• kvp
    #12
    Eloszor is egyelore ugy nez ki, hogy valaki a gepen tartozkodok kozzul kapcsolta ki a kabinban levo nyomjelzoket. A masik az, hogy a kikapcsolhatatlan nyomjelzo a hajtomuvezerlo rendszerben vegig mukodott, csak a legitarsasag lemondta az elofizeteset, ezert amikor orankent be akart lepni, hogy elkuldje az adatokat a muhold mindig kirugta, hogy ervenytelen az elofizetes. Ezert van az, hogy csak a login kiserlet soran gyujtott ping adatok vannak meg, mert csak odaig jutott a belepessel a gep szamitogepe.

    A ket kor kozott kb. 600 kilometer van. Harom lehetoseg van, hogy hogyan lehet osszehozni ilyen eredmenyt. Vagy hibas az egyik (esetleg mindketto), vagy a ket doboz tenyleg ennyire kerult egymastol. Ez vagy azt jelenti, hogy nagyon szetszorodtak a roncsok vagy azt, hogy a gep egy resze (vagy egesze) uszokepes maradt es reszben a felszinen, reszben a felszin alatt lebegett es igy tett meg nagy tavolsagokat. Mindenesetre az, hogy meg tormeleket sem talaltak a felszinen eleg aggaszto es vagy tenyleg nagyon rossz helyen keresik vagy az egesz gep egyben sullyedt el, ami eleg valoszinutlen.

    Az elmeletekrol csak annyit, hogy nem valoszinu, hogy egyben erte el a gep a felszint, mert ha akar csak 1 mentomellenyt is bekapcsolnak, akkor annak a nyomjelzojet fogtak volna a muholdak. Ha az utasok tudtak volna, hogy rossz iranyba mennek, akkor ugyancsak jelezhettek volna egy mentomelleny aktivalasaval, akar meg a levegoben is. Feltetelezve persze, hogy senkinel nem volt muholdas telefon es a navigacios jeladok mellett a civil telefonos kapcsolatot is blokkolta valaki.

    A jovot nezve a gepekre rakott kotelezo es kikapcsolhatatlan nyomjelzo nem lenne rossz otlet. Sokan mondtak, hogy a gepek farkaba is epithetnek ugy, hogy vizbeeres eseten letorjon es a felszinen lebegjen. Ezeken kivul a rogzitett adatokat akar fel is tolthetnek folyamatosan es valos idoben egy kozponti szerverre, igy barmikor vissza lehetne nezni barmelyik ut teljes hangfelvetelet es muszaki adatait. Szerintem ha az utobbiakra odafigyelnek, akkor neha meg a baleset elott kozbe lehetne avatkozni, ami legalabb a muszaki hibak szamat csokkentene.