16
  • Doktor Kotász
    #16
    Van még egy előnye, ha valaki a szerver és desktop piacon is jelen van. A nagy vásárlók komplett megoldásokat vesznek, és ezért szeretik, ha a szerver és az asztali konfig is azonos gyártó terméke. A régi vezető egy dilettáns. Ül a grafikonok előtt, és nézegeti, csak éppen nem érti, hogy mi áll a számok mögött, és hibás döntéseket hoz. Az egész iparágban nem kaphatna állást, ha rajtam múlna, még kifutófiúként sem.
  • wraithLord
    #15
    @lordsithlord
    @gomez52

    Persze, az egyetem - ahol vagyok - is egy helyi számítógépes céggel kötött szerződést, és ők állítják össze nekünk a konfigokat, illetve szervizelik őket.

    Csak mivel "magánfelhasználó" is vagyok, eszembe jutott ez az oldala is a dolognak. Sokan kész konfigurációt vesznek, mert nem értenek hozzá. Pedig érdemes kicsit utánanézni a dolgoknak, vagy valami ismerőst megkérdezni, aki ért hozzá.
  • gomez52
    #14
    Lordsithlord válaszát egészíteném még ki annyival, hogy mondjuk egy 100 felhasználós környezetben (de még Magyarországon is vannak 2000-3000 useres vállalatok is), nem lehet kifizetődő a darabonkénti összerakás. Lehetetlen adminisztrálni, lassú módszer egy újonnan érkező kollégának gépet adni. A mai belső IT ilyenkor levesz egy dobozt a polcról, és vagy feltelepíti 10 perc alatt a vállalati imaget, vagy a gyári előtelepített rendszert használja. Nem kell foglalkozni driverekkel sem, hiszen jó eséllyel minden gépen ugyanaz, szemben az összerakott cuccokal.
  • lordsithlord
    #13
    Cégeknek nem éri meg a saját összerakás, mert náluk a teljesítmény mellett fontos a garancia is, hiszen ha megvesznek egy gépet, annak a legjobb esetben is 3 évig értéke van, amíg pedig értéke van, addig nem selejtezhetik le.
    Éppen ezért a cégeknek jobban jön a 3 vagy több év teljeskörű garancia, ami alatt ha elromlik a gép, csak hívják a márkaképviselőt és az intézi a szervizt, mintha akár jóval olcsóbban összeraknák a gépet, de ha meghibásodik, akkor macerásabb szervizeltetni.

    A márkás PC-k éppen ezért inkább céges felhasználásra vannak belőve, de természetesen különböző teljesítményekkel, amiket az altípusok jelölnek, hiszen célirányos felhasználáshoz készítik őket, azaz adott feladathoz megfelelő konfig lesz belőve. Elvégre más konfig kell egy 3D-s tervezőnek vagy programozónak és egészen más elég egy szimpla irodai felhasználáshoz.

    Éppen ezért valóban a márkás gépek bizonyos tekintetben nem olyan jók, mint az összeállított társaik, de mint mondtam, nem is az átlagos felhasználóknak vannak kitalálva.
  • wraithLord
    #12
    Miért, mi a különbség, ha én rakom össze, vagy a HP (vagy más cég)? Ha én csinálom, nem biztos, hogy ugyanolyan színű lesz minden alkatrész nyákja, és nincs mindegyikre rányomva ugyanaz a logo? Óriási probléma.

    "...tökéletesen kitalált hardver konfig..."
    Mindig is érdekelt annyira a téma, hogy képes legyek magamnak normális konfigot összerakni. Egyébként elsősorban azért csinálom, mert élvezem (...azt is, hogy olcsóbban kijövök belőle).
    Az árkülönbség pedig függ "pár" dologtól...
    A legextrémebb eset az volt, mikor 3 különböző országból szereztem be egy-egy konfighoz a hardverelemeket (ismerősök révén, nem került pénzbe a házhozszállítás).
  • Munch
    #11
    Összerakhatsz magadnak gépet otthon, de mégsem lesz olyan, mint ezek.
    Akkora nagy árkülönbség pedig már rég nincs köztük, cserébe tökéletesen kitalált HW konfigot kapsz.
  • wraithLord
    #10
    Azért elég viccesen néznek ki a fotón azok a dobozos "asztali PC-k monitorral". Az asztali PC-nek (legalábbis az ún. IBM-PC-nek) pont az az előnye, hogy a legapróbb részletekig olyan alkatrészekből állítom össze (ami nem merül ki a főbb hardverelemekben), amilyenből akarom. :D
    Persze tudom, valakinek ez a "csóróság" netovábbja... - hogy egyesek ugyanannyi vagy akár kevesebb pénzből lényegesen jobb gépet hoznak össze maguknak. :)

    Mintha azt mondta volna Whitman (az egyik korábbi cikkben), hogy Apotheker elképzeléseit fogja követni. Mondjuk csodálkoztam is rajta, hogy akkor miért választották meg... X)
  • Rotyoka
    #9
    Rájöttek, hogy kibasznának magukkal ha abbahagynák
  • viasz
    #8
    Reklámkampány x+1. fejezet...
  • NovaTerra
    #7
    "A Bloombergnek nyilatkozó egyik elemző szerint a hardvergyártásban a nagy méretből fakadó alkupozíció a gyártási költségek lefaragásának kulcsa."

    Ez annyira egyértelmű, nem is értem, hogy gondolta a HP vezetőssége korábban. A Dell is kiadott pont erről egy nyilatkozatot, hogy már csak a szerver építés miatt megéri a további pc üzletágat fenntartani. Egyszerű Walmart stratégia. Ha rendelek 20 millió csomag mosóport, akkor a mosópor gyártó nekem olcsóban adja, így én is olcsóban tudom. Emiatt a stratégia miatt vásárol egész USA lakói tőlük.
  • lordsithlord
    #6
    Nincsenek itt összeesküvések, pusztán, ahogy valaki előttem is írta, eltérő pénzügyi szemléletek.

    Leo Apotheker a fejlesztési költségeket akarta megspórolni azáltal, hogy eladja a pc üzletágat. Ez rövid távon igen komoly tőkefelszabadulást eredményezett volna, hosszú távon azonban komoly kockázatot jelentett volna a cégnek, mivel az arculat és termékpaletta váltás újfajta üzleti kockázatokat és üzleti stratégiát kívánt volna.

    Ezzel szemben a Meg Whitman-féle vezetés kifejezetten hosszútávon gondolkozik és a már jól kialakított üzleti stratégiát kívánja folytatni minimális kockázattal.

    Mindkét szemléletmód tartogat veszélyeket, hiszen az Apotheker-féle tervezet új piacokra, új termékekkel, azaz ismeretlen vizekre vezette volna a céget, ezzel szemben a Whitman-féle tervezet, bár már jól kipróbált és bevált stratégiát tartalmaz, szintén tartogat fenyegetéseket magában, hiszen a PC gyártók jelenleg egymást ölik az újabbnál újabb fejlesztéseikkel, amik magukban hordozzák azt a kockázatot, hogy esetleg buknak velük egy nagyot, ha nem vállnak be.

    Apotheker egyértelműen a tablettpc-k hatalmas bukását akarta sürgősen orvosolni ezzel a lépéssel, ezzel szemben viszont Whitman azt vallja, hogy bár most buktak, de ezt el kell könyvelni járulékos veszteségnek, le kell nyelni a békát és tovább kell lépni, azaz új termékeket kell fejleszteni. Ez a hozzáállás is érthető, hiszen jelenleg a tabletpc-kre van kereslet, csak megfelelő árat kell nekik megállapítani, azaz csökkenteni kell a gyártási költségeket, elvégre a HP tabletjei egyértelműen a túl magas ármegállapítás miatt buktak meg, hiszen mikor már elkönyvelték a készülékek bukását és kiárusították őket, akkor hirtelen nem lett elég a raktárkészlet, annyira kapkodták az emberek. Ez pedig azt jelzi, hogy a készülékre lenne igény, de az emberek olcsóbb készülékeket szeretnének. Ez a hiba pedig orvosolható, ha újra gondolják a gyártási menetet és az egyébb felmerülő költségeket.
  • kvp
    #5
    Ennyire nem kell osszeeskuvest latni. Volt egy befektetoi reteg akik csak a rovidtavu profitot neztek. Veluk szemben ott volt a teljes kozepvezetes, a kisreszvenyesek es a munkasok. Eloszor kirugtak a hibazo vezetot, aztan kirugtak az ot megvalaszto igazgatotanacsot. Kineveztek egy uj embert, de az uj igazgatotanacs rogton ra is ult a fejere, nehogy hibazzon. Arrol nem beszeve, hogy rajottek, hogy a szerver uzlet is bedolne ha kirantjak alola a pc uzletag altal adott x86-os tamogatast. Egyszeruen arrol van szo, hogy amerikaban a reszvenyesek kepesek fellepni a sajat befektetett tokejuk vedelmeben akar a penzugyi szakemberekkel szemben is. Ez egy osi amerikai hagyomany...
  • feamatar
    #4
    nem hinném hogy felfelé vinné a részvények árát, ha nincs jól meghatározható irányvonala a cég fejlődésének.
    Mondjuk, ahogy te is írod, lehet az egész short gyanús, és akkor még ebből per is lehet.
  • Zoliz
    #3
    Ezért mondjuk megbüntethető ez balfék HP igazgató.. Ilyet nem lehet csinálni, hogy kijelentenik leállnak, aztán pár hétre rá meg mégis folytatják.
  • Zoliz
    #2
    Pontosan. Gondolkozzatok már kicsit.
    A korábbi bejelentés hatására estek a HP részvények, erre meg stagnálni fognak vagy emelkednek. IGY KELL SAJÁT MAGUNKNAK PÉNZT CSINÁLNI, HA BEFOLYÁSOLJUK A PIACOT. Mit gondoltok a gazdag vezetők miért lesznek mind gazdagabbak?

    Az ilyen idióta piacmozgatások miatt.
  • fergusonpapa
    #1
    marketing bullshit.