8
-
MsUser #8 Azt hittem a cikk a több száz tonnás vasak lecseréléséről, és fejlettebb vonatokról szól :) Ezzel szemben érdektelen sallang Wi-Fi és egyéb baromságról, hogyan legyünk droidok, amik ha a hálózat technikai okokból sérülne megbénulna minden ezzel kapcsolatos folyamat.
Ez csak a pénzmosó rendszer újabb nagyszabású pénzmosó tervének bővítése!
Azzal a szinten-tartásra szánt pénzekkel a vasutak sokkal fejeltebbek megbízhatóbbak és energiatakarékosabbak lehetnének mint jelenleg. -
kvp #7 "amíg a BP-München vonalon a Railjeten csak Ausztriától van wifi, addig a hazai Volánbusz járatokon már min. 3 éve van publicwifi"
Ennek az egyetlen oka az lehet, hogy a railjet uzemeltetoje (obb) nem hajlando magyar mobilos szolgaltatokkal szerzodest kotni, ingyenes gsm-r pedig nincs a magyar halozaton, de amint aternek nemetorszagba ott megint nincs wifi. Errol nem a mav tehet, boven eleg, hogy beengedtek az obb-t a magyar piacra. A nemetek, akik ugyancsak jaratnak vonatokat az orszagban, ezt kepesek voltak megoldani a teljes vonalon.
Szoval a mav az obb-vel osszemerheto szintu szervezet (mindketto allami, szinte azonos strukturaval), csak ausztrianak tobb elszorhato penze van. -
nlght #6 amíg a BP-München vonalon a Railjeten csak Ausztriától van wifi, addig a hazai Volánbusz járatokon már min. 3 éve van publicwifi
ennek ellenére a máv vezérek minden évben kibaszott nagy bónuszokat visznek haza, csak tudnám miért... -
#5 ez itt a baj, magyarország olyan kbmintha ő inditotta volna el a 2. vh-t -
kvp #4 Az europai nagysebessegu vasuthalozat franciaorszagbol es nemetorszagbol indult. Aztan osszekotottek a ket rendszert es elkezdtek boviteni. Most mar Londontol Becsig majdnem kesz a rendszer, eppen a becsi palyaudvart epitik hozza. A kovetkezo lepes Pozsony lesz, majd ezutan jonne Budapest es innen tovabb Gorog es Olaszorszag fele. A fejesztes csak penz kerdese, de az osztrakok is eppen csak ki tudjak fizetni, mert annyira azert nem nyereseges a vasuti szemelyszallitas.
Az obb sem sokkal jobb mint a mav, a tavolsagi szemelyszallitasi reszleg volt vezetoje sajat maganak adtak el a ceg egy reszet filleres aron es megsem ultettek le. Igy gyakorlatilag a nyereseges vonalak egy reszet privatizalta maganak es alapitott ra egy uj magan ceget. Ugyanez az obb volt az, aki kepes volt a magyar vasuti teherszallitast vesztesegesse tenni, pedig meg a mav-on belul is nyereseges volt.
A fenti fejlesztesekbol erdekes az, hogy wifi helyett mobil szelessavot akarnak, tehat a sajat jarmuveik fejlesztese helyett a sima gsm halozatot akarjak az utazokkal hasznaltatni, mivel az nekik semmibe nem kerul. Ezen kivul a Becsi es Grazi elektromos auto projecthez is csatlakoznak, de ez inkabb csak a turistaknak es az uzletembereknek jo, mert semmi nem garantalja, hogy amikor az ember leszall a vonatrol akkor lesz eppen ures kocsi az adott palyaudvar elott. Ha van, akkor olcso es jo, ha nincs, akkor taxi. Ez egy munkabajaronak nem eppen opcio.
A digitalis jegyvetel es a vasuti tajekoztatas meg nallunk is mukodik, pl. latszik a neten a vonatok pozicioja, meg az aktualis keses merteke. Informatikaban a mav sincs lemaradva, csak a palya allapota rossz. (a vonatokkal nem lenne annyi gond, ha a sin jo lenne alattuk) Igazabol ha a mav megfelelo (obb-s) szintu szolgaltatast akar, akkor csak a sineket kell megfelelo allapotba hozni es tobb or kell a vonatokra, hogy ne rongaljak meg oket. Uj jarmuveket ugyanis mar vettek, raadasul itthon gyartjak oket. -
#3 Az ÖBB és a DB mondjuk vasúttársaság.. a MÁV meg a pártkáderek pénznyelője évtizedek óta. -
teddybear #2 A cikk nem a magyar vasútról szól. A váci vonalon először csak két megálló volt, most jóval több van. -
morden2 #1 "Az, hogy a jövő milyen lesz, attól függ, hogy mennyire tekintünk előre" Ha jól tudom a Budapest Vác viszonylatban 100 év alatt nem történt előrelépés abban , hogy mennyi idő alatt éri el a vonat :D