109
  • sanyicks
    #109
    "Kb. egyformán bonyolult a kettő. A villanymotor tekercselése sem egyszerű, csak kívülről nem látod."

    omg... ha szerinted egy indukciós motor bonyolult, akkor egy kötött pulcsi is az, hiszen sok rendezett szál kell bele, majdnem annyi mint egy villanymotorba :D

    Viccet félretéve. Az indukciós motor egyszerű mint egy faék, ezért kb a létező legmegbízhatóbb, legigénytelenebb gép a mozgó alkatrész nélküli gépek után. Nem véletlenül használják mindenhol.
  • sedward
    #108
    Mi ez a primitív színvonal? Be akartam írni valami értelmeset de látom megy a személyeskedés és a vásári stílus...
    Egyébként ez az új design a régi Népszavára emlékeztet, ami elég sajnálatos, de legalább vannak még jó cikkek.
  • T2k
    #107
    "hogy egy Prius, fogyaszt kb 5 litert, annyival egy jó diesel is elvan."

    Aha persze, qrva jól elvan 5 literrel. Csakhogy ezalatt a Prius megtesz 120-130 km-t addig a szaros elavult dízeled alig 70-et. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a gázolaj literje 10-15%-al több felszabadítható energiát tartalmaz a benzinhez képest amivel a Prius megy, úgyhogy energia egyenértékben számolva még ennél is szarabb a fostos dízeled.

    "Ráadásul autópályán már simán elmúlik az előnye a hibridnek."

    Jól van fiam, látom voljin szintjén vagy , érteni nem értesz hozzá olvasni nem tudsz de azért beleugatsz. Lapozz vissza az 58-as hozzászólásomhoz és szépen nézd végig a videót amiben láthatod hogy a hibrid előnye annyira elfogy autópályán hogy még így is halálra veri a szaros dizeledet.
    Köszönjük a hozzászólásodat, leülhetsz, elégtelen.
  • T2k
    #106
    Mivel nem csak egyszerűen arról van szó, hogy a leghalványabb fingod sincs a hibridekhez, hanem még az általános iskolai szintű fizika/kémia is teljesen ismeretlen számodra sőt a gondolkodás/olvasás/helyes szövegértelmezés is megoldhatatlan feladatok elé állítanak ezért teljesen reménytelen elmagyarázni neked bármit is, kb. olyan feladat mintha egy baktériummal kellene megértetnie magát az embernek. Ennek ellenére hogy lásd milyen nagyvonalú vagyok veled kapsz egy házi feladatot:

    a hülyeséged kulcsa az, hogy nem vagy képes felfogni hogy mihez képest pazarolna vagy sem, ha a benzinmotor tölt vissza.

    Képességeid alapján kb. 20 ezer évre tippelem azt az időt mire rájönnél miért csináltál itt magadból oldalakon keresztül megahülyét, úgyhogy inkább azt javaslom kérdezz meg valakit aki veled ellentétben gondolkodni is tud és elmagyarázza neked a házi feladatod megoldását.
    Amennyiben erre sem vagy képes - amire valljuk be nagy esély van - akkor nagyon kellemes erőlködést kívánok életed hátralevő részében a wc-n, ahol vérvörös fejjel reménytelenül küzdesz majd a feladat megoldásával.
  • T2k
    #105
    "Ha valaki azt írja, hogy szénből és hidrogénből előállítható olaj vagy benzin, akkor miért kellene mellékelnie technológiai leírást?"

    Neked nem is kell csak az értelmes embereknek. Neked se a tudásod se a képességed nem teszi lehetővé, hogy felfogd mekkora emeletes baromságokat hordasz össze. 1 hét után még mindig csak ott tart a szerencsétlenje hogy szénből meg hidrogén mi állítható elő meg hogy a németek mit csináltak. Ki mondta hogy nem állítható elő te diszlexiás marha? Mivel a fizikai/kémiai tudásod nem hogy nulla hanem egyenesen negatív nem vagy képes felfogni hogy annak a folyamatnak az energiamérlege pont olyan előjelű mint a te tudásod, úgyhogy rajtad és az idiótákon kívül senki sem fog valahonnan szerezni X energiát hogy egy szar hatásfokú folyamat végén visszakapja az X töredékét benziben, de ezt a te csökött agyad százezer év alatt sem lenne képes megemészteni. Pont olyan vagy mint a Münchausen báró, az sem adott technológiai leírást a baromságaihoz, csak szépen elmesélte hogy ő bizony a hajánál fogva rántja ki magát a gödörből. Neked is csak néhány veled egy bányászbéka szinten vegetáló tedimaci szintű közönségre van szükséged akik idióta vigyorral a fejükön nyáladzval lelkesen tapsikolnak a hülyeségeidnek és te máris öntöd ki a fejedből a hulladékot.

    "Ott, ahol szén és hidrogén is rendelkezésre áll."

    És hol áll rendelkezésre a Föld nevű bolygón hidrogén szabad állapotban hülyegyerek? A hidrogénfán a hidrogénbányában vagy megfúrod a léghajókat az égen?

    "és közben rengeteg hü szabadul fel"

    Igen, ez is telitalálat volt. Nálad csak a sok hű meg hó szabadul fel semmi más.

    Túlértékeltelek, te képtelen lennél az általános iskolát elvégezni úgyhogy ne is próbálkozz vele, már a beiratkozásra se sikerülne eljutnod mert megállítana a bejárati ajtó amin kilincs van és ez a bonyolult szerkezet megoldhatatlan feladat elé állítana.

    Ismét hatalmasakat röhögtünk a fejeden, várjuk a következő produkciódat amivel még nagyobb hülyét csinálsz magadból.
  • Vol Jin
    #104
    Azért az jó, amikor a villanyos rásegít.
  • Annorax
    #103
    Ha azt vesszük, hogy egy Prius, fogyaszt kb 5 litert, annyival egy jó diesel is elvan. Ráadásul autópályán már simán elmúlik az előnye a hibridnek. Arról meg ne is beszéljünk, hogy Priust vezetni kb olyan élmény, mint tehénen lovagolni. :-)
  • teddybear
    #102
    Én már régen nem tudok az ilyeneken röhögni. Ami azt illeti még a Simpson-családot is megutáltam miattuk, meg a többi hasonszőrű rajzfilmet.
    Túl sok hasonló idiótával kellett veszekednem, mert alapvető ökörségeket követtek el, aztán nem akarták elismerni a hibázásukat.
  • Vol Jin
    #101
    De mit csináljak, ha szórakoztató? :-)
  • teddybear
    #100
    Kissé mazochista vagy. Barátunk már régen nem érveket sorol, hanem csak személyeskedni próbál, vagy sértegetni a többieket. Az ilyet nem fogod érvekkel meggyőzni, mert nem is lehet. Max élőben kényszeríteni, hogy fogja be.
    A legjobb levegőnek nézni.
  • Vol Jin
    #99
    Amikor nem a fékezés tölt vissza, hanem a motor, akkor arra benzint pazarol még akkor is, ha összeszarod magad. Az nem a fogyasztás csökkentése és a gazdaságosság példaképe lenne. Egy motorra kötött generátor akkut töltve terheli a motort, ez pedig üzemanyag-fogyasztás növekedést jelent. A normál gépkocsiknál ez szükségszerű az elektromos rendszer szükségleteinek biztosítására. Még a klíma bekapcsolása is 5-10% környéki fogyasztásnövekedést jelent.

    Ha bármiféle fizikai ismereted lenne ezzel tisztában lennél. Az nem úgy van, hogy a motor amúgy is jár, és tekeri a generátort ingyé. Azonos fordulatszámhoz több üzemanyagot kell elégetni benne, mert a generátor visszafogja a motort. Ez akkor is így van, ha idióta módjára nagyképüsködve osztod az észt, hogy a másik mihez nem ért egy budin ülve a tableteddel, nagy erőlködések közepette fektetve a kábelt.
  • Vol Jin
    #98
    "Jaaaa, hogy most már hirtelen magas hőmérséklet is kell hozzá te kis huncut? A magas hőmérsékletet meg leakasztjuk a fáról, vagy kölcsönkérjük a szomszéd nénitől igaz?
    Imádom az ilyen csákókat, az alapok alapjaival sincsenek tisztában semmihez sem értenek de még ahhoz is rosszul, és a végtelenségig ragaszkodnak az elborult téveszméikhez.
    Csak nekem csak itt, áruld el hányszor buktál meg fizikából? És kémiából? "

    Te ennyire ostoba vagy?
    Ha valaki azt írja, hogy szénből és hidrogénből előállítható olaj vagy benzin, akkor miért kellene mellékelnie technológiai leírást? Én azért tettem meg, mert ismerethiányosan fogalmad nem volt róla, hogy a németek a háborúban így látták el az igényeiket. Elmondom neked, hogy magas hőmérsékletre van csak ehhez szükség egy oxigénmentes reaktorban.

    Erre nagy arccal hepciáskodsz, hogy a magas hőmérsékletet honnan akasztják le. Ott, ahol szén és hidrogén is rendelkezésre áll.

    Na most figyelj te hülyegyerek. Elégetnek szenet vagy hidrogént. Képzeld el, hogy mindkettő ég, és közben rengeteg hü szabadul fel, Bepakolnak szenet egy reaktortérbe, és feltöltik hidrogénnel, és alágyújtanak szénnel vagy hidrogénnel.
    Eszméletlen ostoba vagy, hogy ez nem jutott az eszedbe. :-D

    És te osztod az észt, hogy a másik tudatlan. Te olyan hülye vagy baszod, hogy azt sem tudod, hogy a tűz az melegít. :-D

    Könyörgök írjál még valamit, had röhögjem magam könnyesre! :-)

    A sánta lőtéri kutyát nem érdekli már ez a poszt, tehát nem olvassa senki, ezért felesleges trollkodnod. De kérlek, hogy engem szórakoztass még! :-D
  • T2k
    #97
    A nettó értelmetlenség az pont az amit te eddig ide hánytál. Az ég egy adta világon semmit sem cáfoltál meg, nem is tehetted hiszen azt sem tudod mit jelent az! Sőt továbbmegyek, nem csak hogy azt nem vagy képes felfogni a másik mit ír de még azt sem tudod te magad mit írtál le.
    A prius 17. éve tölt vissza "normál" meg "nem mormál" üzemben is, és nincs belőle veszteség ámde nyereség van. Számodra ebből nyilvánvaló, hogy a japánok a hülyék és nem te.
    Éppen ezért te eddigi életedben az első lépcsőfokon voltál és az eddigi produkciódból egyértelműen kiderült, hogy örökre meg is ragadtál ezen a szinten.
    Mondtam már, legalább az általános iskolát végezd el, és ha ez stabilan megvan, akkor visszajöhetsz bocsánatot kérni.
  • T2k
    #96
    Jaaaa, hogy most már hirtelen magas hőmérséklet is kell hozzá te kis huncut? A magas hőmérsékletet meg leakasztjuk a fáról, vagy kölcsönkérjük a szomszéd nénitől igaz?
    Imádom az ilyen csákókat, az alapok alapjaival sincsenek tisztában semmihez sem értenek de még ahhoz is rosszul, és a végtelenségig ragaszkodnak az elborult téveszméikhez.
    Csak nekem csak itt, áruld el hányszor buktál meg fizikából? És kémiából?
  • gforce9
    #95
    Ezt én is írtam korábban, hogy jelenleg az infrastruktúra ezt nem bírná el.
  • Vol Jin
    #94
    "Miért ne lehetne a garázsba tehető töltőkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében."

    A BJV felárat fizet, ha torlódnak a trolibuszok. Ez azért van, mert a hálózat egy szakaszát több jármű terheli, és az az optimális, ha jó messze vannak egymástól elkülönült betáplálási szakaszokon. Ha érzékelik, hogy több jármű veszi ki a draftot egy szakaszon, bekapcsol a villanyórán a szorzó. A jelenlegi elektromos hálózat nem arra van kiépítve, hogy mindenki kocsit töltsön. Le is seggelne a rendszerük.
  • Vol Jin
    #93
    "És ha nem normál üzemben tölti akkor mi van? Felkötöd magad végre?"

    Te szerencsétlen!
    Te írtad, hogy normál üzemben tölt. Mi meg többen leírtuk, hogy az nettó értelmetlenség lenne.

    Leírsz egy baromságot, megcáfoljuk, erre úgy csinálsz, mintha az általad leírt baromságot mi írtuk volna.

    Ez azért haladás a részedről, mert legalább rájöttél, hogy hülye vagy, és másra kened a sajátod. Jó úton haladsz. Már kezded felismerni önnön ostobaságod.

    Ez a második két lépcsőfok. A tények felismerése, és az abból fakadó makacs ellenkezés, és indulat. A következő lépcsőfok az alkudozás. Itt majd egyezkedni fogsz, hogy azért nem is vagy olyan hülye, mert írtál jókat is (ez persze nem igaz). Majd jön a depresszív beletörődés. Elkönyveled magad teljesen hülyének, és nem fogsz ellenkezni.

    Teljesen tisztában leszel önnön ostobaságoddal, és ekkor már elindulhatsz a fejlődés útján, de szerintem nem fogsz, mert abban már a genetikai korlátaid fognak megakadályozni.
  • Vol Jin
    #92
    "Hát persze csak hozzábaszunk egy kis hidrogént összekalapáljuk és kész is a benzin mi?"

    A németek ezt csinálták a 2. vh-ban. Szén, hidrogén és magas hőmérséklet. Gázolajat, de mindegy. Nem bonyolult technológia. Csak zárt reaktortérben oxigén nélkül kell. Az a baj, hogy roppant sötét vagy nulla ismerettel. Te tudod, hogy egyáltalán mi a benzin, mi a kőolaj? Szén meg hidrogén. Megfelelő hőmérsékleten oxigén nélküli környezetben bizony ez a végeredmény. Örülök, hogy segítettem.
  • teddybear
    #91
    "Miért ne lehetne a garázsba tehető töltőkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében"

    Én a 220/380-as(valójában most már 240-es) hálózatról beszélek, nem a kocsi akkutöltőjéről. Az áramot valahogy be kell kötni a konnektorba.

    Ami pedig a használhatóságot illeti, az idő már rég döntött, a belsőégésű motor javára. Voltak még alternatívák az elektromos meghajtáson kívül is, pl. gőzgépes, pneumatikus, stb., de a belsőégésű motor terjedt el.

    A környezeti szennyezés csökkentésére meg az életmodell helyesebb kiválasztása lenne a legjobb. Az szennyezi a legkevésbé a környezetet, amit nem vagyunk kénytelenek elhasználni.
    Ha nem az amerikai modell szerint élünk, azaz egyik városban alszunk, a másikban dolgozunk, hanem a lakóhelyünkben dolgozunk, akkor nem kell szennyezni a környezetet a napi ingázással. Sem autóval, sem autóbusszal például.
  • gforce9
    #90
    "A háztartási töltés is egy kiépített töltőhelyen történik"

    Miért ne lehetne a garázsba tehető töltőkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében. A munkahelyeken vagy más parkolókban meg mehet pénzbedobós rendszerű csatlakozás, ha nagyon kell a töltés ott is. Bár szerintem átlaghasználatban elég, ha csak éjjel töltődik a kocsik zöme. A benzin, ha kifogy, bosszúság, ha az akku lemerül az is. De arra is ki lehet találni megoldást, ugyanúgy, mondjuk másik autó szuflájából átvinni a mienkbe, hogy el tudjon döcögni a legközelebbi töltési pontig. Nyilván ezek megoldandó problémák, de szerintem egy tisztább módon előállított elektromossággal hajtott autó és a javuló légszennyezési mutatók megérnék ezt az árat.
  • teddybear
    #89
    A háztartási töltés is egy kiépített töltőhelyen történik, csak az magáncélú, nem közösségi. Valahogy oda kell vezetni az áramot, vagy elő kell állítani.

    Én azt értettem ezen, hogy ha kifogy útközben az akku, akkor mindenképp el kell vontatni a kocsit egy töltőhelyig. Egy belsőégésű motorral szerelt autónál viszont elég szerezni egy kevés benzint, vagy elővenni a tartalék kannát, hogy újra mozgásképes legyen a kocsi.

    Az, hogy a töltéshez szükséges áramot milyen forrásból szerzed, meg hogy mennyi ideig tart a feltöltés, nem számít. Bár ha napelemet használsz, akkor ott van az a probléma, hogy többnyire éppen akkor használod a kocsit, amikor éppen tölthetnéd. Erre a cserélhető akkupakk a legegyszerűbb megoldás, de drága. Viszont az alternatívák sem olcsók.
    Amúgy többnyire egész éjjel töltheted a kocsidat, kivéve ha éppen valahol másutt tartózkodsz a kocsival együtt. Pl. vendégségben, vagy nyaralsz.
  • gforce9
    #88
    Az autók a napjuk nagy részében állnak egyhelyben, szóval az esetek többségében épp elégséges a sima háztartási töltés is. Lassú, de a legtöbb autónak épp elég, hiszen mennek 1 órát és állnak 23-at. A benzin és gázolaj se ingyen kerül a kútra, ahová amúgy ha nem esik útba, el kell autózni, otthon meg helyben ott lehet az áram vagy a munkahelyi parkolóban is. A fosszilist tárolni is veszélyesebb a bazinagy tartályokban. Ami jelenleg előnye, hogy az már ki van építve, míg a jelen elektromos hálózat nem bírja el, ha meglódulnak az elektromos autó eladások valamint a nagyobb igénybevételű autóknak nincs kiépített gyorstöltés állomás. Szóval ezen van mit fejleszteni. Ugyanúgy, ahogy a benzines autó korlátaihoz, előnyeihez és hátrányaihoz alkalmazkodni tudtak a vásárlók, ehhez is tudnának. Én nagyon örülnék, ha olcsón lehetne hozzájutni egyhez. Jobban kellene előre tervezni az útjaimat, ez igaz, de ez nekem okés egy csendes és városi üzemben dinamikus autóért cserébe.

    Jelenleg se a benzines, sem az elektromos autó nem olyan eszköz, amire nem kell figyelni. A benzines-dízel autók nyűgjeit már megszoktuk. A hajtásláncukban szereplő milliónyi hibalehetőséggel együtt élünk és tisztesen fizetünk a szerelőknek, akár az időszakos karbantartásért (vezérműszíj, olajcsere, stb.) akár a meghibásodásokért. Az elektromos hajtás a jellegéből fakadóan egyszerűbb. Bár nyilván annak is lesznek hibái és gyerekbetegségei, de a felépítése miatt kevesebb.
  • T2k
    #87
    "Ha a motor normál üzemben aksit tölt, az veszteség neki benzinben. Ez egy nem hibrid járműben kényszer, de nem is szolgál több célt, minthogy álló helyzetben is menjen a rádió meg a világítás, és betudja indítani a motort. Nem is tárol sok energiát. A hibridnek jóval több energiára van szüksége. Ha ezt normál menetben töltenék, az a normál menet fogyasztását drasztikusan növelné. Az aksikba töltött energia nem ingyen lenne, mint a fékezési, hanem benzinben jelentkezne. Nagyobb fogyasztás jelentene, mintha ugyanazzal a sebességgel menne a jármű töltés nélkül."

    És ha nem normál üzemben tölti akkor mi van? Felkötöd magad végre?
    Az akksiba töltött energia soha nincs ingyen akárhonnan származik is az. Mivel az alapok alapjaival sem vagy tisztában maradjunk annyiban hogy síkhülye vagy a témához előbb végezd el az általános iskolát utána visszajöhetsz bocsánatot kérni.

    "Elmagyarázom.
    Ha a priusból kivennéd a hibrid elemeket, könnyebb lenne, mintha benne hagynád."

    Aztaqrva, hogy te milyen tutikat tudsz ám mondani! És figyeljé, kisgyerek, ha egy belsőégésű motoros járműből kivesszük a belsőégésű motort az nem lesz könnyebb?
    Megkérhetlek, hogy ne magyarázz nekem többet? Hidd el nem nyűgözöl le senkit azzal, még mélyebbre ásod magad a baromságaid tengerében, már ha ez egyáltalán még lehetséges.
  • T2k
    #86
    "Amúgy az elektromos autók hatásfok-számításánál rendre kihagyják a távvezetékek veszteségeit(le és feltranszformálás, vezetékveszteség, stb.) és azt is, hogy semmilyen akku sem 100%-os hatásfokú."

    Nem kisfiam, egyáltalán nem szokták kihagyni, de mivel az itteni bagázs nagyrészéhez hasonlóan a leghalványabb fingod sincs a témáról ezért hiszed ezt a baromságot.
    Viszont tudod mit szoktak sűrűn kihagyni? A kőolaj kitermelésének, finomításának, szállításának és tárolásának a veszteségeit. A sok idióta úgy számol, hogy benya/gázolaj ott materializálódik a jármű üzemanyagtankjában, pedig még egy métert sem tett meg a belsőégésű motoros jármű, amikor a kitermelt kőolaj kb. 20%-át már el is füstölte szép combos szennyezések következtében. És azt képzeld el kigyerek, hogy még a kutya közönséges üzemanyagtank sem 100%-os hatásfokú, mindig csak kevesebb üzemanyagot lehet belőle felhasználni mint amennyit beletöltöttek. Hihetetlen dolgok vannak itt a valóságban, egyszer neked is érdemes lenne már megismerkedned ezzel.

    "Aztán a villanymotor hatásfokát is el szokás túlozni. A 90% körüli ugyanis a MW nagyságrendű motorokra jellemző"

    Ez ugyanakkora egetverő baromság mint az összes agymenésed amit itt előadtál. Fingod sincs hogy miről beszélsz. Elégtelen, sőt inkább elégtelen alát érdemelsz.

    "A menettulajdonságokkal nincs is baj, de a hatótáv sokkal kisebb, mint a gyári adatokban, pláne ha az ember hajlamos odalépni a gáznak. Meg az éjjeli világítás is, meg a légkondi nappal alaposan le tudja szívni az akkut."

    Ezzel ellentétben egy belsőégésű motoros szarnál még nő is hatótávolság ha odalépnek neki, és a légkondival meg a világítással is jól le lehet csökkenteni a fogyasztást.

    "Egyébként a hibridnél is elegánsan el szoktak feledkezni az akku éjszakai töltéséről, pedig az kell. Az is pénzbe kerül, nem is kevésbe. De nem szokták beleszámolni a fogyasztásba, pedig az első 15-20 kilométert azzal teszi meg a kocsi, csak utána kapcsol be a motor."

    Ja persze, kb. olyan fontos mint egy belsőégésűnél. Ha nem töltöd a belsőégésűt egész éjszaka, reggel el sem indul.
    Teljesen jóindulatúan mondom, Te akkora hülye vagy a témához és olyan emeletes baromságokat hánysz ide mint... mint...mint... mondjuk geforce9 vagy molnibalage.
    Egyszerűen nem lehet kellően jó hasonlatot találni arra az idiotizusra amit előadsz, gondolom egy terheseknek szóló oldalon is osztod az észt a kismamáknak, hogy nyugodjanak meg a kisbabát márpedig a gólya hozza!
    Amúgy egy kívülről nem tölthető hibridet hol töltesz éjjel te szerencsétlen barom, ráhegeszted a karosszériára a töltőfejet, vagy inkább beleerőszakolod azt a benzintankba?
  • T2k
    #85
    "Bocs. de az elektromos autó legnagyobb hibája az, hogy csak kiépített utántöltő helyen lehet tankolni. A belsőégésű motorral felszereltet meg bárhol, csak egy marmonkanna benzin/dízel kell hozzá."

    Hát ez kész b+! Szóval azt mondod hogy belsőégűt bárhol lehet tankolni csak egy marmonkanna benya/gázolaj kell hozzá? És ha nincs akkor mi van, csak csettintesz az ujjaddal és lesz?
    Tehát ha van néhány százezer benyakút az előny, de ha van náhány milliárd konnektor az viszont hátrány a töltés szempontjából, hiszen ott van az aduász, a marmonkanna?
  • T2k
    #84
    "Tudtommal energiahatékonyabb még fosszilis elektromos áram előállítással is, csak nincs kiépített infrastruktúra még."

    Hát persze hogy nincs, az a néhány millárd konnektor meg az elosztó infrastruktúra a bolygón az mind még nem létezik. De az is lehet, hogy csak nálatok bivalybasznádon nem létezik, mindenhol máshol viszont igen.
  • T2k
    #83
    "Nem is igazán fogja felülmúlni a belsőégésűt, mert még ha elfogy az olaj, akkor is könnyebb lesz benzint csinálni a kezünk ügyébe akadó szénből, vagy áttérni a bioüzemanyagra."

    Hát persze, igaz hogy szinte mindenben már most is messze felülmúlja de te sem bírod ki egetverő baromságok beköhögése nélkül.
    A kezünk ügyébe akadó szénből? Hát persze csak hozzábaszunk egy kis hidrogént összekalapáljuk és kész is a benzin mi? Fizikából és kémiából hányszor buktál meg? Igazad van hülyeséget kérdeztem, nyilvánvalóan egyszer sem, hiszen ilyen órákra soha nem is jártál. Az egész energiamérlegével soha ne is foglalkozz, csak megzavarná az okos fejedet. Inkább csinálj hülyét magadból továbba is ezekkel az elmés benyögésekkel.

    Amúgy miért nem húzol inkább vissza a gépházba és írod be hogy format c: vagy valami hasonlót, mi a jó abban hogy itt betonhülyét csinálsz magadból?
  • Vol Jin
    #82
    A 800 millióból 8 millió az nagyságrendileg ugyanaz, mint az 1 milliárdból a 8 millió. Lovagol ez a fasz azon, hogy 800 millió vagy egymilliárd. Nem 0,8%, hanem 1%. Ezt a szánalmas faszt vazzeg.

    És felhozza példának, hogy van hibrid kamion is. Ja, lehet, hogy atommeghajtású tengeralattjáróból több van vazzeg. De ha benyögöd, hogy majdnem ezer darab, akkor lehidalok. Már előre félek, hogy hepciáskodni fogsz, hogy van az tízezer is, és ezért milyen hülye vagyok.
  • T2k
    #81
    Vannak bizony, mint pl. a te végtelen tudatlanságod és tehetségtelenséged.
  • T2k
    #80
    Na pont az ilyen elmebetegek miatt járok ide mint amilyen Te is vagy. Az ilyeneken lehet a legjobbakat röhögni. 1000x elmondják neked hogy az ég kék a fű meg zöld és mit jegyzel meg belőle? Hogy az ég zöld a fű meg kék!
    Több mint 10x annyi hibridet adnak el mint teljesen elektromosat erre a barom beköhögi hogy de most jobban fogynak az elektromosak és ez így is lesz.

    "Az a 8 millió eladott hibrid 15 év alatt annak a példája, hogy az embereket meg tudják vezetni"

    Ja persze, a 180 ezer elektromos 100 év alatt meg annak a példája hogy mennyire nem lehet téged megvezetni.
  • Vol Jin
    #79
    *********************************************
    "Pedig a hibrid a fékezésből visszanyert energiát használja."
    *****************************************************
    "B+ te nem csak fizikából de magyarból is mindig megbuktál! Ki mondta, hogy nem használja te szerencsétlen??? A "csak" szó jelentése már ovodás korban meg szokott lenni az embereknek de neked ezt a mai napig sem sikerült elsajátítanod."

    Beszélni mádzsár?
    Én holmondtam, hogy te azt mondtad, hogy csak...
    Hogy csak azt én mondtam.
    Épp az a lényeg, hogy te nem használtad a csak szót.

    Beszélni mádzsár?




    "Akkor kapaszkodj meg, a motor "normál menete" is töltheti és nem veszteség hanem nyereség lesz belőle így is, annak ellenére hogy nem 100% a hatásfoka! Természetesen ez a te végtelenül tudatlan ostoba agyadnak felfoghatatlan dolog, mivel a leghalványabbb fingod sincs a hibridek tényleges működéséről csak ugyanazt az ócska primitív a valósággal köszönőviszonban sem álló teljesen téves hülyeséget hajtogatod mint a többi kibic 15 éve. A te eseted persze rosszabb, mert emellett még halálosan meg is vagy győződve arról hogy milyen faszán értesz a kérdéshez, na ez a leghalálosabb kombináció! "

    Ha a motor normál üzemben aksit tölt, az veszteség neki benzinben. Ez egy nem hibrid járműben kényszer, de nem is szolgál több célt, minthogy álló helyzetben is menjen a rádió meg a világítás, és betudja indítani a motort. Nem is tárol sok energiát. A hibridnek jóval több energiára van szüksége. Ha ezt normál menetben töltenék, az a normál menet fogyasztását drasztikusan növelné. Az aksikba töltött energia nem ingyen lenne, mint a fékezési, hanem benzinben jelentkezne. Nagyobb fogyasztás jelentene, mintha ugyanazzal a sebességgel menne a jármű töltés nélkül.

    "Bár te képtelen vagy a legegyszerűbb dolgokra is ezért inkáb kérj meg egy értelmes embert, hogy hasonlítsa össze pl. a Toyota Prius tömegét egy hasonló kategóriájú nem hibridével majd szépen csodálkozzál el azon hogy a hibrid csak a te ostoba fejedben létező többlettömege a valóságban nemhogy nem létezik, hanem még könnyebb is a vele értelmesen összevethető nem-hibridhez képest.

    Ezzel ismét tökéletesen bebizonyítottad hogy fingod sincs a témához, hülye vagy a fizikához és olvasni sem tudsz, úgyhogy köszönjük szépen nem kell több szemetet ide behánynod!"

    Te tényleg ilyen fogyatékos vagy?

    Elmagyarázom.
    Ha a priusból kivennéd a hibrid elemeket, könnyebb lenne, mintha benne hagynád.

    Ez így agyilag nehéz neked? Kérdezz meg egy óvodás kislányt, mert ő biztosan érteni fogja!

    Mielőtt további agymenésekbe kezdenél, tisztázzuk, hogy a prius és a hibridhajtás szerintem jó dolog.

    Itt kérem arról van szó, hogy repülőgépben nincs értelme. Tudod mi a repülőgép... aminek szárnyacskái vannak és repül a levegőben.
  • teddybear
    #78
    Amúgy az elektromos autók hatásfok-számításánál rendre kihagyják a távvezetékek veszteségeit(le és feltranszformálás, vezetékveszteség, stb.) és azt is, hogy semmilyen akku sem 100%-os hatásfokú. Azaz több energia kell a feltöltéséhez, mint amennyit ki lehet nyerni belőle.

    Aztán a villanymotor hatásfokát is el szokás túlozni. A 90% körüli ugyanis a MW nagyságrendű motorokra jellemző, egy 7,5 kW-os soros, kefés egyenáramú autómotor csak 80% körüli hatékonyságú.
    Ne olyan rég volt a TotalCar-ban egy cikk a Tesla kocsikról, amiben leírták, hogy nem igazán olyan rózsaszínű ám a kocsi használat közben, mint festik. A menettulajdonságokkal nincs is baj, de a hatótáv sokkal kisebb, mint a gyári adatokban, pláne ha az ember hajlamos odalépni a gáznak. Meg az éjjeli világítás is, meg a légkondi nappal alaposan le tudja szívni az akkut.

    Egyébként a hibridnél is elegánsan el szoktak feledkezni az akku éjszakai töltéséről, pedig az kell. Az is pénzbe kerül, nem is kevésbe. De nem szokták beleszámolni a fogyasztásba, pedig az első 15-20 kilométert azzal teszi meg a kocsi, csak utána kapcsol be a motor.
  • teddybear
    #77
    Én nem személyeskedtem vele.
  • teddybear
    #76
    Bocs. de az elektromos autó legnagyobb hibája az, hogy csak kiépített utántöltő helyen lehet tankolni. A belsőégésű motorral felszereltet meg bárhol, csak egy marmonkanna benzin/dízel kell hozzá. A benzint/dízelt meg sokkal könnyebb tárolni, és a felhasználás helyére szállítani. Olcsóbb is előállítani.

    Ami a végső hatásfokot illeti, olyan 2-3 éve olvastam a Scania újgenerációs dízeljeiről, amik tartós üzemben és közel állandó utazósebességen ~54%-os hatásfokot értek el. Ezek a motorok vannak beépítve a legutolsó kamionmodellekbe.
  • Molnibalage
    #75
    Amilyen az adjisten..
  • gforce9
    #74
    Tudtommal energiahatékonyabb még fosszilis elektromos áram előállítással is, csak nincs kiépített infrastruktúra még. Úgy értem, hatékonyabb egyközponti helyen megtermelni az áramot és továbbítani azt az elektomos töltőállomásokba, mint a fosszilist szétosztani az üzemanyag töltő állomásokra és utána egyes gépjárművekben elégetni.
  • teddybear
    #73
    Megint kitört a kultúra egyesekből.

    Ami azt illeti, a tisztán elektromos meghajtás is csak a kötöttpályás járművekben terjed el igazán. Vasút, hév, metró, trolibusz.

    Az elektromos járműveknek is van egypár olyan hibája, amit lehetetlen kiküszöbölni, mert a működési elvéből adódik. Még úgy száz éve, amikor nem nagyon mentek az autók nagyobb távolságra, az elektromos autó lépést tudott tartani a belsőégésű motoros vetélytársával. De az továbbfejlődött, az elektromos meg nem igazán.

    Nem is igazán fogja felülmúlni a belsőégésűt, mert még ha elfogy az olaj, akkor is könnyebb lesz benzint csinálni a kezünk ügyébe akadó szénből, vagy áttérni a bioüzemanyagra.
  • Molnibalage
    #72
    Használd a keresőt balfaszkám. Kurva régen láttalak az sg-n. Akkor is balfasz voltál, az is maradtál. Vannak örök dolgok az univerzumban...
  • gforce9
    #71
    AZ utóbbi időben az elektromos jobban fogy és ez így is lesz, mert annak van némi értelme, az meg hogy neked a hibrid szexuális élvezetet okoz, valamint a másik ócsárlása ezen semmit sem változtat. Az a 8 millió eladott hibrid 15 év alatt annak a példája, hogy az embereket meg tudják vezetni, mint ahogy téged is. Igen, a hibrid hülyeség. És ezzel mindenki így van, aki cseppet is utánaszámol. Az elektromosnak lehet és lesz is jövője, a hibridnek le fog áldozni. Ezt minden ezzel a témával foglalkozó weblap leírja és erre mutatnak a jelenkori tencenciák, de persze mindig vannak akik jobban tudják. :) Felőlem aztán ágyba is viheted a hibridedet. A végülis a féllábú leányokat is meg kell valakinek d***i. :)
  • T2k
    #70
    Mit hoztam fel? Még mindig nem látod hogy mit hoztam fel?
    Leírtam a kornkrét eladási számokat az egész világra vonatkozóan ami a napnál is világosabban bizonyította mekkora ökörségeket írtál! És a szerencsétlenje még most sem érti, b+ megkérdezi hogy mit hoztam fel, és leírja hogy bizony bivajbasznádon még nem adtak el egy hibridet sem tehát a hibrid hülyeség!

    Ez kész.