kvp#1
Az egesz folyamat profitra torteno tuloptimalizasa okozza azt a kaoszt amit idonkent latunk, raadasul ez az amiert szinte mar nem lehet fix aron jegyet venni ket varos kozott. Gyakorlatilag egyfajta hataridos tozsdekkent mukodnek a helyfoglalasi rendszerek is. Ennek tipikus karikaturaja az angol vasuti rendszer, ahol ugyanezt alkalmaztak a vonatjegyekre, viszont sikerult annyira bonyolultta (es profit optimalizaltta) tenni a rendszert, hogy a legtobb ember mar meg sem probalkozik egy tavolsagi jegyvasarlassal, hanem inkabb mas alternativak utan nez. A legkikozlekedes is egy hasonlo irany fele mozog, azaz addig addig optimalizaljak a profitot, hogy az embereknek eleguk lesz belole.
Egyebkent a bemutatott rendszerek sima vallalatiranyitasi, szallitmanyozasi megoldasok, amiket ugyanugy lehet hasznalni a teherautos rakomanyok vagy egy gyorsetterem halozat optimalizalasara is. A legi szallitmanyozas (mind teher, mind szemelyszallitas eseten) csak egy dragabb, de nem sokkal bonyolultabb formaja az osszes tobbi szallitmanyozasi tevekenysegnek, viszont a nagyobb penzek miatt tobbet is koltenek az optimalizaciora. Alapvetoen egy szoftver szamara teljesen mindegy, hogy buszrol vagy legibuszrol van szo es az sem szamit sokat az algoritmusok szempontjabol, hogy naposcsibet, dobozostejet vagy turistakat szallitanak.