6
  • lwb
    #6
    Igazából a történetet ismerve, egyáltalán nem kellett volna semmilyen "szörny" a játékba. Csak akkor meg milyen már a játék. A SOMA legnagyobb baja, hogy a történet nem passzol egy Amnesia típusú bujkálós horrorjátékba. Nincs értelme sem, pl annak hogy nem tudjuk magunkat megvédeni a játék második felében. Aki játszott vele, az tudja mire gondolok...

    Ami alapigazság: horrojátékhoz nem árt horrortörténetet írni.
  • botyika
    #5
    hát, az első felbukkanó járkáló robotig játszottam vele. sztem halálosan unalmas. tök lineáris játékmenet, a látvány nem rossz de nem is különösebben szép. ezeknek a játékoknak annyi a lényege, hogy mész, valami kapcsolót be kell kapcsolni vagy fejtörőt megoldani, hogy tovább tudj menni, aztán mész tovább. egyszerűbb betenni egy végigjátszást youtubba és végignézni mint egy filmet.
  • Atisz #4
    Az aktuális túllihegett indie-horrorjáték. Értem én, hogy néha fel kell kapni 1-1 független fejlesztők által készített játékot (direkt nem említem a kis költségvetést, mivel a steam-nek és a sok naiv embernek hála némely esetben iszonyatos mennyiségű pénzből készülnek olykor csapnivaló produktumok) és felmutatni, hogy lám, így is lehet, de azért szerintem a minőséget itt sem kéne a háttérbe szorítani. A Penumbra trilógia tök jó volt, ott méltán lehetett fényezni az indie játékok jelenlétét a piacon. A SOMA esetében szerintem óvatosabban kéne bánni a kollektív méltatással.

    - az alkalmanként felbukkanó fényeffektekkel gazdagon ellátott mechanikus izék, amik a szörnyek szerepét lennének hivatottak betölteni, nem félelmetesek, inkább idegesítőek

    - a külső mélytengeri terep meglehetősen sivár, a Bioshock 2-ben látottaknak a közelébe sem ér

    - még mindig nem tudok megbarátkozni a "nincs semmiféle fegyvered, ezért még félelmetesebb minden" koncepcióval: nem tudom elképzeli, hogy egy kósza vascsővel történő, hátulról kivitelezett ütésre ne legyen mód, a játékos mindenáron való lopakodásra és menekülésre való efféle rákényszerítése nagyon gáz (de legalább itt nincs infravörös kamera és konstans elemkeresgélés).

    A vízalatti sci-fi környezet viszont számomra mindenképpen pozitívum, bár annyira azért nem, hogy mindez elvigye a hátán az egész játékot. Fantáziadúsabb szörnyek kitalálásával és koncepcióváltással egy jó játék is lehetett volna a SOMA.
  • lwb
    #3
    Spoiler nélkül nehéz erre válaszolni, de inkább a fordítottja igaz, annak amit leírtál. Nem igazán horror a játék, inkább elgondolkodtató, dark sci-fi. És van filozófiai vonulata is, egy csomó kérdés felmerül a játék közben, ami miatt az ember úgy gondolja, hogy a kérdések köré írták a játékot. És ez sajnos meglátszik a játékon is, mert nem igazán félelmetes.

    Az Amnesia vagy az Alien, de még az Outlast is sokkal félelmetesebb. Ez inkább csak komor.

    Ennél többet spoiler nélkül nem lehet leírni.
  • Inquisitor
    #2
    " főszereplője pedig a súlyos mentális problémáktól szenvedő Simon Jarrett, aki orvosához látogatva, egy rutineljárás részeként egy furcsa helyen, a PATHOS-2 nevű elhagyott kutatóbázison ébred fel. "

    Rutineljárás? :D
    Egy gettó környék gyanús laborjában beül egy agyszkenner székbe, kb. minden egyes mozzanat súgalja már a játékosnak, hogy meneküljön onnan a fenébe. És az első pár perce csak a játéknak.
    Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.10.25. 16:19:27
  • Montanosz
    #1
    Vajon ki írta a kritikát?

    "..filozófiai gondolatok és a mély történetvezetés.."
    "...mélyen szántó filozófiai gondolatok..."

    Ugyanakkor..

    "...főszereplője pedig a súlyos mentális problémáktól szenvedő..."
    "...megkövült robotszörnyek között sétálva..."

    Ez egy Pc-s horror játék, semmi más.

    Attól hogy a náci birodalomban kutyaszar mentesek voltak a parkok még nem ér meg egy filozófiai fejtegetést DDD