy a holokauszt filmek automatikusan uszkár díjat nyernek, ugye? :D
    (Elég durva is lenne az általad említett mennyiségüket figyelembe véve)
    Viszont amelyiket jelölik, az elég jó arányban nyer...
    És mi nem megy magamtól? Ha egy zsidó sorolja fel az neked már nem is jó?



    Amúgy, akik annyira örülnek ennek az oscar díjnak és büszkék rá, azoknak majd a soron következő élet menetén remélem eszébe jut, hogy tulajdonképpen a holokausztnak köszönhetik :)
  • iopi
    #55
    Itt vannak a gondok, hogy sokan nagyon el vannak tévedve a nagy holokauszt=oscarozásban és azt sem tudják miről beszélnek.

    Az első feladat nem sikerült.

    Akkor kérek csak 5 címet az Oscar legjobb film kategóriában, amelyik nyert és a témája a holokauszt.
  • kalapos01
    #54
    Tetsuo szokás szerint Blikket olvas.
  • kalapos01
    #53
    Magadtól nem megy? Az megvan, hogy mit linkeltél? 57 év alatt elkészült rengeteg, rengeteg filmből csak 23 kapott jelölést és 20 nyert is. Nem túl jó arány. De ezek között nem csak a legjobb filmes nyertesek vannak, hanem színészesek, dokumentumfilmek, sőt, még a Tarantino-féle Becstelen brygantyk is.
  • ReszegKoldus
    #52
    The count is now 20 out of 23
  • NEXUS6
    #51
    Itt van mind konkrétan!
  • iopi
    #47
    Konkrét címeket szeretnék olvasni. Mindenhol azt olvasom, ezzel a témával fixen jön az Oscar, de az ezen a véleményen lévők még 3 címet is nehezen gereblyéznek össze.

  • NEXUS6
    #46
    Én olyan 85-ig néztem végig ebben a kategóriában a listát és olyan 6-7 gecinácis/zsidóromantikás II. VH filmet láttam köztük, szal lehet, hogy megvan az 10.

    Addig marhára az a sztereotípia működött, hogy francia/olasz dolce vita/bűnözős filmek nyertek, japán szamuráj filmek, meg svéd elvont filmek kaptak díjat. Az addig leszart K-európai országoknak ez egy jó belépési kategória, pl Szabó István Mephisto. De a németek sem voltak túldíjazottak, A bádogdobig, ami szintén egy náci korszakkal szembeni önkritikaként fogható fel, talán 1 díjat kaptak, 47-től.

    Szal kisország (pl. csehek is) bepróbálkozik ezzel a témával, van esélye.
  • hqx
    #44
    Azért az durva, hogy az RTL Klub, a ma reggeli mű'sorába, szinte teljesen kivágta a Nemes Jeles László beszédét, amit az Oscar-díjkiosztó gálán mondott. Csak az elejét hagyta meg. Mindig hozzák a formájukat...
  • iopi
    #43
    Kérek 10 címet ami holokauszt témával nyert legjobb film\legjobb idegennyelvű film díjat.
  • molnibalage83
    #42
    Mióta a Felhőatlaszt még csak nem is jelölték smink kategóriában, azóta a technikai díjaknál is azt mondom, hogy ezek idióták. Nem releváns, hogy kinek és mit adnak. Lásd Morricone díjazása is inkább életmű szagú. Még a főbb díjaknál is ilyen volt Di Caprio győzelme. Nem gondolom azt, hogy ez volt élete alakítása főleg egy olyan filmben, aminek története faék egyszerűségű...
  • NEXUS6
    #41
    Az a gáz, hogy ez a film csak olyan összefüggésben jelent valamit, hogy a klasszikus MadMax filmek rimékje. Azok viszont annak ellenére, hogy ma már klasszikusnak számítanak és mindenki ismeri őket, akkor is a tipikus nem olyan magas költségvetésű VHS akciófilmek voltak, amelyek ma már erősen közelítik nézhetőség határát, sajna alulról.

    Azokhoz képest persze egy öröm és bódottá, de ha most dobnák be ezt minden előzmény nélkül a piacra, akkor akkora bukta lenne, mint a picsa. És persze a kritikusok a földbe aláznák, már aki venné egyáltalán a fáradtságot, hogy írjon róla, de hogy az Oszi közelébe nem kerülne az hótziher!

    Én ennek fényében egy jó filmnek tartom, mert képes vagyok úgy elvonatkoztatni az előzménytől, de látom ennek, mint kultfilmnek a jelentőségét. Csinálhatnának egy legjobb rimék kategóriát, azt neki adnám, de hogy hatot, persze alapvetően gyak műszaki kategóriákat, na az valami benézés.

    Legjobb vágás? Szar filmeket, szar alapanyagot kell jól vágni, hát akkor ez pipa, mert itt az eredeti anyag miatt biztosítva volt. Legjobb látványtervezés? A sivatagon sokat nem kellett, a spéci verdák viszont jók voltak. Akkor legközelebb a Fasztésfúrióza 11 kapja a kopaszembert? Legjobb jelmez? Akkor már a Marsi jobb, igényesebb volt, mint a félmeztelenül ugráló hadfiak, nem? Legjobb maszk? A főgonoszéra gondolnak? Kb alsós farsangi beöltözős színvonalú. Legjobb hangekeverés/hangvágás? Ezen elgondolkoztam, hogy erre miért adnak 2 Oszit külön, de legyen. Szakmailag ezt nem tudom, nem akarom eldönteni, hogy miért ez a film volt a legjobb,
  • zetortraktor
    #40
    Az vajon nem esik le a Mad Max ellen ágáló janikának, hogy az Oscar nem Janika Awards? Attól, hogy neki nem tetszik egy film, vagy nem látja, hogy mi benne Oscar-kaliber (tippre nem ez az első ilyen film), még lehet az. Igazából azért lep meg, mert a Mad Max premierjét követően 1-2 héttel már szó volt arról, hogy Oscar-jelölésre esélyes lehet. Most komolyan: a BAFTA-ról is hazavitt 4 hasonló díjat, az AFI-n az év filmje lett, a vágók szakszervezete is odaadta neki az éves díját, Ausztráliában tarolt, stb. Komolyan, mintha az Oscar lenne az egyetlen, ahol elismerték volna.

    Vagy talán az okozza egyeseknél a sokkot, hogy adva van egy szinte mindenki által dicsért film, és neki nem jött be? Ez, izé, előfordul.
  • molnibalage83
    #39
    Többet. Egészen eddig a "szódával elmegy" volt, de a Deadpool bevállalóságga után az összes eddigi Marvel film egy vicc... Sőt, az összes képregényfilm. A Mad Max sem shakespeari mélységű, de legalább volt, amiben odatette magát, bár a vége annak is kőbugyuta volt....
  • Tinman #38
    Egyetértek. A Mad Max-nek mocsok jó hangulata volt és nem kell hörögni, nem a legjobb sztoriért, meg a legjobb forgatókönyvért kapott Oscart. Azért kapott amiben jó volt.
  • Tinman #37
    A Marvel egy rettentő bugyuta gyerekmese szériagyártó szerepében tetszeleg. A filmjeikhez képest a Mad Max egy mély dráma.

    Gyerekként nekem is volt képregény mániám, de a Marvel ócska szirupot gyárt, fárasztó CGI cunami értelem nélkül, egy szinten van a világ szégyene Transformers-sel.
  • Tinman #36
    Megnézted mire kapta? ;-)
  • Rita79
    #35
    A Marvel bőven hozza azt a világot, amit a képregények megteremtettek. Mi többet kéne hoznia azoknál ugyan?
  • Rita79
    #34
    Mad Max 6db???????? Ezt nem értem. Én egyelőre azon küszködök, hogy a felénél tovább tudjam folytatni.
  • Ender Wiggin #33
    Jó, hát igazából vitatkozni nem érdemes, mert ugye ízlés kérdése. Én azért tartom az Ex Machinát rossz filmnek, mert igazból nem futotta pár közhelyes eszmefuttatásnál többre és a végkifejlet minden logikának ellentmond. A meztelenséget is túltolták, nem tett hozzá semmit a jelenetekhez. Azt nem vitatom, hogy Vikander jobb, mint Lawrence, de mindkettő trendi középszer, akiket valamiért nagyon felkaptak (rosszmájúan azt feltételezem, hogy megfelelő helyen nyitották ki a szájukat). Chastain és Blunt hasonlóan túl sok mostanában, és kb. mindig egyanazt hozzák. Az azonos játék nem zavaró, ha évente van egy filmje valakinek, de mikor 4-5, az már gáz.Damon lehet, hogy nem jobb, mint Leo úgy általában, de a Marsiban sokkal erőteljesebb volt, mint a szokásos előretolt DiCaprio áll. És Damon képes átalakulni a szerepekhez. DiCaprio csak annyiban változik, hogy évente felkerül a fejére 5 kiló zsír.
  • Sequoyah
    #32
    A Mad Maxnek szerinte halalian jo es egyedi hangulatvilaga volt. Persze mint film szerintem eleg gyenge, de a technikai dijakat megerdemelte.
    Mondjuk nem mindet, mert ennyivel egyaltalan nem volt jobb, csak mazlija volt hogy minden kategoriat pont o nyert, nem csak 2-3at
  • IMYke2.0.0.0
    #31
    Új Mad Max film és Oscar-díj egy mondatban:
    Ráadásul hat (!)

    Hol késnek a Borg kockák már?!
    Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2016.02.29. 18:06:08
  • asgh
    #30
    Nem szeretném az egyik szart a másik ellenében védelmezni, a Marvelleknek nyilván megvan a maguk kötött rágógumi látványvilága, amiből nem léphetnek ki.
    Ettől függetlenül a Mad Max-nek egyetlen eredetinek számító momentuma sem volt. Sztori nulla, rendezés nulla, mint látványfilm erősen középmezőny, mint retro nosztalgia oké, de ez nem ér 6 Oscart, pontosabban az Oscar nem ér semmit, ha ilyeneknek osztogatják.
  • lac coo
    #29
    Azért a Mad Max ordasan jó légkört, képi világot mutatott, a Marvel szeretne csak a cipőtalpáig elérni egyszer ...
  • Katalizátor
    #28
    Moont tényleg nem érte el, de azért nem volt sokkal rosszabb.
    Vikander meg sztem jobb, mint Lawrence, bár egyik sem nyomott mély alakításokat, de ez talán nem is számít, hisz ezt az adott fil témája követeli meg.
    Damon meg nem jobb mint Leo! :)
  • asgh
    #27
    Az idei Oscar egyszerűen szégyen.
    Az egész olyanná vált, mint valami szépségkirálynő választás: mindenki futotta a kötelező köröket, Leonardo szónokol a klímaváltozásról, a holokauszt idén Magyarországnak jutott (legyünk rá büszkék, hogy egyáltalán beengedtek a pályára), a legjobb filmet a hős újságírók kapták, akik mindig az igazat, csakis az igazat, futottak még: transzszexuálisok.
    Már csak annyi hiányzott, hogy valaki sírásra görbülő szájjal benyögje, hogy világbéke.

    Ami a filmszakmai részét illet, ott sikerült idén eljutni a legaljáig.
    Egy olyan nulla film, mint a Mad Max a legjobb film és legjobb rendezés kategóriában is jelölt volt és el hozott is 6 díjat, miközben _semmiben_ sem tudott jobb kimagaslóbb teljesítményt felmutatni, mint bármelyik agyatlan marvel adaptáció.
    A legviccesebb a díjak között pedig vitathatatlanul az Ex-Machina volt. Kezdjük ott, hogy ez a film mind sztoriban, mind megvalósításban egy jobb tv sorozat epizód színvonalát sem érte el (elég csak a Humans-t vagy a Black Mirror-t említeni). VFX-ben meg aztán az égvilágon semmi különlegeset nem mutatott. (Lehet a Star Wars VII.-et nem szeretni, de vfx-ben szimplán lemosták a mezőnyt, ez nettó szakmai kérdés.)
    Eddig legalább elmondható volt az Oscarról, hogy bár a nagyobb PR-t jelentő díjakat politikai alapon osztották ki, legalább a szakmai nívóra valamennyire figyeltek, vagy legalább adtak az adott terület szakértőinek véleményére. Így pl. az operatőr, vfx, maszk, vágó, hangeditor, stb. szakmai díjak valódi értékmérőnek számítottak. Mostanáig.

    (Szerk: nem tudom miért gombabácsi üzenetéhez linkeli a hozzászólást, nem neki szántam és változtatni sem lehet.)
    Utoljára szerkesztette: asgh, 2016.02.29. 16:02:20
  • Ender Wiggin #26
    Damon jobb volt, mint DiCaprio. Utóbbi mér gyerekként is ugyanezzel az eszköztárral rendelkezett: dagadó nyaki és feji vénák, agyvérzésés arckifejezés. Ennyi. Az Ex Machina szar film volt. A Moonnak a közelében sem. De legalább volt pár modell puci benne. Az is valami. De Vikandert nagyon felkapták, érdemtelenül (mint Lawrencet pár éve).
  • NEXUS6
    #25
    Naaaa, egy kétszereplős, izé háromszereplős filmet, nem elsőosztályú színészekkel ne vegyük már egy kalap alá egy gigaköltségvetésű filmmel. És itt most csak a vizualitásról beszélünk.

    Monnyuk Oscar Isaac mindkét filmben szerepelt, és nekem egyik kedvenc színészem is, és az Ex Machina-beli karaktere még mélyebb is azért, mint egy 3 snittes vadászpilótáé, de ugye itt megint csak nem erről beszélünk.

    Az Ex Machina, ugyan úgy mint a SW7 a nagy lehetőségek filmje volt. Aztán ugye amit aztán mindkettő el is bukott. Az ex Machina lehetett volna 2015 Moon-ja (még kevsebb szereplő, még kevesebb költségvetés). De sem látványban, sem sztoriban nem volt az a "baxus ezt nem hiszem el, hogy ilyen kevés pénzből ezt meg lehet csinálni" effektus. A tudományos mélységet, az emberi karakterek összetettségének ábrázolását feladták (két autista informatikus, meg egy robotcsaj, ja még túl si spirázták!) csináltak egy lovesztorit mészárlóshorrorral vegyítve. Ne már!
  • lac coo
    #24
    +1