18
  • fszrtkvltzttni
    #18
    A mostani szélvédőüvegek nem különösebben kemények, csak olyanok, hogy amikor széttörnek, akkor nem repülnek szét a szilánkok. A kirepülésben nem a szélvédő okozza a problémát, hanem a landolás. Ettől függetlenül rendszeresen élik túl.
  • AgentKis
    #17
    Igazad van. Én is csak azért számoltam ilyen sarkítva, mert szerintem ez a fogyasztáscsökkenés az a baromság, amivel a sötétzöldeknek tudod elmagyarázni, hogy hasznos. Számos előnye lehet, de a csökkenő fogyasztásból adódó takarékosság szerintem nem tartozik ezek közé, ki is kellene venni majd a marketingdumából, ha nem akarják kiröhögtetni magukat ezzel. A jobb hővisszaverés, nagyobb karcállóság, nagyobb szilárdság bizonyos körülmények esetén jó tulajdonság lehet. Fogyasztást meg annyit csökkent, mintha a sofőr vagy valamelyik utas fogyna 8-10 kilót, vagy kitennéd otthon a pótkereket...
  • The Seer
    #16
    Senki nem mondta, hogy karcálló csak sokkal de sokkal jobban bírja a karcokat és az ütéseket mint a sima üveg.

    Mellesleg van GG1 GG2 és GG3 üveg is.
  • teddybear
    #15
    Van régebbi változata is az átlátszó alumíniumnak.
  • teddybear
    #14
    Ami azt illeti, már egy ideje létezik olyan, hogy átlátszó alumínium.
    Ez biztosan sokat bír, talán többet is mint egy spéci üveg.
  • YMan
    #13
    Na akkor annyit a GorillaGlassról hogy kapják be. Két olyan cuccom is van aminek ilyen üvege van, mindkettő üzemeltetés közben megkarcolódott...
  • Balumann
    #12
    Az angol wikipedián azt írják, hogy ez téves, az a készítési technikából adódóan lett olyan, hogy alul vastagabb.

    Az antik üveg viselkedése
    "The observation that old windows are sometimes found to be thicker at the bottom than at the top is often offered as supporting evidence for the view that glass flows over a timescale of centuries. The assumption being that the glass was once uniform, but has flowed to its new shape, which is a property of liquid.[46] However, this assumption is incorrect; once solidified, glass does not flow anymore. The reason for the observation is that in the past, when panes of glass were commonly made by glassblowers, the technique used was to spin molten glass so as to create a round, mostly flat and even plate (the crown glass process, described above). This plate was then cut to fit a window. The pieces were not, however, absolutely flat; the edges of the disk became a different thickness as the glass spun. When installed in a window frame, the glass would be placed with the thicker side down both for the sake of stability and to prevent water accumulating in the lead cames at the bottom of the window.[47] Occasionally such glass has been found thinner side down or thicker on either side of the window's edge, the result of carelessness during installation."
  • llax
    #11
    A karbon csodáknál beleférhet akár az alapárba is...
  • llax
    #10
    Igazán nagy különbség csak azonos vastagság esetén van. Ha azonos erősségűre készítik a két üveget (azaz a gorilla jóval vékonyabb), akkor minimális a különbség.
  • llax
    #9
    1% tömegcsökkenés közel sem okoz 1% fogyasztáscsökkenést. Félmillió km életciklussal sem érdemes számolni egy átlag személyautó esetén.
  • bunny
    #8
    Egészen biztos vagyok benne, hogy ez a fejlesztés a ti autótokat fogja elsősorban érintenérinteni, nem azokat a karbon csodákat, ahol grammokkal játszanak a fejlesztéskor. OMG ...
  • Cat #7
    "Azt vajon miért nem írták, hogy a gorilla üveggel találkozva az emberi szervezet mennyivel jobban sérül?"

    Ma is baromi erősek a szélvédők, ha már átmész rajtuk (bármelyik irányban), az rég rossz. Csak előny, ha vékonyabb lesz.
  • AgentKis
    #6
    Csodálkoznék, ha az ebből eredő súlycsökkenés az 1%-ot elérné egy normál kocsi esetében. Na kb. ennyi lenne az üzemanyag spórolás is. Mondjuk élettartamra vetítve azért lehet, hogy behozná a többlet árat... Az az én autóm esetén (G astra, benzin-gáz) félmillió km-es életciklust feltételezve kb. 120000 Ft, azaz ennyivel kellene kevesebbet költenem üzemanyagra, ha 1%-kal csökkenne a fogyasztásom.
  • AgentKis
    #5
    "Szintén előnyös, hogy a Gorilla üveg a hagyományos üvegeknél sokkal erősebb hangszigetelő, így az utasok a jelenlegieknél nyugodtabb körülmények között utazhatnak, hiszen nem kell majd tudomást venniük a külvilág zajairól." A tűzoltókocsik elejére meg jó erős "bozottörő" kell, hogy le lehessen túrni a "süket" barmokat az útról. Előny, hogy a rendőr nem büntet majd hangos zenéért, mert nem hallatszik ki!
  • kiborg
    #4
    A súly kevesebbletet nem fogod érezni. Lehet, hogy majd ennyivel több akksit tudnak bele tenni, ami növeli majd a hatótávot.
    Másrészt meg miért lenne scifi a vékony üveg? Nézz csak rá a telefonodra vagy egy kvarcórára! Abban szerinted mi van? Vékony üveg. Egyébként meg akármilyen furcsának is tűnik, az üveg folyékony. Csak nagyon nagy a viszkozitása.
    Kutatások bizonyították, hogy a régi ablaküvegek(pl templomokban) mindig az alja a vastagabb, nem a teteje. (csak azt ne mondd, hogy mindig megmérték és direkt így tették be).
    Szóval ez van.
  • hungi
    #3
    Na hiszen az a 10-20 kg minusz krvára sok megspórolt üzemanyagot jelenthet.
    Azt vajon miért nem írták, hogy a gorilla üveggel találkozva az emberi szervezet mennyivel jobban sérül?
    A papírvékony üveg meg scifi, hiszem ha látom.
  • Sir Quno Jedi
    #2
    Ezüst, az mindent megöl. Hűtőm is ilyen, ha kiömlik benne valami, pl. kefír, vagy tej, akkor nem megerjed és megbüdösödik, szimplán csak kiszárad. Mivel a levegőt keringeti és ezüsttel kiírtja belőle a bacikat, így alig-alig romlanak benne az ételek.

    Gondolom ők is valamiféle antibakteriális anyaggal (ésszerűen fémmel) keverik az üveget és máris lesz egy olyan lapjuk, ami kiírtja a bacikat, ha azok érintkeznek vele. Hasonlóan, mint az ólomüveg, csak itt fontos, hogy a felszínen legyen az anyag és érintkezzen a külső világgal.
  • csimmasz
    #1
    Az antibakteriális üvegnek nagyon őrülnék nem lenne rossz, de inkabb olyan lenne jó ami egyfajta felhorhható nano bevonat lenne amit a külömböző felületekre is lehetne alkalmazni, akár egy busz kapaszkodó, vagy kilincs, stb.