80
  • coolpet
    #80
    Elkezdtem de nem tudtam vegigolvasni a hozzaszolasokat.
    Lehet hogy mar valaki elottem felvetette, de miert ne ertekelhetne a felhasznalo a reklamokat? Minden reklamnak lenne egy azonosito kodja, ami egyedi az egesz weben (128 bites hash kod pl) es az adblock adatbazisaba bekerulne.
    Mielott valaki blokkolna az ilyen azonositoval rendelkezo reklamokat, ertekelnie kellene, pl.
    X ***** (x = ideiglenes bezaras, a *-ok meg 1-5ig a reklam hasznossaga, vagy lehetne 10ig is).
    Minden reklam ami nem rendelkezik azonositoval, az alapbol blokkolva lenne, es minden kliens adblockban be lehetne allitani az erzekenysegi faktort, hogy milyen reklamokat jelenitsen meg. pl 3astol mar jo, de 7estol mar igenjo reklamokat vagy relevans reklamokat lathatok. Azok a reklamok, amik mar egy parszar-ezer ember ertekelt, azok mar alapbol rendelkezhetnek ertelekesi szammal, igy egy esetleges uj felhasznalonal a faktortol fuggoen megjelnhetnek, vagy sem. Ezenkivul be lehetne allitani azt is, hogy nalam minden reklam megjelenjen amig legalabb 1x nem ertekeltem.

    Igy az emberek dontik el, hogy milyen minosegu a reklam, mennyire hasznol/latvanyos/tetszik, es nem lesz szubjektiv.

    Ez tenyleg elosegitene a minosegi reklamok elterjedeset, es nem a ubergagyi ugralo villogo zavaro sz@rokat mar bocsanat.
  • JTBM
    #79
    Nálam az összes olyan reklám maradhatna, ami nem mozog/villog.
    Mivel ilyen nincsen, ezért kivétel nélkül blokkolok minden reklámot + flash szart.

    És megtalálom a módját, eddig még sikerült minden reklámot blokkolnom. :-)
  • KopaszIsten
    #78
    Bizony van ilyen funkciója. (Nem használtad még???)

    A bannerek sarkában van egy 'Bezárás' "lapfül", ami akkor jelenik meg, ha a banner fölé viszed az egeret. A rákattintás után már csak le kell "okolnod", ha nem akarod finomhangolni. Ahol nincs ilyen lapfül, ott helyi menü (gyengébbek kedvéért jobb klikk) és 'Kép blokkolása..'.

    Én is a villogó sz@rok miatt kezdtem használni. Na meg az oldal is gyorsabban jön le. Elvileg.
  • SchumiBacsi
    #77
    Majd ha a fostubus YouTube nem hullik szét, amikor eléri a videó a reklámblokkot, akkor van némi remény arra hogy leszedjem az adblockot.

    Bár amióta fent van 10-30%-al (oldalfüggő) gyorsabb a netem, azaz 10óra intenzív netezés alatt akár 3órával is kevesebbet kell nyüstölni, ez nekem óránként 220watt (ennyit eszik a gép), hetente 2kWh áramot spórolhatok, ezáltal csökken a villanyszámlám, azt követően pedig csökken a káros anyag kibocsátásom is mert nem terhelem annyit a villamos energia rendszert. Ebbe a spórolásba nem számoltam bele a szerverek fogyasztását, mert az is belejátszik. Szóval aki adblockot használ nemcsak sávszélességet nyer, hanem hozzájárul a (sötét és méregzöldek figyelem!) káros anyag kibocsátás mérsékléséhez.

    Szóval kedves reklám és marketing, tudjatok rá erre a helyzetre, majd ha a rádióban és TV-ben (tisztelet a kivételnek) több lesz a műsor, mint a reklám, meg leszedetitek a több kilowattos balesetveszélyes táblareklámokat az utak mellől, (aztán sorolhatnám órákig még mit) akkor lehet pattogni adblock ellen, addig még csak eszetekbe se jusson, támadni.
  • nlght
    #76
    Előttem írta valaki, hogy a reklám "szakemberek" egyék meg amit kifőztek, ezzel teljesen egyetértek. Még hozzátenném, hogy valakiknek még börtönt is adnék az olyan reklámokért, amikor szándékosan hazudnak fűt-fát. Pl. olyan bannert raknak ki, hogy "ön a 1000000. látogató, kattintson ide, hogy átvehesse a nyereményét". Nem dőltem be egyszer sem ilyesminek, de ez már tényleg a legalja, bicskanyitogató szélhámos viselkedés és mindennek van határa. De van remény: az USA-ban most például a Reebok-ot meszelték el 25 millió $-ra mert nem teljesítette a reklámban ígérteket (vmi fenékformáló cipő miatt, lol :D).
  • nlght
    #75
    Egyébként miért hiszik a hirdetők (akár tv, online, vagy egyéb) hogyha hirdetnek, akkor tódul a nép a boltjukba? Sztem a netes generációknál már rég kialakult egyfajta "ignore hatás", ha ránézek egy reklámra, akkor az agyam rögtön a lehető legértéktelenebb kategóriába sorolja és megy is a "lomtárba" :D
    Aki a felugró ablakokra vagy bannerekre kattintgat, azt alapból evolúciós zsákutcának tekintem, kivéve persze az idősebb generációkat, akik még ismerkednek az IT világával és védtelenek a mocskos marketingel szemben.

    Arról nem is beszélve, hogy a sok reklám annyira lelassít egy néhány éves pc-t, hogy egy türelmes embernek is elmegy a jókedve netezés közben. Egyébként meg telibesz**om, hogy a zsindex milliárdos tulajdonosa és egyéb médiamogulok miattam nem fogják tudni megvenni a ferrarit a gyerekeiknek... Már elég rossz az zsindex színvonala az utóbbi években, még a helyesírást se nézi senki, az már a legalja, ha a cikk szerzője egyszer sem olvassa el az írását, hanem rögtön a postra kattint.
  • nlght
    #74
    nem olvastam a kommenteket, de már rég ki kellett volna tüntetni a fejlesztőt, mert a leghasznosabb netes alkalmazás imho és ráadásul ingyenes

  • bakagaijin
    #73
    scarabeus, így van, adblockplus igen jó sok - a böngészőfelületen amúgy nem látható - dolog kiszűrésére, pl. a Facebook/Google+/wiw/stb nyomkövetők ellen.
  • scarabeus86
    #72
    Évek óta használok ABP-t, mert a villódzó, idegesítő reklámok engem is nagyon zavarnak, főleg hogy szétszabdalják az oldalakat. De újabban van egy másik fő ok, ami miatt használom: a FB "kémkedése" miatt. Ha majd egyszer az oldalakon nem lesz semmilyen agresszív, idegesítő reklám, akkor csupán a FB szkriptjeit fogom továbbra is blokkolni, mást nem :)
    A Google hirdetései viszont valóban nem zavaróak.
    Egyébként, rám nem hatnak a reklámok, max negatívan, mert amit rengetegszer reklámoznak a TV-be, azt csakazértse veszem meg (hiszen ami jó, azt reklámozás nélkül is megveszik a fogyasztók).
  • kvp
    #71
    Tobbfajta reklam van:
    -felugralo, beuszo, olvasast akadalyozo: ezeket mindig tiltani kell
    -zavaroan villogo: ezeket erdemes tiltani, hogy a szovegre tudjunk koncentralni
    -szoveges: ez senkit sem zavar, a google reklamok jo resze ilyen

    Az sg-n es az index-en jopar villogo, mozgo, a szoveg felett uszo komponens van, ezeket kenytelen blokkolni az ember, ha az oldalt el akarja olvasni. A flash es a gif animacio lekapcsolasa ezeket nagyjabol el is tunteti, mindenfele extra program nelkul. (az operaban van ezekhez toolbar-ra kirakhato kapcsolo)

    Az idegesitobb reklamok azok, amiket nem lehet blokkolni, mert akkor a tartalom is blokkolasra kerul. Tehat egy videok elott a hirdetesek, vagy a youtube videok alatt a video fole felugralo reklamok, amik kitakarjak a kepet. De ugyanilyen bosszanto az is, ha egy oldalra csak a reklam megnezese utan lehet belepni vagy addig nem tolt be az oldal alja amig a reklam tartalom letoltese nem fejezodott be. Ezeket az oldalakat az ember ha tetheti inkabb keruli. (az index pl. felismeri, hogy ha nincs engedve a flash, akkor nem rak be egesz kepenyos reklamokat, mert az ures kepernyo miatt nem fognak belepni az emberek)

    Gyakorlatilag normal esetben a google fele szoveges inline reklamok es par allokep kivetelevel minden reklam tartalmat erdemes elore letiltani, igy az embert meg addig sem zavarjak amig eloszor a blokkolasra kattint. A statikus szoveg es statikus beagyazott kepek pedig nem zavaroak. (talan ez az amiert a google meg mindig piacvezeto, mivel a reklamaikat tobbnyire nem blokkoljak az emberek)
  • Crane
    #70
    Induljunk ki abból, hogy az ABP válasz volt egy problémára. Konkrétan arra, hogy a internetpiaci szereplők etikátlanul, gátlástalanul, és idegesítően kezetek el hirdetni (mondjuk én többségét nem is nevezném hirdetésnek, inkább büntetés).
    Amikor két oldalt villódzik a reklám, meg elindul a hangos videólejátszás, meg felugrálnak a flash rétegek... ez kinek hiányzik? Nem lehet egy cikket úgy végig olvasni, hogy ne lenne szétdarabolva reklámokkal. Görgetni kell az oldalt feleslegesen. Ettől sokkal kisebb hibák is felbosszantják a felhasználót, és azonnal odébb áll.

    Röhejes az is, amikor napokon át tartó megbeszéléseket tartanak, és terveket készítenek egy oldal létrehozásakor, hogy a céltartalmat a lehető legkevesebb kattintással lehessen elérni. Utána meg tele hányják az egészet olyan reklámokkal, amiket ki kell kapcsolni, le kell állítani, stb. Szerencsétlen user nem érkezik felesleges kattintgatni.

    Vannak a reklámozásnak diszkrét ugyanakkor hatásos módjai. Azt kellett volna követni. Nem az ABP cseszte szét a piacot - nem rá kell fújni -, csupán "felszabadította" a netezőket a reklám elnyomás alól. A reklám"szakemberek" cseszték el, szóval egyék meg amit főztek.

    Ezen túlmenően pedig van más lehetősége is egy oldalnak arra, hogy fenntartsa magát. Persze azok már nem olyan kényelmesek... azokért dolgozni is kell.

    Plusz: Az ABP szűrője testre szabható. Szóval ha mondjuk én szeretném az SG támogatni azzal, hogy a reklámjait megjelentetem a képernyőmön, akkor semmi akadálya sincs.
  • immovable
    #69
    Fórum főoldal, profilbeállításaidnál.
  • Munkas
    #68
    A cikkajánló nagyon divatba jött mostanában. Pedig szerintem az lenne a normális, hogy ahová olvasni járok, ott olvasni lehessen, nem „videójátékot” nézni, szemet kapkodni és arra fókuszálni, hogy ne kapjam félre a tekintetemet valami hülyeség miatt. Persze legyenek a szélén reklámok képek, akár elindítható filmek, de ne villogjon, ugráljon és arra menjen rá, hogy minél könnyebb legyen véletlenül is kinyitni.
    Ezért nálam is van adblock. A céges gépen meg kikapcsoltam a flas object-et, így az is használható.
  • JethroHUN
    #67
    "nem igaz h ennyit nem birnak megérteni az emberek." Mi van?
    Akkor próbálj a felvi*hu-n felvételit kitölteni, adblock nélkül, lehetetlen, fél percenként 1 felugró reklám...
  • zedow
    #66
    véglegesen hogy lehet kikapcsolni?
  • immovable
    #65
    Kapcsold ki.
  • usersg
    #64
    Az sg -n az oldalról beugró cikkajánló az egyetlen idegesítő dolog, de az nagyon. Nem ahhoz kapok kedvet tőle hogy elolvassam a cikket, hanem valami máshoz... :)
  • usersg
    #63
    Még annyit hozzátennék, hogy kreatív design -erek némi ügyeskedéssel megkerülhetik a reklámblokkoló programokat is, de az megbonyolítja egy kicsit az életüket.
  • usersg
    #62
    Eléggé mellébeszél a fickó. Az adblock pontosan az, aminek látszik. Kiírtja a reklámokat. Én nem használok ilyesmit, Opera alatt ha valami nagyon zavaró egy oldalon, azt én is kiütöm, élen a felugró ablakokkal. - ezutóbbit az opera remekül szűri alapból, de a róka sem rossz - de csak azt. A bannerek, és az egyéb reklámok általában nem annyira zavaróak, ráadásul kedvenc oldalaim is ebből élnek, így nem tiltok le ész nélkül mindent...
    De ez egyéni ízlés dolga, lehet hogy valakit a legapróbb reklám is zavar...
  • mousee
    #61
    Én azért használom mert:
    - Reklámok szépek és jók, de feleslegesen dolgoztatják a gépet, amiben így többször pörög fel a ventilátor, idegesítő, zajos.
    - Mobilnet esetén megeszik a sávszél jelentős százalékát
    - Őrületesen idegesítőek, és haszontalanok (én idáig nem láttam embert, aki az alapján vásárolt volna meg terméket, mert valamelyik weboldalon bezárhatatlanul előtte villogott egy pop-up, hogy vedd meg mer AKCIÓS, ellentétben nagyon sok olyat láttam aki eme remekművek következtében idegbajt kapott, és elhatározta hogy ilyen terméket ha fizetnek neki, se vesz meg.

    Egy ideig én sem blokkoltam a hirdetéseket, de a biztosítékot azt csapta ki, amikor megláttam még anno a teveclubbon a "bánatos kurváim emlékére" c. könyvet promótáló bannert (valahol van screenshotom is róla talán). Na ott mondtam hogy elegem van. Azóta reklámok nélkül nézem a netet (kivéve google reklámai, azok érdekes módon nem zavarnak, talán azért, mert nem villognak mint valami c64 játék amikor meghalsz), és boldog ember vagyok, bűntudat nélkül.

    Szívesen nézek reklámot ha az:
    - Ötletes
    - Szórakoztató
    - Nem agresszív
    - Hasznos terméket reklámoz

    Ilyen reklámot azonban az elmúlt 7-8 évben talán 2-3at ha láttam TVben, vagy jútúbon.

    A fejlesztőnek nagyon hatalmas köszönet, nélküle kénytelen lennék proxy-ba tenni az adblock listákat :)
  • mad mind
    #60
    Idegesítőek az automatikusan elinduló reklámfilmek amik max hangerővel a képembe ordítanak, a legtöbb oldalon meg túl sok reklám van, ami a tartalom rovására megy. Régebben, amíg egy két banner, esetleg pár kép volt beszúrva reklámként, én nem használtam adblockert. Amióta ezek a flashes, beúszó, mindent eltakaró reklámokat nyomatják, azóta lettem használó.
  • rolika
    #59
    Amióta Firefox létezik, ezt használom, és vele együtt az AdBlock-ot.
    Néha ledöbbenek, amikor idegen gépe elé ülök, hogy mennyi reklám van a felületeken, amikből én az égvilágon semmit sem látok...
    Kár, hogy nincs kertévéken ilyesmi :-)
  • hurkaur
    #58
    "Grat, de akkor most képzeld el azt a felállást, hogy minden vezérlőelem az oldalon így jelenik meg -> data:image* filter használhatatlanná teszi az egészet."
    Akkor ugyanaz fog tortenni, mint elobb. Akinek van adblockja, kiszuri. Akinek meg nincs, annak felesleges kodolt szart az arcaba lokni, mert a szimpla iframe-es img-s reklamot sem blokkolja.
    Mit gondolsz, te vagy az elso es egyetlen aki keresi/kereste a blokkolhatatlan reklamok megvalositasat? Miert nem terjedt el ez a megvalositas szerinted?

    Mert a nagy tobbseg mar az elso 10 percben rajott, hogy teljesen felesleges erre idle cpu-t aldozni. Inkabb beraknak sima egyszeru reklamot ami nem bassza el az oldal hasznalati szinvonalat es az emberek 70%-a latja. A maradek 30% igy is ugy is blokkolni fogja, tok mindegy mit talalsz ki. Cserebe ha nagyobb latogatottsagu lesz az oldalad (~20k/nap) es nem 8x8-as compressed img-el fogod feltolteni, hanem mondjuk atlag 300kB es abbol is ugy 30 darab, szepen meggyilkolod a gepet (cache ide vagy oda)
  • TheLostOne
    #57
    Grat, de akkor most képzeld el azt a felállást, hogy minden vezérlőelem az oldalon így jelenik meg -> data:image* filter használhatatlanná teszi az egészet.

    Meg aztán ott a GD2, azzal az értelmezhetőséget megtartva bele tudok keverni mindig egy kicsit véletlenszerűen a képbe, úgyhogy a direkt filter is kiesik :) Igaz ez még nincs lekódolva, de ha szükség lesz rá egyszer max fél óra.
  • hurkaur
    #56
    Kis millio tutorial van a neten errol..
  • hurkaur
    #55
    http://www.google.hu/#sclient=psy-ab&hl=hu&source=hp&q=base64+image&pbx=1&oq=base64+image&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=e&gs_upl=33972l37384l1l37722l18l10l3l1l1l0l371l1808l0.8.1.1l13l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=ce8a9a193c2bbfd&biw=1280&bih=806
  • hurkaur
    #54
    http://i.imgur.com/o8G9W.png
    about:config -> extensions.adblockplus.whitelistschemes -> date eltavolitasa -> ff restart -> add filter: data:image
  • Solmenir
    #53
    Cseles megoldás, látszik hogy értesz a témához! De ha ezt ilyen "könnyen" meg lehet oldani, akkor hogy-hogy most először látok ilyet?

    Egyébként nekem nagy áldás az adblock. Én egyébként sem kattintottam soha semmilyen bannerre, teljesen hidegen hagynak, az addon segítségével pedig már nem is zavarják a böngészést.
  • TheLostOne
    #52
    Sok sikert (ha összejön a beszúrás), amúgy úgy voltam vele nem mutatom meg, de közben rájöttem, hogy az sem ér majd sokat, ha építenek emiatt ilyen szűrőtámogatást az ABP-be, mert max /kép lehet ezt majd szűrni (de úgy sem, ha még kicsit trükközök majd PHP-val), ha globálisan próbálnád akkor több nem-reklámot szűrne a cucc, mint reklámot, illetve ha direkt olyan oldalt csinálok, akkor akár az összes képet kivenné, használhatatlanná téve az egészet ha képlinkek látnak el navigációs és/vagy vezérlőfunkciókat.

    Tessék:
  • TheLostOne
    #51
    Pill, és mutatom
  • hurkaur
    #50
    De meg egyszer mondom, ami kliens oldalra erkezik, azt lehet szurni.
    "Aztán persze lehet kitalálnak erre is valamit, de jelen állás szerint tudtommal minden reklámblokkoló csak url alapján tud szűrni"
    Es ez tokeletesen eleg, hogy a keped ne jelenjen meg.

    Inkabb fogj egy kartonpapirt, rajzold ra a reklamot es told az emberek arcaba. Hatasosabb..
  • hurkaur
    #49
    Mutass pelda oldalt, es blokkolom :)
  • TheLostOne
    #48
    Hidd el nem lehet blokkolni :)

    Aztán persze lehet kitalálnak erre is valamit, de jelen állás szerint tudtommal minden reklámblokkoló csak url alapján tud szűrni, többet nem segítek...
  • hurkaur
    #47
    Ami kikerul kimenetre, azt lehet szurni. Maximum trukkozhetsz, hogy az atlag user ne tudja egy konnyen blokkolni adblock-kal (css background image, htaccess). De ennyi, ha meg bekerulsz a default easylist filter listaba, alapjaraton szivacs.
  • wraithLord
    #46
    Szerintem a reklám inkább azt jelenti, hogy a reklám megrendelőjének baromi sok pénze van (pl. reklámra :)), tehát valószínűleg sikeres - tehát nagy valószínűséggel nem gyárt szar cuccokat. Persze többféle oka lehet annak, hogy miért reklámoznak valamit (azonfelül, hogy el akarják adni), de első körben így vezetném le a dolgot...
    Én sem vettem még semmit reklám hatására - egyrészt azért, mert nagyrészt olyasmiket reklámoznak, amire semmi szükségem, másrészt, mert hadd döntsem már el én, hogy nekem mi "az ország elsőszámú wécékeféje"... stb. -, de gondolom mi vagyunk a "nagy" kisebbség, különben nem érné meg csinálni. :)
  • TheLostOne
    #45
    Na igen, én is ezért nem értem miért olyan nagy business ez a reklámipar.

    Ha látok egy reklámot, legyen az akármilyen termék amit nem ismerek, az első benyomásom rögtön az, hogy "ha már reklámozni kell ezt a cuccot, akkor magától nem veszik, azaz szar és el kell adni valahogy".

    Persze vannak olyan cuccok, amiket veszek és reklámozzák, de az azért van, mert alapjáraton elégedett vagyok a termékkel, lehet ha előbb láttam volna a reklámját mint hogy vásároltam volna a termékből, akkor soha nem vettem volna belőle.

    Amúgy max annyi lehet a dologban, hogy ha van egy termék amit szeretsz, akkor eszedbe juttatja a reklám pl, hogy "jé de rég ettem már mekis kaját, el kéne menni enni egyet". De ez csak nagyon ritka, néhány termék/cég esetében működik, ismeretlen termék esetében viszont ahogy már mondtam nálam egy reklám kapásból tudat alatt a "reklámozni kell mert amúgy szar" kategóriába rakja az adott terméket.
  • B0nFire
    #44
    Te csak ne szólj egy szót se! Semmit nem csinálsz érdek nélkül. Politikai megrendelésre blogolsz csak, és politikai megrendelésre csinálsz "hobbiból" filmet.

    Meg ne mondjam, mit meg nem tennél 2 forintért!…

    Ha mindenki úgy gondolkodna, mint te, na, akkor kéne aggódni, mert tényleg nem lenne hasznos tartalom a weben. Szerencsére elvagyunk nélküled is.
  • TheLostOne
    #43
    Egyre több olyan scriptet (JS) látok, ami érzékeli ha blokkolva van a reklám, és akkor nekiáll baszakodni.

    Nem valami célravezető dolog, gondolom ha meglát a user egy ilyen figyelmeztetést, és addig nem tud a tartalomhoz hozzáférni amíg ki nem kapcsolja az ABP-t, akkor megy is rögtön ha máshol is fellelhető az általa keresett tartalom.

    Igaz még sehol nincs élesben bevetve, de nekem van egy olyan (PHP-s) megoldásom, ami képes képeket (flasht nem) úgy megjeleníteni, hogy azok blokkolhatatlanok lesznek. Nem lövöm le a poént, mert egyszer lehet ebből fogok meggazdagodni, de a lényeg kb annyi, hogy egy (saját) php függvény meghívása az egész, és a kép már ott is van a html kimenetben, JS se kell hozzá. ABP legújabb verziója technikai okok miatt nem ismeri fel blokkolhatónak, más reklámblokkolóval még nem teszteltem, de szerintem azokkal se lehet vele semmit kezdeni.

    Nem reklámozni akarom most ezzel magam amúgy, mert lehet hülye vagyok de még nem adtam el a megoldást, és talán nem is fogom, jövőbeni saját oldalakhoz tartogatom a reklámérték növelése miatt. Szimplán csak érdemesnek tartottam megemlíteni, hogy már itt tartunk, az APB-nél is egy lépéssel előbbre járnak egyesek(JS-es detektorkódok), illetve én is korlátozottan (flash-el ugye nem megy az én megoldásom).
  • B0nFire
    #42
    Legyenek a reklámok statikusak, és akkor sokkal kevesebben berzenkednek ellene. Azt ugye elfelejtik említeni, hogy a tudatalattira játszva, készakarva csinálnak videónak is beillő flash és gif animációkat, amikkel körbetapétázzák az oldalt, és mozog jobb oldalt, mozog bal oldalt, mozog a fejléc, az ember pedig képtelen tőle olvasni, mert a mozgás vonzza a tekintetet. Azaz a dinamikus tartalom mindig elvonja a figyelmet a statikusról. Én azt sem szeretem, ha olvasok, és közben megy a tévé, mert a szemem sarkából ki-kilesek, mert a mozgás csalogatja a szemet. Így képtelenség a tartalomra koncentrálni.

    Legyen a reklám állókép, legyen szöveg, akkor tőlem szomorodhat ott, ahol van. Ugyanis életemben nem vásároltam még olyan terméket, amit reklámoztak nekem.
  • sanyicks
    #41
    én nem kapcsolok ki minden reklámot :) pl a gugli reklámait hagyom, az a pár sor karakteres szöveg nem szavar... viszont flash gif, bármilyen izgőmozgó folyamatosan cpu-t használó reklám készítőinek a kurva anyját, na meg a pofámba ugró rafinált popupok készítőinek is (mert már úgy össze tudják scriptelni, hogy a klasszikus popup blokkoló nem fogja meg).