16
-
kvp #16 A weboldalon pont a TCAS jeleket lathatjuk, csak a szemelyzet nem egy bongeszoben nezi, hanem a TCAS kijelzon, ami csak a kozvetlen kornyezetuket mutatja es tud csipogni is. Ezert is irtam, hogy az utobbi evek legi utkozeseit tobbnyire jelado nelkuli gepek jelenlete okozta. -
#15 A személyzetnek nem feladata más repülőgépek figyelése. Arra ott a légiirányítás. Egyébként csipog a TCAS, ha közel kerül két repülőgép egymáshoz. -
#14 Nem minden kereskedelmi gép látható a flightradaron, még a nagyobbak közül sem... Kisgépek és katonai meg egyáltalán nem... -
kvp #13 "Hat szoval, nem gondoltam volna, hogy ezek nem titkos adatok."
Amugy is mindenki aki repul lathatja, ugyanis ezek az infok sokat segitenek abban, hogy ne mejnenek egymasnak a gepek. Ugyanis a segitsegukkel a repulok szemelyzete is latja a forgalmat, tehat ha hibazik is a foldi iranyito szemelyzet, akkor sem mennek egymasnak, legalabbis veletlenul nem. Azok a gepek amik titkosak vagy nincs rajtuk jelado egyebkent sincsennek rajta a listan. Utkozeses baleset az utobbi idoben mar csak ezek miatt volt, tehat a rendszer bevalt. -
duke #12 Ezen en is meglepodtem. Letezik hogy valos idoben kozolnek mindenfele adatot a repulogepekrol ? Nagyon furcsa, hogy egy egy gepre rakatintva, mutatja az iranyt, magasagot, sebeseget, tipust. Sajnos az egerrel nem lehet mozgatni a gepeket, pedig nehanyat probaltam megtolni.
Hat szoval, nem gondoltam volna, hogy ezek nem titkos adatok. -
Meridian #11 ebből is látszik, a DVD és Bluray mint adattároló már réges rég elavult technológia... de azért a holografikus tárolókat, amelyekről már 2005-ben is olvashattunk halogatják, halogatják, hoyg még több rókabőrt lehessen lenyúzni ezekről a szarokról... emlékszem amikor egy CD-t 2-3 menetben írtunk tele, mert 240, 320, 520MB-os HDD-k voltak csak megfizethető áron... igaz a CD lemez is 2000 Ft volt darabja...
Most meg? -
KopaszIsten #10 Azt tudtam, hogy küld azonosító jelet magáról, hogy a reptér/radar kezelő be tudja azonosítani. Az viszont meglepett, hogy ilyen nyilvánosan meg lehet tekinteni a járatokat... -
#9 A Szopós sztyuvik lenyelik, és a Főpilóta hasraszáll nekem is megvan HD-ben, kíváncsi vagyok milyen lehet 4k-ban!?
-
galocza #8 fenét. a dvdket a sztyui írja a sonkás szendvics és a kávé között. (bocs, flight attendant.)
szerintem amúgy 4k felbontásban rögzítik a mile high club tagjait. abból simán összejön a fél tera hosszabb úton. -
duke #7 Annak orulok, hogy legalabb terabajtrol irnak, es nem a szokasos modon, dvd lemezekben fejezik ki az adatmennyiseget. Igy senki sem gondolhatja, hogy a pilota szaz-szamra irja a dvd-ket a repules alatt. -
#6 Az utasok internetezeseivel mit akarnak kezdeni? :O
Hova elemzik? :) -
Cat #5 jó, ha tudod, hogy minden gép folyamatosan közli a helyzetét, magasságát, sebességét stb.
Lásd pl. http://www.flightradar24.com/ -
KopaszIsten #4 Arról nem is beszélve, hogy a szinte folyamatos adatforgalom miatt a tenoristák könnyen bemérhetik a gépet. :P -
KopaszIsten #3
Hehe, mégis fél terra adatmennyiséget generálnak. :D Mi lesz, ha még repülnek is. :D -
kvp #2 Ez a technologia peldaul arra is jo, hogy amikor leszall a gep, mar tudjak hogy menniuk kell a tuzoltoknak is, mert elolvadtak az aksik es eg az egyik hajtomuben az olaj.
A viccen kivul arrol van szo, hogy idealis esetben a gep hamarabb szol, hogy gond lesz, mielott az tenylegesen kialakulna. A megoldas egyebkent vagy az adatok lemozgatasa a geprol es utolagos feldolgozasa (ehhez kell a felho), mig az alternativa a gepen torteno real time feldolgozas, amihez lehet hogy jelenleg nincs eleg kapacitas, de sokkal hatekonyabb, mivel meg repules kozben tud szolni ha baj van. A harmadik lehetoseg a folyamatos online adatativitel es a repules kozbeni felho alapu real time adatfeldolgozas, de annak akkora savszelesseg igenye van, hogy egy mozgo, tehat jellemzoen muholdas kapcsolattal internetezo gep esten ez nem biztos, hogy megeri. Arrol nem beszelve, hogy utobbi eseten ha elmegy a net, akkor elmenne a legtobb diagnosztikai adat is a fulkeben. -
#1 Höhö, hiszen nem is repül.