36
  • Béka Benő
    #36
    Na, az a 71 % mehet a moziba megnézni a Dredd-et...
    De nem sok mindent fog belőle látni.
  • Shodan
    #35
    Dredd trailer elég bejövős
  • Zombee
    #34
    Azért a popzene sem ment tönkre, a Rihannák és Lady Gagák pl. egész jól megélnek. És ha ők egész jól megélnek, akkor a kiadók végképp, elvégre a haszon jó része náluk marad.
  • morden
    #33
    Mint ahogy zombee írta az undergorund zenére gondoltam, a popzene nem mozgat meg egyáltalán, de az undergorundban évek alatt is hatalmas változások történnek és szerintem jót tett neki,a letöltés. A popnak nyilván nem, de az kit érdekel :D ?
  • Zombee
    #32
    A zeneipar máshogy nem is lehet jól, mint anyagi értelemben, mivel nem a minőségről szól. Az underground-ban viszont rengeteg dolog történt, nagyon sok jó zenekar tűnt fel a 2000-es években is, csak ezek nincsenek úgy szem előtt. A kiadóknak ma sokkal inkább buta, könnyen emészthető és röptében kiszarható előadóra van az emberek miatt szüksége, mint valaha. Nézd csak meg a tehetségkutatókat: nem vitatom, hogy amikor bekerül oda valaki, még van egyénisége, de onnan kikerülve már az összes ugyanolyan dalokat és ugyanúgy énekel, az első 10 helyezett biztosan.
  • Pretorian
    #31
    Anyagi értelemben biztosan tök jól van a zeneipar, de kb. a 90'-es évek vége óta nem történt semmi említésre méltó dolog a könnyűzenében.
  • Merces
    #30
    mi viszont tahó, definiciót nem látott bugrisok minőség, illetve tartalom alapján szoktunk osztályozni, osz ne hasogasd a tökszőrt.......
  • morden
    #29
    Egyébként Bárki látta már a Dredd 3d filmet? ha jól tudom ok11-én jelenik meg, addig nem illik filmet fikázni amíg ki sem jött :D
  • morden
    #28
    "ásik alappillére (a zeneipar) össze is omlott az új évezred első évtizedében, "
    A zeneipar köszöni jól van , soha ennyi féle és fajta zene nem jelent meg, max a kapzsi kiadók szívták meg a dolgot, de őket sem kell félteni azért, csak nem halnak éhen.
  • Zombee
    #27
    Tisztában vagyok, hogy ez még ma is elsősorban a költségvetésre vonatkozik, de tegyük hozzá, egy B kategóriás akció nem csak ebben különbözik felsőtagozatos társaitól. És a Dredd bíró, bár sokba került, de vitathatatlan B filmes eszköztárral dolgozik. A közelmúltban is volt rá példa: Féktelen harag. Minden ízében gagyi, egyszemélyes macsó akciófilm sok pénzből. És szerintem marha jó kis film.
  • Pretorian
    #26
    Ezt mondjuk rá lehet fogni a Marvel majd összes produkciójára, ahogy a Dark Horse vagy a DC hasonló filmjeinek túlnyomó részére is. De ahogy írtad azért van egy két kivétel, amely képes volt elmosni ezeket a határokat (Pl. Nolan Batman trilógiája, Sin City, V for Vendetta, Watchmen). Ilyesmire korábban nem volt példa ebben a műfajban, és én kifejezetten örülök, hogy annak ellenére hogy a szórakoztatóipar másik alappillére (a zeneipar) össze is omlott az új évezred első évtizedében, a a filmipar túlélte ezt a kultúrális válságot, és manapság már egyre több igazán kiemelkedő film, illetve sorozat készül.

    Az art témához még annyit tennék hozzá, hogy mielőtt elkezdünk skatulyázgatni, nem árt tisztában lenni a művészet szó meghatározásával.
    Aki art mozikban ücsörög minden héten, és mondjuk van annyira sznob hogy azért nem megy el soha egy multiplexbe, mert szerinte a közönségfilmek művészi értéke megkérdőjelezhető, vagy nem mérhető össze a a "művészfilmnek" nevezett produkciókéval, az nem ismeri a szó meghatározását.
    Tény, hogy sok olyan film készül, amelynek a puszta szórakoztatás a célja, és nem az, hogy gondolkodásra késztesse az embert, illetve különféle problémákat feszegessen.
    A művész-sznobok szótára azt mondja, hogy a művészfilmnek mindenképpen összetett karakterekkel, esetenként összetett szituációkkal, társadalmi problémákkal, politikával, történelemmmel, gazdasági kérdésekkel, illetve ezek kombinációjával kell foglalkoznia.
    Hát nem.
    Aki ezt így gondolja, az jobb ha felüti a Bakos értelmezó szótárat, és elolvassa a művészet szó meghatározását.
    A művészet a felsorolt dolgokkal IS foglalkozik.
    De nem csak ezekkel.

    "Van akinek ez a szintje (sokan), hiszen a képregényeket is megveszik, más meg azt mondja, hogy egy érdekes popart alkotás"

    Nem vagyok benne biztos hogy olvastad a Watchmen-képregényt, de az általad írottak alapján nem hinném.
    Lényegében egy fricska az art-sznob arcoknak.
    Ajánlom figyelmedbe azt is, illetve a V for Vendetta-t is.
    A kortárs irodalom kiemelkedő alkotásaiként tartják őket számon.
  • Papichulo
    #25
    "Hát egy igazi B film, de a jobbikból."

    Ertekelem, hogy ezeket ilyen szepen kifejtetted, de te masrol beszeltel. A B-movie az kifejezetten a budget-re vonatkozik. Ennek semmi koze a muveszi ertekhez, vagy a rendezohoz. A Judge Dredd a maga $70mil koltsegvetesevel messze van ettol a csoporttol. Lehet szidni, vagy szar filmnek ertekelni, de nem B-movie ;)

    "A B movie is a low-budget commercial motion picture that is not definitively an arthouse or pornographic film." - http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie

    Ha vegigolvasod, az egesz oldal a budget szempontjabol kulonbozteti meg ezeket a filmeket.
  • NEXUS6
    #24
    Namost legyünk őszinték, de gyakorlatilag, ha a dolog művészi értékét nézzük, akkor az összes képregényfilm B kategóriás (erős jóindulattal).
    Van akinek ez a szintje (sokan), hiszen a képregényeket is megveszik, más meg azt mondja, hogy egy érdekes popart alkotás.
    Sajna ez a műfaj ilyen, ezt el kel fogadni, egyszerűsített karakterek, sztori, szövegek. De ezt inkább műfaji kérdésnek, mint minőséginek tekintsük, hiszen eshet jól egy csipsz is hideg kólával, de azért nem ugyan az az élmény, mint egy jó kis narancsos kacsa, úgy értem hogy más.

    Érdekes az a vonulat, hogy csinálnak olyan filmeket, amik B kategóriás eszközökkel készülnek, nagyon jó színészekkel és erőteljes, bár nem minden szatíra nélküli mondanivalóval, és esetenként jelentős didaktikus tartalommal. Tarantino filmjeire gondolok. Ezek gyakorlatilag olyan művészettörténeti elemzések, amelyeket filmszakos egyetemistáknak csinálnak!
    Az ilyen filmeket azonban megkülönbözteti a klasszikus képregény filmektől az erőteljes önirónia.

    A képregény filmeket eközben elkezdték áttuszkolni a felső kategóriába. Pl SinCity nagyon erős képi világa, és vázlatszerűen leegyszerűesített ezáltal bizonyos tulajdonságaikban hangsúlyosan kiemelt, de nem átlagos karakterei igazi művészi értéket képviselnek. Én utólag láttam a képregényt, mit mondjak a film ezerszer jobb. Mint film.

    Aztán ott van az az irányzat, hogy egyfajta realizmust visznek a karakterekbe, mintegy kiszínezik. A Batman figurája ezt viszonylag jól tűri, bár nála ez a vonulat valójában már a Michael Keaton, Jack Nicolson-os időben elkezdődött, csak aztán ebből viszavettek a későbbi részekben. Ennek a csúcsát jelentik a mostani Nolan-es részek.

    De hogy visszatérjünk, milyen volt a '95-ös eredeti Dredd bíró? Hát egy igazi B film, de a jobbikból.
    ;)
  • Papichulo
    #23
    "Mocsok nagy B film"

    Nem tudom, hogy szerinted mit jelent a "B film", de a valosagban biztosan nem volt az. 95-ben $70mil budgetre nagy badarsag ilyet mondani ;)
  • Zombee
    #22
    Nekem személy szerint a stallonés Dredd bíró is tetszett. Mocsok nagy B film, ez tény, de szórakoztató. A képregényt nem ismerem, így nekem nem is gyaláztak meg a filmmel semmit. Az újra is kíváncsi leszek. Ha csak egy jó, pörgős egyszemélyes akciófilmet kapok, én már elégedett leszek.
  • thesalamon
    #21
    Mármint a Dredd előzményeit.
  • thesalamon
    #20
    Már rájöttem, hogy miért trollkodom ezzel az időgéppel: merthogy Bruce Willis,meg hogy sci-fi, meg naggyon szeretném, hogy jó film legyen :)
    Megnéztem a Looper történetének előzményeit képregény formában, hát... egyet tudok: nem szívesen sétálgatnék Mega City One utcáin.
    Mondjuk a SLO-MO miatt azért mégiscsak meg kéne nézni egyszer :)
  • wraithLord
    #19
    A Looper jónak tűnik. A Dredd viszont eleve taszít azzal, hogy az egész film úgy néz ki, mintha CGI lenne. Nem tudom, ez miért jó, de szerintem nem az.
  • thesalamon
    #18
    Teljesen igazad van, mindettől függetlenül megnézem a filmet az tuti.
    Az időutazás hatásaira akartam rámutatni: Ha megtudom, hogy ki akarnak nyírni, ráadásul pont nekem kell önmagamat, az időpont is tiszta, akkor talán teszek ellene valamit, nem ?
  • dresden1
    #17
    Nézd meg a filmet és megtudod, ott elmondják, hogy miért állt elő ez a szituáció.
  • thesalamon
    #16
    Ezek az időutazásos dolgok nagyon izgalmasak, de...
    Miért kéne egy múltban lévő bérgyilkoshoz küldözgetni bárkit is ahhoz, hogy probléma nélkül tűnjön el az élők sorából ?
    Ez időgép nélkül sem okozott idáig gondot :) - persze csak ha elég ügyesek voltak.
    Ha jól értem, a Looper-ben a bérgyilkosnak a 30 évvel későbbi önmagát kell likvidálnia.
    Ha én vagyok a Boss aki megmondja kit kell visszaküldeni ( khm, virágnyelven ), akkor azért vigyáznék rá, nehogy a bérgyilkosom bepöccenjen rám... mert lehet, hogy a cumisüvegem helyett egy fegyver csövét dugná a számba. DE persze nem, hiszen még élek. Ezt persze tudja a bérgyilkos is, hiszen valaki csak visszaküldte az öregkori önmagát... Imádom ezeket az időutazásos dolgokat.
    Mégis, inkább küldeném a nemkívánatos személyt dinókat simogatni. Persze egy időgéppel ilyen aprósággal, mint hogy az ellenségeimet küldözgetem kivégzésre, lehet nem is foglalkoznék.
  • item
    #15
    Ki nem sza..a le,hogy a kritikusok mit írnak,vagy nyilatkoznak egy filmről. Nem ezek fogják eldönteni,hogy egy film jó vagy rossz. Még egy felesleges "szakma" amiért valaki fizetést kap.

    ON:

    Mind a két film a bemutató alapján jó lesz,de majd meglátjuk,ha ideérnek.
  • Inquisitor
    #14
    Fene tudja, amiket hallani és kiolvasni lehet a kevés kritikából a Looper még is sci-fi, nem pedig akciófilm sci-fi köntösben. De majd meglátjuk. A Distrcit9-ban is volt lövölde még sem volt akciófilm. Egyenlőre viszont jobban vároma Cloud Atlas-t ...
  • dresden1
    #13
    A Dredd már 27-0 pozitív-negatív kritika szempontjából. A Looper meg 18-0.
  • NEXUS6
    #12
    A Looper kifejezetten felkeltette az érdeklődésem. A Dredd meg a manapság szokásos realisztikusramázolt-szuper-eksön-macsóhíró a'la betmen. Ettől még persze valszeg élvezhető.
  • Sir Quno Jedi
    #11
    ÉN mind a kettőt élvezni fogom, ha senki másnak nem fog tetszeni, akkor is! :D
  • nextman
    #10
    Persze.
    Ezek.
  • Merces
    #9
    ..készülnek még nem olyan filmek is amik miatt jó sci-fi rajongónak lenni ?
  • tomboy013
    #8
    Ez a Dredd ez rohand durva lesz, nem gondolkodtam rajta hogy moziban nézem de ezután a trailer után már biztos.
  • Laza
    #7
    Hát, ebben az új Dreddben minden próbál 'realisztikus' lenni, kezdve a világtól a 'jelmezekig' ... amibe Dredd sisakja elég nevetségesen néz ki.
  • dresden1
    #6
    Az akciórajongó meg azt mondja erre, hogy ezek scifik akciókörítéssel.
  • nextman
    #5
    Szerintem ezek nem is scifik, hanem akciofilmek scifi kornyezetben. Nem mindegy.
    Szoval scifi rajongonak jo lenni, de pont nem az ilyen filmek miatt.
  • immovable
    #4
    Dredd bíró nem tűnik rossznak, bár nálam már ott kihullik, hogy nők keménykednek benne.
  • Berber
    #3
    Nem tudo.... lehet öregszem, de nekem ezek a lövöldözős durrogtatós akció turmixok egyre kevésbé jönnek be ha nincs mögöttük valami körmönfont cselekmény. Ha az agyamat nem használja akkor a látvány már nem fog meg.
  • morden
    #2
    Trailer alapján a Dredd jó lesz egy hétköznap esti kikapcsolódásnak a srácokkal (moziban a 3D miatt).
  • csabipapo
    #1
    Sci-fi rajongónak eddig is jó volt lenni. Az új Dredd bíró annyira nem jön be)sőt semennyire se),ennek ellenére megnézem,a Looperre viszont kíváncsi vagyok.