#26
Ezt mondjuk rá lehet fogni a Marvel majd összes produkciójára, ahogy a Dark Horse vagy a DC hasonló filmjeinek túlnyomó részére is. De ahogy írtad azért van egy két kivétel, amely képes volt elmosni ezeket a határokat (Pl. Nolan Batman trilógiája, Sin City, V for Vendetta, Watchmen). Ilyesmire korábban nem volt példa ebben a műfajban, és én kifejezetten örülök, hogy annak ellenére hogy a szórakoztatóipar másik alappillére (a zeneipar) össze is omlott az új évezred első évtizedében, a a filmipar túlélte ezt a kultúrális válságot, és manapság már egyre több igazán kiemelkedő film, illetve sorozat készül.
Az art témához még annyit tennék hozzá, hogy mielőtt elkezdünk skatulyázgatni, nem árt tisztában lenni a művészet szó meghatározásával.
Aki art mozikban ücsörög minden héten, és mondjuk van annyira sznob hogy azért nem megy el soha egy multiplexbe, mert szerinte a közönségfilmek művészi értéke megkérdőjelezhető, vagy nem mérhető össze a a "művészfilmnek" nevezett produkciókéval, az nem ismeri a szó meghatározását.
Tény, hogy sok olyan film készül, amelynek a puszta szórakoztatás a célja, és nem az, hogy gondolkodásra késztesse az embert, illetve különféle problémákat feszegessen.
A művész-sznobok szótára azt mondja, hogy a művészfilmnek mindenképpen összetett karakterekkel, esetenként összetett szituációkkal, társadalmi problémákkal, politikával, történelemmmel, gazdasági kérdésekkel, illetve ezek kombinációjával kell foglalkoznia.
Hát nem.
Aki ezt így gondolja, az jobb ha felüti a Bakos értelmezó szótárat, és elolvassa a művészet szó meghatározását.
A művészet a felsorolt dolgokkal IS foglalkozik.
De nem csak ezekkel.
"Van akinek ez a szintje (sokan), hiszen a képregényeket is megveszik, más meg azt mondja, hogy egy érdekes popart alkotás"
Nem vagyok benne biztos hogy olvastad a Watchmen-képregényt, de az általad írottak alapján nem hinném.
Lényegében egy fricska az art-sznob arcoknak.
Ajánlom figyelmedbe azt is, illetve a V for Vendetta-t is.
A kortárs irodalom kiemelkedő alkotásaiként tartják őket számon.