83
  • Tetsuo
    #83
    Ez hülyeség, mert ha 24 órára előre tervez a szolgáltató és azt közli mindenkivel, akkor máshogy alakul a fogyasztás is, amit előre eltervezett.
    Éjszakai áram régóta (évtizedek) nincs, vezérelt áramnak hívják és minden fogyasztási völgyben bekapcsol, sokszor nappal is.
  • felemelő
    #82
    Csak egy példa, hogy mennyire másként kellene már most működnie a dolgoknak.
    Nem csak éjszakai és nappali áram tarifa kellene, és ezt meg különösen nem külön órákkal és lakáson belüli elkülönített hálózattal, hanem az órámba eljuttatja az energiakereskedő cég a tarifát néhány perces kvantálással a közeljövőre (mondjuk 24 órára) és a lakásom elektromos berendezései ezt ismerve optimalizálva használnák fel az áramot.
    Jelenleg elektromos fűtés, melegvíz készítés bagy klíma, de a jövőben pl. az autó töltése, amelyik tudja hogy mikor hová akarok menni és egy 50-100 km vésztartalék híján a várható igénybevételnek megfelelően tölt a költség (ami rendelkezésre járó ampereket is jelent) ismeretében.
  • felemelő
    #81
    Csak most olvasgattam bele a komment folyamba.

    Azért az tény, hogy teljes ipari/gazdasági váltás kellene a teljes átálláshoz, de ez nem is várgató.
    Az autóflotta teljes cseréje elektromosra azért több évtizedes folyamat. (még a csak benzines autók cseréje is tizenX év, és itt technologi váltásról is szó van).

    És ami a fontosabb, az energia termelő kapacitás optimálisabb kihasználása és diverzifikálása több technológiára (mindenféle fajta megújulók és hagyományos erőművi kapacitások, atom a folyamatos tömegért ill. szán/gáz/olaj a csúcsokra) is várható.

    Az elektromos autózás terjedését együttesen kell figyelni két másik témával. Ez egy triumvirátust képez, ami egyszerre fog fejlődni és egymásra hatni.

    1./ Elektromos autózás.
    2./ Vezető nélküli autó.
    3./ Shared economi, azaz nem tulajdonoljuk az autók, hanem igénybevesszük.

    Kevesebb autó kell majd, ami önvezető és netes elosztással kapjuk meg, amikor és amennyi időre szükséges nekünk.
    A rendszer tudja mikor, honnan, hová akarunk menni. Így az autót fizikai elosztását is megoldja (az igénybevételt árcsoportba osztva, hogy a csúcsok drágábbak legyenek és ezzel segítse az optimális elosztást).

    De ezzel együtt az autók töltése is ugyanilyen optimalizáló országos nagy informatikai hálózatba kapcsolódik, tehát az igénybevétel tervezése mellé bekerül a töltés országs tervezése és ehhez kapcsolódóan az energiatermeléshez kapcsolt töltésoptimalizálás.
  • T2k
    #80
    Én mindig építő jelleggel szólok hozzá, teljesen építő jelleggel felhívom a figyelmet arra, hogy van néhány elmeháborodott aki az egyik baromságot a másik után okádja be az ilyen fórumokba a többi tökfej meg ezekből próbál kiokosodni aztán csodálkozik hogy a valóságban minden fordítva van ahhoz képest mint amit vérpisti123 benyögött a fórumba. És még ez a jobbik eset, a hülyébbje még ezt sem veszi észre csak boldog hogy milyen okos meg tájékozott.
    Az hogy Te nem érted hogy mit írok az a saját problémád nem az enyém. De jól láthatóan nem csak ezt nem érted, hanem még azt sem amit saját magad írsz, lsd. pld. felteszel egy vagon kérdést amire fogalmad sincs mi a válasz de ebből neked az következik, hogy molnibalage-nak - az sg egyik legnagyobb és legostobbább vérpistijánek - igaza van.
    Akkor menjek le a Te szintedre és tegyek fel egy csomó kérdést amire fingom sincs mi a válasz és ebből vezessem le azt, hogy lám-lám nincs is igazad?
    Amúgy az itteni vérpistiknek totál mindegy mit ír az ember, túl hülyék ahhoz, hogy felfogják. geforce9 még mindig nem jött rá erre és reménytelenül próbál nekik magyarázni, ahelyett hogy csak egy jót röhögne az ostoba fejükön.
  • gforce9
    #79
    Egyezik a véleményünk ebben. T2k az esetek többségében érdemi infót nem ír, viszont az emotionokat előszeretettel kattintja. Mondjuk az más kérdés, hogyha az SG normális fórumot akarna, akkor nem lenne külön jel a "köcsög" "láma" és egyéb olyan szavakra, amik normális beszélgetésben nem kerülnek az asztalra. A szmájlikiosztásból nekem az jön le, hogy nem is akar az SG normális beszélgetést és szomorú, hogy arra nem jön rá, hogy egy fórumnak nem tesz a legobbat az, hogyha elve a szidalmaknak beteszik a grafikákat. Lényegében ezzel azt mondva, hogy anyázzatok csak nyugodtan.
  • Tetsuo
    #78
    Aham. Szóval még most sem mondtál semmit.
    Soha nem szóltál a témához építő jelleggel. A hozzászólásaid: 51, 56, 57, 58, 66, 74, 77. Mindegyik off és primitív személyeskedés, gyalázkodás.
    Sajnos a moderátorok nem teszik a dolgukat és az sg fórumok szétesnek az ilyen trollok miatt.
  • T2k
    #77
    Szerintem ne olvass vissza, a te képességeiddel ez amúgy is halott vállalkozás lenne.
    Amúgy azt azért fel tudod fogni kisgyerek, hogy attól hogy Te nem tudod ezeket az adatokat (sem) abból egyáltalán nem következik az, hogy senki más sem tudja.
    Igen, becsülni tudsz, pontosan úgy ahogyan a legtöbb hozzá nem értő kibic, iszonyatosan szarul. Jó érzéssel megbecsülöd a valóság gyökeres ellentétét.

    Az objektív adataid és szakmai ismereteid már egy jó 15 éve ismertek azok számára akik értenek is a kérdéshez nem csak a hülyeséget tolják ki a feljükből folyamatosan mint Te.
    Már nagyon régen meguntam, hogy millió egyedszer is én melózzak az ilyen vérpistikéknek azzal, hogy tálcán kínálom azokat a ma már trivialitásnak számító adatokat amikről saját bevallásod szerint sincs halvány lila gőzöd sem, de azért belekotygsz.
    Úgyhogy keresgessél csak pistike keresgessél, másnak 5 perc, neked talán sok év alatt meg is lehet a kérdéseidre a válasz.
  • Zero 7th
    #76
    Én egyébként rájöttem a megoldásra, ami tökre zöld, kihasználja az elektromos technológiákat, megtisztítja a város levegőjét, biztonságosabbá tenné a városi közlekedést, és mindenki örömmel használná.

    A P+R mintájára lehetne ez P+D, hasonlóképp is működne, a város szélén mindenki lerakná a robbanómotoros járművét, és átülne egy dodzsembe. Nem áramszedős lenne, hanem akksis, kétszemélyes, színes metál fényezés, körben gumi, eltekered a kormányt akkor tolat. Aztán hajrá, lehet menni közlekedni!
    :P :D

    Teherszállítást meg majd megoldjuk valahogy, nem téma. Lehet, hogy nem is fog majd kelleni, ha bevezetjük. :P
  • Tetsuo
    #75
    Szerintem olvass vissza! ;-)
    És igen, én beismerem, hogy nem tudom a pontos adatokat, ahogy itt senki sem. Viszont becsülni tudok, ami valószínüleg neked nem sikerült, ezért is lenne jó, ha az egyetlen érved, - a személyeskedés - helyett csinálnál valami hasznosat! ;-)

    Mint írtam itt nem érzelmekről, hanem objektív adatokról, szakmai ismeretekről lenne szó. Ilyen szempontból te még hozzá sem szóltál.
    Az összes eddigi hsz-od mások sértegetéséből állt, pedig ha hülyeséget beszélnék, mi sem lenne egyszerűbb? Mutatnál néhány adatot és meg is dőlt az elmélet, de ilyet nem tudsz sajnos.

    Ha tudsz valamit, amit én nem, akkor ki vele! Ne kerülgesd a forró kását :-)! Ugyanis eddig nem mondtál még semmit.
    Ha nem, akkor meg fogd be és ne ugass! ;-)
  • T2k
    #74
    Te miért nem kerested elő az adatokat? Azért tettél fel ennyi kérdést mert nem tudod rájuk a helyes válaszokat vagy azért mert nem tudod rájuk a helyes válaszokat?

    "Most már jó lenne ezt nagyjából kiszámolni, mert egymás mellett beszéltek el és van olyan, aki nem is fogja fel, mennyi az annyi."

    Tényleg nagyon jó lenne, ha végre tisztába kerülnél ezekkel a trivialitásokal, mert ha valakinek hát neked fogalmad sincs mennyi az az annyi.
  • sanyicks
    #73
    tele van az ország kihasználatlan erőművi kapacitásokkal, 2008-óta csökken az áram ára (persze ezt fogyasztóként nem vesszük észre, mert a rezsicsökkentés kormányához tartozó MVM lazán lenyeli a különbözetet, és ugyan olyan drágán adja az áramot évek óta, majd néha csökkent 10%-ot, és a zemberek hős megmentőjeként tetszeleg).
    Mellesleg az átállás nem 2 perc, van idő.
    Mint írva volt, már terjed az okos áramhálózat, nem kell csúcsidőben autót tölteni, csúcsidőn kívül kell, aki csúcsidőben gyorstölt az majd fizethet extra tarifát.

    Valahogy a vasútvillamosítás sem kényszerítette térdre az áramellátórendszert, persze lehet mondani hogy nincs olyan sok mozdony, de azok nem is pártíz kw teljesítményűek mint az autók, hanem pár MW teljesítményűek és az a teljesítmény több ideig is kell nekik...
  • Tetsuo
    #72
    Te valamit félreértettél. Itt nem érzelmekről van szó, én nem vagyok semilyen fan, csak tetszene, ha a hazám érdekét szolgáló projektek valósulnának meg, de maradjunk a realitásnál. Mindenesetre ez abszolút elméleti szinten marad, hiszen a politikusok csak ciklusokban gondolkoznak és magasról sz@rnak az ország érdekeire.
    Igen, az valószínű, hogy Magyarország megint a nyugati országok után megy és lépésről lépésre tér majd át, akár egy évszázad alatt a full elektromos hálózatra, úgy, ahogy a külföld diktálja majd.

    Mint alább írtam, egyértelműnek tartom, hogy jobb lenne már azonnal átállni akár a jelenelegi fejlettségű elektromos technológiára is, de az hatalmas finanszírozást igényelne. Az éves állami költségvetést többszörözné sokéven át. Ehhez teljesen más gazdasági rendszert kellene kialakítani. Emiatt nem lesz gyors és példamutató átállás.
    Viszont az is igaz, hogy ez óriási munkapiacot teremtene, fellendítené a gazdaságot, oktatást stb. Ha megelőznénk a többi országot, hozzánk járna a fejlett nyugat know-how-ért, mint nagyjából száz évvel ezelőtt.
  • gforce9
    #71
    Pont Molnibalage mondta el, hogy nálunk mivel a nehézipar leépítésre került, de az infrastruktúra megmaradt így nálunk nem akkora beruházás magának az infrastruktúrának a fejlesztése. Nade mindegy is ...

    Másodszor, a dolog nem úgy működik, hogy egyik napról a másikra megjelenik az utakor kétszázezer elektromos autó. Van idő fejlesztésre.

    Harmadrészt paks 2-vel igencsak reális rásegítést kapott az elektromos autó projekt. (marhára nem vagyok fideszfan, csak tényként közlöm)

    Negyedrészt a benzin útját a tankig is ki kellett építeni. Föld alól felhozni, finomítani, szállítani. Az se ingyen történt. Inkább örülnénk a valós munkahelyteremtésnek, mert ezen lesz meló tuti becsületesen.

    Amúgymeg az 1-2-es pontod, amit írtál marhára nem lényeges, mert az ár fog számítani, többek között az adótaher, hogy mit találnak ki az elektromos autóra. Biztosan ki fognak valamit.

    Nem kell nagyjából kiszámolni mert nem tudjuk. Egy dolog amit tudunk, hogy megvalósítható és atomenergiával életképes lehet. Főleg, ha az akkuk újrahasznosíthatóak.
  • Tetsuo
    #70
    Most kivételesen Molnibalage-nak van igaza.
    De ha nem hiszitek, keressétek elő az adatokat.
    1. Hány liter benzint és gázolajat használ az ország mondjuk havonta közlekedésre?
    2. Ezt mennyi Wh-val lehet kiváltani, a ma használt dízel és benzines ill. elektromos (és elektronikus) technológiáit tekintve (a teher, személy és tömegközlekedést is beleértve)?
    3. Ehhez mekkora teljesítményű generátorok, reaktorok kellenek?
    4. Hogyan kell átalakítani az országos energetikai ellátó-rendszert, hogy ez a teljesítmény eljusson a felhasználókhoz (a jövőre becsült csúcsidőre méretezés stb.) a szabványoknak megfelelően? A magyar energetika sokáig világszínvonalú volt!
    5. Ehhez hogyan kell méretezni a vezetékeket a kis, közép és nagyfeszültségen?
    6. Mennyi idő lenne a feltöltése egy átlagos személyautónak ill. egy busznak, kamionnak, erőgépeknek? Utóbbiak mondjuk cserélhető akksival működnének...
    7. Mindez mennyibe kerül?

    Most már jó lenne ezt nagyjából kiszámolni, mert egymás mellett beszéltek el és van olyan, aki nem is fogja fel, mennyi az annyi.
  • sanyicks
    #69
    te mindig viszel magaddal egy kanna benzint, amit kiszedsz a csomitartóból azt töltesz? Mert akkor ennyi erővel pár akksit is vihetnél magaddal ;)
    Én nem szoktam vinni, és az autósok túlnyomó többsége sem szokott, ugyan is van egy kis mutató a műszerfalon, ami mutatja mennyi van hátra. Minden autóban van, keresd csak meg, nagyon hasznos dolog.

    Hosszabb utakkor gyorstöltő állomást keresek.

    "A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedőn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le."

    Igen pl magyarország a hegyes völgyes vidékekről híres. Amúgy hallottál már olyanról hogy regeneratív fékezés? Bizony az elektromos cuccoknál van ilyen, és egészen meglepően, a lejtőkön fékezni szokás. (és pl az ilyen helyeken a legelőnyösebb az elektromos cucc, hiszen a hagyományos csak elfűti a fékezési energiát)
  • ostoros
    #68
    Ja, látom már előttem leírták.
  • ostoros
    #67
    Hány darab benzinkút is van az országban? Na és hány konnektor?
  • T2k
    #66
    Hiába mondod neki soha nem lesz képes felfogni. Sok éve figyelem már a gyereket mindig pont ennyire betonfejű volt és kínosan ügyel arra hogy csak olyanba szóljon bele amihez totál hülye (az is igaz hogy nincs olyan téma amire ne lenne ez igaz ).
    Van a világon néhány millió benzinkút és néhány milliárd konnektor, de a szerencsétlenje mégis azt hiszi hogy benzinkút az mindenhol van még a semmi közepén is. Vagy ha mégsincs, akkor van kéznél mindig a mágikus zsacsi és az abban leledző anyagból tuti a tankolás . Arra milló év alatt sem jönne rá, hogy a semmi közepén a zacskóját is feldughatja magának , persze az is lehet hogy tényleg tart magánál állandóan egy zacskót amiből tankolhat. Ezzel mehet tovább 1-2 km-t a semmi közepén mielőtt megint megállna, ezután pedig már csak az üres zacsiját nézegetheti.
  • Molnibalage
    #65
    Látom most sem érted. A benzin/gázolajos autot egy zacskóban levő anyaggal is meg tudod tankolni, ha valahol valami gebasz volt. Az áramot nem tudod magaddal cipelni sehova. Tényleg ilyen kurva nehéz megérteni...?
  • gforce9
    #64
    http://www.teslamotors.com/models/specs

    Úgy látom 8 év gar van a kisebbik akkura. vagy 125e mérföld, a nagyobbikra unlimited mérföld vagy 8 év gar. Ez azért nem rossz.

    Nagyjából 200 mérföldet tud ami ~ 300km, annyin belül meg kell 1x állni gyorstölteni van akkupakcserélni. Hosszútávú utakon ezt bele kell kalkulálni. Viszont hétköznapi használat során sosem kell töltőállomásra menni, otthon tölthető. Ez viszont előny. És mi a jobb? Egy egy hosszabb útnál betervezni egy megállást, vagy havonta az 1-2 tankolást kihagyni és azt a sorbanállást megspórolni?

    Nyilván aki folyamatosan hosszútávon autózik annak egyelőre nem opció ez, főleg míg akkupakkcsere pontok nincsenek leglább 50-100km-enként. De egy olyan embernek, aki általában városban használja és néha megy csak hosszabb útra, annak jobb idő szempontjából, mint a benzines. Mert ami töltési időt elveszít az életéből az autópályapihenőben ücsörögve, azt visszakapja, abban, hogy városi használat során sosem kell benzinkútra mennie,
  • ostoros
    #63
    Bárhol meg lehet tankolni? Ha ez a benzinesre igaz, akkor az elektromosra is.
  • Molnibalage
    #62
    A semmi közepe alatti részt láthatólag félreértette a többség. A mai autókat bárhol meg lehet tankolni. Egy elektromos autóba hogyan raksz te bárhol bele egy töltést? Vagy valaki odavarázsolt egy méregdrága csereakksi készletet, vagy az egész autót el kell vonszolni egy töltőállomásig. Erről szólt a kommentem.

    Azt továbbra sem látom, hogy mit csináljon a kedves user akkor, ha messzire akar autózni, mert a két autó nem opció...
  • Zero 7th
    #61
    Full elektromos autót amúgy is városon belül képzelik, nem? Egyébként meg Magyarországon nincs olyan, hogy a semmi közepe, nincs olyan pontja az országnak, ahonnan ne érnél el lakott települést gyalog két órán belül.
  • Zero 7th
    #60
    Napos parkolóhelyet választasz. Ha a belvárosba jársz mélygarázsba, akkor IJ, de olyan helyeken szerintem előbb-utóbb lesz töltő. Azért egy autó ingázáshoz tényleg kétszer egy órára kell, közte csak fel tudod tölteni.

    Napelem meg nyilván nem fő forrásnak, hanem kiegészítőnek, mint mondjuk egy indukciós fék.
  • gforce9
    #59
    Mondom rásegíthet és mondjuk hétvégén és szélkereket is írtam, de csak rásegítésnek. Nem fő forrásnak. Na mindegy....

    Lejtőn az elektromos visszatölt valamennyit, amit a benzines nem tud megtenni. Ergó a benzinesnél kisebb a teljes hatékonyság dommbos terepen, mint az elektromosnak.

    Ha lerobbansz valahol, ami benzines autónál is ugyanúgy előfordul vontató kell. Kifogyott üzemanyag miatt pedig lerobbanni? :) Hát az meg is érdemli akár benzin, akár áram :) Amúgy nem jellemző lerobbanási ok ez szerintem.

    T2k: ha a hozzászólásaidban nem lenne csípőből és azonnal trágárság, köcsögözés, mocskolódás, talán emberibben állnának hozzád.
  • T2k
    #58
    "mert a semmi közepén tudsz benzint/gázolajat áttölteni, de áramot sajnos nem fogsz rakni a kocsiba"

    Igen, idiótáéknál nem gond a semmi közepén a semmiből benzint/gázolajat materializálni és aztán azt áttölteni, bezzeg árammal már nem tudják megcsinálni ezt a barba trükköt.

    "mit csinálsz a hosszabb utazásokkor? Mert lehet, hogy a használat 5%-a az, hogy több száz km-t vezetsz, de ha ez is kell, akkor tartasz két autót? Ej, de gazdagok lettünk hirtelen"

    Igen, idiótáéknál csak a gazdagság oldhatja meg ezt a dolgot semmi más a világon. Nekünk értelmes embereknek viszont szerencsére számos más lehetőségünk is van még, pl. busz, vonat, repülő, bérautó.
    Olyan jó, hogy ezt kb. 5 év óta minden évben elmondom neked, de a Te képességeid láthatóan nem teszik lehetővé hogy felfogd, így aztán újra meg újra hülyét csinálsz magadból vele.

    "A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedőn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le."

    Igen, idiótáéknál pont ez a helyzet, ők azt hiszik hogy az elektromos autó úgy működik hogy emelkedőn felfelé rohadt sokat fogyaszt, lefelé menve meg még többet!
  • T2k
    #57
    Ők nem szoktak irígykedni más műszaki tudására, mert még arra is képtelenek, hogy felfogják mi az a műszaki tudás. Nekik létezik a saját elmebeteg világuk a valóságban létező fizikai törvények szöges ellentétével és kész.
  • T2k
    #56
    Hagyd, teljesen reménytelen eset, gondolkodni sohasem tudott, a témához a lehető leghalványabb lila fingja sincs a fizikai törvényekről meg azt hiszi, hogy azokat a parlamentben szavazzák meg.
    Most is a napnál világosabban bebizonyította, fingja sincs miről beszél, hiszen számára a kW az a kapacitás .
    A szerencsétlenje viszont nem teszi fel magának a kérdést, hogy mi lenne ha 1 millió olajalapú jármű akarna egyidőben tankolni Magyarországon. Arra érdekes módon nem veri az asztalt.
    Kedvenc Don Quijoténk még mindig ott tart, hogy a 15 évvel ezelőtti hazugságokat hangoztatja még a hibridekkel kapcsolatban is. Ennek a gyereknek még vagy 40 év kellene, hogy eljusson arra a szintre ahol a világ 25 éve tartott. Amikor már mindenhol többnyire részben vagy egészben elektromos járművek járják majd a közutakat is ez még mindig hadakozni fog ellenük és bőszen hajtogatja továbbra is az elmebetegségeit. De tudjuk jól vannak ilyenek, manapság is van még egy-két bomlott agyú, aki továbbra is megszállottan kitart amellett hogy pl. a dohányzás nem káros az egészségre. No ő pont ilyen minden más területen, ahol legalább egy icipicit gondolkodni kellene tudni.
  • Molnibalage
    #55
    Mit tekintesz átlagosnak? Nekem a munkatársaimnál az átlag ingázó napi 40 km körül vezet, ha teljesen átlagos a nap. Erre jön még rá az egyéb kitérők meg a légkondi. Ez hány kWh átlagos fogyasztás?

    A baj meg azzal van, amikor az átlagtól eltérsz és a semmi közepén lerohadsz a kocsival. Akkor sajnos hajadra kenheted az átlagot, mert a semmi közepén tudsz benzint/gázolajat áttölteni, de áramot sajnos nem fogsz rakni a kocsiba.

    Aztán a következő probléma az, hogy mit csinálsz a hosszabb utazásokkor? Mert lehet, hogy a használat 5%-a az, hogy több száz km-t vezetsz, de ha ez is kell, akkor tartasz két autót? Ej, de gazdagok lettünk hirtelen.

    Ezen felül a világon nem csak sík terep létezik. A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedőn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le.
  • Molnibalage
    #54
    Amen.
  • Molnibalage
    #53
    Napelem? A kocsi napközben nincs otthon, a nap meg esete ritkán süt...
  • Zero 7th
    #52
    Én meg azt bírom, amikor jön egy tényleg semmihez, de az égvilágon semmihez nem értő idióta, és irigykedik más műszaki tudására.
  • T2k
    #51
    Annyira bírom hogy minden ilyen hírnél szinte ugyanazok a hamut a mamuval a gizikét a gőzekével is keverő, már az óvodából is kibukott önjelölt szobatudósok (lsd. pl. molnibalage, torreadorz, teddybear hogy csak a legsetétebbeket említsem) szó szerint ugyanazokat a valóággal szöges ellentétben álló egetverő baromságokat ismétlik meg amikért már korábban számtalanszor el lettek küldve a halál műszerére. Ezek a csákók vagy tényleg ennyire tehetségtelen idióták, vagy a világ legnagyobb trolljai.
    Akármelyik eset is áll fenn, írtani kell őket ahol csak lehet!
  • sanyicks
    #50
    csakhogy nem kell ennyit tölteni. napi átlagos munka-pláza-otthon útvonallal kb hetente kéne 1x tölteni.

    Akkunak megy az újrahasznosítása, csak jelenleg olcsóbb a nyersanyag mint az újrahasznosított anyag, de majd ez is megváltozik.
  • gforce9
    #49
    Azért ne csontra lemerült autókkal számolj. Napi 20-30 km az átlag, ami nem igényel annyi rátöltést. Egyébként az atomerőmű lehetne az alapja, ez teljesen jogos. Nincs más reális alternatíva, bár ha van valamiféle házi napelem vagy szélkerék, az azért rá tud segíteni, főként azért, mert otthon általában van idő tölteni. Benzinkutakat nem értem, infrastruktúra kell. Aki otthon tölti, az nem megy "gyorstöltőtelepre" és nem csinál 40 méteres sort. Ezt az ellenérvet nem is értem. Nagyrésze az autóknak napi szinten alig megy, amit egy éjszaka alatt komótosan utána lehet tölteni otthon. Ezek a kocsik lényegében sosem mennek kútra. A gyorstöltés a folyamatosan autót használóknak kell csak, a többieknek minek?

    Az akku már más kérdés, ha nincs jó akku és az újrahasznosításuk sem megy, akkor az komoly kerékkötő, de majd kiderül. Szerintem hiba lenne leírni az elektromos autót.
  • Molnibalage
    #48
    Kis hazánkban van kb. 3 millió autó. Ha csak ezek közül minden harmadikat töltöd 2 kW kapcitással, az akkor is 2GW. Ezt csak a hajnali völgy viseli el a szokásos éjszakai csúcsidőszak alatt - nyáron meg főleg a légkondik miatt - rohadul nem. A 2kW-os töltési kapacitás meg semmi, mert még 5 óra alatt is - ennyi a nagy völgy - 10 kWh-t raksz bele egy kocsiba. Ezzel még középtávon sem tudsz autózni, ha klímát is akarsz a kocsiba... És ez csak az állomány 1/3-a...
  • sanyicks
    #47
    nem nem jelentene semmilyen új kábelt. Be kell húzatni a 3 fázist (állítólag manapság már az "észlény" áramszolgáltatók végre alapból teszik, mert rájöttek hogy jobb 1 háztartásban is szétosztani a fázis terheléseket mint házanként felváltva másik fázist behúzni), azon bőven tud annyi áram jönni hogy elég a háztartásnak, és több autónak hagyományos töltésre...
    Nem kell új erőmű sem, ugyanis jelenleg sem csúcsra járatva mennek, és vannak olyan időszakok amikor még annyira sem (éjszaka), és mikor a legvalószínűbb hogy az ember otthon van és az autóját tölti, hát persze hogy éjszaka.
  • Molnibalage
    #46
    Meg ahogy a móricka elképzeli. Ugyanis a jelenlegi töltőállomásokat egy igen kevés fogyasztásra méretezték, a káblek és a hálózat is ennek megfelelően épül fel. Képzeld el azt, hogy ugyanazt az energiatartalmat, ami a motor hajtóanyagban van hirtelen ugyanazon kis teljesítmémnyt viselő kábelen kell átnyomni plusz az egész plusz fogyasztás reáterhelődik a meglevő hálózatra. Nálunk az ipar kiesése miatt ez nem akkora gond, de másohl sem termelő sem a hálózat még kiszolgálni sem képes.

    Az is vicces, hogy nem szúr szemet, hogy ma egy átlagos benzinkúton van 5-8 állás és néha így is van olyan fővárosi kút, ahol 30-40 méteres sor van. Csakhogy egy tankolás ma 3-4 perc alatt lezavarható. A villamos töltésnél nem. Tehát akkor hogyan is fognak a mai területen ugyanannyi kocsit tölteni vellannyal? Ja, hogy sehogy...

    Az otthoni hálózatod is elbírja azt, hogy a szupergyors töltést kiszolgálja minden más mellett...? Az átszabást neked kell állni...

    Az egy kurva nagy mítosz, hogy te majd leteszel 5-10 csatit és a jelenlegi infrastruktúra gyökeres átszabása nélkül te itt villanyautózni fogsz. Eleve ott kezdődik, hogy a kedves politikusok tutira megadóztatják majd a villanyautót is majd valahogy, mert a motor hajtóanyag árában a fő tényező az adó és járulék meg ÁFA. Asszed veszni hagyják ezt a bevételt. Lesz különadó a töltésre is, az ziher vagy akkor a költségvetés sok helyen szopik majd egy nagyot előbb utóbb.

    A villanyautó hívei nagyon rózsaszínben látják a világot főleg úgy, hogy a legalapabb része, a villamosáram termelési módja sincsen meg az egésznek...
  • Molnibalage
    #45
    Ez mind szép és jó. Csak azt nem látni, hogy hol van a károsanyag kibocsátás csökkentés. A röhejes hibridautók akksikapacitása is annyi szennezőt produkál, mint 10 másik autó komplett legyártása. Tehát, ha "kikapcs és csere akupakk" = a világ legnagyobb környezetszennyezése, és még van képe ezt valakinek zöld forradalomnak nevezni. Az agyam eldobom... A hab a tortán az, hogy a sok ökobalfasz meg atomenergia minden formáját elutasítja, mikor lényegében az az egyetlen nagy léptékű, tervezhető, szabályozható és kvázi CO2 semleges villamosáramtermelési mód. Köszi...
  • johnfly
    #44
    Elég xar ízlésed van......... :). Nem láttad nég anyámat XO