• kvp
    #3
    "Én viszont azt látom, hogy ma már olcsóbban el tud repülni az ember például Madridba és vissza, mint megjárni vonattal Nyíregyházát."

    Ennek az oka az, hogy kevesebb a repulogepek jarulekos koltsege, mivel a repuloknek nem kell sint vagy autopalyat epiteni es fenntartani. A repterek koltsege pedig minden extra ellenere kb. egy rendesebb palyaudvar szintjen van, raadasul az adott sebesseghez kepest az energiahatekonysaguk is jobb. (bar kisebb sebesseg eseten mar valoszinuleg a vasut nyerne)

    "Egyáltalán nem drágább, viszont sokkal fejlettebb. Buszoknál hol van csomagkezelés, mobilos checkin, külső árfigyelő oldalak, átszállási lehetőség stb.? Sehol."

    Nyugaton szerencsere ugyanzok a szolgaltatasok erhetoek el repulos, vonatos vagy eppen buszos utazas eseten, belertve az atszallast, akar repolo, vonat es busz kozott, elore tervezve, egy helyen lefogalva es fizetve. Egy legirforgalmi vallalat letrehozasa es uzemeltetese viszont jelentosen tobb toket igenyel mint egy buszos cege, koszonhetoen a dragabb eszkozoknek es illetekeknek. Ezert nagyobb hatekonysag is kell a versenykepes es nyereseges mukodeshez.

    "Pont azt magyarázza a csávó, hogy de igen, nagyon is számít. És a naposcsibének filmet sem kell berakni."

    Viszont a romlando elelmiszereket huteni kell. Nagyjabol ugyanolyan specialis igenyu arunak szamit az utas mint az eloallat, csak konnyebb rakodni, ellenben jobban oda kell figylni ra es nagyobb valoszinuseggel kesik a berakodasnal. A cegek vezetese es befektetoi szamara ugyanolyan tetel, csak masok az igenyei. Viszont a programokat ez nem zavarja, megkapjak a kiseroadatokat es onnantol az utas is csak egy tetel es nem feltetlen a legmagasabb profitot hozo.