23
  • gforce9
    #23
    A benzinkutak elterjedése is 1 db benzinkúttal kezdődött.
  • chuky123
    #22
    Csak ehhez a cseréhez szabványosítani kell(ene) cserélő állomásokat és az aksikat is csak akkor (fizikai méret teljesítmény) csak nagy üzemben érné meg kiépíteni. Gondolom nem lehet olcsó ennek a kiépítése 1 modellre szerintem meg nem éri megcsinálni.
  • gforce9
    #21
    http://www.youtube.com/watch?v=ejQ9dzqzkKw

    Itt egy megvalósított technika a cserére.
  • torreadorz
    #20
    A probléma ugyanaz mint a játékok vs videókártya esete.

    Ha évente csak párszor akarsz megtenni 500-600 km-ert akkor pont ugyanott vagy mintha minden nap akarnál. Mert ugye megvenni egy drága autót hogy aztán amikor tényleg szükség van rá kölcsön kelljen kérni a szomszédét...

    De amúgy nem a hatótáv a lényeg, hanem a töltési idő illetve a töltőállomás infrastruktúra. Ha a 10%-ról a teljes töltöttséget el tudják érni mondjuk 15 perc alatt, akkor senkit sem fog érdekelni hogy 200 vagy 500 km-ert tud-e megtenni egy töltéssel feltéve hogy mondjuk 10-20 kmeren belül van töltőállomás.
  • Cefet
    #19
    Őszintén meglep a hitetlenséged...
    Miért baxnák át a világot egy többszáz ember előtt megtartott hivatalos bemutatóval, ha nem tudnák ténylegesen megcsinálni?
    Azért nem láttad, hogy mit csinálnak, mert nem akarták, hogy lásd. Lehet, hogy van mit titkolniuk.
    A töltésről: a 3x32A/400V az szerintem még nem ipari csatlakozás. Viszont közel 40kW töltési teljesítményt garantál. Fél óra töltés kb 100km-t rak hozzá a megtehető távolsághoz, és kb 2,5 óra alatt fullra tölti a teljesen lemerült telepet.
  • sonajdoba
    #18
    csak egy kérdés meikötök vezet hetente legalább 5 alkalommal 200km-t a munkahelyere és onnan haza ugyanennyit???

    szerintem a napi 100-150km-t ha meg tud tenni az átlagembert röhögve kiszolgálja.
  • teddybear
    #17
    Ez megint a szokásos problémája az elektromos autóknak. Nem lehet gyorsan tölteni őket, mert hiányzik a szükséges infrastruktúra. Ráadásul a korlátozott hatótáv miatt csak második autónak jó, bejárósnak. Ezt már az Edison-autó tudta, az első világháború előtt.


    Ami azt illeti, én is jobban örülnék ha használható elektromos autót gyártanának. De vannak további problémák is. Például a téli fűtés, a nyári klíma, a világítás minden az akkuban tartalékolt energiáról megy. Ha ezekre szükség van, az a hatótáv rovására fog menni. Nincs ingyen ebéd.
  • teddybear
    #16
    Technikailag megoldhat az akkucsere, szó se róla. Csakhogy a Tesla autóiban ez még nincs megoldva. max átalakítottak két S-modelt, a demonstrációra. Viszont a tényleges akkucserét még így sem lehetett látni. Valahogy sehogy sem lehetett a kocsik alá nézni.
  • gforce9
    #15
    A töltés lassúsága meg csak akkor problémás, ha teljesen le van merülve, de ha napi szinten rajta lóg a töltőn éjszakánként, akkor az aznapi lefutott kilómétert simán visszatölti, ha nem napi többszáz kilómétert mennek a kocsival. Valamint, a munkahelyi parkolóban is lehet töltőállomás.
  • gforce9
    #14
    A gyors akkicsere már évek óta létező technológia. Ki van találva és meg van valósítva. Az hogy a tesla akksiját kicsit át kell tervezni levehetőre az kb. nulla fejlesztés. Ha igény lesz rá megcsinálják. Nem tudom miért vagy ebben szkeptikus, amikor ez tényleg kőbalta technika leemelni egy aksit és egy újat fel.
  • teddybear
    #13
    Az nem elég. Ahhoz, hogy a megfelelő nagyságú áramot le tudd szedni a hálózatról, nagyteljesítményű rákötés kell. A hagyományos háromfázis esetén több száz amper.

    Normál töltés esetén ugyanazt a teljesítményt sokkal kisebb árammal lehet betölteni, de csak hosszabb idő alatt. A fizika törvényeit nem lehet becsapni.
  • sanyicks
    #12
    újabban már mindenhova mind3 fázist bekötik...
  • teddybear
    #11
    Megnéztem a videót, de azon csak annyi volt látható, hogy a jobboldali ablakban egymás után két Tesla feláll egy emelvényre, és a másik ablakban feltankolnak egy hagyományos Audit. Kézikamerával időnként mutatták a Teslák műszerfalát, de azt nem láttam, hogy az akkupakkot kiemelték volna az alvázból. Ráadásul még ha át is alakították volna ezeket a példányokat, akkor is minimum mutatni kellene azt, hogy gondolom alul, kiemelik az akkupakkot. De ilyesmit nem mutattak, sőt valahogy pont úgy filmezték az egészet, hogy ne nagyon lássunk a kocsik alá.

    Valahogy átverés illatú az egész, egy akkupakk-cserén nincs mit titkolni. Ráadásul a Tesla honlapján sem említik a cserélhető akkupakk opciót, csak a gyorstöltőt. Viszont ahhoz ipari szintű árambekötés kell, hogy bírja a hirtelen megugró áramfelvételt.
  • Cefet
    #10
    Sajna itt nem lehet szerkeszteni a kommentet.
    Szóval 3,5 perc alatt kétszer cserélik ki...
  • Cefet
    #9
    Ebben tévedsz...
    Ajánlom figyelmedbe ezt.
  • teddybear
    #8
    " Erre jon ra az aksi cserelesi lehetoseg, amikor 5 perc alatt kiszedik a kocsi alol az aksit es kap egy teletoltott ujat."

    De nem a Teslánál. Még az S-modellnél sem cserélhető az akkupakk, mert az alvázba van beleépítve. Ahhoz, hogy hozzáférj, le kell emelni róla az egész karosszériát.
  • kvp
    #7
    "A legnagyobb baj viszont ezek mellett, hogy hosszú távra 600-1000km esélytelen a villanyautó."

    Ezen mar reg tullepett a technika. A teslak eseten 1 ora a toltesi ido (a tesla szerint csak 55 perc) vagy fel ora 50%-ra. A litium alapu cellaknal nincs gyors es lassu toltes, csak a beletoltott toltes mennyisege szamit, meg az sem hogy hany darabban es milyen gyorsan toltottek. A sima falicsatlakozok egyszeruen nem eleg erosek, de ahol van ipari aram, ott lehet gyorstolteni. Erre jon ra az aksi cserelesi lehetoseg, amikor 5 perc alatt kiszedik a kocsi alol az aksit es kap egy teletoltott ujat. Ez nagyjabol akarmekkora hatotavot lehetove tesz, ha van minden 3-400 kilometer korul egy toltoallomas. A tesla jelenleg ezen dolgozik az usa-ban, es europaban ez sokkal konnyebben megoldhato, mivel joval kisebbek a tavolsagok es nem 400 kilometerenkent vannak a benzinkutak sem.

    "Na ha olyan lesz megint akkor hamarosan valóban lesz Magyar narancs."

    Viszont a tengerszint emelkedes miatt lesz magyar tengerpart is, meghozza a jelenlegi hatarokon belul. A gond itt nem a helyi homerseklet emelkedese, hanem az elsivatagosodo ovezetekbol idevandorlo csomo menekult es az egyre erosebb es szelsosegesebb viharok okozta karok. Azt, meg hogy new york, london es tokio viz alatt lesznek majd megoldjak azok akik ott laknak.
  • who am I 7
    #6
    és aktuális lesz a tűz gyűrű
  • dyra
    #5
    Nagyon régen nem volt ilyen magas a légköri CO2 szint olyan 3 millió éve. Nézd meg magad akkor milyen klima volt a földön. Na ha olyan lesz megint akkor hamarosan valóban lesz Magyar narancs.
  • who am I 7
    #4
    Elektromotornak is jobb a hatásfoka.Én csak azt mondom, hogy a co2 kibocsájtás, nem az a Föld pusztító dolog, mint aminek beállítják..őskorban volt mikor magasabb volt ennél is a co2..a vulkáni tevékenységet, meg már nem is említem (legalább a felmelegedés miatt nincs jégkorszak :D ).Ezt csak úgy mondom, h én inkább ennek hiszek, nem a károgásnak, persze lehet károgni erről is, ki-ki hogy akarja, hitvallása szerint.
    A nagyobb probléma inkább a szmog (korom,co2,többiszar) városbani koncentrációja szerintem és a zaj.
    A villany vontatást én már régóta szajkózom, de nyilván az infrastruktúra kiépítése nem 5ft-os, bár szerintem inkább akarat kérdése és lobbi.Emellett kb a rengeteg kamionos halálos balesetek is elkerülhetőek lennének.
  • sanyicks
    #3
    Az erőművek jóval hatékonyabban és tisztábban állítják elő az áramot. Nagy tételben hatékonyabb, úgyhogy az elektromos autók jóval kisebb co2 kibocsájtással járnak, másik dolog hogy az erőműveknek kell kompatibilisnak lennie az energiaforrással, nem az autóknak. Ha van olcsóbb energiaforrás nem az autókat kell lecserélni, hanem csak az erőművet.
    Nem véletlen hogy a villany vontatás terjed a vasútnál is, összességben olcsóbb és tisztább, hatékonyabb.
  • who am I 7
    #2
    Jó kis sakkozás ez a co2-vel, habár nem az a legnagyobb probléma.Hanem eu-ban, pl a dízelek rákkeltő koromja (meg most újabban a szűretlen benzines turbóké).
    Viszont jó dolog lehet, az elektromos motor ereje, hangtalansága (kevesebb zaj a városban) és az, hogy a co2 nem a városban koncentrálódik, hanem az erőműnél, így legalább szétterjed arra az adott területre (nem tudom ez mennyivel lesz jobb), de legalább korom nem lesz.Lesz helyette akksi, ami elkészítése megint nem zéró emissziós folyamat és ha jól tudom, újra se lehet tökéletesen hasznosítani.
    A legnagyobb baj viszont ezek mellett, hogy hosszú távra 600-1000km esélytelen a villanyautó.Arra muszáj a benzines, mert még azt megtankolni pár perc, addig 2 nap a villanyautó, a gyorstöltés pedig nem kell túlzottan ecsetelnem, h nem a legjobb egy akksinak..legalábbis a mostaniaknak még.A teszla 400km -je impozáns egyébként, a gyorstöltéssel pedig plusz 200 nyerhető ki (asszem fél óra kb?), ami már nem rossz, de még mindig nem lesz belőle nagyüzem.
  • kvp
    #1
    A hatotavolsag kerdeset a tesla megoldotta. Most mar csak az aksi araknak kell lecsokkenniuk a mindenki altal megfizetheto szintre es jo is lesz. A toltohalozatok meg majd kiepulnek ha lesz ra igeny. Mondjuk en nem panaszkodhatnek, mivel pesten a lakasomtol egy saroknyira van egy ingyenesen hasznalhato toltoallomas. Mar csak az elektromos autok aranak kellene lemennie egy atlag suzuki szintjere es mindenki azt fog venni.