6
-
#6 Igazából a történetet ismerve, egyáltalán nem kellett volna semmilyen "szörny" a játékba. Csak akkor meg milyen már a játék. A SOMA legnagyobb baja, hogy a történet nem passzol egy Amnesia típusú bujkálós horrorjátékba. Nincs értelme sem, pl annak hogy nem tudjuk magunkat megvédeni a játék második felében. Aki játszott vele, az tudja mire gondolok...
Ami alapigazság: horrojátékhoz nem árt horrortörténetet írni. -
#5 hát, az első felbukkanó járkáló robotig játszottam vele. sztem halálosan unalmas. tök lineáris játékmenet, a látvány nem rossz de nem is különösebben szép. ezeknek a játékoknak annyi a lényege, hogy mész, valami kapcsolót be kell kapcsolni vagy fejtörőt megoldani, hogy tovább tudj menni, aztán mész tovább. egyszerűbb betenni egy végigjátszást youtubba és végignézni mint egy filmet. -
#4 Az aktuális túllihegett indie-horrorjáték. Értem én, hogy néha fel kell kapni 1-1 független fejlesztők által készített játékot (direkt nem említem a kis költségvetést, mivel a steam-nek és a sok naiv embernek hála némely esetben iszonyatos mennyiségű pénzből készülnek olykor csapnivaló produktumok) és felmutatni, hogy lám, így is lehet, de azért szerintem a minőséget itt sem kéne a háttérbe szorítani. A Penumbra trilógia tök jó volt, ott méltán lehetett fényezni az indie játékok jelenlétét a piacon. A SOMA esetében szerintem óvatosabban kéne bánni a kollektív méltatással.
- az alkalmanként felbukkanó fényeffektekkel gazdagon ellátott mechanikus izék, amik a szörnyek szerepét lennének hivatottak betölteni, nem félelmetesek, inkább idegesítőek
- a külső mélytengeri terep meglehetősen sivár, a Bioshock 2-ben látottaknak a közelébe sem ér
- még mindig nem tudok megbarátkozni a "nincs semmiféle fegyvered, ezért még félelmetesebb minden" koncepcióval: nem tudom elképzeli, hogy egy kósza vascsővel történő, hátulról kivitelezett ütésre ne legyen mód, a játékos mindenáron való lopakodásra és menekülésre való efféle rákényszerítése nagyon gáz (de legalább itt nincs infravörös kamera és konstans elemkeresgélés).
A vízalatti sci-fi környezet viszont számomra mindenképpen pozitívum, bár annyira azért nem, hogy mindez elvigye a hátán az egész játékot. Fantáziadúsabb szörnyek kitalálásával és koncepcióváltással egy jó játék is lehetett volna a SOMA. -
#3 Spoiler nélkül nehéz erre válaszolni, de inkább a fordítottja igaz, annak amit leírtál. Nem igazán horror a játék, inkább elgondolkodtató, dark sci-fi. És van filozófiai vonulata is, egy csomó kérdés felmerül a játék közben, ami miatt az ember úgy gondolja, hogy a kérdések köré írták a játékot. És ez sajnos meglátszik a játékon is, mert nem igazán félelmetes.
Az Amnesia vagy az Alien, de még az Outlast is sokkal félelmetesebb. Ez inkább csak komor.
Ennél többet spoiler nélkül nem lehet leírni. -
Inquisitor #2 " főszereplője pedig a súlyos mentális problémáktól szenvedő Simon Jarrett, aki orvosához látogatva, egy rutineljárás részeként egy furcsa helyen, a PATHOS-2 nevű elhagyott kutatóbázison ébred fel. "
Rutineljárás? :D
Egy gettó környék gyanús laborjában beül egy agyszkenner székbe, kb. minden egyes mozzanat súgalja már a játékosnak, hogy meneküljön onnan a fenébe. És az első pár perce csak a játéknak.
Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.10.25. 16:19:27 -
#1 Vajon ki írta a kritikát?
"..filozófiai gondolatok és a mély történetvezetés.."
"...mélyen szántó filozófiai gondolatok..."
Ugyanakkor..
"...főszereplője pedig a súlyos mentális problémáktól szenvedő..."
"...megkövült robotszörnyek között sétálva..."
Ez egy Pc-s horror játék, semmi más.
Attól hogy a náci birodalomban kutyaszar mentesek voltak a parkok még nem ér meg egy filozófiai fejtegetést DDD