79
  • Jawarider
    #79
    Gondolom az lesz a következő, hogy aki csupán ilyen app fejlesztésére gondol menjen a dutyiba.

    Fura, hogy nem a saját cumiztatásuk ellen, hanem a monopol helyzetük megőrzése miatt tüntetnek...
    /Über törvényességét most nem minősítem/
  • alyr2
    #78
    itt a 4km 2500 ami igazabol erdekes..
  • molnibalage83
    #77
    Dinnyét vetet össze a szotyival... A Taxi csak a leginkább csúcsidőszakban nem jön. Ha meg éppen senki nem megy oszkárral arra, amerra akarsz, akkor kitörölheted a segged...
  • alyr2
    #76
    én pesten taxival utoljára 2014ben utaztam..miskolcról fölmentem oszkárral pestre 2000 forintbol.., aztán pesten taxival mentem 4 km 2500 ért..kicsit túlárazottak...meg pofátlanok is néha..ezért kerülöm
  • ostoros
    #75
    A sci-fiket hanyagoljuk!
  • molnibalage83
    #74
    Ott is tarkón kell baszni, aki nem tesz eleget a szabályoknak. Márpedig az uberesek nem tesznek. Ennyi...
  • Tikal #73
    Látom még mindig nem fogod fel, hogy nem a 90-s években élük, előbb utóbb úgy is végük a taxisoknak, mert fejlődik a világ, a technológia. Szerinted ha bejönnek az önvezető autók akkor mi lesz a taxisokkal? Változtatni kell a szabályozáson, mint ahogy mindig, amikor új megoldások bukkanak fel bármilyen területen az életben. Ha ezt képtelen vagy felfogni akkor te vagy sajnos a hülye, de még inkább ostoba, ha már elkezdtük egymást jelzőkkel illetni...amit nem bánnám ha nem folytatnánk, mert nem szívesen mennék le a szintedre, szóval maradjunk az érveknél.
  • ostoros
    #72
    Ja, persze. Volt egy eddigi szabályozás, és bepofátlankodik egy csaló, és nem ám a csalót kell megbüntetni/ eltiltani, hanem még változtassuk úgy a szabályokat, hogy az legyen a legális, igaz?
    Hülye.
  • gforce9
    #71
    Csak halkan jegyzem meg, hogy a taxisoknál sokszor az is gond, hogy nincs semmiféle szakmájuk (tisztelet a kivételnek). Tudnak autót vezetni a taxizáshoz szükséges vizsgákat, illetve vizsgálatokat elvégezték és ennyi. Az anyagi forrásaik jórészét az autójukba ölik. Ha be kell zárniuk a boltot, a semmiből kell újraépíteni az életüket, szakmát tanulni vagy elmenni betanított munkásnak. Ami eléggé erős, főleg egy idősebb embernek. Van egy ilyen zöngéje is ennek az ügynek, ami egyébként szerintem emberi szempontból azért megérthető.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.01.21. 12:38:04
  • Tikal #70
    Látom egyesek még mindig nem fogják fel.... akkor változtassanak a szabályzáson... a tiltás nem megoldás. Előbb utóbb úgy is eltűnik a taxizás ezen formája.
  • molnibalage83
    #69
    Látom egyesek még mindig nem fogják fel, hogy mi a probléma....

    Jelenleg az überes sofőr 100%-ban pont az a szolgáltatást adja, mint nem egy taxis cég úgy, hogy rá semmiféle szabály nem vonatokzik rá. Pontosabban vonatkozik, csak nem tartják be, pedig a törvény szerint ugyanazt csinálják, mint a taxisok. Ez az egyenlők között az egyenlőbb tipikus esete...
  • Tikal #68
    Tiltsuk be a fejlődést!!
  • ostoros
    #67
    Vagy be is lehet tiltani, és kész. Vagy előírni, hogy egy munkás bérének megfelelő adót kell kicsengetni minden egyes robot után.
  • Tikal #66
    A változás elkerülhetetlen, a technológia fejlődik, a robotautók jönnek...nem tehetsz semmit... ja de, szervezhetsz géprombolást mint 100 éve
  • ostoros
    #65
    Kivéve ha azokat csapkodjuk, akik a változás mozgatói.
  • Tikal #64
    Persze, hogy taníttatta őket az állam... de történt ami történt, most ott vannak ahol. Utcaseprőkkel, fűkaszálással nem mennek semmire...

    Az hogy az Uber hol adózik nem a legfaszább, de erre nem az a válasz hogy akkor huzzon innen. Meg kell velük állapodni. A taxi szakma kihalóban, Dániában a miniszterek is ezzel járnak, és kb megmondták a taxisoknak, hogy evvan, 5 év múlva már nem ez a piac lesz, alkalmazkodjanak ( jönnek az önvezető taxik ). Lehet itthon is csapkodni az asztalt, de változik a világ, és a csapkodástól nem fog megállni.
  • ostoros
    #63
    Tanítás is van a programban. Nem is tudtad? Különféle kézműves szakmákat tanulhattak ki a jelentkezők...
    Egyébként egyszer már tanította őket az állam, ugye, 18 éves korukig...
  • Tikal #62
    ugye, ebből a pénzből nem lehetne a szerencsétleneket tanítani esetleg.. mert utcaseprésből fog nyugdíjba menni, vagy mi? ...
  • ostoros
    #61
    Hát ha eddig a postást várták, ugye...
  • Tikal #60
    és milyen jó a közmunkásoknak, hasznos munkával járulnak hozzá az ország GDP-jéhez :)
  • molnibalage83
    #59
    Csak elsőre nem ez kommunikálták és ezért ment félre az egész kezdeményezés. Az Uberrel dolgozók jelenleg valahogy egyenlőbbek az egyenlők között.
  • ostoros
    #58
    Annyit termel, mint ha ugyanazt a munkát a haver cége végezné el háromszoros áron. Mert ugye a közmunkások előtt is volt aki elvégezte ezeket a dolgokat. Háromszoros árért.
  • Pluskast
    #57
    Nem, a taxisok azt mondják, hogy az Uberre is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak mint rájuk (tekintve, hogy ugyanazt a szolgáltatást végzik a kérés jogos), ha pedig ez nem történik meg, na akkor tiltsák be.
    Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2016.01.20. 10:08:06
  • Tikal #56
    és az Uber tehet róla vagy a vezér? ... a közmunka nem sok GDP-t termel :)
    Utoljára szerkesztette: Tikal, 2016.01.20. 02:49:57
  • KaOz
    #55
    Csodálatosan leírtad. Igen a tőke áramlik ki. Több éve ez megy, igen.
    Nekem a problémám az, hogy pár ember által nagyra tartott taxis röhöhgve húzza le a saját honfitársát is akár, mert megteheti. Itt akkor hol a szabályozás? 1.
    2. A problémám az, hogy gúvadt szemmel követelik a betiltást, miér nem azt hogy szabályozzák őket is??? Humánusabb lenne.
    3. Ha nem 8000 pénzt mond be nekem a forma, hanem 4000-et, ami valljuk be inkább reális, gdp ide vagy oda, boldogan választom a taxit de nem így volt. Ugyan azt csinálják mint egy időben a balatonnál, amikor kaszálták a népet utána meg pár évig sírás volt, mert a kutya nem kívánta a sajtos tejfölös lángost 4000-ért.
    Mindenki belátja, hogy elszálltak. Tipikus, ha nekem szarul megy, mindenkinek menjen szarul és nem értek egyet velük de nagyonnem.
    Magukat járatják le a szememben.
  • ostoros
    #54
    Igen. Csak közben a magyar GDP 2 és félszerese áramlott ki az országból.
    http://pogiblog.postr.hu/offshore
    Szarból nem lehet várat építeni.
  • Tikal #53
    hát igen, mert most hogy az egészségügy, felsőoktatás, társadalombiztosítás, tömegközlekedés állami felügyelet alatt van csodás minden... ja nem :D Az egészségügy szétbaszva, az oktatás szintén... a TB szintén... és jéé, milyen csúcs szuper a tömegközlekedés, még mindig kibaszott jegylyukasztás van 2016-ban :DD
    Nem azt mondom, persze, hogy legyen szabad piaci verseny ezeken a területeken, de azt azért lássuk már, hogy az állam igencsak elbaszott egy csomó mindent
  • ostoros
    #52
    "Érdekes olvasni a reakciókat már második napja. Sosem gondoltam volna, hogy ez lesz a közvélekedés...
    Remélem, akik most a szabad piaci versenyt éljenzik, hasonlóan tesznek majd, amikor az egészségügy, felsőoktatás, társadalombiztosítás, tömegközlekedés és még megannyi minden szabad piaci alapon zajlik majd. A szabad piac mindig azoknak kedvez, akiknek több pénzük van, azok pedig általában nem mi vagyunk. Olcsóbb pedig ugye minden csak addig lesz, amíg van konkurencia. Ha a hazai szolgáltatók szépen tönkremennek, akkor az lesz majd, mint ami volt a cukorgyárakkal, autógyárakkal, textiliparral, stb... Az egyik magyar dolgozik 10 forintért azon, amit a másik magyar megvesz 30 forintért, és 20 forint kimegy az országból ahelyett, hogy az egyik magyar kapna 50 forintot azért, amit a másik magyar megvesz 50 forintért, és minden pénz nálunk maradna. Így szegényedik el az ország, és így lesz mindenkinek egyre nehezebb kifizetni a 30 forintot is. Hogy a rendszerváltás után egy szocializmusban felnőtt generációval ezt az átlátszó trükköt meg lehetett csinálni, az érthető. De hogy a kapitalizmus 37. évében még mindig ott tartunk, hogy önként hajtjuk a fejünket az igába, és azt hirdetjük, hogy ha a taxis drágább, akkor pusztuljon... ez nem érthető! Pedig a politikusok ezúttal megtették a magukét, a betiltás megvan, csak be kéne tartani - és nemcsak a sofőröknek, az utasoknak is! Ha az utasban a szabálykövetés és a társadalmi felelősségvállalás közül bármelyik működik, taxit fog hívni. Ha nem, akkor nem az Uberre kell haragudni, csak ismét bebizonyítottuk, hogy egy életképtelen nemzet vagyunk. "
  • Tikal #51
    Oszkár ellen is lesz majd tüntetés? Mondjuk a busztársaságok meg a MÁV összefoghatna ellene....
  • ostoros
    #50
    Blöki.
  • Sippie
    #49
    a kedves rokonaid ugatnak legfeljebb ;)

    #46 minden bizonnyal. Meg a fodrászok is rendesen adóznak.
  • ostoros
    #48
    Tudom. Csak nem volt kedvem részletezni.
    Ami érdekes még, hogy olyan 10 ezer ember veszítheti el az állását, de az nem baj úgy tűnik, bezzeg amikor a Tesco kivonulása kerül szóba, akkor mindenki fel szokott hördülni, hogy "10 ezer állás szűnik meg".

    Érdekes ez. A multi mellett mindig találnak érveket az újságírók. A kisember mellett viszont sosem!
  • Pluskast
    #47
    Az adózás csak egy dolog. Semmi költséget nem fizetnek meg amit egy taxisnak meg a jogszabályok szerint meg kell.
  • Pluskast
    #46
    Aha. Ez kb olyan hülye általánosítás mint, hogy minden politikus korrupt.
  • ostoros
    #45
    Aha. Elcsalod az áfát, és még te ugatsz? Érdekes.
  • Sippie
    #44
    elfelejtetted megkérdezni, hogy "számla nélkül mennyi" ;)
  • Sippie
    #43
    mert a taxisok aztán adóznak... azért vannak 52ezres nyugdíjjal, mert olyan piszoksokat fizettek be az államkasszába.
  • ostoros
    #42
    Az uber használók nem adóznak, az uberes sofőrök sem adóznak. Az uber aztán végképp nem adózik.
    Ehhez képest több ezer ember megélhetését veszélyeztetik.
  • Jawarider
    #41
    Én is így jártam.

    Aztán elővettem a 300 Ft-s gyűjtőjegyemet és felültem a három(!) Újpest irányába menő éjszakaik egyikére és ott voltam emberi idő alatt.....
  • asgh
    #40
    A taxisok elk..rták, mert amikor az élesedő verseny miatt kezdtek fokozatosan lejjebb kúszni az árak, akkor kilobbizták maguknak a magasabb fix árakat. Az állam meg úgy volt vele, hogy ám legyen, de cserébe szigorítunk a szabályokon: sárga taxi, friss műszaki, szigorúbb alkalmassági vizsgálat, nav kompatibilis taxióra, kötelező bankkártya elfogadás, stb. Ha már többet fizet az utas, legalább legyen miért.
    Ez eleinte szépen ki is szorította a ratyibb maszekokat meg a hiénák (egy részét) a piacról, de azzal nem számoltak, hogy valaki "rendszeren kívülről" teremt konkurenciát a taxizásnak.
    Az Uber betiltását követelni persze olyan, mint amikor a jégbizniszben utazó nagyvállalkozók anno az USA-ban betiltatták a hűtőgépet mondván, hogy Isten ellen való sátáni szerkezet.
    Csak idő kérdése, hogy mikor milyen formában bukkan fel ugyanaz az üzleti modell ismét, mert a konfliktus nem az Uber és a taxisok, hanem egy idejét múlt és egy új, flexibilisebb üzleti modell között van.
    Értelmetlen ezért keresztbe feküdni, mert ha betiltják az Ubert, akkor úgyis jön egy másik, kicsit más szabályokkal és kezdődik a vircsaft elölről.
    Az állam max. annyit tud tenni, hogy az Uberen is számon kéri a taxisok számára kötelező szabályokat. Nyilván nem az összeset, hiszen az Uber sofőrök nagy többsége másodállásban, kiegészítő keresetként szállít utasokat, így bizonyos szabályokat értelmetlen alkalmazni velük szemben.
    Pl. a sárga szín a taxik esetén azért fontos, hogy bárki könnyen megkülönböztethesse őket a magánautóktól, viszont az Uber kocsikat eleve nem lehet az utcán leinteni, így tök mindegy, hogy milyenre festik őket. A taxiórának és a kártya elfogadásnak sincs sok értelme, mert a rendszer a sofőrtől függetlenül, eleve online intézi a fizetést.
    Ami tehát felmerülhet, mint szabályozandó kérdés, az a sofőr alkalmassága (helyismeret, egészségügyi alkalmasság, bűntelen előélet), a kocsik műszaki állapota és a tarifa.
    Ha jól tudom, ezekből az első kettőben az Uber igyekszik alkalmazkodni, a fő kérdés tehát a fix tarifa maradt. Az Uber üzleti modelljének a lényege ugyanis pont az, hogy folyamatosan változnak az árak: ha kevés a sofőr, akkor árat emelnek, ha sok, akkor csökkentenek.
    Ebben viszont elég faramuci helyzet alakult ki: a taxisok pont abban várják a társadalom támogatását (tüntetéseket, utcai akciókat ugyebár ilyen céllal szokás szervezni), amiben az Uber vonzó a társadalomnak, azaz a taxisok abban szeretnének támogatókat szerezni, hogy maradjanak mesterségesen magasan az árak egy optimálisabb, flexibilisebb rendszerrel szemben.
    Szerintem ennek a balhénak is az lesz a vége, hogy "majd megunják és hazamennek" (hogy klasszikust idézzek), mert a taxisok jelenlegi akciója valójában indulati alapú, a hangoztatott céljaikat eleve nem tudják elérni így a helyzetnek valójában csak egy megoldása van, hogy feladják.
    Utoljára szerkesztette: asgh, 2016.01.19. 15:20:18