• kvp
    #4
    Az europai nagysebessegu vasuthalozat franciaorszagbol es nemetorszagbol indult. Aztan osszekotottek a ket rendszert es elkezdtek boviteni. Most mar Londontol Becsig majdnem kesz a rendszer, eppen a becsi palyaudvart epitik hozza. A kovetkezo lepes Pozsony lesz, majd ezutan jonne Budapest es innen tovabb Gorog es Olaszorszag fele. A fejesztes csak penz kerdese, de az osztrakok is eppen csak ki tudjak fizetni, mert annyira azert nem nyereseges a vasuti szemelyszallitas.

    Az obb sem sokkal jobb mint a mav, a tavolsagi szemelyszallitasi reszleg volt vezetoje sajat maganak adtak el a ceg egy reszet filleres aron es megsem ultettek le. Igy gyakorlatilag a nyereseges vonalak egy reszet privatizalta maganak es alapitott ra egy uj magan ceget. Ugyanez az obb volt az, aki kepes volt a magyar vasuti teherszallitast vesztesegesse tenni, pedig meg a mav-on belul is nyereseges volt.

    A fenti fejlesztesekbol erdekes az, hogy wifi helyett mobil szelessavot akarnak, tehat a sajat jarmuveik fejlesztese helyett a sima gsm halozatot akarjak az utazokkal hasznaltatni, mivel az nekik semmibe nem kerul. Ezen kivul a Becsi es Grazi elektromos auto projecthez is csatlakoznak, de ez inkabb csak a turistaknak es az uzletembereknek jo, mert semmi nem garantalja, hogy amikor az ember leszall a vonatrol akkor lesz eppen ures kocsi az adott palyaudvar elott. Ha van, akkor olcso es jo, ha nincs, akkor taxi. Ez egy munkabajaronak nem eppen opcio.

    A digitalis jegyvetel es a vasuti tajekoztatas meg nallunk is mukodik, pl. latszik a neten a vonatok pozicioja, meg az aktualis keses merteke. Informatikaban a mav sincs lemaradva, csak a palya allapota rossz. (a vonatokkal nem lenne annyi gond, ha a sin jo lenne alattuk) Igazabol ha a mav megfelelo (obb-s) szintu szolgaltatast akar, akkor csak a sineket kell megfelelo allapotba hozni es tobb or kell a vonatokra, hogy ne rongaljak meg oket. Uj jarmuveket ugyanis mar vettek, raadasul itthon gyartjak oket.