37
  • alien47
    #37
    Remek. És mi van ha valaki majd hitelből vesz egy ilyen gépet, aztán a házamra zuhan? Ki fizeti ki a káromat? Hogy oldják meg, hogy ne dögöljek bent a romok alatt? Arra is van megoldás a rovarvilágban? Khe?
  • remark #36
    De ha megépítenék a cikkben leírt autó/helikoptert, meg tudná vásárolni.

    Ugyanannyit vennének belőle mint "full extrás Passat"-ból. Pár darabot. És ez semmiképp se a "a fejlett országokban a lakosság nagyobbik fele".
  • teddybear
    #35
    Körbenéztem.

    A legolcsóbb a kitrepülő, ez annyit jelent, hogy megkapod egy konténerben a gép alkatrészeit, amit szépen összeszerelhetsz, lefesthetsz ízlés szerint és levizsgáztatsz. Ez úgy 10-12 ezer font körüli pénz+ amit még rá kell költened a szereléskor(szerszámok, szakértők a kényesebb feladatokra), festésre(spéci festék + megfelelő tudású szakember) és a vizsgákra, engedélyekre, ami legalább még ugyanannyi.

    Helikopterből is van ilyen, ez úgy 14-16 ezer font körül kezdődik. Ugyanúgy össze kell raknod, lefestened, stb.

    Ezek a kit repülőgépek egyébként a legkisebbek közül valók, jó esetben is csak kétszemélyesek. Ezeknél olcsóbb repülőeszköz is van, pl. a hátzsákmotor+paplanernyő kombó. Ez használtan pár százezerért megvehető, bár ezt azért nem ajánlanám.
  • kisemlős
    #34
    Az idő pénz Te drága szempár! miért nem 60 km/h végsebességű autók furikáznbak az utakon, mint a '40-es években?! Gondolkodj, mielőtt írsz!
  • ancsil
    #33
    értem én, hogy kell az olvasottság, de azért ilyen hülye blikk színvonalú "hírek" átvételével nem kellene magát égetnie az sg- nek.
    az külön édes a cikkben, hogy "személyi helikopterről" ír- aki csak egy kicsit is beleszagolt a repülésbe, az pontosan tudja, hogy a helikopter irányítása úgy aránylik a merevszárnyas gépéhez, mint a triciklizés a monociklihez. (vagy még úgyabban...)
    amúgy meg, amióta létezik repülés, mindig felröppentik a fantaszták - vagy az uborkaszezon...- a "nemsokára mindenki saját repülővel fog közlekedni" c. idiótaságot :-)
    a világraszóló feltalálók is rendszeresen jelentkeznek, akik megalkotják az "autóból repülő" tákolmányt, amit felkap a bulvármédia, majd soha többet nem hallunk róla.
  • Youri
    #32
    Már ma is használják a katonai helikoptereknél az aktív csendet. Csak a fel és leszállás jár némi hanggal, az egész repülési idő zajtalan. Nem mai találmány. Az amcsi tengerészgyalogság, nagy előszeretettel használja. :)
  • JTBM
    #31
    Tudná, de nem teszi, mert nem tudná használni.

    De ha megépítenék a cikkben leírt autó/helikoptert, meg tudná vásárolni.

    Az US-ban a felső középosztálybeli lakónegyedekben vannak helikopterek.
    És leviszik az egész környék házainak árát, mert senki sem akarja reggel és este a helikoptert hallgatni, ahogy elmegy/hazaér a szomszéd.

    Emiatt aztán nagyon sok településen már tiltják a helikoptert...
  • JTBM
    #30
    A 30-70M nem éppen az olcsó repülőgép kategória.
    Nézz körbe kicsit jobban...
  • teddybear
    #29
    Használt repülőgépet hirdetnek éppen 3,5 millióért, egy 69-es Gavront. De egy új gép olyan 30-70 milliót kóstál.
  • remark #28
    Ezek szvsz. a középkategória felső részén lennének, kb. mint egy full extrás Passat.
    Azt meg tömegek tudják megvenni Magyarországon is, a fejlett országokban meg a lakosság nagyobbik fele.


    Tudná? De nem teszi. Nem azért, mert csak urban legend az, hogy tudná?
  • Hugo Chavez
    #27
    Ja, még jut eszembe a helikopter legnagyobb hátránya, hogy erősen időjárás függő a használhatósága.

    Reggel elmész vele dolgozni, majd jön egy komolyabb eső és mehetsz haza busszal.


  • Hugo Chavez
    #26
    Az "olcsó" repülőgépednek kell egy qurva nagy le és felszállópálya.
    Ki az akinek a kertvégében elfér egy ilyen?

    Nem hiszem, hogy egy 600 négyzetméteres telekre kapnál le és felszállási engedélyt a helikopteredre.

    Most hány embernek van helikoptere?
    Attól, hogy fele annyiba fog kerülni egy helikopter (ha jól értettem a jóslatodat), ugyanúgy a milliárdosok játékszere marad, mert gazdaságtalan.


  • JTBM
    #25
    Ez nem így van.
    Az olcsó repülőgép kevesebbe kerül, mint egy középkategóriás autó.

    Egy átlag helikopter meg annyiba, mint egy felső kategóriás autó.
    Ezek szvsz. a középkategória felső részén lennének, kb. mint egy full extrás Passat.

    Azt meg tömegek tudják megvenni Magyarországon is, a fejlett országokban meg a lakosság nagyobbik fele.
  • Balintos
    #24
    Nem is értem a magyar parlament miért nem vezetett be még "személyi helikopter" adót.
  • Hugo Chavez
    #23
    Nem tudom meddig lehet még fokozni a parasztvakítást?

    Akármilyen helikoptert fejlesztenek is ki, az a milliárdos réteg játékszere lesz.

    Bár valahogy be kell adni a átlagbírkának, hogy rá költi az EU a befizetett adót.
  • JTBM
    #22
    Nem hiszem, hogy egyetlen épelméjű ember engedélyezne ilyet nagyvárosban.
    Ha a biztonságot 99%-ban meg is oldják, ezeknek olyan zajterhelése lenne, ami miatt meglincselnék a polgármestert a lakók...

    Vidéken, lakott területen kívül lehetne használni.

    Kérdés, hogy megéri-e. Lehet, nem tudom.
  • NEXUS6
    #21
    "Félelmetes, hogy a technikai civilizáció még mindig ilyen hazug-álmodozó kijelentésekkel eteti magát."

    Jogos, hiszen mindenki tudja, hogy az emberi civilizáció egyszer el fog tűnni a Föld színéről, a kérdés csak hogy mikor.
    Addig is ajánlom kedvenc cégem termékeit. Nem olcsóak, de utána már úgy sem lesz gondod a pénzzel. Sem.
  • NEXUS6
    #20
    Inkább TCAS.
    Link
  • gombabácsi
    #19
    pontosan erről van szó...
  • Molnibalage
    #18
    A gyorsabban az mit számít mikor a fogyasztást nem időre, hanem utaskm-re szokás fajlagosítani...?
  • kisemlős
    #17
    Egy barátom beszállító egy ilyen hazai helikopter építő cégnél. Van benne jővő! A fogyasztánál érdemes figyelembe venni, valóban többet eszik autónál, de légvonalban közlekedik, és gyorsabban is.
  • csimmasz
    #16
    Erre a smile re meg hogy kattintottam?
  • csimmasz
    #15
    Le vagy maradva barátom, már most azzal mennek!
    A proliknak meg metró 1000 ft os jegyért.
  • vato loco
    #14
    Király lesz amikor a cigóvajdák ezzel fognak érkezni a segílyhivatalba...
  • Amergin
    #13
    Már "elfogyott" és nem látom, hogy mi más tudná teljeskörűen kiváltani...
  • Artyy
    #12
    Ha elfogy a benzin akkor majd felváltja valami más.
  • Artyy
    #11
    ugyan nem kell aggódni... mire bevezetik h mindenki a saját repcsijével jön ki a garázsból olyan technológia lesz h képes lesz h magától repüljön és csak annyit kell majd mondanod h hova akarsz menni. Meg olyan érzékelők lesznek benne ami nem engedi h nekimenj valaminek.
  • Justil
    #10
    valamivel fenn kell tartani a morált, érted :D
  • T0nk
    #9
    "Elképzelése szerint minden repülő rádiójeleket sugározna a többi közlekedő fél felé, majd a jelek visszaverődési idejének mérésével biztonságos távolságot tartana."

    Mondták már neki, hogy az elképzelésének nagyon régóta van egy közismert neve?
    Radar.
  • duke
    #8
    "Ma már nem az a kérdés, hogy vajon hozzájutunk-e, hanem az, hogy mikor jutunk hozzá a személyi repülő járművekhez"

    Beszaras lenne, ha az emberek a 20-30 litert fogyaszto terepjarok utan, 100 litert fogyaszto repulokkel kozlekednenek. Remelhetoleg erre a hulyesegre mar tenyleg nem lesz eleg olaj.
  • TreDoR
    #7
    Számít, a f@szt. Itt Angliában nem nagyon látni 2 literesnél kisebb autókat az utcán.
  • sajtosnudli
    #6
    Fogadunk?
  • gombabácsi
    #5
    "Ma már nem az a kérdés, hogy vajon hozzájutunk-e, hanem az, hogy mikor jutunk hozzá a személyi repülő járművekhez"

    Félelmetes, hogy a technikai civilizáció még mindig ilyen hazug-álmodozó kijelentésekkel eteti magát.
  • thsanyi5
    #4
    Sok "átlagos autós" azt se tudja, hogy a saját kocsijával, hogyan kell közlekedni, nemhogy egy helikopterrel. Rengeteget látok az utakon akire ilyet nem bíznék rá. Gyalogosként félnék kimenni, ha még felfelé is néznem kéne folyton nem-e esik rám valami. Aztán még csak az hiányzik, hogy valami részeg barom ilyenbe szálljon. Egy kocsi legalább nem csapódik a házam tetejébe.
    Igazán szeretném ha repülve közlekedhetnénk. De az emberek mintha nem állnának rá készen. Hiába van meg rá a technológia.
  • Pharaoh
    #3
    EU-ban lehet, hogy számít, de USA-ban most is mindenki házméretű benzinzabáló autóval jár, nem fogyaszthatnak kevesebbet sokkal, mint egy takarékos kisrepülő
  • csimmasz
    #2
    "Ma már nem az a kérdés, hogy vajon hozzájutunk-e, hanem az, hogy mikor jutunk hozzá a személyi repülő járművekhez"
    Kocsival átugrani egy szomszéd városba mondjuk 1-2 liter üzemanyag ugyanehez ezzel mennyi kellhet?
    Most hogy ilyen energiaválság közeli hangulat van, biztos mindenki rohanna venni ha lehetne kapni.
    Én azt mondom egyre messzebb vagyunk tőle.
  • EnxTheOne
    #1
    Én jet packet akarjooooook. :(

    Jo ötlet, de nem hiányzik hogy egy részeg faszfej neki repüljön a házamnak.