10
-
#10 Fagyogat, mint a franc... 10 percet nem lehet játszani vele rendesen.
Bár az új patchben elvileg javították a videodriveres fagyásokat.. na majd ránézek :)
Amúgy szimpi. Beleillik a Portal - Talos Principle - Quanum Conundrum körbe -
Flipike01 #9 A legtöbbünk számára ez a produkció túlságosan ingerszegény - Játékteszt -
dregnarr1 #8 Nekem egyáltalán nem okozott hányingert.
Még azt sem lehet mondani, hogy realisztikusabb ábrázolással "élethűbb" lenne, mivel konkrétan a környezet is ugyanolyan puzzle, mint a táblák vagy gépek. -
halaszlo #7 Bár a hányiger az valós... hosszabb játék határozott émelygést okoz a gyomromban. -
halaszlo #6 Aki szereti a fejtörőket, annak szórakoztató. Gyorsan, egymásra épülő, egyre nehezedő feladványokkal könnyű elmerülni benne. Ha pusztán fejtörők lennének, lehet, hogy hamar unalmassá válnának. De így a fejtörőkön keresztül lehet felfedezni egy ismeretlen világot, ami lehet, hogy egy kicsit álomszerű, de talán nem véletlenül... -
#5 Egyrészt sokaknál okoz hányingert
Milesz VRnél jézusom
Másrészt sokan ott fogják hagyni mert nincsenek megadva sehol a szabályok
Mire gondolt a kolto
Nem nyolc évig irta csak a motrot szerezte meg nehezen azért az nem ugyanaz
Durván tulszinezett az egész amitol a valosagérzetnek gyorsan lonek
meg ezek csak szétszort táblás logikai játékok egy szigetem te ha találnál az erdobe egy ilyen táblát elkezdenéd megoldani dehogy mert életidegen
Tehetett volna mogé egy utos torténetet
Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.02.09. 12:05:45 -
Fbn Lx #4 Én addig éreztem a cikkíróhoz hasonlóan, amíg nem kezdtem el jobban megismerni a szigetet (az első néhány órában), tehát mindenképp kell időt adni a játéknak, és ha valami nem megy még, akkor továbbállni, felismerni, hogy nem tudod még a megfelelő szabályt.
Mivel a sziget szép és művészien megtervezett, némelyik feladvány pedig a zsenialitás határát veri, ezért nem nehéz időt adni neki, hogy kibontakozzon, és elkezdj célokat kitűzni magad elé.
A végére nagyon megszerettem a szigetet, és az egész kígyóhúzogatós mechanikát, a szabályokat meg a felfedezést.
Ha megkeresed és meghallgatod / megnézed a felvételeket amiket elszórva találsz, néha keményebb munkával elérhető helyeken, akkor lassan kibontakozik a játéknak egy mögöttes tartalma, alapgondolata, ami talán mindenkinek egy kicsit mást ad. De mindenképp komoly kérdéseket feszeget, amit nem nehéz felismerni, és ami elgondolkodtat, de a witnessben minden válaszért meg kell dolgoznod.
Talán egy leginkább központi gondolat, ami a játékon végighúzódik, az emberi kíváncsiság, a környezeted szabályainak megismerése és alkalmazás olyan módon, hogy semmit nem kapsz készen - végső soron minden szabály a saját elméd terméke, ami egy rejtett objektív igazságot kielégítően közelít. Tehát olyan elméleteket gyártasz, amik kielégítik a kísérletezés próbáját.
Emiatt tartom furcsának azt a kritikát a cikkíró részéről, hogy a szigetet önerőből kell felfedezned, sehol nem fogja a kezed, és nincsenek guideline-ok ahhoz, hogy milyen sorrendben leszel képes a felfedezéseket megtenni. A játék egy áldozás a tudományos módszer előtt.
Ha a karakterednek monológjai lennének, az a te elméd számára egy kívülről érkező segítségként lenne felfogható, és a problémamegoldással való azonosulást sértené. Itt a karakter te magad vagy, így a monológod maximum az lehet, amikor a monitor előtt ismételgeted, hogy 'ezt hogy a picsába'.
A zene hiányával kapcsolatos kritikát sokfelől hallani, de azt hiszem, hogy akik ezt a kritikát teszik, azok nem játszottak eleget a játékkal egyrészt, másrészt pedig nem értik igazán.
Vannak olyan alkalmak a játékban egyébként, ahol a háttérzene hátráltatna, vagy egyszerűen lerombolná az élményt. Ha hangokat hallasz a játékban, annak sokszor jelentősége van, ambient, és biztos, hogy a környezetedben lévő hangforrásból származik, például egy hangszóróból. a witnessben nem hallasz olyan hangokat, amik nem a környezeted valamilyen eleméből származnak, tehát nem lesz háttérzene, ez egy dizájnelem a játékban, és egy abszolút jó döntés, ami segíti az immerziót. Ennek fényében a hanghatásokat értékelve el lehet mondani, hogy ahol hang van, az oda tökéletesen megfelel (egy kivétel a panelek búgása és a pingelés, ami a kezdőpontokat jelöli, ami egy idő után idegesítővé válhat).
A játék egyébként alapvetően kétféle készségre épít, az egyik az a fajta mintafelismerés és térbeli intelligencia, amit a modern iq-tesztek, például a mensa tesztjei használnak, a másik pedig a környezeted alapos megfigyelésének készsége.
Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2016.02.07. 15:44:25 -
Fbn Lx #3 kb akkora élményt adott nekem, mint a talos principle, de a két játéknak mások az erősségei, illetve a witness talán kicsivel nehezebb. ha a talos 7/10 volt, akkor a witness egy erős 8/10-es kihívás. -
gombabácsi #2 olyannak tűnik mint a thalos principle -
dregnarr1 #1 A legtöbb, megbízható kiadó féláras, 2-3 órás gyűjtögetős+kombinálós kalandjátékai jobbak nála, nem érdemes egyáltalán foglalkozni vele.