12
  • kvp
    #12
    Eloszor is egyelore ugy nez ki, hogy valaki a gepen tartozkodok kozzul kapcsolta ki a kabinban levo nyomjelzoket. A masik az, hogy a kikapcsolhatatlan nyomjelzo a hajtomuvezerlo rendszerben vegig mukodott, csak a legitarsasag lemondta az elofizeteset, ezert amikor orankent be akart lepni, hogy elkuldje az adatokat a muhold mindig kirugta, hogy ervenytelen az elofizetes. Ezert van az, hogy csak a login kiserlet soran gyujtott ping adatok vannak meg, mert csak odaig jutott a belepessel a gep szamitogepe.

    A ket kor kozott kb. 600 kilometer van. Harom lehetoseg van, hogy hogyan lehet osszehozni ilyen eredmenyt. Vagy hibas az egyik (esetleg mindketto), vagy a ket doboz tenyleg ennyire kerult egymastol. Ez vagy azt jelenti, hogy nagyon szetszorodtak a roncsok vagy azt, hogy a gep egy resze (vagy egesze) uszokepes maradt es reszben a felszinen, reszben a felszin alatt lebegett es igy tett meg nagy tavolsagokat. Mindenesetre az, hogy meg tormeleket sem talaltak a felszinen eleg aggaszto es vagy tenyleg nagyon rossz helyen keresik vagy az egesz gep egyben sullyedt el, ami eleg valoszinutlen.

    Az elmeletekrol csak annyit, hogy nem valoszinu, hogy egyben erte el a gep a felszint, mert ha akar csak 1 mentomellenyt is bekapcsolnak, akkor annak a nyomjelzojet fogtak volna a muholdak. Ha az utasok tudtak volna, hogy rossz iranyba mennek, akkor ugyancsak jelezhettek volna egy mentomelleny aktivalasaval, akar meg a levegoben is. Feltetelezve persze, hogy senkinel nem volt muholdas telefon es a navigacios jeladok mellett a civil telefonos kapcsolatot is blokkolta valaki.

    A jovot nezve a gepekre rakott kotelezo es kikapcsolhatatlan nyomjelzo nem lenne rossz otlet. Sokan mondtak, hogy a gepek farkaba is epithetnek ugy, hogy vizbeeres eseten letorjon es a felszinen lebegjen. Ezeken kivul a rogzitett adatokat akar fel is tolthetnek folyamatosan es valos idoben egy kozponti szerverre, igy barmikor vissza lehetne nezni barmelyik ut teljes hangfelvetelet es muszaki adatait. Szerintem ha az utobbiakra odafigyelnek, akkor neha meg a baleset elott kozbe lehetne avatkozni, ami legalabb a muszaki hibak szamat csokkentene.
  • teddybear
    #11
    "Még annyit, hogy ha valaki több ezer km-ről akarja a gépet egy dronnal megkeresni, akkor sem kell nyomkövető, elég ha ismeri a gép indulási időpontját és az útvonalát, mindkettő nyilvános adat."

    Az kevés ahhoz, hogy lelődd. Ha van hozzá mondjuk egy vállról indítható légvédelmi rakétád, azt el kell vinni a reptéri kifutóhoz, kockáztatva, hogy esetleg felfedeznek az előkészület, vagy a kilövés alatt, aztán esetleg még meg is kergethetnek. A forróbb helyeken esetleg le is lőhetnek.
  • teddybear
    #10
    Viszont vegyük az anyagi vonzatát. Csak nagy utasszállítóból van úgy 40 ezer példány(lehet több, de kevesebb is). Ezekbe mindbe beleépíteni egy ilyen nyomkövető rendszert, felépíteni a globális követő rendszert, mennyibe is fájna?
    Az, hogy néha el-eltűnik egy-egy gép bár az érintetteknek fájdalmas, de akkor sem éri meg.
  • halgatyó
    #9
    Még annyit, hogy ha valaki több ezer km-ről akarja a gépet egy dronnal megkeresni, akkor sem kell nyomkövető, elég ha ismeri a gép indulási időpontját és az útvonalát, mindkettő nyilvános adat.
  • halgatyó
    #8
    Szerintem ha valaki le akar lőni egy ilyen nagy, lomha, semmilyen védelemmel sem ellátott civil utazszállítót, annak nincs szüksége az általad említett nyomkövetésre.

    Továbbá, ha ez a műholdak felé jelet sugárzó ketyere csak percenként ad ki magából egy századmásodperces jelsorozatot, akkor az a jel nem lesz alkalmas nyomkövetésre, ellentétben a hajtóművek óriási hősugárzásával.
  • NEXUS6
    #7
    Szerintem viszont egy szoftveres hiba, + a pilcsik bealvása (szó szerint) volt az ok.
    MIre pár óra múlva felébredtek/észbe kaptak azt sem tudták hol vannak, vagy kit, milyen frekvencián hívjanak.
  • Omega
    #6
    Ez a négyzet brutál nagy, akkora mint egész Ausztrália. Még mindig az a probléma mint az elején, túl nagy területen keresik.
  • teddybear
    #5
    A balesetek ellen tudunk védekezni, a szándékos rosszindulat ellen nem. Itt nagyon úgy néz ki, hogy valamelyik pilóta öngyilkos akart lenni, és úgy döntött, viszi magával az egész gépet.

    Technikailag azért lehetséges kikapcsolni, mert van biztosítéktábla, és van főkapcsolója.
    Ami a követést illeti, az óceánok közepén nincs radarállomás, nem látja semmi hogy mi van a levegőben.

    Ami pedig a kikapcsolhatatlan nyomkövetőt illeti, azzal alaposan megkönnyítenéd annak a dolgát, aki le akarja lőni az adott gépet. Csak egy megfelelően programozott nyomkövetős légi fegyverre(rakétára vagy drónra) lenne szükség.

    Egyébként veszett el már több gép is nyomtalanul. A Bermuda-háromszög legendájában csakúgy hemzseg az ilyenektől.
  • Camouflage
    #4
    Szerintem pedig ezzel a geppel forgatjak a Lost 7. evadjat.

    @Darth Sith:
    Igen, szerintem is nevetseges, szanalmas, es jellemzoen emberi. Ez igy mind egyszerre.
  • Darth Sith
    #3
    Valaki hozzáértő homályosítson már erről fel pls, hogyan lehet az, hogy csak úgy ki tudja a pilóta vagy bárki kapcsolni a gépen a nyomkövetőt, illetve előfordulhat az, hogy nem tudják visszamenőleg nyomonkövetni mikor merre járt a gép? Ha csak 10-30 másodpercenként felküldene a gép automatikusan egy GPS koordinátát az aktuális pozíciójával és gépazonosítóval, az összesen néhány bájt adat, amelyet a tulajdonos légitársoság vagy bárki aki épp felügyeli letárol pár hónapig visszamenőleg, hogy minden visszakereshető legyen. Telekomm rendszereknél ez működik, akkor, hogy lehet az, hogy repülésirányításnál ez nincs megoldva? Ennek bekéne ágyazva lennie a gép olyan részébe, ahol senki nem fér hozzá, nem tudja kikapcsolni, és duplikálva van, automatikus adatküldéssel. Akkor gyakorlatilag a vízbeérésig, vagy felrobbanásig folyamatosan kéne küldenie az adatokat, amely néhány négyzetkilométerre redukálhatná a keresési zónát.
  • Papichulo
    #2
    Orulj neki! :)
  • immovable
    #1
    Uhh, még egy konteós mamlasz sem ugrott a cikkre.? :O