2
  • NEXUS6
    #2
    Balmer fejében valami Apple-Gúgli-Szoni keverék volt, hogy olyat kéne csinálni. De mivel a cégnél nincs igazi hw fejlesztési kultúra, meg képesség, hogy olyan piacon, ahol nincs a kezében valami fontos ipari szabvány talpon maradjon, ezért a kísérlet nem jött be.

    Az M$ innovációja mindíg is abból állt, hogy ült mint sütihal a vízben, majd amikor a valóban innovatív kicsik elkezdtek elhúzni mellette, akkor az egyik részét felvásárolta, a másik részét tönkretette.
    Ez egy sikeres stratégia, amit valahogy az utóbbi időkben nem nagyon tudott, akrt még sem alkalmazni.

    Kíváncsi vagyok a Nokia felvásárlásból is mi lesz, mert ha nem tudja megfojtani a mobil piacon az olyan cégeket, mint a Samu, az Apple, vagy a feltörekvő kínai Levonó, akkor semmit nem ért az egész, márpedig nem tudja.

    Szerintem is új vállalati kultúrát kéne meghonosítania az új vezérnek, de ez kb mint az elefántnak jégtáncot tanítani.
  • asgh
    #1
    Alapvető kérdés, hogy egy a piaci erőfölényére építő és azt minden áron megtartani akaró üzleti modellt, illetve az arra szocializálódott komplett vállalati rendszert hogyan lehet teljesen más üzleti modellre és cégstruktúrára átállítani. Az is érdekes kérdés, hogy egy ekkora szervezet a maga tehetetlenségével az átalakítás során hogyan veszi fel a versenyt olyan cégekkel, amiket már az alapoktól más üzleti modellre építettek.
    Az MS iparági szabványokból él, ezekkel éri el a monopol helyzetét adott piacokon és a monopol helyzete miatt képes szabványokat kényszeríteni az iparágra.
    Most, hogy ez a vetésforgó a mobil informatika térhódításával megszakadt, az MS nem lesz képes ezt az üzleti modellt hosszabb távon fenntartani. A termékeivel egy lesz csak a sok közül és egyáltalán nem garantált, hogy az eddig ugyan elégséges, de a legnagyobb jószándékkal is csak középszerűnek nevezhető minőséggel képes lesz talpon maradni.