5
  • Elmin
    #5
    "Én viszont azt látom, hogy ma már olcsóbban el tud repülni az ember például Madridba és vissza, mint megjárni vonattal Nyíregyházát."

    Ez engem is érdekelne, hogyan tudod megoldani 6000 FT-ból az oda és vissza utat.
  • Sequoyah
    #4
    Az egesz folyamat profitra torteno tuloptimalizasa okozza azt a kaoszt amit idonkent latunk, raadasul ez az amiert szinte mar nem lehet fix aron jegyet venni ket varos kozott.


    Hat az emberek ugy tunik egyelore inkabb elviselik a kaoszt (sot barmit elviselnek), csak hogy olcsobb legyen a jegyuk. Ha viszont neked fontosabb az egyszerubb jegyintezes, mint a jegy ara, akkor pedig nem is kell, hogy erdekeljen a kaosz, megveszed az jegyet az adott aron es kesz. Ha nem kell az ajanlatok kozott valogatnod akkor 10 perc alatt par kattintasbol megvan a jegy.
    Win-win.
  • kvp
    #3
    "Én viszont azt látom, hogy ma már olcsóbban el tud repülni az ember például Madridba és vissza, mint megjárni vonattal Nyíregyházát."

    Ennek az oka az, hogy kevesebb a repulogepek jarulekos koltsege, mivel a repuloknek nem kell sint vagy autopalyat epiteni es fenntartani. A repterek koltsege pedig minden extra ellenere kb. egy rendesebb palyaudvar szintjen van, raadasul az adott sebesseghez kepest az energiahatekonysaguk is jobb. (bar kisebb sebesseg eseten mar valoszinuleg a vasut nyerne)

    "Egyáltalán nem drágább, viszont sokkal fejlettebb. Buszoknál hol van csomagkezelés, mobilos checkin, külső árfigyelő oldalak, átszállási lehetőség stb.? Sehol."

    Nyugaton szerencsere ugyanzok a szolgaltatasok erhetoek el repulos, vonatos vagy eppen buszos utazas eseten, belertve az atszallast, akar repolo, vonat es busz kozott, elore tervezve, egy helyen lefogalva es fizetve. Egy legirforgalmi vallalat letrehozasa es uzemeltetese viszont jelentosen tobb toket igenyel mint egy buszos cege, koszonhetoen a dragabb eszkozoknek es illetekeknek. Ezert nagyobb hatekonysag is kell a versenykepes es nyereseges mukodeshez.

    "Pont azt magyarázza a csávó, hogy de igen, nagyon is számít. És a naposcsibének filmet sem kell berakni."

    Viszont a romlando elelmiszereket huteni kell. Nagyjabol ugyanolyan specialis igenyu arunak szamit az utas mint az eloallat, csak konnyebb rakodni, ellenben jobban oda kell figylni ra es nagyobb valoszinuseggel kesik a berakodasnal. A cegek vezetese es befektetoi szamara ugyanolyan tetel, csak masok az igenyei. Viszont a programokat ez nem zavarja, megkapjak a kiseroadatokat es onnantol az utas is csak egy tetel es nem feltetlen a legmagasabb profitot hozo.
  • Cat #2
    Hülyeségeket írsz.

    "addig optimalizaljak a profitot, hogy az embereknek eleguk lesz belole."
    Én viszont azt látom, hogy ma már olcsóbban el tud repülni az ember például Madridba és vissza, mint megjárni vonattal Nyíregyházát.

    "csak egy dragabb, de nem sokkal bonyolultabb formaja az osszes tobbi szallitmanyozasi tevekenysegnek"
    Egyáltalán nem drágább, viszont sokkal fejlettebb. Buszoknál hol van csomagkezelés, mobilos checkin, külső árfigyelő oldalak, átszállási lehetőség stb.? Sehol.

    "az sem szamit sokat az algoritmusok szempontjabol, hogy naposcsibet, dobozostejet vagy turistakat szallitanak."
    Pont azt magyarázza a csávó, hogy de igen, nagyon is számít. És a naposcsibének filmet sem kell berakni.

  • kvp
    #1
    Az egesz folyamat profitra torteno tuloptimalizasa okozza azt a kaoszt amit idonkent latunk, raadasul ez az amiert szinte mar nem lehet fix aron jegyet venni ket varos kozott. Gyakorlatilag egyfajta hataridos tozsdekkent mukodnek a helyfoglalasi rendszerek is. Ennek tipikus karikaturaja az angol vasuti rendszer, ahol ugyanezt alkalmaztak a vonatjegyekre, viszont sikerult annyira bonyolultta (es profit optimalizaltta) tenni a rendszert, hogy a legtobb ember mar meg sem probalkozik egy tavolsagi jegyvasarlassal, hanem inkabb mas alternativak utan nez. A legkikozlekedes is egy hasonlo irany fele mozog, azaz addig addig optimalizaljak a profitot, hogy az embereknek eleguk lesz belole.

    Egyebkent a bemutatott rendszerek sima vallalatiranyitasi, szallitmanyozasi megoldasok, amiket ugyanugy lehet hasznalni a teherautos rakomanyok vagy egy gyorsetterem halozat optimalizalasara is. A legi szallitmanyozas (mind teher, mind szemelyszallitas eseten) csak egy dragabb, de nem sokkal bonyolultabb formaja az osszes tobbi szallitmanyozasi tevekenysegnek, viszont a nagyobb penzek miatt tobbet is koltenek az optimalizaciora. Alapvetoen egy szoftver szamara teljesen mindegy, hogy buszrol vagy legibuszrol van szo es az sem szamit sokat az algoritmusok szempontjabol, hogy naposcsibet, dobozostejet vagy turistakat szallitanak.