623
-
ezvansracok #623 Érdekesen működhetsz te, ha így hónapokkal egy beírás után veszel észre dolgokat. Nem akarok gyanúsítgatni, mert az nem az én stílusom, de azt nem akarod remélem senkinek bemagyarázni, hogy most, mikor van egy hosszas vitátok a másik féllel, akkor vetted észre csak a hibát?
Egyébként én azt is észrevettem, amit te a jelek szerint nem, konkrétan hogy a vitapartnered kimaradt betűket is betett idézett szövegbe. Ez pedig arra enged következtetni, hogy nem vágólappal dolgozik, hanem másolja a szöveget. -
ezvansracok #622 Bár már elég régen nem szólt hozzá senki ehhez a cikkhez, de én csak most akadtam rá, így csak most tudok rá reagálni.
Valóban, vannak tévedései lordsithlordnak. Nem feltétlenül hülyeség, amit mond, de nem is teljesen igaz abban a formában, ahogy ő mondja.
Cégalapításnál az összeget jól látja, sőt, inkább több lesz a végeredmény, mint 1 millió forint.
Én nemrég csináltam céget, pont bérprogramozásra. A cég nekem csak számlázáshoz kellett, meg így könnyebb volt külföldi cégeknél állásra pályázni bérprogramozásra.
A cégalapításnál nekem is felvetették, hogy van egyszerűsített cégalapítás. Igen hamar kiderült, hogy a sablonok nem húzhatóak rá minden cégre, így ez elvetésre került. Így maga a cégalapítás 200ezer forintomba fájt (ebben benne van minden).
Ezután jöttek az "egyéb kiadások", vagy ahogy lordsithlord írta, a járulékos kiadások. Ezekből elég sok van. Csak pár közülük: szünetmentes torony beszerzése (150ezer), különálló hálózat kialakítása (50ezer), néhány szükséges irodai eszköz (például páncélszekrény) beszerzése (200ezer), backup vonal bevezetése (30ezer).
Ezek mellett jönnek maguk az eszközök. Kellett egy Apple gép (MacMini), egy tábla (iPAd2) és egy telefon (iPhone 3GS). A vásárlásnál a fő szempontom az volt, hogy szakszerviz és bolt is legyen a hely. Így esett a választásom a StarKing-ra. A telefon kivételével minden volt náluk. Az összes eszköz együttesen több, mint 562ezer forintjába került a cégnek, igaz ebben benne van egy garanciabővítés is, de erről később.
És itt van az a tévedés, amit említettem, a gépek bekerültek a cégbe, így ezek képezték a fél milliós alapot.
Ezen felül szükség volt még egy sima notebookra is, annál a legolcsóbb példányt vásároltuk a szükséges szoftverekkel (például könyvviteli szoftver és természetesen egy Windows). Erre is kiment közel 250ezer forint.
Összegezve tehát a cég még el se indult igazából máris kiment közel 1,2 millióm az ablakon. Megtérülési idő a legoptimistább számok szerint is legalább 1 év, de inkább 1,5-2 a reális.
És akkor a már említett garancia bővítés. Mivel a gépeket legalább 3-4 évig használnia kell a cégnek, így igen kevésnek találtam az 1 év garanciát. A MacMini-re van lehetőség bővíteni, bár nem olcsón, a +2 év garancia 42ezer forint (hogy reálisan lehessen látni a dolgot, a notihoz is vettem garanciabővítést, így most 5 év van rá, arra csupán 12ezer forintomba fájt).
És hogy ebből hol a sztori? Egyből felmerült, hogy jó jó, most van a gépben 4 giga ram, de később én bővíteném. Mivel vettem hozzá kemény pénzért még garancia bővítést is, nem akartam kockáztatni. Meg is kérdeztem, hogy akkor ez hogyan is történik, a leírást követve otthon vagy szerviz köteles. Az eladó válasza az volt, hogy persze, lehet otthon. És itt jött az első csavar, a mellette álló kollégája megszólalt:"Hülye vagy? Itthon nem lehet házilag cserélni, az garanciavesztéssel jár!" . Egy kicsit elvitatkoztak majd én balga javasoltam nekik, hogy ha már ott a szerviz, érdeklődjék meg. A második emberke bízva igazában szépen kihangosította a telefont és megkérdezte a szervizt. Néma csend a vonal túlsó felén, majd közölték, hogy nem tudják, egyszerűen ez a kérdés ezidáig nem merült fel, mert aki ennyiért megvesz egy gépet, az inkább nem kockáztat és beviszi memóriabővítésre, annál is inkább, mert a memória árában a beépítés benne van, így azért egy fillért nem kell fizetnie a kedves ügyfélnek. Javasolták, hogy hívjuk fel a garanciális támogató vonalat, ők az illetékesek a kérdésben. Úgy is tettünk, szintén kihangosítva fel lett hívva az Apple oldalán megadott (és egyébként meg a lordsithlord által itt leírt) telefonszám. Ott is volt egy kis tanakodás, kapcsolták a vezetőt, ő pedig pontosan azt a választ adta, ami itt is szerepelt, azaz hogy vannak olyan szériák, amiknél lehet házilag cserélni, de azokat itthon nem forgalmazzák, így nem lehet otthon megejteni a memóriacserét, mert az garanciavesztéssel jár.
Nos, az eset jól mutatja, hogy még a szervizek és a szaküzletek sincsenek tisztában a helyzettel, nekik is külső segítség kell. Így nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a kereskedelmi szekció egyszerűen nincs ezekkel a dolgokkal tisztában. Nem azt mondom, hogy hazudnak vagy hasra ütés szerűen válaszolnak, mert nem feltételezek róluk szándékos félrevezetést, de a legjobb szándék mellett is a tudásuk is hibás lehet a jelek szerint. -
#621 Egyébként (kicsit más téma) rengeteg hiedelem van a garancia körül nagy része nagy hülyeség, mert a törvény szinte minden részletét pontosan szabályozza.
Ilyen pl az, "hogy folyadék került a telefonba ezért nem garanciális". A törvény szerint itt is a garancia vállalónak kell bizonyítania az ügyfél hibáját, de (és ez nagyon fontos) a fenti megállapítás nem tekinthető bizonyításnak. Annak ugyanis kétséget kizáróan tartalmazni kell, hogy milyen folyadék, mikor és hova folyt bele, valamint mindezt sorozatszámmal, alkatrész szinten.
A másik érdekes a 15 napra való törekvés. Ezt sokan úgy értelmezik, hogy akkor a garanciavállalót nem is köti semmilyen határidő. Megint hülyeség, mert a törekvés csak akkor áll fent ha bizonyíthatóan megtett mindent a garancia rendezésére. (azaz rögtön tovább küldi a terméket és minden tőle telhetőt megtett) Ami itt megint szép az az, hogy ezt szintén a garanciavállalónak kell bizonyítania - viszont ha kellő hosszúságú idő alatt (általában 1 hónap) sem tudja a terméket cserélni akkor automatikusan az áll fent, hogy nem tett meg mindent ergo cserélni kell, vagy el lehet állni a szerződéstől ami az eredeti vételi ár visszafizetését jelenti. -
#620 nem a gép keletkezett az ügyfél hibájából hanem a hiba :D -
#619 Értelek csak kicsit másról beszélünk. A történet vége egyébként nagyon egyszerű a törvény szerint ugyanis
1, Ha garancia ideje alatt a gépemmel történik valami és nem működik akkor minden esetben a garancia vállalójának KELL bizonyítani ha nem akarja javítani, hogy a gép az ÜGYFÉL HIBÁJÁBÓL keletkezett.
1a - az nem bizonyítás, hogy ő azt mondja
1b - az nem bizonyítás, hogy erről ő szakvéleményt állít ki
2, Jelen esetben a MacMini leírása taglalja, hogyan kell egy memóriát bővíteni, tehát a leírás szerint az ügyfél tudomására hozza.
Azaz ebben az esetben igazából nincs miről beszélni, nincs miért telefonálni - mert benne van a MANUALBAN, és (tudtommal) nem szerepel mellette az, hogy kérjük ezt ne végezze el otthon. Innentől meg 1 esete forog fent.
Az összes többi már lordshitlord továbbragozása. -
levente68 #618 Az egyéni hadakozásotokba energia híján nem fogok belemélyedni, de a rugózásotokra az ügyfélszolgálatok körül van egy egyszerű sztori, amiről talán mindenki hallott, aki itt pörög.
Kedves ismerősöm egyszerű kérdést tett fel neve megjelölésével két alkalommal a Nav'n'Go nevű cégnek: lesz-e a navigációs szoftverüknek Android platformra való változata?
Érdekes módon a két hivatalos válasz kategorikusan eltérő volt, az egyik szerint még idén elérhető lesz a Play Áruházban, a másik kijelentette, hogy biztosan nem.
Egy biztos, valaki hazudott, vagy fingja nem volt, vagy mondjon, bárki bármit rá, de nem egyértelmű válaszok jöttek egy eddig 'komolynak' vehető cégtől. (Más kérdés, hogy előttem már nagyon rég lejáratták magukat, de ez itt lényegtelen.)
Ami ULTRA fontos: mindkét vélemény regisztrált, visszakereshető írásos válasz volt, nem egy hangfelvétel, amit vagy sikeresen, vagy nem használhat bárki bizonyításra.
Persze, ami történt végül, szintén vicces, hiszen az alapján mindkettőjüknek kis igaza van, mert lett is, meg nem is Primo Android-ra: hivatalosan nincs, amúgy meg boldog-boldogtalannak van már, de csakis az ingyenes, vagyis illegális változat. Okoooos...
Na most, ha jól láttam, arra az indítványomra, hogy linkelje valaki azt a törvényt, ami alapján kötelező a garancia fenntartása annak ellenére, hogy milyen matricákkal látnak el egyes cégek konfigurációkat, nem érkezett link.
Azt tehát addig is leszögezem, sok cég él ilyen kikötéssel és semmiben nem különbözik más szavahihetetlen cégektől az Apple sem, addig, amíg azt, hogy egy akár hozzám használtan, hivatalosan kerülő gép meghibásodásakor a szerviz nem fogja elutasítani a garancia érvényességét azért, mert abban RAM-ot cserélt, vagy bővített az előző tulaj.
Nyilván nem arról beszélek, hogy a nem eredeti RAM hibája esetén annak a cseréjét kérném.
Szóval, annyira azért nem egyszerű ez, mint írjátok, hacsak azt a törvényt nem látom.
Addig lehet itt billentyűzetet tépni hiába... -
Papichulo #617 Mert adnek neki egy eselyt, hogy talan magaba szall.
Vagy velemenyed szerinte mar most kene jelentenem? Regota csinalja az ilyen gusztustalan huzasait? -
errorista #616 ,,hogy ha van pofad megyegyszer barkit is ilyesmivel vadolni, akkor azonnal szolok egy moderatornak, hogy orokre tiltsanak ki innen!"
miért csak akkor? -
Papichulo #615 Ha mar te itt nagyon vadaskodsz masokkal kapcsolatban. Egy olyan undorito hazugsagon kaptalak az elobb egy par hettel ezelotti hozzaszolasod kapcsan, hogy ha van pofad megyegyszer barkit is ilyesmivel vadolni, akkor azonnal szolok egy moderatornak, hogy orokre tiltsanak ki innen!
Errol a cikkrol van szo: http://www.sg.hu/cikkek/90893/visszatert_az_epeat_taboraba_az_apple
En ezt irtam: (#24):
"te közölted, hogy Atom-os tablet nincs,"
Hazudsz! En ilyet sohasem allitottam. Idezetet!
Erre te ezt irtad (#33):
Rühellem, ha valaki hazugsággal vádol, miközben gátlástalanul hazudozik...
De tudod mit, lássuk a TE szavaidat, hátha így visszaemlékszel, mi mindenről hazudtál itt most...
"De mivel az osszes tablet ARM architektura alatt fut, ezert emlitettem, hogy nem eleg csak egy ilyen valtozatot forditani a programbol, hanem a UI-n is valtoztatni kell a tablet specialis vezerlese maitt. Ne porogjel mar ezen az ARM dolgon, mondtam, hogy jopar software-t irtam mar kulonbozo processzorokra es tisztaban vagyok az architekturak kozti kulonbseggel!"
Ez a pár mondat töled származik, Ha jól tudok magyarul (márpedig ez az anyanyelvem), akkor itt bizony azt állítod, hogy nincs más tablet, csak ARM architecturás...
Magyarul te ezzel bizonyitottad, hogy en valoban allitottam, hogy "nincs Atom-os tablet", bizonyitva ezzel, hogy valotlanul neveztelek hazugnak es tk. en hazudtam.
Tudod, mi az undorito, amit csak most vettem eszre? Hogy fereg modon valtoztattal az idezeten! Nem pontosan indezted az en hozzaszollasomat, hanem kihagytad az idezojelet a "osszes" szo korul!
Igy nezett ki az eredeti hozzaszollasom:
De mivel az "osszes" tablet ARM architektura alatt fut, ezert emlitettem[...] (#20 - http://www.sg.hu/cikkek/90533/a_surface_miatt_kiabrandulhatnak_a_microsoftbol_az_oem_partnerei)
Igy persze mar nem jelenti azt, hogy szerintem az osszes tablet ARM-os, amit az idezojellel jeleztem is! Te ezt nagyon jol tudtad, hogy igy mar vedhetetlen az allaspontod, ezert amikor ezt a post-omat atraktad, direkt kivetted belole az idezojelet!
Ennel gusztastalanabb es aljasabb retorikai modszer nincs! Egy fereg vagy! -
M2 #614 Hát akkor foglaljuk össze, mi is történt pár száz hozzászólás alatt...
Hogyan égessük magunkat nyilvános fórumon,
avagy egy tipikus Apple-hater tipikus vesszőfutása
Főszereplőnk lordsithlord (továbbiakban L, mint nagy L), igazi vérbeli Apple-gyűlölő, jobban rühelli a harapott almát, mint Hófehérke és a hét törpe együttvéve. De nagy mesemondó is, lássuk milyen változatos dolgokat talált ki (jelezzük H betűvel, mint nagy H).
Kezdődött azzal, hogy egy fejlesztő ismerőse céget fog indítani, mégpedig iOS-re fog fejleszteni. Furcsa ember ez a fejlesztő, mert úgy kezdi a Maces fejlesztést, hogy nincs Mac-je (H1).
Miután a cégalapításra 200 ezer forint helyett költött fél milliót (H2), nem marad pénze egy alap 300 ezer forintos MacMini-re (H3), pedig nagyon kellene neki a nem alaplapi vga (H4), mert a régi PowerPC Mac időkben is sok gond volt az alaplapi vga-s Mac-ekkel (H5).
Marad tehát a kevéske 2 giga memória (H6) bővítése. De sajnos azt nem lehet olcsón házilag kivitelezni (H7), mert benne is van a MacMini dokumentációjában, hogy akkor a gari ugrik (H8), sőt minden márkás gépnél tiltott dolog (H9), amit a magyarországi Apple-nél meg is erősítenek (H10).
L ismerősének cége hirtelen már-már csődközeli helyzetbe jut még alapítás előtt, mikor megtudják, hogy 99 dollárt még a szemét Apple is le fog gombolni róluk, reménytelen kiadás ez egy fejlesztő cégnek (H11) és még csak nem is kapnak érte cserébe semmit (H12)!
Egyenlegünk: volt egy LÚZER, aki képes volt 12 HAZUGSÁGOT összehordani egyetlen cikk alatt! Gratulálunk! -
#613 Értjük mit akarsz mondani csak te nem érted, hogy mi mit mondunk. Vásárlás előtt felhívom a számot azt mondják garanciális. Akkor az az, akkor is ha nem foglalkoznak garanciális dolgokkal. Itt nem Pista válaszol úgy ahogy a hasára üt. Nincs elromlott terméked, még csak meg sem vetted, csak felteszed a kérdést (kvázi ettől teszed függővé a vásárlásodat). Ha válaszol akkor az úgy is van. Ha nem tud rá válaszolni akkor elnézést kér, hogy nem tud rá válaszolni és átirányít máshova. Ez ilyen egyszerű. -
Papichulo #612 Egy dologra valaszolj! Szerinted az a valasz, amit nekem adtak a konkret igen/nem kerdesemre, az nem fedi a valosagot? -
#611 Na jó, utolsó próbálkozás, hátha végre felfogjátok.
Adott 2 részleg. Az egyik KERESKEDELMI részleg, a másik pedig TÁMOGATÁSI részleg. A kereskedelmi részleg fel van készítve technikai adatokkal, összehasonlításokkal, stb.
A támogató részleg kifejezetten a garanciális kérdésekre van kiélezve (garanciális ügyintézés, garancia kérdések, szervízek, eetleg segítség a hiba elhárításában, ha olyan).
Két, teljesen más szemléletű és feladatú részleg. Nem azért vannak, hogy egymást helyettesítsék. Nem véletlen, hogy két, egymástól teljesen független rendszeren vannak már a telefonos rendszerben is (ellentétben a legtöbb ilyen típusú rendszerrel, az Apple-nak pozitívum, hogy felismerte, hogy egyszerűbb több telefonszámot üzemeltetni, mint egy agyon bonyolított menürendszerrali elnavigálni az ügyfeleket). Ennek köszönhető az is, hogy nincsenek órákig várakozások, pillanatokon belül van ügyfélszolgálatos.
Megjegyzem, M2 "barátunk" megint csak nem tud olvasni. Nem csak hibabejelentő az általam hívott szám, hanem az a honlap szerint a Mac gépek támogatási száma. Idézet az oldalról: "Mac számítógéppel kapcsolatos támogatási és javítási igényeiddel az Apple hivatalos szolgáltatóihoz fordulhatsz a 06 80 983 435 számon. E számon hétfőtől péntekig, 8 és 17 óra között állunk rendelkezésedre. " A másik dolog: ha ténylegesen el is olvasná, amit írunk, ott van pár hozzászólással lentebb, hogy PONTOSAN mit is kérdeztem az Apple segítőjétől. -
#610 És a lényeg ugyanaz pont erről beszélek. Az apple vonalon is vagy tudja a választ (nem hasraütve) vagy megkérdezi de ha válaszol az 100%-ig fedi a valóságot! -
Papichulo #609 De megkapod a korrekt valaszt, nem pedig csak hasrautesszeruen kamuznak valamit neked, ahogy te azt allitod! Ha nekem azt valaszoljak a KONKRET kerdesemre, hogy lehet, akkor az ugy is van! Lehet RAM-ot upgradelni otthon a garancia elvesztese nelkul a MacMini-ben!!!
Nem tudom miert kell a tevedesedet a vegsokig vedeni... bar most mar keso, de mar az elejen belathattad volna, hogy tevedtel es akkor nem csinalsz ekkora hulyet magadbol ;) -
#608 Igen, ezt megteheted. Meg is tudom mondani, hogy mi lesz a válasz:" Egy kis türelmét kérem, kapcsolok Önnek egy technikus kollégát, aki a technikai kérdéseire választ tud adni." . Volt szerencsém ilyenhez, mikor a Rubi átadta a vonalat a UPC-nek és technikai paramétereket akartam megtudni. -
M2 #607 De ő megint magából indult ki, azért hívta a hibavonalat: ha ramot cserél egy gépben, annak annyi. :-) -
#606 Viszont a vásárlási vonalon pontosan kell tudniuk a garancia részleteit, hiszen vásárlás előtt is érdeklődhetek a garanciális részletekről.
UPC hasonlattal élve, a vásárlási vonalon meg kell tudnom kérdezni, hogy mennyi a rendelkezésre állás, mennyi a hibaelhárítási idő, reagálási idő, stb stb. -
M2 #605 Te miért is a hibabejelentést hívtad egy halál egyszerű ram csere művelete miatt? Történt hiba? -
Papichulo #604 Te most komolyan mar abba az utolso szalmaszalba probalsz kapaszkodni, hogy nekem HAZUDTAK az Apple-nel?
Mi van ha en ezt rogzitettem? Akkor mit fognak mondani a birosagon? Bar ebbe a gondolatsorba ne menjunk bele, mert ujabb barom magyarazatokkal fogsz eloallni az igazsagszolgaltatas meneterol, ahol te "szervizeskent" elsokorben megtapasztaltald, hogy jogi vegzettseged ellenere milyen allapotok vannak... patetikus vagy, mondom. :) -
M2 #603 "Dehát ugye ehhez is szövegértelmezés kellene..."
Igen, tőled már megismertük a kreatív olvasás művészetét. Mindent úgy olvasol, hogy ami közben még eszedbe jutott, az is ott volt leírva. -
M2 #602 Te is tudod, hogy csak a kérdés megfogalmazásán múlik a válasz, és én ezer százalékig biztos vagyok benne, hogy DIREKT rosszul tetted fel a kérdést, mert te ennyire korrekt gyerek vagy.
Például:
"Amennyiben egy MacMini számítógépben kicserélem a ramot és elromlik, érvényes-e a garancia?" -
M2 #601 "Ez így sehol nem szerepel leírva, hogy szabad cserélni. A csere menete le van írva, de az nem szerepel, hogy te otthon nekimehetsz és kicserélheted."
Pont le van írva (több helyen, linkeltük is), itt buktad be az egész dolgot és még mindig szánalmasan vergődsz!
Azt már el sem várom tőled, hogy minimális logikával közelítsd meg a dolgot... (miért is lenne ott mindenhol a bővítés lehetősége és menete, ha nem lenne szabad)
Fejlesztő ismerősödnek sikerült az anyukájától kisírni az Apple fejlesztői díját a frissen induló informatikai cégéhez? Gondolom a számítógépek beszerzéséért meg egy évig éheznek majd. -
#600 Magyar telefonos hotline, persze, csak nem a feladatra kirendelt részleg...
Neked is azt mondom, első körben tanulj meg olvasni. Feketén-fehéren szerepel, hogy az általad hívott szám a Store ügyfélszolgálati száma, ami termékvásárlásnál ad tanácsot, a másik oldalon pedig direkt van egy olyan részleg betéve, ami kifejezetten a garanciális kérdésekkel foglalkozik. Ha azt az egyszerű dolgot se vagy képes megérteni, hogy a két részlegnek tök más a funkciója, akkor szerintem első körben menj vissza az általánosba, tanulj meg olvasni, aztán tanulj egy kis szövegértelmezést, hátha utána menni fog egy ilyen egyszerű, szimpla dolog.
Én innentől befejezettnek tekintem a témát, már csak azért is, mert ha már ilyen egyszerű feladatra sem vagytok képesek, hogy a megfelelő telefonszámot hívjátok fel, akkor egyszerűen nincs miről beszélnünk. -
#599 Ez így sehol nem szerepel leírva, hogy szabad cserélni. A csere menete le van írva, de az nem szerepel, hogy te otthon nekimehetsz és kicserélheted. Sőt, ugyebár kifejezetten kiemelnek "nem ajánlott" dolgokat (vagy ahogy ők fogalmaznak, amiért ők felelősséget nem vállalnak).
Dehát ugye ehhez is szövegértelmezés kellene, nem pedig csak durr bele módon végigdarálni, mint valami telepítési útmutatót (Tedd be a CD-t... stb.). -
#598 Persze, de ugye a vásárlási vonalnak pontosan az a feladata, hogy rendeléseket vegyen fel illetve árakról adjon tájékoztatást. Ez így rendben is van.
De ugye ha hiba lép fel a UPC vonaladon, nem a rendelési melléket fogod kérni, hanem a hibabejelentést. -
Papichulo #597 Abszolut off topic, de most talaltam ezt a remek listat mely felsorolja az osszes USA altal hasznalt/tervezett/kivont nuklearis eszkozt: http://nuclearweaponarchive.org/Usa/Weapons/Allbombs.html
Sehol sincs szo benne az AGM-65-rol, melyrol te azt allitottad, hogy letezett nuklearis robbanofejjel szerelt valtozata. Ujabb lordsithlord hulyeseg cafolva, yeah! :) -
#596 Azért ha a UPC vásárlási vonalon megkérdezem, hogy kapok-e ebben az árban 25Mbit internetet és azt mondja, hogy igen, és mégsem kapom meg akkor reklamálok mint az állat. -
Papichulo #595 Nem veszed eszre, hogy mar mennyire abnormalis es irracionalis erveket hozol fel? Elolvasod te, hogy milyen fuszalakba probalsz kapaszkodni?
Minden dokumentum, minden forum, meg a magyar Apple telefonos hotline is azt tamasztja ala amit en mondtam, te meg meg mindig kotozkodsz?
Mint mondtam: sore loser ;) -
M2 #594 Teljesen mindegy mit mondtak, ha az összes doksiban az van, hogy szabad cserélni (ellentétben azzal amit te állítottál), akkor kötözködhet bármelyik szervizes, irány a Fogyasztóvédelem vagy magasabb Apple osztály.
De nem fog kötözködni, ez csak a te kitalációd volt, mert nem bírsz veszíteni. -
#593 Ki mondta, hogy hazudtak?
Én azt állítottam, hogy esetleg garanciális kérdéssel érdemesebb lenne megkérdezni a garanciális kérdésekkel foglalkozó vonalon lévő embereket, hátha ők jobban ismerik a dolgokat.
Megjegyzem, egy technikus, akinek ugyebár a technikai paramétereket kell ismernie (ugyanis a Store részlegen kifejezetten olyan technikusok vannak, akik azzal foglalkoznak és abban tudnak tanácsot adni) biztos nagyon jól ismeri a garanciális feltételeket meg az ügyintézési részt...
A garanciális ügyintézőknél meg nem technikust hívnak, hanem leszólnak a szervízbe vagy megkérdezik a részleg vezetőjét, ha olyan kérdés akad, amiről nem tudnak semmit. Gondolom azért egy részlegvető vagy maga a szerviz már csak jobban ismeri a mindennapos gyakorlatot, mint egy technikus... -
#592 Alapvetően igazad is lenne. A probléma ott kezdődik, hogy más osztály (így ha jól tudom, másik szint egy épületen belül) a Store segédvonala. De tovább megyek, egészen más jellegű kérdésekre vannak felkészítve a vásárlási tanácsadásnál, meg a kifejezetten garanciális ügyekkel foglalkozó részlegnél.
Egyébként nem egészen ugyanazt a rendszert használják, ez már abból is látszik, hogy míg a technikai tanácsadó vonalon kifejezetten technikai rendszerrel működnek (ticket felvétel, segítség, szükség esetén ticket tovább küldése, ha meg megoldódik a probléma, akkor ticket lezárása), addig Papichulo állítása szerint a másik vonalon csak simán benyögnek valamit oszt csókolom.
Egyébként meglepődnél, hány olyan van az ilyen telefonos ügyfélszolgálatoknál, hogy benyögnek valamit, aztán később lehet, hogy tök másként fog történni a dolog. Jó példa erre a UPC bejelentő vonala, ott pl. jobban jár az ember, ha kapásból kéri, hogy továbbítsák a technikusokhoz, tőlük általában korrekt választ kaphat. -
#591 Azért ha a vásárlási vonalon azt mondják hogy lehet akkor felesleges mást hívni. Általában rögzítik a beszélgetéseket tehát védve vagy. Ezek a cégek egy szoftverből válaszolnak nem hasraütés szerűen. Szóval ha valamire válaszolnak akkor az úgy is van, teljesen mindegy melyik részleggel beszélsz. Ha nem úgy van, vagy nem tudja akkor ezt fogja mondani. -
Papichulo #590 Egyik helyen sem hazudnak... ez a te reszortod ;)
Raadasul kulon kiemeltem, hogy meg pluszban egy technikust is megkerdezett a lany. Amugy is csak te vagy olyan szanalmas, hogy olyan dolgokba szolsz bele amihez fingod sincs.
Vedd mar eszre, hogy MINDEN BIZONYITEK ellened szol. MINDEN! Te osszesen egy kizarolag altalad hallott homalyos tartalmu beszelgetesre tudsz hivatkozni, mig en meg mar jopar kulonbozo modon alatamasztottam az allitasomat.
Ne jarasd le magad meginkabb a hulye magyarzkodasaiddal, hivd fel oket ujra es tedd fel az altalam idezett kerdest vagy lasd be, hogy ebben sincs igazad, mint szamtalan dologban ebben a thread-ben! -
#589 "Apple Online Store
Az Apple Online Store áruházban Apple gyártmányú hardvert és szoftvert, valamint más gyártók kiegészítőit vásárolhatsz. Telefonon is vásárolhatsz – hívd a 06 80 983 824 számot. E számon hétfőtől péntekig, 9 és 17 óra között állunk rendelkezésedre."
"Telefonos támogatás
Ha telefonon szeretnéd igénybe venni támogatási munkatársaink segítségét, hívd a 06 80 983 435 számot. E számon hétfőtől péntekig, 8 és 17 óra között állunk rendelkezésedre. Amíg nem telik le a megvásárolt termékhez járó 90 napos ingyenes támogatási időszak, nem kell fizetned a támogatás igénybe vételéért. Miután letelt ez az időszak, eseti támogatást vásárolhatsz.
Az Apple hivatalos szolgáltatója
Mac számítógéppel kapcsolatos támogatási és javítási igényeiddel az Apple hivatalos szolgáltatóihoz fordulhatsz a 06 80 983 435 számon. E számon hétfőtől péntekig, 8 és 17 óra között állunk rendelkezésedre.
Információ a támogatás kiterjedési köréről
Ellenőrizheted a megvásárolt termékekre kapott garancia állapotát, kiterjesztheted a szerviz- és támogatási lefedettséget, valamint további támogatási lehetőségekről tájékozódhatsz."
Értelmezzük csak a dolgot...
Te marhanagy észlény, fogtad magad és technikai jellegű kérdést tettél fel a VÁSÁRLÁSI SEGÉDVONALON!!!
Biztos ott jobban tudják, hogy mi a helyzet, mint a technikai tanácsadó vonalon...
Ezzel szemben én, aki esetleg olvas is, mielőtt telefonál, megnéztem, hol lehet GARANCIÁLIS ÜGYEKBEN ÉRDEKLŐDNI (Hungary 06-80-983-435 www.apple.com/hu/support/ ) és őket hívtam fel.
No kérem szépen, vajon ki tudja jobban a dolgokat, a kereskedelmi támogatók vagy azok, akik ténylegesen a garanciával és terméktámogatással foglalkoznak? -
Papichulo #588 Ez volt a szam: 06 80 983 824 es innen van: http://www.apple.com/hu/
Emeld fel a telefont, a menuben nyomd meg haromszor az egyes pontot (1. Termektajekoztatas, 1. Mac szamitogepek,1. Otthoni felhasznalo), majd tedd fel az altalam emlitett kerdest: "Par hete vettem egy Mac Mini-t. Jar-e barmilyen garancialis valtozassal, ha ebben a kezikonyv szerint bovitem a RAM-ot?"
Ezekutan vedd fel a szemelyre szabott szopoallarcodat a valasz hallatan! ;) -
#587 Legalább ha hazudsz, úgy tennéd, hogy ne lehessen rajta kapni...
Ott van, leírtam, hogy mi a menü, ha az általam megadott 80-as számot hívod. Elég valószínűtlen, hogy ez a menü magától változna, mert másik számról hívják...
Valóban, annyiban hibáztam, hogy 2 menüpontot felcseréltem, mivel a 3-as a Számítógép (vgy ha úgy tetszik, Mac), a 4-es pedig az iPhone.
Szóval nem tudom, hogy te milyen istenverte számot hívtál, de erősen kétlem, hogy az általam megadott Apple Magyarország Support számát, merthogy ott ez az 5 menü van. Azt meg ugye nem akarod bemagyarázni, hogy azért, mert te más számról hívtad, ezért te más menüt kaptál (biztos külön neked csináltak egyet...). -
Papichulo #586 Micsoda???
Emeld fel a telefont, a menuben nyomd meg haromszor az egyes pontot (1. Termektajekoztatas, 1. Mac szamitogepek,1. Otthoni felhasznalo), majd tedd fel az altalam emlitett kerdest!
Ezekutan vedd fel a szemelyre szabott szopoallarcodat a valasz hallatan! ;)
ps: Most ne gyere azzal, hogy itt hazudtak nekem a garanciaval kapcsolatban, mert ilyesmit csak a szerviz, vagy XY tud megmondani! Telefonalj! -
#585 Most buktál le, nem hívtad te fel az Apple-t...
Ha hívtad volna, akkor ugyanis tudnád, hogy az ügyfélszolgálat ticket alapon működik náluk. Ez konkrétan annyit tesz, hogy minden telefonról bejegyzés készül, amibe a hívó valamilyen adata belekerül. Konkrétan ez az adat lehet a készülék sorozatszáma vagy pedig a hívó valamilyen azonosítója (az egyszerűség kedvéért általában az email címet kérik).
Az már csak apróság a sztoridban, hogy az 1-es gomb nem a Mac gépekhez van, hanem az iPad-ekhez...
De tessék, a pontos menü:
1. iPad
2. iPod
3. iPhone
4. Mac
5. Egyéb kérdések
Szóval ennyit a szavahihetőségedről, bebizonyítva, hogy te ezt a számot most tuti hogy nem hívtad fel, különben nem az iPad-nál akarnál Mac gép ügyeiről érdeklődni... -
Papichulo #584 Semmilyen adatokat nem kertek.
Az elejen haromszor 1-est kellett nyomnom, majd egy fiatal lany vette fel, aki bemutatkozott. Elmagyaraztam neki a problemamat, mondta a valaszt, meg hogy biztos, ami biztos a techikussal is konzultalt. Megkerdezte, hogy segithet-e meg valamiben es letettuk!
De nyugodtan kiprobalhatod te is, CSAK A JO KERDEST TEDD FEL! Ezt mar lentebb is megfogalmaztam helyetted. Ennyi.