20
  • lordsithlord
    #20
    Ajánlom figyelmedbe az ősszel érkező új Toshiba gépet, ami az Apple kis zászlóshajóját, az iPad-ot derékben vághatja ketté, ha jól sikerül reklámozni. A gép maga már létezik, jelenleg a Win8 megjelenésére várnak, mivel hivatalosan ez lesz az első Win8-as tablet, ami magával a rendszerrel egy időben jön ki. A gépet egyébként az MS bemutatóin szokták használni már most is, hardverileg elég durva (i5 CPU, 1 gigás GPU, 80GB SSD, 8GB ram), ráadásul az üzemideje is elég szép, egy 6600mAh-s aksival csont nélkül megy 6-7 órát. Mindezt belenyomták egy 80 dekás tabletbe.


    Apple termékeihez a rendszer nem ingyenes (illetve papíron az, de persze mégse), mivel bele van építve a gépek árába. Ráadásul az Apple igazából nem tartalmaz ma már olyan hardvert, ami előnyhöz juttathatné, hiszen évek óta hagyományos Inteles eszközök vannak benne. Igaz, hogy az alkatrészeik válogatottak (leggyorsabb ram, leggyorsabb vinyó, stb.), de mégis ugyanazok, mint egy hagyományos PC részei. Annyi az előnyük, hogy mindehhez sikeresen kidolgoztak egy baromira jól optimalizált rendszert, olyat, ami még egyik ellenfelüknek sem sikerült. Tehát a sikerük titka nem a hardverei9kben, hanem a programozóikban keresendő.
    Ugyanakkor pontosan ez az agyon optimalizált rendszer adja az egyik igen komoly hátrányukat is: komoly korlátokba lehet ütközni, ha valaki bővíteni akar. Hiába van egy csomó USB csatoló a MAC-eken, rengeteg terméknek nincs megfelelő drivere hozzá. Az iPad egy külön sztori, megjelenése óta hiányolják belőle a kártyaolvasót és az USB csatlakozást. Nagyon sokáig az volt a szöveg rá, hogy ezek felesleges dolgok, majd rájöttek, hogy vevőket vesztenek ezzel a hozzáállással, ezért kitaláltak egy kényszer megoldást, így most egy külső egység segítségével (amit persze külön kell megvásárolni, mert hát hogy nézne ki, ha hozzá adnák, még a végén valaki úgy venné, hogy az Apple-nél tévedtek és beismerik) ezek a bővítési lehetőségek elérhetővé váltak. Az iPod tagadhatatlanul egy sikerelem, hihetetlenül pici és kompakt, mégis elég komoly az üzemideje és a teljesítménye. Ugyanakkor itt is van hiba: az ára nem indokolt. Valóban, jól lekicsinyítették az eszközt, jó firmware-t írtak hozzá, kicsi a fogyasztása, de mindez nem indokolja, hogy egy hagyományos MP3 lejátszó árának többszörösét kérjék el érte.

    Összegezve, az Apple nem az otthoni, hétköznapi felhasználóknak lett pozicionálva az árát tekintve. Ezt ők maguk is beismerték már több esetben.
  • Papichulo
    #19
    "Valóban, csak vegyél hozzá egy kurvadrága számítógépet :D"

    Ez is viszonylagos. Szerintem $600-ert (http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/mac_mini/select) nem "kurvadrága" egy Mac, foleg ha ezzel penzt akarsz keresni es ilyenforman befektetesnek tekinted. Mas hasonlo brand gepet sem kapsz sokkal olcsobban. De ezt mar ezerszer kibeszeltuk...
  • Balazs127
    #18
    Valóban, csak vegyél hozzá egy kurvadrága számítógépet :D
  • Papichulo
    #17
    "Nem meglepő módon az iPhone/iPad/iPod szériához is van, csak az egy pöttyet drágább SDK-ban."

    WTF? Az XCode es az iOS SDK is ingyenes.
  • kakamatyi123
    #16
    >Nem, ez a WinAPI. A DirectX csak a játékokért felel(t), nem abból áll a platform.

    Ha mar okoskodunk, akkor a DirectX nem a "jatekokert felel", hanem a hardware alacsony szintu eleresert (2d video/3d gyorsitas,hang,eger/bill./joy direkt eleres, stb)... Az mas kerdes, hogy a jatekok nagy resze hasznalja.

    A cikkiro nyilvan a verzioszam es a kepessegek osszefuggesere gondolt, ez esetben szemleleletesebb pelda a DirectX mint a WinApi, igaz, pongyolan fogalmazott...





  • [HUN]FaTaL
    #15
    "A google tovabb ment es az api level fogalmaval garantalja, hogy az esetek tulnyomo reszeben adott szint osszes hivasa mukodjon. Ez windows eseten anno a directx verzio volt. "

    Nem, ez a WinAPI. A DirectX csak a játékokért felel(t), nem abból áll a platform.
  • Inquisitor
    #14
    Mindíg is volt emulátor. Nem meglepő módon az iPhone/iPad/iPod szériához is van, csak az egy pöttyet drágább SDK-ban. Sőt. A csak hobbi célokra készült Raspberry Pi-hez is van ... Nyilván ez magában nem elég, mert pl. telefonok saját GUI-ja nagyon be tud kavarni, de azért nem is sötétben tapogatózásról van szó.
  • Inquisitor
    #13
    Azért kicsit bonyolultabb a dolog, mint a cikkben szerepel:
    1. Az alkalmazások legnagyobb része NEM natív android alkalmazás, ezért tényleg bármilyen android eszközön elmegy jól.
    2. A felbontás, GPU vas teszteléséhez nem kell feltétlenül több száz féle kütyüt megvenni, aljas módon erre van kitalálva az SDK-ban lévő emulátor, ami brámilyen CPU/GPU párosítást és felbontást kipróbálhatóvá tesz.
    3. Két legtámogatottabb felbontás (tableteket kivéve) a 800x480 és a 480x320, de manapság a sokáig hányatott sorsú 320x240-en is elfut a legtöbb dolog.
    4. A legtöbb androidos termékben azért néhány CPU/GPU kombináció van, és ez is csak natív kód esetén gáz. Sőt néha akkor sem! Jellemzően pl. van Tegra emuláció a többi nem tegrás géphez!
  • caius marius
    #12
    " kiemelkedik a HTC," Na az biztos! Ilyen drágán ennyire szart eladni keveseknek sikerül. A szervízháttere meg akkora okádék mint a ház. Saját tapasztalat!
    Nem elég, hogy palira vesznek, még hülyének is nézik az embert.
    SOHA TÖBBET HTC!!!
    A londoni központ meg azt mondja tudják, hogy ez van de nagyon sajnálják.
  • VRSDM
    #11
    -ami jól meg lett irva fut mindenen
    -ami jól össze lett rakva futtat mindent

    . egy kókler kód egy kókler hardveren csak akakodzni fog.

    az hogy a 3gs szuperül visz minden mai alkalmazást. ne hamukáljunk :)
  • sanyicks
    #10
    ja minden új játék... amit engedélyeznek rá. Ami meg nem menne, azt fel sem lehet rakni rá :D ami meg szaggat 2x 3x olyan erős androidos gépen az vagy:
    -nem igaz
    -nagyon elcseszett programokról van szó.
    -valszeg nem 480x320-as felbontáson megy(mint 3gs felbontás), hanem sokkal nagyobbon(800x600+)

    De látom nagy szükség van a retina diszpléjre, ha egyeseknek fel sem tűnnek a felbontás különbségek :)
  • fergusonpapa
    #9
    ezért jó az iphone.. kevés teló maximális optimizáltság,olyan szinten hogy egy 3gs-en ami valjuk be hardverben nincs topon mégis minden új játék még megy rajta.Ennek androidos változatai peddig szagatnak és akadnak néha még fagynak is 2x de még ritkán 3x erősebb hardveren is.

    Androidnak is megkéne már huzni az alsó határt és velük se lesz gond.
  • kvp
    #8
    Az android jelenleg olyan mint a windows volt anno a 98 vagy az xp idejeben. Sokfele desktop felbontas es hardver volt, megis a legtobb program mukodott a legtobb gepen. Mindenki olyat epitett vagy vett maganak amilyet akart es megis jo volt az os is es a szoftverek is mentek. Anno ez volt a kulcsa a piac megszerzesenek es a google eseten is ez lehet a kulcs. (az ingyen elerheto os-en kivul)

    A google tovabb ment es az api level fogalmaval garantalja, hogy az esetek tulnyomo reszeben adott szint osszes hivasa mukodjon. Ez windows eseten anno a directx verzio volt. Arrol nem beszelve, hogy egy normal android-os alkalmazas barmilyen kepernyofelbontashoz jo, mivel a felulete interakcios elemeket tartalmaz es nem pontos gui leirast (pl. szoveg beviteli mezo, de a formaja, kulseje es mukodese nem meghatarozott, csak az, hogy szoveget lehet bele rogziteni). Sot ha jol irtak meg az adott programot, akkor akar szoveges modban megjelenitett feluleten is hasznalhato marad (ha nem kell direkt grafikus info-t megjelenitenie). Csak be kell tartani a fejlesztesi iranyelveket amiket az android keszitoi lefektettek es menni fog minden szinte mindenutt. (ha az adott hardver eleg eros hozza) A problemak csak abbol adodnak, ha egy eltero fejlesztesi filozofiat akarnak raeroltetni az android-ra es az visszaut. (ez tobbnyire csak portolt programok vagy kezdo fejlesztok eseten jon elo)
  • Yv@n
    #7
    Ad. Kezdetektől fogva.
  • opeca
    #6
    Soha nem alkalmazkodtak a gyártók.

    Bár az ilyen applikáció-orientált időkben gondolná az ember, hogy hajlamosabbak lennének sztenderdizálni, de leszarják, nekik ott van 40-50 programozó, azoknak az a dolguk, hogy a cég telójára elkészítsék a programokat, aztán szevasz. Leszarják, hogy más cég mobilja milyen.
  • opeca
    #5
    Ez már a J2ME idejében is így volt sajnos, vagyis hasonlóképpen zajlott. Sőt, ott még a különböző OP-kal is meg kellett küzdeni, és hiába futott java mind a kettőn, az egyik bevette a sztenderd java parancsot a másik nem.
  • karesz6
    #4
    Vagy pedig egyszerűen közlik mostantól mekkora képernyőkre optimalizálnak és majd alkalmazkodnak a gyártók. Nem kérdés hogy akik most pénzügyi okok miatt választják az androidot emiatt sem veszik meg a winfost. Akik meg fontos partnerek azokhoz alkalmazkodni fog egy kicsit a google is.
  • Andr0
    #3
    ha a Google adna egy szimulátort a fejlesztőknek (amibe mind a 4000 féle paramétert egyesítik) akkor lehet könnyebb lenne a fejlesztőknek.
  • gkalcso
    #2
    Azért a "sok lúd disznót győz" viszi az eladást, meg ez a kavarodás a fejlesztőket ebbe az irányba tereli egy probléma megoldása kapcsán. Ha megszerzi a gyakorlatot, akkor meg erre megy tovább. Valahonnan ismerős...
  • gombabácsi
    #1
    megszivatták magukat, de nagyon

    aztán csodálkoznak hogy az ifon a menő