20
-
gybfefe #20 "A számítógép csak annyira lehet intelligens, mint a programozója." -muhaha!
akkor hallgassunk meg egy szakértői véleményt is: http://www.youtube.com/watch?v=JLbzKf25aRM
- a harmadik perctől kezdődik a limós csóka kínaiaknak dolgozik, a.i.-t fejleszt -
Merces #19 jujj de jó lesz mikor mind elszálunk a felhőben, -
Piel #18 A gép, csak gép marad. A számítógép csak annyira lehet intelligens, mint a programozója. A gépek csak a szabályokat tudják követni.
Az ember rendelkezik intuícióval is! Sőt a tapasztalata alapján bizonyos előre látási képességekkel is rendelkezhet(nem a látnoknak mondott emberekre gondoltam). Vannak tipikus vezetők akiket a vezetési stílusuk alapján lehet felismerni, pl. hétvégi vezetők. A vezetési hibáik tipikusak, a minden nap közlekedők, ezt kiszűrik és megfelelő módon megpróbálják elkerülni. A gépek ezt még jó ideig nem fogják tudni!
Az emberek is hibáznak, hát még a gépek! Hiszen sokkal kevesebb adatot dolgoznak fel mint az emberi agy. Csak meg kell nézni az egyik vezető autógyár biztonság technikai elektronikáját, ami ELMÉLETILEG megállítja az járművet, ha gyalogos lép elé. Gyakorlatilag a számítógép még nem ismeri fel 100%-os biztonsággal az elé lépő gyalogost. Persze a figyelmetlen vezető mellett növelheti a gyalogos túlélési lehetőségét, de nem tudja egyenlőre kizárni!
Azért írtam, hogy kicsit szigorítani kellene a jogosítvány szerzést, mivel a mai nagy teljesítményű autókkal nem mindenki tud bánni. Sok fiatal megkapja apucitól/anyucitól a drága verdát és már mehet is szórakozni, ahol rendesen becsápol és viszi haza a többieket. Az úton közlekedőkön is múlik a továbbiakban az életük, mert vagy el tudják kerülni a ficsúrokat, vagy nem. Persze nem csak a fiatalokra jellemző, de a többséget ők jelentik. A diszkó-balesetek nem véletlenül történnek! Figyelmetlenség, ittasság, esetleg kábítószer fogyasztás, de a társaság által elvont figyelem is mind hozzájárul. Ha megfelelően nehéz megszerezni egy jogosítványt (és itt nem az anyagiakat értem, hanem a feltételrendszert), akkor talán esély lesz arra, hogy kevesebb felelőtlen ember üljön volánhoz. Persze tisztában vagyok azzal is, hogy nem kevés járművezető úgy kapta a vezetői engedélyét, hogy "megkente" (közvetve vagy közvetlenül) a vizsgabiztost. Az orvosok felelőssége is fokozottabb, mivel az autók gyorsabbak, erősebbek, az emberek (érzékszerveik) pedig szinte ugyan olyanok mint 50 évvel ezelőtt voltak, esendőek és elbizakodottak. Szinte mindenki azt hiszi, hogy ha már jogosítványt kapott akkor már tud vezetni! Persze ez nagy tévedés. De mégis azt mondom, hogy az embereket könnyebb megtanítani helyesen közlekedni, mint a gépeket!
Bocs, hogy megint hosszú voltam. -
JMáté #17 "Ők akkor sem fognak jobban vezetni, ha 15 számítógép felügyeli az autójukat."
Ezért kell gépeknek vezetniük helyettük. Lehetsz bármilyen ügyes, gyors, és lehet akármilyen jó a szemed, ha a gyerek a hátsóülésről tarkón vág a cumisüveggel emberek halnak meg.
"Mert az elektronikát is becsaphatja valami"
Az embert pedig gyakoratilag bármi becsaphatja. Az ember nagyságrendekkel gyakrabban hibázik mint a gép. És ha a gép mégis hibázik, az általában azért van mert valamelyik karbantartó (=ember) hibázott. -
Piel #16 A hálózatba kötött autóknak ugyanaz lesz a vége mint a navigátorral ellátott sofőrökkel. Ha nem működik, akkor már nem is tudunk közlekedni. Viszont én inkább csak a navigátor berendezések információit/funkcióit bővíteném. Akár műholdon keresztül is kaphatnak útinfót. Majd a vezető eldönti, hogy mit vesz figyelembe, és mit hagy figyelmen kívül. Viszont az olyan számítógépnek nem vagyok a híve, ami az jármű vezető döntéseit felülbírálja. Viszont az is igaz, hogy kicsit szigorítanám az orvosi vizsgálatot, és a jogosítványszerzést, hogy ne vezessen már minden matrica, vagy akár olyan ember aki már ki sem lát a szélvédőn. Sajnos manapság sok ilyen ember közlekedik közöttünk, ismerek ilyeneket. Ők akkor sem fognak jobban vezetni, ha 15 számítógép felügyeli az autójukat.
Persze a parkolást segítő rendszerek kellenek, mert sokan jól vezetnek, de átülhet mindenki egy általa keveset vezetett járműbe, amit nem feltétlenül "érez" azonnal. A jármű úton tartását elősegítő elektronikák is jók lehetnek adott esetben, de (!) jó lenne tudatosítani a sofőrökben, hogy az emberi hülyeség ellen ez sem véd! Sajnos a mai vezetők hajlamosak felelőtlenebbül vezetni, mert sok a gépkönyv hosszasan taglalja az ESP, stb. féle rövidítéseket, amivel "sokkal" jobb az autó stabilitása. Na ja! Adott esetben. És ha nem? Mert az elektronikát is becsaphatja valami! Ha csak egy szenzor is tönkremegy a 100-ból, máris hibás következtetésre jut a számítógép! Hát én nem szeretném az saját és családom életét számítógépekre bízni. -
Piel #15 Lehet, hogy újat mondok, de évek óta működik a házi wifi hálózatom, és teljesen meg vagyok elégedve vele. Az is biztos, hogy vagy 3 éve lóg a végén egy haverom, aki 200 m-re lakik tőlem továbbá két sor családi ház választ el minket. A szomszédom boldogan keresgél recepteket ugyan olyan régen. Jó néhány ismerősömnek állítottam be évekkel ezelőtt a routerjét, amit azóta is boldogan használnak. Akkor most miről beszélünk? Ja! Az autókról! Viszont a wifi az tényleg nem az autókba való. Nem azért mert nem stabil, hanem azért mert egyszerűen nem erre való. Arra ott vannak a mobil (pl. telefon) eszközök. -
#14 Ha ember vezet,és csak a gép csak fékezni tud ha gond van akkor max megáll a kocsi az út közepén.
Viszont ha a gép jól működik segíthet a balesetek megelőzésében. -
JMáté #13 "Szaguld egy auto az autopalyan,es...mondjuk...lefagy az oprencer!
Tulhevul egy proci,egymilliobol egyszer elofordulo HW-hiba.
Meghal-mondjuk 12 ember"
Ha ember vezet akkor elaludhat, rohama lehet, rossz a látása, a reflexei, vagy esetleg eleve részegen ült be a kocsiba és/vagy jogosítványa sincs. Gépekkel az ilyesmi kiküszöbölhető. -
Lucy in the Sky #12 Az egész automatizált gépirányítású közúti közlekedés bevezetésének a fonákja az, hogy ezek a rendszerek vajon milyen csoda folytán lesznek képesek a hagyományosan kaotikus, túlnyomórészt emberek által művelt közlekedéskultúra szerves részeként működni.
Van egy tippem: sehogy, a homo sapiens közreműködésének teljes kizárásáig az összes hasonló altatórendszer több gondot okoz, mint amennyi hasznát vesszük... Minden humán sofőr veszélyes homokszem a gépezetben, illetve fordítva, amíg mi (anyázós-mutogatós humanoidok) vagyunk többen az utakon, addig egy ilyen gépmazsola eleve bukásra van ítélve, jó darabig biztosan nem lesz olyan gép, ami képes lenne egyszerre biztonságosan és gyorsan is közlekedni egy átlagos Bp.-i hétköznapon, _közöttünk_ :) Ráadásul ennél azért vannak sokkal nehezebb "pályák" is világszerte.
----
Egy lehetséges bejegyzés egy tetszőleges hírportálról, a nem túl távoli jövőből...
----
A reggeli órákban halálos balesetet szenvedett K. Béla bodzatenyésztő-manager, miután az 51-es mellékfőúton haladó gépjárműve az M0 autóútpálya felüljárójánál a dekorációs céllal, EU támogatásból épült ál-vízelvezető árokba hajtott.
Az előzetes vizsgálatok alapján a balesetet megelőzően a Great Wall Dumbera típusú személygépkocsi fedélzeti rendszere a néhai úttest helyén található kátyúkat sávelhagyásként értelmezte, a biztonsági protokoll értelmében azonnal beavatkozott, valamint riasztotta a sofőrt, aki álmából felriadva még megpróbálta az alagútba terelni járművét.
Az útszakaszt teljes szélességében lezárták, a súlyosan megrongálódott 120cm átmérőjű vízáteresz javítása kegyeleti okokból elhúzódhat. A Magyar Nemzeti Hazafias Közútkezelő Bizottmány határozata értelmében, a további incidensek elkerülése érdekében az érintett járműveket a telemetria szoftver soronkívüli frissítéséig zárolták.
Az üzemeltető Lögúg Magyarország Kfrt. (R) közleményét eljuttatták az összes érintett gépjármű Okos Postafiókjába, azonban az eme szolgáltatás megbízhatóságát a közelmúltban ért kritikák miatt a közleményt hasábjainkon is elérhetővé tesszük:
Szíves megértését kérjük, Kedves Ügyfeleink testi épsége érdekében szolgáltatásunk felülvizsgálatának lezártáig a Társaságunk által üzemeltetett gépjárművek működését szüneteltetjük. Sürgős esetben a hiba elhárításáig Kiemelt Ügyfeleink kedvezményes áron vehetik igénybe OmniDriver Escort Plus++ humánsofőr szolgáltatásunkat.
Nem kiemelt Kedves Ügyfeleinknek pedig ezúton kívánunk Kellemes Karácsonyt és Boldog Új Évet, valamint határozottan kérjük az összes érintettet, a saját biztonságuk érdekében ne hagyják el járműveiket, hiszen ahogy Társaságunk mottója -egy ősi irokéz közmondás- is tartja: "lassan járj, mert úgyis hamarabb érsz oda, mint az, aki el sem indult" - e nemes tradíció szellemében garanciát vállalunk arra, hogy a helyzet súlyára való tekintettel, az ünnepi szabadságolások lejártával a javítócsomag béta verzióját már jövő év első hetében elérhetővé tesszük, ezért javasoljuk, hogy a problémamentes letöltés és frissítés érdekében a fűtés, világítás, és egyéb energiaigényes kényelmi funkciók használatától tartózkodni szíveskedjenek. Tájékoztatjuk továbbá Kedves Ügyfeleinket, hogy a bétateszt ideje alatt számítunk mindannyiuk feltétel nélküli önfeláldozására.
Üdvözlettel:
Tokányosné Makákó Izidóra, assistant P.R. manager coordinator helyettes
Lögúg Mo. Kfrt. (R)
Budapest, 2031.12.24. 15:34 -
esztyopa #11 Szarakodunk az MI-vel...rendben.Mindent meg akarunk csinaltatni a gepekkel-helyettunk...O.K.
De akkor mi a fenenek vagyunk MI?
Raadasul ez egy roppant veszelyes jatek!
Szaguld egy auto az autopalyan,es...mondjuk...lefagy az oprencer!
Tulhevul egy proci,egymilliobol egyszer elofordulo HW-hiba.
Meghal-mondjuk 12 ember.
A tevedeshez,es a hibas dontesekhez itt vagyunk-MI emberek!
Ehhez nem kell olyan auto,vagy barmi,ami eldonti HELYETTUNK,hogy mit csinaljunk!
Raadasul az ember nem csak racionalis! Tud erzelmi alapon is baromi jo donteseket hozni/lasd-nok!/
Egy komputer soha nemn fog irracionalis donteseket hozni/kiveve,ha meghibasodik,de akkor mar O uralkodik felettunk/
De mirol is beszelek en?Haladasellenes vagyok,nem ertem a fejlodest,*geprombolo* mentalitasom van?/Lasd-ipari forradalom-Anglia/
Nem hiszem.Egyszeruen nem ertem,hogy miert kell a fekaliaeltavolitonak,vagy az autonak TELJESKORU dontesi jogot adni?
Es olyan-szerintem-amikor a gyerek kezebe forgopisztolyt adunk!
-
opeca #10 De azért hallod az szégyen, hogy a wifi instabilitását megkérdőjelezed 2011-ben, amikor már az óvodások is tudják, hogy egy borzasztóan érzékeny hálózatról van szó.
Hallottál már térerő-ingadozásról? Na, ez majdnem ugyanaz.
De ha lekicsinyítjük. Vegyünk egy N-es középkategóriás routert. Beüzemeled a lakásodban. Haverod 50 méterre egy másik lakásban van. Van egy N-es wifi kártyája. Beüzemeli.
Mondjuk csak egy két fa van az útban. Ablak mellett van mindkét adóvevő, az ablakok integethettek egymásnak. Na, ecsém, ha azt megoldod, hogy ez stabilan működjön egy éven át(mondjuk jelerősség-ingadozás 20%), akkor te leszel a szememben a hálózatok istene.
Sok Sikert! -
opeca #9 Figyelj, na akard, hogy most belemenjünk abba, hogy a wifi mennyire instabil. Időjárás-függő, zavarjel-függő, pozíció-függő, akadály-függő, szóval egyezzünk meg abban, hogy instabil.
Hidd el nekem, volt már dolgom pár wifi-hálózattal.
-
#8 Elterjed a cucc. Aztán jön pár ügyes Hecker és letiltja az összes forgalomba lévő autót
(ugyebár most vannak olyan autók amiben ha pl a CD-tároló csatlakozóját kihúzza valaki akkor mindent letilt a számítógép.Szóval csak valamit meg kell piszkálni, a többit meg elintézi a kocsi magának) -
Szefmester #7 Legalább majd a gps nem csak útvonalat néz hanem forgalom sűrűséget is. Ha meg józsi néne felborul a szekerével az m5ösön akkor majd a többiek nem fognak agyatlan módon dudálgatni meg anyázni, hanem még előtte lemennek egy lehajtón és kisebb kerülővel megússzák. -
Utokverek #6 Egyebkent meg majd a kocsik egymas kozt tovabbitjak, mindegyik egy mozgo adatovabbito pont, szoval nem ertem a hotspotos wifis hisztit. -
Rotyoka #5 Wifi instabil?
Lehet nem 1200Ft os routerrel kéne ügyeskedned nem? -
#4 És az autópályán hol wifi-zel? Vagy minden hotspot előtt megáll majd a kocsi magától, hogy feltölthesse az adatait és cseveghessen a többi autótársával a f@szbúkon? -
opeca #3 "A jármű olyan jól bevált és széles körben alkalmazott ipari szabványokon fog alapulni, mint a WiFi és a Bluetooth, amik már jó ideje jelen vannak az internetképes eszközökben, vagyis nem kell pénzt fecsérelni gyártóspecifikus rendszerek kifejlesztésére"
Olyan jól bevált:))))) Mégis mire? Mi a faszra vált be olyan jól? A BT egy ócska szar, és lassú is.
A WiFi tud gyors lenni viszont annyira instabil, hogy ugyancsak ócska szar.
Bizony rá kéne már áldozni a pénzt arra, hogy valami normális wireless hálózatot hozzanak létre ami gyors és stabil is egyben. -
teddybear #2 Nem baj. Ez a rendszer arra is jó lesz, hogy a rendőrök a szabálytalankodók autóit kapásból le tudják messziről is lőni. Nem lesz autós üldözés, hosszas menekülés, cserbenhagyásos gázolás.
Persze a kőkemény gazemberek egyből ki fogják iktatni ezt az opciót. -
#1 És a kocsi Internetét ki fogja fizetni? Nehogy már a kocsimnak is fizessem a netét, bakker...