58
  • NEXUS6
    #58
    Aztán az is egy szempont, szigorúan technikai oldalról közelítve, hogy a motoroknál a hang, a zaj, a visítás, bőgés, szörcsögés, és más roppant felvillanyozó dolgok valójában a motor nem ideális működéséből, nem kívánt rezonanciákból keletkező hanghullámai, amelyek önmagukban is veszteséget okoznak.

    Egy 90%-os hatásfokú villanymotor minimális zajt produkál, és ezeknek az új motoroknak az alacsonyabb zajszintje is azt jelzi, hogy jobb hatásfokkal működnek, alakítják át a benzint mozgási energiává.
    :D
  • mikike
    #57
    http://youtu.be/lKAtG0qZ5L8
    több ilyen sokkal többet segítene, mint az életveszélyes, környezetromboló f1 ^^
  • Vol Jin
    #56
    Hát igen, azt nem akartam leírni, hogy ez a szuper zöld motor a sokszorosát fogyasztja egy utcai autónak. Mondjuk 130 litert azon a 300 km-en. Egy utcai autó ennyivel Moszkváig elmegy.
  • NEXUS6
    #55
    Az új motor bizonyos szempontból igen is csúcstechnika, hiszen egy villanymotor és egy turbós belsőégésű motor olyan integrációja, amivel utcai kocsikban nem találkozunk.

    Itt minimális a turbólyuk, mert villannyal felpörgetik, ahogy kivettem a leírásokból, és olyan rásegítést alkalmaznak, ami megint csak a gyorsítást, a nyomatékot növeli.

    Ez persze abszolút nem egy zöld technológia bármit is mondjanak, mert ponthogy a teljesítményről szól. Persze kevesebb üzát fogyaszt, meg talán jobbak az emissziós értékei is ezért, mintha ugyanezt egy sima szívóval próbálnák megvalósítani.
  • bmw
    #54
    Szerintem meg ha valamit az autoversenyek "kiralyanak" hivunk abban ne legyenek korlatozasok. Aki nem birja induljon mashol ennyi.....

    Sok a hulye szabaly/korlatozas a zoldebb cimszo meg baromsag...
    Epitsek meg a legjobbat amit tudnak aztan nyomas.:)
  • who am I 7
    #53
    vége a kiherélt moszkító üvöltésnek, jaj mi lesz :(
  • Vol Jin
    #52
    "Az erő csak egyik része az f1-nek, más részei talán még fontosabbak."

    Ez a türhő mindig ezt csinálja. Kgy el nem hangzott válasszal vitatkozik terelésképpen.

    Keltsd fel anyádat és kérdezd meg tőle, hogy mondtam-e olyat, ami ennek ellent mond, de a mikrofonba beszéljen, hogy maradandó választ kapj!
  • NEXUS6
    #51
    "...de egy 30%-os üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!!"

    Helyesen:
    "...de egy 30%-kal kedvezőbb üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!!"
    Bocs!
  • NEXUS6
    #50
    Kicsit a cikkre is visszatérve ez az új rendszer nekem úgy tűnik, hogy a motorba integráltak egy elektro/kinetikus energia tárolót (ami elkülönítve, kapcsolható módon eddig is létezett), meg egy villanyturbót. Persze mindezekhez szép új rövidítéseket találtak ki, mintha olyan technológiáról lenne szó, ami eddig nem lett volna.

    Persze bizonyos szempontból nem is, hiszen olyan motorról nem igen tudok, amibe ilyen módon integráltak volna ezeket az egységeket.

    Az hogy ez mennyire jön majd át a hétköznapokba jó kérdés, de valószínűleg pár éven belül megjelenhet. A fékenergia tárolás, meg a villanyrásegítéses turbó jónak tűnik, de valójában mindkettő inkább a dinamikus vezetést és nem az energiatakarékos autózást támogatja. A jelenlegi downsized turbós, kompresszoros motorok is annyit esznek, hogy inget gatyát is rákölthet az ember, ha csapatja, merthogy ugye csak benzinből lesz az a kiba mozgási energia bárki bármit is monnyon. Ésszel használva azonban, amikor gyak nem is műxik a turbo valóban elérhetők azok a fogyasztási adatok, amelyeket a gyár ír. Csak hát akkor ugye az ember gyak valójában egy 1 lityós háromhengeres szívó csetvadékként használja a kocsit. Szal ez eddig parasztvakítás.

    Szerintem igazi üzemanyag fogyasztásban megmutatkozó megtakarítást, emissziós csökkentést az un. szegény-keverékes motorokkal lehetne elérni. Itt a 14,7/1 gyakorlati értékű levegő üzemanyag keverék helyett sokkal kevesebb benzint nyomnak az égéstérbe, ahol így magasabb hőfokon, jobb hatásfokkal hasznosul. Értelem szerűen, ha ua levegőmennyiséghez fele annyi üza kell, akkor az fele akkora fogyasztást eredményez. Ez nem varázslat, még ha a végső gyakorlati érték ennyire azért nem zöld, de egy 30%-os üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!!
    Max egy kis fejlesztett gyújtás, vagy befecskendező rendszer, vagy a hagyományos rendszer megfelelő felprogramozása szükséges. De ezek kb filléres dolgok, a fékenergia visszanyerő, meg start-stop, meg hibrid kütyükhöz képest.

    Az összeesküvéselmélet ott jön elő, hogy az ilyen motorok a magasabb hőmérséklet miatt több NOX-t bocsájtanak ki, ami viszont lehet csökkenteni, igaz spec katalizátor kell hozzá, ez még mindíg belefér. De ennek ellenére persze jó indok, hogy ne vezessük be. Aztán az ilyen motor sajna érzékeny az üza minőségére, márpedig a jelenleg kaphatókban túl sok a kén, ahhoz hogy azzal egy szegény-keverékes motort lehessen hajtani.
    Naszal ebből már asszem látszik, hogy mi is az autó-olaj-EU lobbi érdeke és működési logikája. Egyrészt olyan emissziós értékeket alkotnak meg, ami jó a hazai gyártóknak (pl pont turbos dízelnek, mert abból az európaiak jók, ma már pl tök általános hajtány a dízel sport-kupé ami elég hajmeresztően hangzik), aztán ugye azt mondják, hogy az üza kénszintjét lexarják, nem adnak rá előírást, pedig a kénsav, meg ilyenek sem igazán légzés tisztító hatásukról ismertek. Mindez persze azért, mert az autógyárakat ugyan arra ösztönzik, hogy bizonyos emissziós értékeket csökkentsenek (a fenti okok miatt, hogy kiiktassák pl a japán konkurenciát), de arra kevésbé hogy ezt az emissziót kevesebb üzemanyaggal érjék el! És ezzel ugye az olajlobbinak is kedveznek.

    A népnek meg itt ez az ERS-es csoda F1, amit majd jó drágán mert minden baromsággal tele van te is megvehetsz pár év múlva. De nem fog kevesebbet fogyasztani, mint egy pár éves adott lökettérfogatú szívó. Igaz ha rálépsz akkor húz és némileg kevesebbet eszik, mint a mostani turbóskompresszoros downsized gyökérségek.

    És sajna egy szegény-keverékes motornál meg persze hogy többet fogyaszt.

    Ennyit mára a conteo újdonságokról.
    XD
  • kvp
    #49
    Szerintem az F1-nel mar olyan hulyesegek is gondot okoztak mint az aktiv menetstabilizalas kitiltasa. Rengeteg balesetet okozott, de haszna nem volt. Aztan ott van az, hogy nem lehet tetszoleges gumival es motorral menni. Rendben, hogy akkor nem lenne kiegyenlitett a verseny, de pont az a lenyege egy technikai sportnak, hogy a jobb mernokok jarmuve allva hagyja a tobbieket. Ha tulszabalyozott versenyt akar nezni az ember akkor olyat nez ahol azonos autoval indul mindenki. Bar lassan a forma 1 is ilyen lett. En peldaul hagynam a hagomanyos szivo, a turbo es a turbinas jarmuveket egy versenyben kuzdeni. A jobb technologia pillanatok alatt kiutne a tobbit. Ha mindenaron kornyezetbaratak akarnak lenni, akkor egy fix uzemanyagmennyiseget kapna minden csapat, osszak be, de onnantol azzal a technologiaval hajtanak a jarmuveket amivel akarnak. Na akkor lenne igazan erdekes verseny. Teljesen eltero elven mukodo jarmuvek, eltero strategiak, eltero vezetesi stilus, mindez egy versenyben.
  • sanyicks
    #48
    Tudom mire válaszolok, nem kell terelni.
    Az erő csak egyik része az f1-nek, más részei talán még fontosabbak. Mondom ha neked maximális erő kell, nézz drag versenyeket, az nem szól semmi másról. De nézhetnél mozdonyokat is, mert azok bizony legalább 10x erősebbek ;D (és mellesleg azok is egyre halkabbak). Mellesleg mint mondtam több utcai autó is erősebb mint egy előző generációs F1-es.

    És ja az F1 egy életérzést adott el, nem egy idegesítő szúnyoghangot mint amit az eddigi motorok nyomtak. Kb az utolsó jól hangzó F1-es motor a 80-as évekből származott, azután csak szúnyogverseny, 2014-ig. Szóval van szép hangú motor, de az nem az F1-es szúnyogmotor, sem az 50 köbcentis moped...
    Akit az F1 érdekelt pont leszarja hogy milyen a hangja, akkor is nézni fogja.

    Az megint csak fura, hogy a gumis szarkavarásnál nem verted magad, pedig az tényleg erősen visszafogta az F1-et.

    Mondom berregtesd a kis trötyi járgányodat, hátha attól jó lesz neked. De menj ki a pusztába mert a legtöbben nem akarják hallani.
  • Vol Jin
    #47
    Jól látod, hogy az F1 életérzést adott el, és ez a jelenlegi brummogós bio-öko-bizbasz ezt el is vette azoktól az emberektől, akiket tényleg érdekelt. Ismerősi körökben ez teljesen észlelhető.

    Csak nem értem, hogy ezért miért kellett büfögnöd egyet a képembe?
  • Vol Jin
    #46
    Te szerencsétlen Sanyika!

    Legalább tudnád, hogy mire válaszolsz!

    A lóerő téma azon vonala lett kitárgyalva, hogy egy okostojás, lehet, hogy éppen te arról kezdett polemizálni, hogy az F1 nem is a brutális erőről szól, mert az a dragster. Erre lett boncolgatva részemről, hogy a csapatokat igenis érdekli a lóerő.

    Legalább tisztában lennél te szerencsétlen, hogy mibe böfögsz bele...
  • Szefmester
    #45
    Hát tippre Vol Jin azon emberek csoportjába tartozik akik az 50ccm-es mopedükön full gázzal indulnak a lámpától mert akkor jól gyorsul meg hangos... Az hogy kerékpárral le lehet őket gyorsulni rövid távon, és néha tartom velük a tempót egy egy sarokig is az más kérdés. De én ezt csendben meg tudom tenni ők meg 3 sarokról hallhatóan nem haladnak.

    De legalább van hangjuk!

    Az F1 meg inkább csak Európában szólt a teljesítményről, de itt is inkább egyfajta életérzést közvetített amíg meg nem jelentek az F1nek élő-ahló pilóták. Aki teljesítményt akar látni, az nézzen indy cart.

    Igenis jó hogy megpróbálnak a zöldebbség felé haladni, és ne azért mert a lassúságról szólna a verseny! Nemes egyszerűséggel az itt bevezetett és bejáratott technológiák előbb utóbb belekerülnek a felsőbb majd alsóbb kategóriás személyautókba. Ez a sport jóformán nem más mint a motorgyártók R&D csapatainak a homokozója ahol letesztelhetik az új ötleteiket, a szabályokon belül.
  • sanyicks
    #44
    Csak hogy sírjatok picit:

    https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk

    1,5 literes, 4 hengeres turbos bmw motor, hasonló hanggal mint a 2014-es gépek, 1450 lóerővel ;)
  • sanyicks
    #43
    Házi feladat: nézzél utána hogy csökkent az F1-ben lóerő '89-től kezdve. Furcsa hogy csak most vered magad ezért.

    Mellesleg most nem csökkent a lóerő, ugyanis a motor tud 600 lovat, erre még ráadódik 150 az energiatároló rendszerekből, ami pontosan annyi lóerőt jelent mint tavaly volt... És ez csak egy új motor, úgyhogy ez még növekedni fog.

    Azért vicces hogy te papolsz arról hogy ki mit tarthat jelentéktelennek, miközben te mindent jelentéktelennek tartasz a nyers lóerőn és a hangerőn kívül.

    Menjél inkább bőgesd a moddolt kipufogójú trabantodat, hátha valakit lenyűgözöl a hangjával :D
  • Vol Jin
    #42
    Te egy géniusz vagy, komolyan.

    Házi feladat, hátha sikerül megoldani: Az azonos tömegű járművek közül az erősebb motorral vagy a gyengébbel rendelkezőnek van nagyobb sansza a nagyobb sebességre?

    Tanács: Ha egy soktényezős modellben az egyik tényezőt hibásan jelentéktelennek tartod, nem indokolhatod az álláspontod egy másik tényező felemlegetésével. Ugyanis aki az F1-ben azt állítja, hogy nem számít a motor teljesítménye, az hülye. Szerinted van értelme ennek a tudom, hogy igaza van a másiknak, de mondok egy kapitális marhaságot dedónak?
  • ostoros
    #41
    Szerintem a sebességhez nem csak teljesítmény kell. Hanem az is, hogy alacsony legyen a gyorsítandó tömeg. :)
  • Vol Jin
    #40
    Oké, ügyes vagy, okos vagy, elmondtad a frankót, de azért nekem beszólogatni fontosabb volt, és ez a kommentjeid időbeli sorrendjében is meglátszott. :-D
  • Vol Jin
    #39
    "Lábnyomra gondolt, te f@szkalap! Örülj, hogy bele tudtál kötni megint egy olyan dologba, ami nem lényeges. ;-)"

    Tényleg arra gondolt? Nohát? Még írtam is te Alain Prosztó!

    "Persze, nem tudsz elmenni mellette, hiszen ilyen a természeted.
    Eleve bosszant téged a(z igazi) környezetvédelem is, mert matériaellenes, ellenkezik a fejedben elültetett Demiurgosz-kultusszal.
    Ezt sem érted ill. direkt félreérted majd, de nem baj. Nem érdekel. :-)"

    Az igazi környezetvédelem nem zavar.

    Akkor az F1, mint környezetbarát megoldás.
    A csapatok 20-30 kamionnal utaznak. A kontinensek kötött ezt mind teherszállító repülővel teszik meg. Egy versenyre ellátogathat 50-100 ezer autó. Három autógyár vesz részt az egész vándorcirkuszban, tehát vicces lenne komolyan venni, hogy technológiai fejlesztőterep a versenyszezon és nem marketinggépezet.

    Azon kívül, hogy majd elböfögöd, hogy az egész F1 téged nem érdekel, volt-e más célod is, mint a személyemnek odamondogatás. A szokásos zsidózást hogy bírtad elkerülni te isten majma?
  • Molnibalage
    #38
    20+ éve nézem néha/gyakrabban az F1. Folyamatosan sírtak 20 évig valakik mindig, hogy meghalt az F1.

    Akik szerint régen izgalmas versenyek votlak régen, azoknak elég szelektív memóriájuk lehet. A '90-es évek felében dögunalmas versenyek voltak, 90 táján, mikor Prost+Senna dominált még vicc is votl erről, hogy csak azt kérdezte fater meg haverjai, hogy ki győzött, Prost vagy Senna... Ennyire volt izgalmas... '92-ben Mansell meg Hungaroringen már világbajnok volt...

    Régen, mikor nem lehetett tankolni, akkor is volt bizony spórolás. Az F1-ben az egyik legnagyobb balfasz szabálymódosítása volt, hogy nem lehet tankolni, mert így mindenkire ráerőltettek egyfajta stílust, mindenki nehéz autóval indul, ami determnálja félig/meddig a bokszkiállást is. Ha szabadon választható lenne a gumi és tankolás is, akkor minden versenyző a saját stílusához megfelelően tudna autózni és sokkal változatosabb lenne a verseny.

    A kocsik hangját meg leszarom.
  • M2 #37
    Ti még egész szerencsések vagytok, mert nekem akkor halt meg az F1, amikor betiltották a turbókat. :-)
  • Mardel
    #36
    Az utobbi evekben mar nem is volt olyan durva verseny elozes. Rajtcel gyozelem, button, vettel, neha technikai hiba miatt kiestek aztan ennyi.

    Engem se erdekelt a hangja a vuvuzela szolamot amugy is utaltam.

    Az F1-et mar reg megolte az FIA az idiota szabalyozassal, az utolagos eredmenymodositgatasokkal.

    F1 meghalt miota 1 gumibeszallito van, es miota csak a "nagyobb" motorgyartok maradtak az F1-ben.
  • god25
    #35
    Nagy rajongója voltam idáig az F1-nek, mert ez már egy kalap sz@r lett így. Megszünt a hangja, amitől az ember háta borsózott a helyszínen. Nem mert senki előzni, nehogy elfoggyon az üzemanyag. Egy külön csoportot kellett volna csinálni, nem pedig az F1-et szétb@szni. Egy vicc lett az egész. :(
  • Tetsuo
    #34
    Az F1 soha nem érdekelt igazán. Mindig is egy pazarló, gagyi technikacirkusznak tartottam. Sportnak egyáltalán nem nevezném. A szórakoztatóipar többi területéhez hasonlóan, itt is csak a pénz számít.
    Sajnos a sportok többsége a több bevétel, a nézőszám növelése, a cirkuszi látványosság felé tendál.
    Az F1-guru, a biznisz egyik irányítója, Ecclestone pedig egy gennyláda.

    Az F1 közvetítések monotonitása, a motor folytonos magas hangja, a (számomra) unalmas kommentálás nekem tökéletese volt ahhoz, hogy 10 perc alatt elaludjak rajta. :-)
    Mások véleménye alapján, ez a továbbiakban is így lesz, de azért teszek egy próbát belenézek egy-két futamba.

    Ha autóverseny, akkor valami hasznosabb is lehetne ráadásul úgy, hogy a látványosság is megmarad, pl. megújuló energiával hajtott autók.
  • Tetsuo
    #33
    Lábnyomra gondolt, te f@szkalap! Örülj, hogy bele tudtál kötni megint egy olyan dologba, ami nem lényeges. ;-)
    Persze, nem tudsz elmenni mellette, hiszen ilyen a természeted.
    Eleve bosszant téged a(z igazi) környezetvédelem is, mert matériaellenes, ellenkezik a fejedben elültetett Demiurgosz-kultusszal.
    Ezt sem érted ill. direkt félreérted majd, de nem baj. Nem érdekel. :-)

  • kvp
    #32
    Ezek a motorok nagyon benak. Ertem, hogy ki akarjak hozni a maximumot a turbomotorokbol, de ennyi erovel miert nem hasznalnak turbogeneratorokat? Gyakorlatilag egy turboshaft-es motor es egy generator lenne a fo motor, errol toltenek az aksikat es azokrol menne a villanymotor vagy maximalis gaznal parhuzamosan mindkettorol. Ez adna a legjobb fogyasztas/teljesitmeny adatokat a hagyomanyos dugattyus robbanomotorok helyett. A hangjuk pedig olyan lenne mint minden rendes turboshaft-es motornak.

    Ilyenre gondolok:
    http://www.youtube.com/watch?v=Wt4ibkOTBJk
    http://en.wikipedia.org/wiki/Allison_Model_250
    Korulbelul ugyanakkora a teljesitmenye mint a mostani F1 motoroknak, de sokkal konnyebb, kisebb a fogyasztasa, tovabba elektromos hajtaslancnal sokkal jobban gyorsul az auto. Gyakorlatilag az uj hovisszanyero egyseg is egy mini turobgenerator ami tul magas levegoaramnal lefogja a turbot es aramot termel, csak ez a megoldas kihagyna a belso egesu motort mivel a turbina jobb. A fenti technologia az 1960-as evekbol jon, csak azota tudunk solidstate elektromos motorvezerlo aramkoroket epiteni es van litium aksi is, tehat azota megvan a turbina-elektromos hajtaslanc 50 eve meg hianyzo fele. Ha mar nem tiszan elektromos autok, akkor inkabb ez lenne a jovo. Latvanyos lenne es jelentosen novelheto lenne az autok gyorsulasa es vegsebessege is, akar a jelenlegi duplajara is, mindezt kisebb fogyasztassal.
  • sanyicks
    #31
    Nem arról szól, a sebességről szól, aminek csak az egyik eleme a teljesítmény ;)
    A legtöbb embert nem érdekli hogy milyen a hangja, mert a versenyt nézi. Azt a sivítást amit eddig nyomtak csak egy elmebeteg tudja élvezni. Ha neked hang kell, lehet találni még a régiekről videokat, kivágsz belőle egy loopot, és mehet rá a racsnizás.
  • NEXUS6
    #30
    A mostani villanyF1-nél a kínai elemestávirányítós kocsim is magasabb technológiát képvisel, vagy 150 éve építenek villanykocsikat hasonló elven!

    Ha már villany, akkor EZ az innováció!
  • NEXUS6
    #29
    Én azért el tudnék képzelni egy downsized motoros 3 hengeres turbós, kompresszoros dízel Ferrárit!
    Na az lenne az az echte zöld teknológia, amit átlehetne vinni a hétköznapi kocsikba is, persze kötelező infotaintment rendszerrel, ájfon dugasszal, onboard szkájp, meg faszbuk opcióval, hogy lehessen versenyközben is csetelni, meg interjút készíteni a pilcsivel.

    Nőjetek már föl!
    XD
  • Roller75
    #28
    Ti szerintem is el vagytok varázsolva ! Abszolút osztom Vol Jin álláspontját. Gyerek korom óta nézem az F1-et, de a mostani futam után gondoltam először arra, hogy befejezem. 2012-ben még a befújt diffúzorok korában olyan hangja volt egy F1-es kocsinak, hogy a cerkám állt tőle. Most meg mi ez a furulyázás ! Szánalmas. A verseny óta nem beszéltem olyan motorsport szerető emberrel aki ne lett volna lehangolva ezen a sötétződ faszságon. Én szeretem a technológiát és a környezetvédelmet, de nem itt. Ecclestone mondta: milyen környezetvédelemről beszélünk amikor csak a McLaren 30 kamionnal vonul fel egy hévégére ???
  • duke
    #27
    Ketsegtelen, hogy ezek a forma 1-es vilag utolso 40-50 evenek leghasznosabb fejlesztesei, de akkor is inkabb az elektromos forma 1-el kene foglalkozni, a 100 eve elavult kornyezetszennyezo, hoerogepek reszelgetese helyett.
  • NEXUS6
    #26
    Végül is nem kell akkora teljesítmény, egy ideálisan áramvonalas, kicsi légellenállású és gördülési-ellenállású virsligumis kocsihoz meglepően kicsi teljesítmény is elegendő PL.

    Csakhát ezeknek a formaegyeseknek baszomnagy ellenállása van, sokkal rosszabb, mint egy átlag személykocsinak, köszönhetően a hatalmas gatyaszárítóknak elöl-hátul, meg az aszfaltraragadó kibaszéles gumiknak, mert ugye ezek nem csak gyorsan menni, hanem kanyarodni is szeretnek. Na ehhez már kell a kakaó rendesen.
  • Vol Jin
    #25
    Ez az év aranyköpése volt.
    Szerinted kell teljesítmény a sebességhez? Csak kérdezem.
  • ostoros
    #24
    Sosem a teljesítményről szólt. Hanem a sebességről. Csak hogy tisztázzuk.
  • Vol Jin
    #23
    Az F1 nem egy nonprofit világmegváltó vállalkozás. A szórakoztatóipar része. A résztvevő csapatoknak meg eltérőek a szándékai. A redbullnak pusztán marketingfelület, míg az autóiparban érdekelteknek a márkaarculat. De az, hogy valami leszivárog a közautókba, az a huszadik szempont. A legtöbb autógyár baromira elfejleszt a vándorcirkusz nélkül is. Ha szerinted az F1 célja kimerül annyiban, hogy modernizálja az utcai autózást, akkor a marketinget bőnyállal beszopó kategóriába tartozol.
  • Vol Jin
    #22
    Sanyika!
    Maradjál a biciklinél, ha az F1 nem a teljesítményről szólt!
    Az, hogy a dragban sem trabant motorok vannak, ezen nem változtat semmit. :-D
  • Vol Jin
    #21
    "Egyszer az a bajotok, hogy a szórakoztató ipar rosszra neveli az embereket és nem ismeri el, hogy neki felelőssége van ebben. "

    Nekem nincs ilyen álláspontom.
  • lapaleves
    #20
    azt lehet tudni, hogy ez a hővisszanyerés milyen technológia? teg? mert akkor az nemigen fog elterjedni az 5% hatásfokkal és elég durva $ / w árral (ráadásul ritka anyagokból)...

    régi szép időkben a merci "rote sau" 300 sel amg-ja klímával nyomult, csak mesélem. http://www.youtube.com/watch?v=xVjrG_N_Dl4
  • M2 #19
    Majd amikor az F1 autókban sivítanak a villanymotorok, akkor az emberek azt szokják meg és az jelenti majd a brutális erőt - az lesz a menő.